הכלא השקוף: עובד כדי להיות חופשי, אבל מרגיש לכוד בעסק

חולם על חופש? להיות הבוס של עצמך? לקבוע את הלו”ז שלך? אז איך זה שדווקא כשפותחים עסק כדי להשיג את החופש הזה, אנחנו מוצאים את עצמנו כלואים בתוך כלא בלתי נראה, כזה שקשה מאוד לצאת ממנו? עובדים יותר שעות, מתרוצצים בלי סוף, הטלפון לא מפסיק לצלצל, המיילים מצטברים, והמחשבות על העסק לא נותנות מנוחה אפילו בלילה. במקום עסק שמעניק חופש, קיבלנו עסק שגוזל כל טיפת זמן ואנרגיה. מה עושים?! יש דרך החוצה. היא מתחילה בזיהוי המלכודות שאנחנו טומנים לעצמנו – אלה שמשאירות אותנו תקועים במעגל בלתי נגמר של לחץ ומתח. ברגע שמבינים איך להשתחרר מהן, אפשר סוף סוף להפוך את העסק למנוע שמייצר חופש אמיתי.

לשיתוף: 
מדריך איך להעלות מחירים ולשפר את אחוזי הסגירה

רוצה למכור בלי לשכנע, לגבות בלי להתנצל, ולבנות הצעה שפשוט תמגנט אליך לקוחות כאילו אין מחר?

המדריך הזה הוא בשבילך 👇🏼

נכון שהתחלת את העסק כי רצית חופש?

  • חופש לבחור איך נראה היום שלך
  • חופש להרוויח כמה שאתה באמת שווה
  • חופש להיות עם המשפחה שלך מתי שאתה רוצה

אז איך קרה שבמקום חופש, העסק הפך להיות עול שאתה לא מצליח להניח?

  • אם לא תהיה בעסק – דברים יתפרקו.
  • קשה לך לסמוך על אחרים, אז אתה עושה הכל לבד.
  • אין רגע שקט, גם כשאתה בבית, הראש תקוע בעבודה.

כדי לצאת מהלופ, צריך לשנות את הדרך שבה אתה מנהל את העסק שלך. וכדי לעשות את זה, אתה קודם כל חייב לשנות את הדרך שבה אתה חושב.

למה העסק שלך תקוע? כנראה שזה אתה, לא הכלכלה

קל להאשים את השוק, המתחרים או הנסיבות. אבל האמת היא שברוב המקרים, הגורם שמעכב את העסק נמצא מבפנים – בדרך שבה אנחנו חושבים, מקבלים החלטות ומתנהלים.

במילים פשוטות, זה מתחיל ונגמר ביכולת הניהול של בעל העסק. הבעיה? רובנו לא באמת למדנו איך לנהל עסק בצורה נכונה. לא לימדו אותנו מהן הטעויות שחייבים להימנע מהן, איך להבחין בין מה שקריטי לצמיחה לבין מה שסתם שורף זמן, ואיך להפוך עסק לרווחי בצורה יציבה.

וכאן בדיוק מתחילה הבעיה. שגיאה אחת (או יותר) בדרך שבה אתה מנהל את העסק עלולה לגרום לו להיתקע, או אפילו להיסגר.

בוא נסתכל על כמה מהטעויות הנפוצות. אלה ששמות לך מקלות מעצבנים במיוחד בגלגלים ומונעות ממך להגיע למקום שאתה באמת רוצה להיות בו.

שורף זמן על מה שלא מזיז אותך קדימה?

בוא נגיד שאתה רוצה להגדיל את הרווחים שלך. אבל במקום לעבוד על אסטרטגיה שתמשוך לקוחות/פרויקטים גדולים, אתה מתעסק כל היום במשימות וטרדות יומיומיות, שאולי חוסכות כסף או מכניסות קצת, אבל לא מייצרות שינוי אמיתי בחשבון הבנק (או באיכות החיים).

הצלחה מגיעה כשאתה מתמקד בעשייה שמקדמת למטרה שהחלטת עליה. אם אתה מבזבז זמן על משימות לא קריטיות במקום להתמקד בצמיחה, זה בעצם מכשול שאתה שם לעצמך.

האם אתה יודע להגיד:

איזה משימות בעסק שלך מייצרות הכי הרבה רווח? (לעומת אלה שפשוט ממלאות לך את היום.)

על מה אתה מתעכב שוב ושוב, למרות שזה לא באמת מזיז את העסק קדימה?

אם היית יכול להתמקד רק בשלושה דברים בעסק ועדיין להרוויח 80% מההכנסה – מה הם היו?

פעולות סותרות

האם יצא לך לדבר עם מישהו שחוזר ואומר שהוא רוצה להצליח, אבל בפועל עושה דברים שסותרים את זה?

למשל, רוצה חופש כלכלי, אבל דוחה למידת דברים חדשים או מפחד להשקיע כסף בפיתוח העסק. 

רוצה יותר עסקאות, אבל נרתע ממכירות, ונמנע מלהרים טלפון אחרי שליחת הצעת מחיר (מחכה שהלקוח ייזום את השיחה).

רוצה צמיחה משמעותית, אבל נשאר באותן שיטות עבודה, ומחפש פתרונות קסם כמו “עוד קמפיין בפייסבוק” במקום להכניס שיטת ניהול שעובדת, לטיפול מערכתי.

בשורה התחתונה, רוצה להרגיש אחרת? תעשה משהו אחרת.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.
Close-up Photography of Body of Water
אין מספיק סגירות? הלקוחות מבטיחים ש”יחזרו אליך”, ואתה מתחיל להאמין שזו פשוט תקופה חלשה? אבל מה אם הייתי אומר לך שזה לא השוק, לא התקופה, אלא משהו שאתם עושים? בטיפ של היום נסתכל על דוגמה אמיתית שבה במקום להמשיך “להיות עסוקים”, עצרנו לרגע, שמנו את האצבע על הבעיה האמיתית והעברנו את המכונה מהילוך סרק להילוך גבוה. התוצאה? עסקאות של מיליונים תוך חודש וחצי. אם גם אצלך יש תנועה בלי תוצאה, ״עבודה״ בלי תכלס – זה מאמר שאתה חייב לקרוא.
Macro Photography of Water Waves
יש כאלה שמנהלים עסק. ויש כאלה שכל היום עם צינור המים ביד, רצים מכיבוי שריפה לכיבוי שריפה, בלי לשים לב שהם שורפים את עצמם בדרך. כי לפעמים, הפתרון המהיר עולה ביוקר. ממש ביוקר. המאמר הזה לא עוסק בטעות דרמטית או אסון. זה סיפור קטן, כמעט יומיומי. אבל כמו חול שחודר לנעל ונתקע שם, הדברים ״הקטנים״ האלה יכולים לשבש את כל התהליך…
Scenic View Of Mountain During Dawn
שחיקה. עומס. משימות בלי סוף. החלטות שצריך לקבל כל רגע. ומרוב עצים, כבר קשה לראות את היער. הכול דחוף, הכול בוער. אבל מתי בפעם האחרונה עצרת לרגע ושאלת את עצמך: לאן כל זה אמור להוביל אותי בכלל? בדיוק כאן נכנס המאמר הזה. הוא לא בא להוסיף לך עוד משימות לרשימה, אלא להפך: לעזור לך לעצור רגע את האוטומט, לקחת נשימה, ולמצוא מחדש את המצפן האישי שלך.
Sea of Clouds during Sunset
אתה שוב מוריד מחירים כדי לסגור עסקה? עוד הנחה, עוד ויתור, ובסוף אתה זה שמשלם את המחיר. האמת היא שהלקוחות לא באמת מחפשים את הזול ביותר. הם מחפשים את מה ששווה להם ואת מי שהם מתחברים אליו. אם אתה מוצא את עצמך מתפשר יותר מדי, סימן שלא הראית ללקוח למה הוא באמת צריך ספציפית אותך. רוצה לשנות את המצב? זה מה שצריך לקרות…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט