התחנה הראשונה היא התחנה הסופית (מקרה מהשטח)

אם קשה לך להשיג את המטרה או התוצר הרצוי, במקרים רבים, המטרה או התוצר אינם מוגדרים ברור מספיק עבורך או עבור אלה שצריכים לייצר או להשיג אותו.

לשיתוף: 

רוצה למצוא את העובדים הנכונים שיעזרו לך להגיע למטרות שלך? קבל מדריך מדויק שיראה וגם ידגים לך:

  • איך לגרום למועמדים להגיע לראיון ולהתלהב מהמשרה?
  • איך לזהות מראש מי באמת מתאים ולמנוע טעויות גיוס יקרות?
  • איך למצוא אנשים שלא רק מדברים, אלא באמת יודעים לעשות?

האם יש לך מטרה מוגדרת שאתה רוצה להשיג?

יותר מדי בעלי עסקים מנסים לשכנע אותי שאין צורך להיות קפדן כל כך.

אבל תאר לך שאתה נכנס לרכב, מפעיל את ה-WAZE ללא יעד, ומצפה לקבל הנחיות לאיזה כיוון לנסוע…

לעולם אין להסתפק בתשובה כללית כמו “אני רוצה להגדיל את המכירות” או “אני רוצה שהעסק יהיה רווחי”.

שאל שוב ושוב ושוב ושוב (ואם צריך, אז שוב ושוב) עד שתקבל תשובה עניינית ואמיתית, וכזו שיכולה גם להיות מדידה.

רק כך תוכל לבדוק בסופו של דבר: הצלחנו להשיג את היעד, להתקרב אליו או שהתרחקנו ממנו?

יועץ טוב צריך לשים לב שזו תהיה באמת התשובה של האדם עצמו, ולא של היועץ.

לכמה בדיוק אתה רוצה להגדיל את המכירות? או כמה כסף נזיל אתה רוצה בחשבון הבנק ב-31 בדצמבר, בלי להיות חייב אותו לרשויות המס או לספקים, אלא רק להיות הבעלים היחיד שלו בלי ששום דבר יאיים על זה?

ותמיד חשוב לדעת את המספר עבור חודש ספציפי, או לשנה ספציפית.

מקרה מהשטח: יותר מדי הנחות

בעל עסק של מפעל ייצור, התלונן על “הנחות גדולות שהוא צריך לתת ללקוחות כדי לזכות בעבודות“, ובסוף אין לו מספיק כסף לשלם חשבונות.

שאלתי אם יש לו בכלל מדיניות הנחות או שהוא יודע כמה הוא חייב להכניס כל חודש כדי להמשיך להתקיים עם המפעל, משכורות, שכ”ד, ותשלומים חיוניים. הוא הסתכל עלי בפליאה ואמר “לא. לא יודע.”

הפעולה הראשונה כאן הייתה, אם כן, להרכיב רשימה של כל סעיפי ההוצאה שצריך לכסות מבחינה תזרימית.

כלומר כמה כסף בפועל חייב לצאת או חייב שיהיה לו לשים בצד, כדי לשלם את כל החשבונות החיוניים במזומן?

שים לב, זה לא רק עבור פרויקט אחד. אלא מדובר על רשימת ההוצאות הנדרשות לקיום ותפעול בסיסי עבור כל המפעל כדי שימשיך להתקיים. פרויקט אחד יכול להיות רווחי, אך המפעל עלול להפסיד. כדי למנוע את זה, חובה להסתכל על כלל המערכת ולא רק על ריווחיות של פרויקט ספציפי.

רק כאשר עשינו רשימה מלאה כזו, והוספנו את כל החזרי ההלוואות, מצאנו כמה חייב להיות הרווח הגולמי שלו, כדי להישאר בכושר פירעון (יכולת לפרוע את כל החשבונות שלך).

מכאן היה אפשר לחשב כמה הכנסות נדרשות כדי שהמפעל ימשיך להתקיים בדוחק, וכעת גם ברור לו שהנחות זה בור עם תחתית ברורה.

עכשיו, המוטיבציה שלו להפוך להיות מקצוען במכירות בלי הנחות גדלה פלאים. הנכונות שלו ללמוד את המיומנות הזו הרקיעה שחקים!

המסקנה היא שחובה להגדיר לאן אתה רוצה להגיע, וכדאי לפני שיוצאים לדרך.

צריך עזרה להכין רשימה כזו, או ללמוד כיצד להימנע מהנחות מיותרות? צור איתי קשר.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Sea of Clouds during Sunset
אתה שוב מוריד מחירים כדי לסגור עסקה? עוד הנחה, עוד ויתור, ובסוף אתה זה שמשלם את המחיר. האמת היא שהלקוחות לא באמת מחפשים את הזול ביותר. הם מחפשים את מה ששווה להם ואת מי שהם מתחברים אליו. אם אתה מוצא את עצמך מתפשר יותר מדי, סימן שלא הראית ללקוח למה הוא באמת צריך ספציפית אותך. רוצה לשנות את המצב? זה מה שצריך לקרות…
Galaxy Space
המכירות? בקושי כיסו את ההוצאות. אנשי המכירות התרוצצו כל היום, ובכל זאת הרווחים לא זזו. בעל העסק ידע שהוא חייב לעשות משהו – ומהר. בדיוק בנקודה הזו נכנסנו לתמונה. בלי להוציא שקל נוסף, בלי קסמים ובלי להמציא את הגלגל – תוך 24 שעות התחילו לזרום פניות חדשות. מה שינה את התמונה?
Strato-cumulus Clouds
חולם על חופש? להיות הבוס של עצמך? לקבוע את הלו”ז שלך? אז איך זה שדווקא כשפותחים עסק כדי להשיג את החופש הזה, אנחנו מוצאים את עצמנו כלואים בתוך כלא בלתי נראה, כזה שקשה מאוד לצאת ממנו? עובדים יותר שעות, מתרוצצים בלי סוף, הטלפון לא מפסיק לצלצל, המיילים מצטברים, והמחשבות על העסק לא נותנות מנוחה אפילו בלילה. במקום עסק שמעניק חופש, קיבלנו עסק שגוזל כל טיפת זמן ואנרגיה. מה עושים?! יש דרך החוצה. היא מתחילה בזיהוי המלכודות שאנחנו טומנים לעצמנו – אלה שמשאירות אותנו תקועים במעגל בלתי נגמר של לחץ ומתח. ברגע שמבינים איך להשתחרר מהן, אפשר סוף סוף להפוך את העסק למנוע שמייצר חופש אמיתי.
Close-up of Frozen Water
רוב בעלי העסקים עובדים המון. הם מתרוצצים בין משימות, עונים ללקוחות, מתעסקים בניירת, רודפים אחרי תשלומים… ובסוף החודש, כשהם מסתכלים על המספרים, הם מגלים שהרווח לא משקף את המאמץ שהושקע. מה אם הבעיה היא לא שאתה לא עובד מספיק קשה – אלא שאתה עובד קשה בכיוון הלא נכון? אולי אתה מבזבז שעות על לקוחות שלא באמת משתלמים? אולי המחירים שלך נמוכים מדי? אולי אתה פשוט מתמקד במשימות שאתה מרגיש בנוח לעשות, במקום באלה שבאמת מניעות את הגלגלים קדימה?
Time-Lapse Photography of Night Sky
לשחרר שליטה או לאבד שליטה? זו הדילמה של מיקור חוץ במכירות. יש סיבה שכל כך הרבה בעלי עסקים שמוציאים את המכירות למיקור חוץ מוצאים את עצמם בסופו של דבר מאוכזבים ומתוסכלים. והסיבה הזו יותר עמוקה ממה שחושבים.
Body of Water
אחד הדברים המאתגרים בניהול העסק הוא לקבוע מחיר נכון למה שאתה מציע. נסתכל על חששות שיכולים לעצור אותך, איך להתגבר עליהם, ובעיקר איך לקבוע מחיר שמכבד גם אותך וגם את הלקוחות. אחרי הכל, כשאתה מתמחר נכון, אתה לא רק מרוויח יותר, אתה גם מסוגל לנהל את העסק במקום שהדאגות ינהלו אותך.
הר
חולם על פתיחת עסק עצמאי? או אולי כבר פתחת עסק אך מתקשה להתנתק מדפוסי החשיבה של עובד שכיר? המעבר מעובד שכיר לבעל עסק הוא הרבה יותר מאשר רק פתיחת תיק במס הכנסה וחיפוש לקוחות. זהו שינוי מהותי בתפיסת העולם ובדרך החשיבה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט