Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
|

מה שעובד בתאגידים גדולים יכול לעבוד גם אצלך

הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.

Green-leafed Plant
|

מה משותף לכאב שיניים, ​קידום העסק וייעוץ עסקי?

יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!

Building Photography
|

​הדרך הטובה לשיפור ​היעילות ורוח הצוות

סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!

Galaxy Space
|

​בתקופה הזאת לא קונים?

בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.

Purple Sky
|

איך הופכים עובד למקצוען?

ישבתי עם בעלת עסק שסיפרה לי שכבר נשבר לה מעובדים שעושים טעויות או לא עושים מה שמבקשים מהם. כשבררתי לעומק את הנתונים, שאלתי ״האם הסברת לעובדת איך לפנות ללקוח?״ – התשובה הייתה על סף עצבים: ״כן. הסברתי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות, ומפספסת לקוחות ועסקאות.״ ״בסדר״, אמרתי, ״איך בדיוק הסברת לה מה לעשות?״ בעלת העסק התפלאה…

A Red and Blue Color Gradient
|

למה בעיית תזרים אינה נפתרת?

​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

Green Trees Near Mountain
|

אני יודע מה צריך לעשות, אבל…

כמה פעמים שמעת את המשפט הזה או אפילו אמרת אותו בעצמך? אנשים רבים מכירים את התחושה – הם יודעים בדיוק מה צריך לעשות, אך תמיד יש “אבל”. משהו מפריע או מונע מהם לבצע את מה שהם יודעים שנדרש. כל תירוץ כזה מביא לכך שהדברים לא נעשים, והמגמה רק מחמירה. אבל מה קורה כשמבינים מה מסתתר מאחורי ה”אבל”? מהו המכשול האמיתי שגורם להתחמק ממשימות חשובות?

Close-up of Frozen Water
|

מהיכן מתחילים במקרה של אסון פיננסי מאיים?

קיבלתי מייל ממנהל חברה עם 20 עובדים בתחום התעשייה. הוא עוקב אחרי הטיפים שלי כבר שנים, ועכשיו כשהעסק נכנס למשבר עמוק, החליט לפנות אליי לעזרה. המספרים מדברים בעד עצמם: ירידה של 30% בהכנסות, ושום שיפור לא נראה באופק. העסק מתמודד עם כאוס ארגוני, חוסר יעילות, ומכירות שתלויות בלקוחות שמועילים בטובם לחזור עם תשובה. הספינה הזו, למרבה האימה, הייתה במסלול בטוח להתנגשות בקרחון… איך עוצרים את ההתרסקות ומשנים את המסלול לפני שיהיה מאוחר מדי?

Calm Body Of Water During Golden Hour
|

צוות של 20 עובדים, והתפוקה נמוכה

כשאליהו, בעל עסק עם 20 עובדים, החליט לעבור למפעל חדש, הוא היה משוכנע שהתפוקה תזנק. הוא השקיע בכל מה שנראה הכרחי – שיפר את התנאים לעובדים, הוסיף פינוקים, ודאג לכל מה שיכול להפוך את סביבת העבודה לנוחה יותר. הוא לא הצליח להבין למה למרות כל המאמצים שלו, שום דבר לא זז. אולי גם אתה מכיר את זה – משקיעים ומשדרגים, אבל התפוקה לא עולה. אז מה באמת עוצר את העסק? ואיך מזהים את הבעיה האמיתית לפני שמבזבזים עוד משאבים?

Heavy Clouds
|

מה מנכ״ל של 900 עובדים פספס?

לפעמים קשה להבין עד כמה הפער בין התיאוריה למציאות בשטח יכול להיות משמעותי. פגישה עם המנכ”ל הזה הציפה בפניי את אחת הדילמות המרכזיות שמנהלים מתמודדים איתה: התמקדות בפתרונות “מוכנים מראש” במקום לנתח לעומק את הבעיה שמתחוללת בתוך הצוותים. לכן התחלתי לחקור את המצב, וגיליתי שהבעיה האמיתית היתה שונה לחלוטין ממה שהמנכ”ל הניח בביטחון מלא…

A Red and Blue Color Gradient
|

כד הכסף: איך לעקוב ויזואלית אחר הגבייה בעסק גם בזמנים הכי עמוסים

כשאתה בעיצומו של חודש לחוץ והמשימות מצטברות מכל הכיוונים, הגבייה עלולה בקלות להתמסמס ולהפוך לנושא שנדחק הצידה. אבל מה אם היה כלי פשוט ויעיל שמאפשר לך לראות בדיוק כמה כסף נגבה וכמה עדיין חסר – בצורה ברורה ומיידית?

Body of Water
|

האם יש לך כסף ​שאתה לא מודע אליו?

בעלי עסקים רבים חווים מצב שבו הדוחות מראים רווח, אבל בחשבון הבנק הדברים נראים אחרת לגמרי. הבנק לוחץ להגדיל מסגרות, ההלוואות נערמות, והתזרים לא זורם כמו שצריך. במאמר זה נגלה איך שינויים פשוטים בשיטות ניהול הכספים והרכש הביאו לשיפור משמעותי בתזרים, החזר הלוואות, ואפילו יצירת רזרבות לעסק.

Bokeh of Lights Photography
|

איך להגדיל רווחים גם בתקופות חלשות? מקרה מהשטח

נתוני המכירות צונחים כל שנה באותה תקופה? לא חייבים להיכנע לירידות הצפויות! מקרה מהשטח מדגים איך עם התבוננות חדה וחוסר הסכמה עם הירידה במכירות, אפשר להפוך את המצב על פיו. במקרה הבא, בעל עסק שהיה משוכנע לגמרי שאי אפשר לעצור את הירידה הצפויה בתקופת החג גילה איך מעלים את המכירות פי 3!

Brown Mountain Under Cloudy Sky
|

״מצטער, אין לי זמן לזה״

כך התחילה השיחה עם מנהל צוות שהגיע אליי מותש ומתוסכל. הוא סיפר שאין לו זמן, שהעומס חונק אותו, ושיש לו רשימה אינסופית של משימות שלא מתקדמות (כל זה למרות שהוא עובד מסביב לשעון, גם מעבר לשעות העבודה הרגילות ואפילו בסופי שבוע). כשבדקנו את המצב מקרוב, גילינו משהו מפתיע: עם כל חוסר היעילות בניהול הזמן שלו, הדבר היחיד שיש לו בשפע זה דווקא… זמן!

Time-Lapse Photography of Night Sky
|

נאלץ לחזור על דברים שוב ושוב כי לא עשו אותם טוב בפעם הראשונה?

מה הם השלבים שמובילים לתהליך עבודה חלק יותר, שיעזור לך ולעובדים שלך לחסוך זמן ולמנוע חיכוכים מיותרים וטעויות?

Black Concrete Road during Night
|

מתי יודעים שיש ​מספיק לקוחות לעסק?

מצד אחד אין מספיק הכנסות, ומצד שני חושש להתרחב? האמת הפשוטה היא שאין דבר כזה “מספיק לקוחות”. העולם כל הזמן בתנועה – לקוחות באים והולכים, וכשלא ממשיכים לחפש ולהביא חדשים, העסק מתחיל לדעוך. כדי לשמור על עסק בריא וצומח, חשוב להבין שאסור לעצור. אז איך מבטיחים זרם קבוע של לקוחות ומהי כמות הקידום המדויקת לעסק שלך?

Galaxy
|

מה עושים כשבנק סוגר את הברז?

בעל עסק מצא את עצמו במצב בעייתי אחרי ששני צ’קים חזרו, והבנק שלו, במקום לעזור, פשוט סגר לו את האפשרות לקבל אשראי. מה עושים כשאין כבר על מי לסמוך בבנק, ואיך אפשר לשנות את יחסי הכוחות לטובתך?

Gray Newton's Cradle in Close-up Photogaphy
|

לא חייבים לעבוד 160 שעות בשבוע

תאר לך שאתה יכול לעבוד פחות ולראות את העסק שלך גדל ומרוויח יותר… נשמע דמיוני? ממש לא! יש דרך (מאתגרת, אך מאוד משתלמת בטווח הארוך) להשתחרר מהעומס ולהתמקד בדברים החשובים באמת – בלי להישאב לעבודה מסביב לשעון.

Body of Water
|

מה הדבר החשוב ביותר במכירות, שמתחיל עוד לפני שנפגשים עם הלקוח?

יש דבר קריטי שכל איש מכירות שרוצה לשפר את אחוזי הסגירה שלו חייב לעשות לפני שהוא נכנס ל”זירה”. זה לא רק עניין של להציג את הדברים נכון או להכיר את המוצר לפרטי פרטים, אלא משהו עמוק ובסיסי יותר, שמתחיל הרבה לפני שהשיחה עם הלקוח בכלל מתחילה.

Time-Lapse Photography of Night Sky
|

איך כישלונות העבר יכולים לעצור אותך היום…

זהו סיפורו האמיתי של בעל עסק שנמצא בצרות אמיתיות, נלחם באותן בעיות שוב ושוב, אבל כשהגיע הרגע לקבל עזרה – פשוט סירב לשמוע. למה? כישלונות העבר עדיין רדפו אותו, למרות שהפתרון היה ממש מעבר לפינה. איך אפשר לפרוץ את המחסום הזה ולהתמודד עם הקשיים בצורה חכמה יותר?

Red Led Light With Silhouette Of A Man
|

איך יוצאים מהמעגל האינסופי של עבודה קשה אך לא מספיק אפקטיבית?

כמה פעמים סיימת יום עבודה סחוט, מרגיש כאילו עבדת בלי הפסקה, אבל כשאתה עוצר לחשוב… כלום לא זז בפרויקטים החשובים? כל האנרגיה הלכה על “כיבוי שריפות”, על ניהול האתגרים הקטנים, בעוד שהדברים שיכולים באמת לקחת את העסק קדימה – נשארו בצד. ממתינים. “אחרי שהדחופים ייגמרו…” אבל הם לא באמת נגמרים, נכון? אז איך יוצאים מהמעגל האינסופי של עבודה קשה אך לא מספיק אפקטיבית?

Green-leafed Plant
|

הדרך לצוות עובדים מיומן ונאמן

עובדים שלא מצליחים לבצע את העבודה כמו שצריך, נטישות תכופות ותפוקה נמוכה… מנהל המפעל הסתובב עצבני ומתוסכל, והמצב נראה חסר פתרון… אך בעזרת יישום מדויק של עיקרון אחד פשוט, פתרנו את המצב – עלייה ברווחיות, מפעל נוסף שנפתח ותפקוד מקסימלי עם מינימום הוצאות. מהו הצעד הבסיסי שעשינו שהביא לתוצאות כל כך מרשימות? התשובה טמונה במה שהעובדים שלו לא ידעו, אבל בהחלט יכלו ללמוד – בתנאי שהם קיבלו את ההכשרה הנכונה!

Gray Scale of City Skyline Photography
|

איך עסקה של 30,000 ש״ח התחילה משאלה פשוטה אחת

איך הלקוחות מגיעים אליך? מהו מקור ההפניות המרכזי שמביא לך את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה? זיהוי הערוצים החזקים ביותר לגיוס לקוחות הוא המפתח למקסום יעילות השיווק. כשאתה יודע מהו המקור שמביא את הלקוחות האיכותיים ביותר במחיר הנמוך ביותר, אתה יכול למקד את המשאבים שלך בצורה חכמה יותר ולהגיע לתוצאות פנטסטיות.

Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
|

איך לשמור על סדר וארגון בעסק מתרחב

כשהעסק שלך גדל, הוא לא רק מביא איתו הצלחה, אלא גם לא מעט אתגרים. איך מונעים את תחושת הבלגן שמגיעה עם צמיחה מהירה? איך אפשר לשמור על הסדר והארגון בזמן שהעסק מתרחב, מבלי לאבד שליטה?

Bokeh of Lights Photography
|

תיקון פשוט במערכת הניהול שמביא לזינוק משמעותי במכירות

בעלי עסקים ואנשי מכירות תמיד מחפשים דרכים להגדיל רווחים – מפרסום ועד ניסוח שמושך לקוחות. אבל האם ייתכן שהסיבה לחוסר רווחיות היא בעצם פשוטה הרבה יותר, ומסתתרת ממש מול העיניים?

Free stock photo of ball, field, football
|

בקרה לצורך הגדלת הרווחים שלך

מתי הזמן הנכון לעצור ולבחון את הביצועים של העסק? כמו קבוצת כדורגל שסוקרת את המשחק מייד לאחר סיומו, כך גם בעסק שלך – התזמון יכול להיות המפתח לשיפור ולהצלחה. במאמר זה נדבר על דרך פשוטה שמאפשרת לעסק שלך לגדול ולהתמודד עם אתגרים, בזמן הנכון.