איך למכור אפילו יותר? 

פנה אלינו בעל עסק שהתמודד עם קשיים ברווחיות בגלל טעות נפוצה בסגירות עסקאות. אחרי שהבעיה אותרה, ותרגלנו את הטיפול בה, הוא הצליח להכפיל את מחזור המכירות פי 2.8, עם עלייה עקבית. במאמר זה נתאר בדיוק מה קרה.

לשיתוף: 

רוצה למצוא את העובדים הנכונים שיעזרו לך להגיע למטרות שלך? קבל מדריך מדויק שיראה וגם ידגים לך:

  • איך לגרום למועמדים להגיע לראיון ולהתלהב מהמשרה?
  • איך לזהות מראש מי באמת מתאים ולמנוע טעויות גיוס יקרות?
  • איך למצוא אנשים שלא רק מדברים, אלא באמת יודעים לעשות?

מאז שא׳ הגיע אלי עם רמת מכירות על הגבול שדרוש לו להתקיים, הוא הכפיל את מחזור המכירות שלו פי 2.8 בעקביות תוך תקופה של שנה וחצי.

הרווחיות שלו השתפרה פלאים והעסק הפך להיות בעל כושר פרעון המסוגל לפרוע את כל התחייבויותיו ללא קושי ולייצר רזרבות של כסף.

הוא למד לבצע קידום שיטתי וחכם יותר, והרחיב את העסק עם עובדים נוספים וקבלנים נוספים. כעת יש לו אדם בשלושת רבעי משרה שמבצע עבורו את הקידום.

בפגישת ייעוץ איתו, לאחר שסיימנו להטמיע כלי נוסף להגברת התפוקה של העובדים בתפקידים השונים, ציינתי בפניו שהגיע הזמן לבצע הערכה נוספת ולראות מה הדבר שלא הולך כפי שהוא מצפה, ושכעת דורש טיפול במידה הרבה ביותר? מהו הדבר שיגביר את המכירות והרווחים שלו אפילו יותר? הוא לא היסס וענה לי מייד. האמת, די הופתעתי מהתשובה שלו.

כשבררתי קצת יותר לעומק, התברר לי שאחוז סגירת העסקאות הוא נמוך מאוד ועומד על כ-20%. כלומר הוא סוגר רק כ-2 מתוך כל 10 שמגיעים אליו.

לאחר השוואה שלו עם קולגות בתחום שלו, הוא הבין שזה מעט ושהוא צריך לסגור יותר עסקאות. ושאם היקף המכירות הנוכחי הוא פי 2.8 ממחזור המכירות בו התחלנו לעבוד יחד, לפני כשנה וחצי, אז מה יקרה אם נצליח להעלות את אחוזי הסגירה ל-40% או ל-60%?

טיפול

מייד יצאנו במשימה לאתר מה קורה עם אותם 80% הלקוחות שמגיעים ולא נסגרים.

מסתבר שבמרבית המקרים מדובר על לקוחות שמקבלים הצעות מחיר, ובגלל שתי סיבות עיקריות, הם מתמהמהים בהחלטות.

הסיבה הראשונה היא שבחלק מהמקומות יש צורך בקבלת אישורים מגורמים נוספים לביצוע הפרוייקטים (מדובר בעסק בתחום הבניה). במקרה השני, הלקוח קיבל הצעת מחיר, ואמר שצריך לחשוב על כך…

“נו? ואז מה קורה?” שאלתי.

מנהלת המשרד השיבה שהלקוח צריך זמן לחשוב על ההצעה, וחוץ מזה, אם הוא ירצה הוא יתקשר. מנהלת המשרד “לא רוצה להציק לו” ולכן, ממתינה כמה שבועות (!!!) עד שחוזרת אליו…

נו, באמת?! בכמה שבועות, האדם עלול “לרדת מזה” או להתחבר לחברה אחרת שפועלת עם פעולות פרסום וקידום נרחבות יותר.

מנהלת המשרד הסבירה לי ש”אנשים צריכים את הזמן כדי לחשוב על זה”. האמת היא שהדבר האחרון שצריך זה “זמן לחשוב על זה”.

תפקידו של איש המכירות הוא לעזור ללקוח לקבל עזרה.

לכן תרגלתי אותה לשאול את הלקוח שאלה אחת – “בהנחה שהיית מקבל את מה שהובטח, האם היית משלם מייד על המוצר?”

אם הלקוח עונה שכן, אפשר לסיים את המכירה מייד. אם הלקוח אומר שלא, צריך לשאול אותו מה מונע בעדו, ובהתעניינות ואכפתיות מלאה לטפל איתו בכל השיקולים.

זה אומר שאם יש ללקוח מחסומים – עליך לעזור לו לטפל בהם. לא לטפל בהם במקומו, אלא לעזור לו לקבל עזרה

אם לא עוזרים ללקוח אלא שולחים אותו “לחשוב על זה”, הסברתי למנהלת המשרד, הלקוח מתקרר, ולכן צריך לחזור ללקוח (לא להציק לו, אלא באמת להתעניין ולראות איזה מחסומים עומדים בדרכו או בראשו), וכך ללוות אותו עד לסגירה המוצלחת של העיסקה.

תוצאות

לאחר תרגול, הטמענו את טכניקת המכירה הזו. וכעת השימוש בנוהל זה הוא עניין שבשגרה. וכאמור, התוצאה – הכפלה עקבית של מחזור המכירות פי 2.8 תוך שנה וחצי.

הסוד הוא התעניינות ואכפתיות אמיתית. אם זה לא קיים, הלקוח ירגיש זאת מייד.

לקוחות שמיישמים את הגישה הזו דיווחו לנו על עליה של עד 50% במכירות.

לקבלת עזרה בהגדלת המכירות והרווחיות מהעסק, ענה על מספר שאלות כדי לבדוק זכאות לייעוץ מותאם אישית ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Sea of Clouds during Sunset
אתה שוב מוריד מחירים כדי לסגור עסקה? עוד הנחה, עוד ויתור, ובסוף אתה זה שמשלם את המחיר. האמת היא שהלקוחות לא באמת מחפשים את הזול ביותר. הם מחפשים את מה ששווה להם ואת מי שהם מתחברים אליו. אם אתה מוצא את עצמך מתפשר יותר מדי, סימן שלא הראית ללקוח למה הוא באמת צריך ספציפית אותך. רוצה לשנות את המצב? זה מה שצריך לקרות…
Galaxy Space
המכירות? בקושי כיסו את ההוצאות. אנשי המכירות התרוצצו כל היום, ובכל זאת הרווחים לא זזו. בעל העסק ידע שהוא חייב לעשות משהו – ומהר. בדיוק בנקודה הזו נכנסנו לתמונה. בלי להוציא שקל נוסף, בלי קסמים ובלי להמציא את הגלגל – תוך 24 שעות התחילו לזרום פניות חדשות. מה שינה את התמונה?
Strato-cumulus Clouds
חולם על חופש? להיות הבוס של עצמך? לקבוע את הלו”ז שלך? אז איך זה שדווקא כשפותחים עסק כדי להשיג את החופש הזה, אנחנו מוצאים את עצמנו כלואים בתוך כלא בלתי נראה, כזה שקשה מאוד לצאת ממנו? עובדים יותר שעות, מתרוצצים בלי סוף, הטלפון לא מפסיק לצלצל, המיילים מצטברים, והמחשבות על העסק לא נותנות מנוחה אפילו בלילה. במקום עסק שמעניק חופש, קיבלנו עסק שגוזל כל טיפת זמן ואנרגיה. מה עושים?! יש דרך החוצה. היא מתחילה בזיהוי המלכודות שאנחנו טומנים לעצמנו – אלה שמשאירות אותנו תקועים במעגל בלתי נגמר של לחץ ומתח. ברגע שמבינים איך להשתחרר מהן, אפשר סוף סוף להפוך את העסק למנוע שמייצר חופש אמיתי.
Close-up of Frozen Water
רוב בעלי העסקים עובדים המון. הם מתרוצצים בין משימות, עונים ללקוחות, מתעסקים בניירת, רודפים אחרי תשלומים… ובסוף החודש, כשהם מסתכלים על המספרים, הם מגלים שהרווח לא משקף את המאמץ שהושקע. מה אם הבעיה היא לא שאתה לא עובד מספיק קשה – אלא שאתה עובד קשה בכיוון הלא נכון? אולי אתה מבזבז שעות על לקוחות שלא באמת משתלמים? אולי המחירים שלך נמוכים מדי? אולי אתה פשוט מתמקד במשימות שאתה מרגיש בנוח לעשות, במקום באלה שבאמת מניעות את הגלגלים קדימה?
Time-Lapse Photography of Night Sky
לשחרר שליטה או לאבד שליטה? זו הדילמה של מיקור חוץ במכירות. יש סיבה שכל כך הרבה בעלי עסקים שמוציאים את המכירות למיקור חוץ מוצאים את עצמם בסופו של דבר מאוכזבים ומתוסכלים. והסיבה הזו יותר עמוקה ממה שחושבים.
Body of Water
אחד הדברים המאתגרים בניהול העסק הוא לקבוע מחיר נכון למה שאתה מציע. נסתכל על חששות שיכולים לעצור אותך, איך להתגבר עליהם, ובעיקר איך לקבוע מחיר שמכבד גם אותך וגם את הלקוחות. אחרי הכל, כשאתה מתמחר נכון, אתה לא רק מרוויח יותר, אתה גם מסוגל לנהל את העסק במקום שהדאגות ינהלו אותך.
הר
חולם על פתיחת עסק עצמאי? או אולי כבר פתחת עסק אך מתקשה להתנתק מדפוסי החשיבה של עובד שכיר? המעבר מעובד שכיר לבעל עסק הוא הרבה יותר מאשר רק פתיחת תיק במס הכנסה וחיפוש לקוחות. זהו שינוי מהותי בתפיסת העולם ובדרך החשיבה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט