איך להתחיל ראיון גיוס כוח אדם?

אחד האתגרים המשמעותיים בכל עסק הוא מציאת עובדים מתאימים, במיוחד כשמדובר בעבודה פיזית בשטח. מאמר זה מתאר את המסע שעבר בעל חברה עם קשיים רבים בגיוס עובדים איכותיים. נסתכל על מספר טעויות נפוצות בתהליך גיוס העובדים – שלא רק מובילות לבזבוז זמן רב, אלא אף עלולות למנוע את מציאת העובד המתאים.

לשיתוף: 

אחד הלקוחות שלי הוא בעלים של חברה שהשירות בה עבור הלקוח כולל עבודה פיזית בשטח לאורך שעות ארוכות במהלך כל יום עבודה.

הסיטואציה ממנה התחלנו את העבודה המשותפת הייתה שהוא מרגיש מתוסכל.

הוא יודע שהוא מעסיק ששומר על תנאים טובים ככל האפשר, משלם בזמן, מתייחס טוב לעובדים, דואג להסעות מהבית אל מקום העבודה וחזרה, ובאמת עושה מעל ומעבר כדי שצוותי העובדים שלו, יישארו איתו לאורך זמן ושהלקוח יקבל את העבודה האיכותית ביותר שאפשר.

הוא התלונן שוב ושוב על כך שיש קושי עצום למצוא עובדים שמוכנים לעבוד. אחרי שיחת הטלפון הראשונה, הם מגיעים ונוטשים או אפילו לא מגיעים בכלל.

זה מה שהייתי צריך לפצח.

חקירה לפיצוח המקרה

כדי לפצח מקרה כזה, לא מספיק לדעת משהו על חקירות, אלא לדעת איך המיינד חושב ואיך לנתח נתונים ובעיקר: היכן זה עלול להשתבש!

הדבר הבסיסי כאן כדי לפצח את המקרה הוא להבין מהי נקודת החריגה העיקרית כאן.

אפשר לומר שבהגדרתה נקודת חריגה היא משהו לא מתאים, חסר או לא הגיוני בתמונה.

זה נתון כלשהו שהאדם חולף על פניו ולא שם מספיק תשומת לב לכך שהנתון הזה, שגוי, לא מתאים או חסר.

לדוגמה: נכנסתי למסעדה ובשירותים של המסעדה, אין שום אמצעי לניגוב הידיים לאחר שטיפתן. למשל נייר, מפוח אויר חם, מטלית, מגבת או כל דבר אחר. זוהי נקודת חריגה. מדוע? כי במצב האידיאלי (אידיאלי = שיא השלמות) היית מצפה שבקרבת כיור לנטילת ידיים, יהיה משהו איתו מנגבים את הידיים ולא יוצאים עם ידיים רטובות ומטפטפות.

אם חוקרים טוב יותר, נקודת חריגה היא קצה של חוט שכשהולכים לאורכו או מושכים, מתגלות נקודות חריגה נוספות ובסופו של דבר (בסיום החקירה) מוצאים את הסיבה האמיתית. למשל בדוגמה של המסעדה: איש הניקיון פוטר, ואין מישהו שעושה את תפקידו וגם לא גיוס איש ניקיון חדש.

חזרה לעניינו בנוגע לראיון הגיוס.

תחקרתי את בעל העסק לגבי שיחות הגיוס שהוא עושה בטלפון. הרי חלקם מגיעים וחלק למרות שמתאימים, לא מגיעים כלל.

במצב האידיאלי, כאשר קובעים פגישה, האדם צריך לרצות לבוא והרצון לבוא צריך לגבור על כל הסיבות והספקות מדוע לא להגיע לפגישה.

ובפגישת גיוס המועמד המתאים צריך לרצות להישאר לעבוד, ולא לצאת מהשיחה עם ספקות שיגרמו לו להמשיך לחפש מקום עבודה.

לכן אפשר לומר שתהליך הגיוס הוא למעשה תהליך שבו צריך לשווק נכון את המשרה, לקדם אותה נכון בפרסום ובפניה לקהל היעד המתאים של מועמדים לעבודה, ולבסוף לסגור אותה בדיוק כפי שהיית עושה בסגירת עסקה.

מה קרה בראיון הגיוס לפני החקירה?

תחקרתי את בעל העסק בנוגע לתהליך שיחת המכירה. מה בעצם קורה בשיחה? האם אפשר לחלק אותה לשלבים או לתהליך כלשהו כדי שאפשר יהיה למצוא איזה שלב הוא חורג?

בעל העסק סיפר לי שהוא מספר על החברה, על התפקיד, ומסביר שהעבודה הזו קשה, ושיש תנאים טובים וכו’ וכו’.

קודם כל ביקשתי ממנו להפסיק עם זה מייד, משלוש סיבות:

הוא מבזבז המון זמן מיותר. אם הוא מקיים 10 שיחות גיוס כאלה ובכל אחת הוא מבלה 2-5 דקות להסביר על העבודה – זה אבדן של 50 דקות כי אף אחד לא יודע כמה מהם ישארו וימשיכו לשלב הבא של הגיוס.

במכירות, טעות נפוצה של אנשי מכירות היא להתחיל להסביר על המוצר ועל התכונות שלו, לפני שהם מקשיבים היטב ומבררים מה בדיוק על איזה שאלה או שאלות הם צריכים להשיב, ואיך הם צריכים להגיש את המידע כדי שהלקוח יקנה ויהיה סגור על כך שהוא קונה מהם ועכשיו.

הוא בעצם עונה לשאלות או מנסה לתת פתרונות למקרים קודמים של מגויסים שלא צלחו. אך זה קרה בעבר, וכעת נמצא מולו מועמד חדש שייתכן שמטרידים אותו נושאים אחרים לגמרי, או מעניינת אותו יותר הסביבה מאשר רק מתי משלמים משכורת. הנקודה כאן היא להיות בתקשורת ובזמן הווה מול האדם ולגלות מה רצוי ודרוש לו כדי להתקדם.

בעל העסק גם היה נותן למועמד לשאול אותו המון המון שאלות ובסוף המועמד היה מסיים את השיחה, או קובעים מועד והמועמד לא היה מגיע לפגישה – דבר שגרם תחושת תסכול מעמיק ומתמשך וחוסר שליטה לבעל העסק.

ביקשתי שיפסיק גם לאפשר למועמד רק לשאול שאלות אלא אם כן הזמין אותו לשאול שאלות.

פעם הייתי מדריך אנשי מכירות לפי כלל ידוע שמי ששולט בשיחת מכירה זה הצד ששואל את השאלות.

אך לאחר מכן, מצאתי שדרוג לכלל הזה: רק מי שיכול לשאול את השאלות, ולקבל עליהן תשובות הוא זה ששולט בשיחת המכירה.

לכן, תרגלתי אותו להפסיק גם את זה, והכנו תהליך מכוון מראש עם שאלות שהוא תורגל עליהן, כדי שבעל העסק לא ייתפס לא מוכן.

בעזרת השאלות, לימדתי אותו איך להשיב על חלק, וחלק מהתשובות לשמור לפגישה. כך ליצור מספיק עניין, רצון ומסתורין אצל המועמד כדי שיגיע לפגישה.

אז איך להתחיל את שיחת הגיוס?

אחרי שהבהרנו שמטרת הריאיון הטלפוני היא בעיקר להכיר את המועמד ולהשיב על השאלה האם זה מועמד ששווה כעת להשקיע בו עוד אנרגיה וזמן, בעל העסק אמר פתאום שהוא מבין שכל הגישה שלו לראיון הייתה מוטעית. ואם זה כך, אז איך בכלל להתחיל את השיחה?

השאלה שבדרך כלל פותרת את כל הנושא היא פשוטה מאוד. כמו הרבה דברים אחרים שנראים בתחילה מסובכים.

במקום לנסות להיות מעניין – התחל להתעניין והמשך משם.

ולכן שאלה אפשרית (וזו לא השאלה היחידה האפשרית) היא: “מה ראית בפרסום שלנו, שמשך את תשומת ליבך והחלטת לשלוח את קורות חיים ולהתעניין במשרה?”

אם באמת תשאל את השאלה, ותתעקש בעדינות במקרים היכן שצריך, לקבל עליה תשובה, תגלה עולם שלם – העולם של המועמד, שייתכן שהוא עולם שונה לגמרי מעולם המחשבות שחשבת שיש למועמד.

מועמד אחד, אמר – שנים עבדתי במשרד, וכעת אני רוצה להיות בשטח ולממש את החלום שלי.

מועמד אחר, אמר – פיטרו אותו מחמש עבודות אחרונות ואני צריך עבודה.

מועמד אחר, אמר – אשתי בהריון, ואני צריך להעלות את ההכנסה כדי לכסות את ההוצאות בבית.

מועמד אחר, אמר – ניסיתי להיות עצמאי בתחום הזה, וזה קשה מאוד ונאלצתי לסגור את העסק. אני קשור לתחום המקצועי הזה, וטוב מאוד בו ואוהב אותו. אך כנראה להיות בעלים של עסק, זה עניין אחר לגמרי שלא בשבילי.

תוכל לשאול גם במילים כאלה ואחרות: “מה אתה מחפש?” ולגלות אם האדם מחפש סטטוס, או להיות עסוק, או להביא כסף הביתה, או להיות ממוקד בלהביא תוצרים ותוצאות איכותיים בכמות גדולה!

הדבר החשוב ביותר הוא לראות במהלך השיחה אם כיף לך לדבר עם האדם.

אם לא כיף לך לדבר איתו ונראה לך שלא יהיה כיף להעסיק אותו – למה להמשיך איתו לשלבים הבאים?!

ייתכן שתדרש מיומנות גבוהה או תרגול מתמשך כדי להבחין בכך. אם הבחנת שלא כיף לך לדבר עם מישהו, החלט מה לעשות עם זה הלאה ובצע את החלטתך!

כך תוכל להעריך טוב יותר את המועמד, וגם לגלות על מה עליך לשים דגש אם תחליט להמשיך איתו לשלבים הבאים בגיוס.

איך יודעים אם אלה השאלות הנכונות?

ובכן, כמו בכל פעולה שמביאה לתוצאות – אפשר למדוד את הסטטיסטיקות.

אם תעשה רישום של כמה שיחות עשית וכמה אנשים הגיעו לפגישה ותשרטט את זה על גרף, עליה בגרף תראה לך שהשאלות שלך נכונות והאנשים מגיעים לצעד הבא.

אם הגרף אינו משתנה או יורד – זה הסימן שלך לשנות את השאלות ולתעד את השינויים שעשית כדי למצוא מה השאלות הנכונות ומה לא נכונות.

תוכל גם להוסיף רישום וגרף של ותק בחודשים של אנשים שהמשיכו איתך, כדי לראות אם אתה עושה פעולות נכונות של הצבה בתפקיד, ושימור עובדים. אך זה כבר נושא למאמר אחר.

מקווה שעזרתי לך לבצע שיחות גיוס יעילות יותר.

אשמח לשמוע ממך על הישגים, הצלחות וגם על קשיים אם ישנם ולראות אם אוכל לסייע לך לפצח אותם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

איך למצוא עובדים טובים ולדעת לנהל אותם כך שהעסק מתקתק? (אפילו כשאתה לא שם!)

הבעיות מתנקזות מהעובדים אליך כמנהל, והכל נופל עליך?

נתקל בקשיים לגייס עובדים שיעשו את העבודה טוב כמוך, ויאפשרו לך להתרחב?

סדנת תכנון אסטרטגי 2024

סדנת תכנון אסטרטגי 2024

סדנת גיוס עובדים טובים וניהול יעיל של כוח אדם

בוא ללמוד ולתרגל:

איך להשיג עובדים חדשים שהם: מוכשרים, רציניים, לא מבזבזים את זמנך, מוכנים להגדיל ראש וללמוד?

איך לארגן את העסק כקבוצה אמיתית, לשפר את כוח האדם הקיים, את ביצועיו ואת המוטיבציה שלו?


טיפים נוספים

Brown Rock Formation
כיצד ניתן לקצר את הזמן שלוקח להכניס עובדים חדשים לתפקיד? בעלי עסקים רבים נתקלים בקשיים בנושא זה – עם הדרכות ארוכות שלוקחות ימים, שבועות ואף חודשים. ולפעמים בסוף, אחרי כל ההשקעה, העובד אפילו לא נשאר… קיימת שיטה חסכונית ויעילה להכנסת עובדים חדשים. המאמר הבא מפרט אסטרטגיה מוכחת להגברת תפוקת העובד החל מהיום הראשון! והתוצאה? חיסכון בזמן ובמשאבים, ועלייה בתמורה להשקעה של המעסיק.
Bird's-eye Photography of Trees Near Road
בעל עסק התמודד עם קשיים בניהול עובדים ובעיות תזרים. דרך ייעוץ מקצועי, לא רק ששיפרנו את תהליכי העבודה והמוטיבציה של העובדים, אלא גם עזרנו לו להתרחב, לשדרג את הרווחיות ולהשיג את מטרותיו האישיות.
White Clouds
עסק לו אני נותן ייעוץ עמד בפני כניסה לבעיות תזרים. אנשי המכירות מאוד עסוקים ואין להם דקה חופשית במהלך היום. יחד עם זאת, הצעות המחיר הקיימות אינן מכסות אפילו את ההוצאות השוטפות של העסק… מהו המקור לבעיה ואיך פותרים את המצב?
Cropland duiring Night Time
בעל עסק התמודד עם מתח רב הקשור לצפי התזרים. העניין נבע מכך שכשניסה לגבות נתקל בקשת שלמה של סיבות ומעצורים “הגיוניים” לכאורה: החל ממוסר תשלומים נמוך של הלקוחות במשק הישראלי, דרך ההסבר ש”אין מה לעשות בנוגע לחברות ענק כי כך הן עובדות”, ועד הסבר על בעיות האשראי והנזילות של החייבים. עשינו מספר צעדים פשוטים, והמצב התהפך לגמרי.
Concrete Bridge Near Buildings during Golden Hour
אני מודה שאחרי שראיתי מה קרה, הרגשתי קצת חום וזיעה. איך זה קורה, ועוד אצל לקוח שלי, מתחת לאף שלו ושלי?! מייד נכנסנו לעבודה ועשינו את הניתוח הדרוש כדי לזהות את שורש הבעיה ולרקוח טיפול לביצוע מיידי כדי להציל את המצב. (אל דאגה, הצלחנו לעשות זאת!)
Mountain At Night Under A Starry Sky
האם נתקלת במצב בו רואה החשבון טוען שהעסק ״רווחי״, אבל בחשבון הבנק חסר כסף לתשלומים? איך זה יכול להיות? ומה הם הצעדים לפתרון המצב הנפוץ הזה?
Starry night sky above trees silhouettes
בתור איש מכירות, האם קרה לך שכבר עברת עם הלקוח כברת דרך, או אפילו 90% מהדרך, אבל בסוף זה נתקע? הוא ראה שזה המוצר בשבילו, או שזו העסקה הנכונה עבורו, אבל עדיין קשה לו להחליט לסגור ברגע זה? איך אפשר לפתור את זה בצורה חלקה, בלי להפעיל או להרגיש לחץ? ובלי שהלקוח יתלונן שמלחיצים אותו?
Blue Cornflowers and Brown Wheat Plants
קרה לך פעם שצחקת לראשונה מבדיחה ששמעת מזמן, משום שפתאום קלטת את המשמעות שלה? האמת היא שלפעמים זה עובד ככה גם בשיווק. אבל איך זה קורה? ואיך אתה יכול להשתמש בזה כדי להצליח יותר בשיווק ובמכירות?
Close-up Photo of Waterfalls Under White Sky
כשהעסק שלך מספק את אותם השירותים פחות או יותר כמו המתחרים, איך אתה יכול לבדל את עצמך? איזה ערך ייחודי וחשוב אתה מביא ללקוחות? ואיך אתה יכול לתקשר להם את זה ככה שהם באמת יראו מה מיוחד בך?
Building Photography
אחד מלקוחות הייעוץ שלי סיפר שאחרי הכשרה מקצועית במכירות, שבעקבותיה סגר עסקאות מוצלחות ורווחיות, לפתע זרימת הלקוחות נתקעה. הוא לא הצליח לסגור עסקאות חדשות למשך כמעט חודש. בהחלט מצב בעייתי ביותר עבורו ועבור העסק. הוא כבר עבר את ההכשרה והוכיח את עצמו, אז מה קרה פתאום? ואיך ניתן לטפל בכך?
White Clouds
מחפש דרכים לשפר את אפקטיביות השירות שלך ולהגדיל הכנסות? מספר תובנות וטקטיקות מעשיות להפיכת שירות הלקוחות לכלי מכירות חזק. הזדמנות להבין טוב יותר את מערכת היחסים שבין שירות מצוין להצלחה עסקית, ולהשתמש בה לטובת העסק שלך.
Road Under Cloudy Sky
משיחות עם בעלי עסקים ואנשי שיווק ומכירות, אפשר להבחין בדבר אחד מרכזי. רובם המכריע, יודע לזהות שהקידום לא עובד. אך יחד אם זאת, הם לא יודעים לומר למה הוא לא עובד. ב״למה״ אני לא מתכוון לסיבה מעורפלת, או סיבה מהסוג של ״ככה זה אצל כולם״. אני מתכוון לסיבה האמיתית. זו שאם תטפל בה כמו שצריך, כמו באורח קסם, תגרום לקידום להתחיל לעבוד! ישנן סיבות רבות מדוע קידום לא עובד. במאמר הבא נדבר על שלוש מרכזיות.
Light Trails on Highway at Night
לפעמים בעל עסק כל כך שקוע בקשיים היומיים, שהוא לא רואה את הסיטואציה האמיתית שהכרחי לטפל בה, כדי באמת לפרוץ את הדרך כלפי מעלה. תמיד כדאי לוודא שאתה מטפל בדבר הנכון, לפני שמתחילים לשנות או להשקיע. להלן דוגמה מהחיים שממחישה את העיקרון החשוב הזה.
Gray Scale of City Skyline Photography
במאמר זה נשתף במספר טיפים שיעזרו למנהל טוב להפוך למנהל ממש טוב. נתמקד בסיפורו של בעל עסק, שחזר לנהל את העסק שלו אחרי תקופה של ניהול על ידי אחרים. בחזרתו לתפקיד, הוא נתקל במצב קשה ובעייתי של ירידה מתמשכת במכירות. התפקיד שלי היה לזהות את הבעיה, ולעזור לפתור אותה.
Asperitas dark clouds in gloomy sky
מאמר זה מדבר על שינוי תפיסות והתמודדות עם מוסכמות מטעות בתחום המכירות. כמו המחשבה שמכירות יכולות להיסגר רק לאחר מספר פגישות, או שזה סביר שאיש מכירות יסגור רק חלק קטן מהעסקאות הפוטנציאליות. במקום להתמקד בתירוצים, אנחנו נסתכל על מה באמת עוצר את איש המכירות מלהשתפר לרמה הגבוהה ביותר – פעילות חלקה שלא רק סוגרת עסקאות בשפע, אלא גם יוצרת לקוחות מרוצים שחוזרים אליו וממליצים עליו לאחרים.
Selective Focus Photography of Turned-on Black Metal Framed Light Sconce
בעל מרפאת שיניים נהנה ממוניטין מצויין אצל לקוחותיו, והם היו מפנים אליו הרבה לקוחות פוטנציאליים. כך שאפילו ללא פעולות קידום ושיווק יזומות כלשהן, היתה לו רכבת של לקוחות פוטנציאלים שהגיעו להיפגש איתו. אבל למרות היתרון העצום הזה, הוא התקשה להגדיל את המכירות. יצאנו לפצח את העניין וגילינו שכמו במקרים רבים אחרים, המחסום האמיתי למכירות היה מתחת לאף, במקום שבעל העסק לא חשב כלל לחפש בו.
Yellow Smiley Emoji Painted Eggs
גלה איך להפוך משובים חיוביים לכלי שיווקי עוצמתי! מאמר זה חושף את אחת הדרכים החשובות ביותר לבנות אמון ולהזניק את העסק למעלה. למד כיצד להתמודד עם החששות בנושא ולהשתמש באסטרטגיות שיווק מתקדמות להגברת חשיפה ורווחים.
Body of Water during Golden Hour
על טיפול נכון בכח אדם ושמירה על יציבות הצוות: במאמר זה נצלול לתוך אתגר מהחיים של בעל עסק שנתקל בתחלופה גבוהה ובלתי הגיונית של עובדים. מי שהוא לא גייס, לא החזיק מעמד – חוץ מעובדת אחת. גלה מה היתה הסיבה לכך, ואיך ניתן ליצור צוות יציב ומצליח שגם נשאר לאורך זמן.
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אחרי ששולחים הצעות מחיר למתעניינים, מה עושים? האם יושבים ומחכים? שוכחים מהם עד שהם מוכיחים עניין וחוזרים אלינו? או שאולי הופכים להיות ״נודניקים״ ומציקים ללקוחות הפוטנציאליים? התשובה טמונה בהבנת תפקידו האמיתי של איש המכירות – לעזור באמת ללקוח.
Close-up Photo of Blue Body of Water
במאמר זה נספר איך בעל עסק הצליח להרים את המכירות בכמעט 50%, תוך כדי התמודדות עם ניהול נכון של בני משפחה (לעומת עובדים שכירים רגילים). בנוסף, גלה את המתכון הבסיסי להשגה בפועל של כל שאיפה – בעסק ובחיים.
Gray Scale of City Skyline Photography
במאמר זה נדבר על ניצול הזדמנויות בזמן אמת, ונענה על השאלות הבאות: איך מקצרים את זמן הסגירה במכירה? מהו השינוי האחד שאיש המכירות יכול לעשות וכך להשיג השפעה ניכרת על שווי העסקה? כיצד יכול עסק להבדיל את עצמו באופן בולט מהמתחרים? מבוסס על מחקר עדכני עם נתונים חשובים לאנשי מכירות.
Gray High Rise Buildings
לפעמים משהו הוא כל כך מובן מאליו שכשבאים לפתור בעיה משמעותית פשוט לא מתייחסים אליו. במאמר זה נסתכל על מקרה בו אשת מכירות מתחום הקייטרינג התרכזה בהשגת לקוחות חדשים, אבל פספסה הזדמנויות קלות יותר שכבר היו בהישג ידה. והכול בגלל משהו אחד קטן…
City Buildings Near Body of Water
האם קידום דיגיטלי ושימוש ברשתות חברתיות הוא הדרך היחידה לקדם בימינו? ״כולם עושים את זה״, אבל מה אם יש דרך טובה יותר להגיע באופן מיידי ויעיל לקהל היעד המדויק שלך? במאמר נשתף מקרה מהחיים בו ניתוח אסטרטגי הביא לתוצאות מהירות בשטח.
Empty Brown Canvas
בעל עסק ניצב מול תעלומה: איך זה שלא נסגרות עסקאות? למרות השקעה של 1-4 שעות בכל לקוח פוטנציאלי, במשך 8 שבועות שלמים, לא נסגרה אפילו עסקה אחת! אז יצאנו לדרך והפכנו לגמרי את המגמה.
Blue and Red Galaxy Artwork
מה עושים כשלאנשי מכירות חסרה עבודה עד כדי כך שהם מוצאים את עצמם משחקים טטריס במקום למכור ללקוחות? במאמר זה נדבר על פתרון מעשי שגם עוזר למכירות וגם משפר את מצב הרוח.
Calm Body Of Water During Golden Hour
סגירת עסקה יכולה להיות מאתגרת גם כשמוכרים לאדם יחיד. אבל מה קורה כשבאים למכור למספר אנשים ביחד, ונפגשים עם כולם באותה הפגישה? במאמר זה נעבור על דוגמה מהחיים של בעל עסק שניגש למכור למשרד עורכי דין עם מאות עובדים, כשמנגד שלושה מתחרים שונים.
Close Up Photo of Black Sand
מה גורם לאנשי מכירות לעבוד יותר ויותר קשה, אבל להשיג פחות ופחות סגירות? ואיזה בלבול נפוץ קיים אצל בעלי עסקים בנוגע לשיווק? במאמר זה נביא דוגמאות של שני בעלי עסקים שסוף סוף גילו מה באמת היה חסר.
Close Up Photo of Black Sand
מחפש דרך לשדרג את ההכנסות באופן מיידי? מה דעתך על אסטרטגיה מוכחת לגלות בדיוק מה לקוחות מחפשים ולגרום להם להגיב ולפנות אליך בעצמם? סיפורו של בעל עסק שהצליח למשוך עסקאות בשווי עשרות אלפי שקלים תוך זמן קצר – והכול תוך שימוש בנוסחה פשוטה.
Close-up Photo of Blue Body of Water
גם כשאתה עובד קשה, הלקוחות לא בהכרח מודעים לזה. אז איך פותרים את המצב הזה וגם מוודאים שכל העבודה הקשה מובילה לעלייה משמעותית בהכנסות?
Purple Bokeh
מתי ולמה הפרסום לא עובד? ומה הפתרון? האם להתייאש או להמשיך לשים עליו כסף? התשובה פשוטה ממה שזה נראה…
Gray and White Wallpaper
מתמודד עם קשיים בהגדלת מספר הלקוחות? רוצה לראות את המכירות שלך עולות? במאמר הבא נסתכל על איך ניתן לעזור לעסק לגבור על מתחרים ולבלוט בתודעת הלקוחות. סיפורו של בעל עסק שהצליח לשנות את המציאות העסקית שלו באמצעות תוכנית שיווקית ייחודית אך פשוטה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
מרגיש לחוץ מרוב עומס או אפילו עוצר קבלת עבודות חדשות כי פשוט אי אפשר להספיק אותן? ​​יש כמה סיבות למצב הבעייתי הזה. ברגע שמוצאים את הסיבה הנכונה, אפשר לטפל בו בהצלחה. במאמר זה אשמח לשתף איתך את אחת הסיבות למצב.​
Blue Wallpaper
כשאתה מסתכל סביבך, האם יש משהו בחייך או בעסקיך, שכבר הרבה זמן אינו מתקבל על דעתך אבל נראה שממשיך וממשיך?
קיר לבנים
שבוע שעבר נפגשתי עם בעל עסק שנוסף לרשימת הדיוור שלי לפני 15 שנים (!) ושקיבל דיוור באופן סדיר לאורך התקופה. בדקתי במערכת השיווק שלנו ומצאתי שמאז שעברנו למערכת דיוור אלקטרוני מסודרת לפני 12 שנים, הוא קיבל מאיתנו 441 הודעות רק במייל…
שדה פרחים
לקוחות שואלים האם נכון לפרסם את פעולות התרומה, או “להישאר צנוע” ולתת בסתר? מעבר לכך שזה מעודד אחרים לפעול כמוך, ולהרגיש טוב שיש עוד אנשים טובים בעולם שנותנים מעצמם לטובת האחר, יש בכך חשיבות גם להישרדות העסקית והאישית שלך. אנשים קולטים אכפתיות. ייתכן שכעת האנשים האלה לא קונים ממך לאור התקופה. אך כאשר כל האירוע הנוכחי ירגע, ואל דאגה – בסוף זה ירגע, ואנשים יתחילו לחזור לשגרת עסקים, מעמדך יהיה אחר משל אחרים שלא תרמו בשעה קשה.
שמיים
קשה מאוד לתפקד בזמנים שבהם יש בלבול וחוסר וודאות. ללא ספק, האירועים מסביב יוצרים סערת רגשות והרבה בלבול. האם אפשר לטפל בבלבול ולנטרל אותו? בהחלט כן! הסוד לכך הוא להבין מהו בלבול ולהכחיד אותו בצורה פשוטה ומהר.
שלושה סוגים של ניהול תזרימי בעקבות עבודה עם מאות עסקים, אני יכול לומר בודאות שישנם שלושה סוגים של בעלי עסקים מבחינת ניהול התזרים. הסוג הראשון מנסה כל הזמן לשלם חשבונות שעבר זמנם. זו מלחמה אינסופית בחוסר מזומנים וגם מלחמה להחזיק את הפעילות השוטפת, והתמודדות עם לחצים חיצוניים ופנימיים אישיים. הסוג השני, הוא כבר מתקדם יותר….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט