עסקים מתגייסים למען הקהילה בזמן מלחמה: איך לעזור ולתקשר את זה נכון
לקוחות שואלים האם נכון לפרסם את פעולות התרומה, או “להישאר צנוע” ולתת בסתר?מעבר לכך שזה מעודד אחרים לפעול כמוך, ולהרגיש טוב שיש עוד אנשים טובים בעולם שנותנים מעצמם לטובת האחר, יש בכך חשיבות גם להישרדות העסקית והאישית שלך.אנשים קולטים אכפתיות. ייתכן שכעת האנשים האלה לא קונים ממך לאור התקופה. אך כאשר כל האירוע הנוכחי ירגע, ואל דאגה – בסוף זה ירגע, ואנשים יתחילו לחזור לשגרת עסקים, מעמדך יהיה אחר משל אחרים שלא תרמו בשעה קשה.
בתקופה זו עסקים רבים נרתמים לעזור בכל מה שאפשר. מעשי חסד אלו יכולים לכלול תרומות כספיות, תרומות של מצרכים ומוצרים ותרומות של שירותים.
ההתנדבות עוזרת ומרימה את המורל, אך היא גם מהווה עדות לאחריות החברתית של החברה או העסק. בנוסף, היא מסייעת לחזק את הקשר עם הקהילה.
מסיבות אלה, חשוב לתקשר, ולפרסם (בצורה נכונה) איך אתם עוזרים.
למה חשוב לתקשר על פעולות העזרה?
כל סוג של מתן סיוע ראוי לשבח. אבל האופן שבו העסק מתקשר על התרומה יכול להשפיע על תפיסת הציבור. עובדים, לקוחות והציבור הרחב, מצפים מחברות לעזור ככל יכולתן, ולכן תקשורת שקופה ומתחשבת יכולה להגביר הערכה ואמון.
מה לשתף?
ציינו מה אתם מציעים: כסף, מוצרים, מומחיות וכו’.
שתפו עדכונים קצרים לגבי תרומות, למי עזרתם ושיתופי הפעולה הקיימים.
פרסמו (באישור) תודות ותגובות של אלה שעזרתם להם, יחד עם תמונות אותנטיות מהשטח.
הוסיפו פרטי צור קשר למי שרוצה לעזור לכם לתרום באמצעות תרומה.
לדוגמה, יש לנו לקוח, בעל מסעדה בתל-אביב, שגייס תרומות מתושבים, ואפילו ממכרים מאוסטרליה כדי לספק ארוחות לחיילים.
האם יש מקום להרגיש לא נעים מפרסום מעשים טובים?
לקוחות שואלים האם זה נכון לפרסם את פעולות התרומה, או “להישאר צנוע” ולתת בסתר?
מאחר ולמעשים טובים, טובים ככל שיהיו אין פה, והם לא מדברים בעד עצמם, יש חשיבות כפולה ומכופלת בייחוד בתקופה זו, ליידע את הציבור על המעשים הטובים שעשית בעצמך ועם הצוות שלך.
מעבר לכך שזה מעודד אחרים לפעול כמוך, ולהרגיש טוב שיש עוד אנשים טובים בעולם שנותנים מעצמם לטובת האחר, יש בכך חשיבות גם להישרדות העסקית והאישית שלך.
העובדים רואים את זה, הלקוחות הקיימים צריכים לראות את זה, וגם הלקוחות הפוטנציאלים והספקים שלך צריכים לראות את זה.
אנשים קולטים אכפתיות. וככל שתמשיך לעדכן על המעשים הטובים, כך יצברו לך נקודות חיוביות אצל אנשים. ייתכן שכעת האנשים האלה לא קונים ממך לאור התקופה. אך כאשר כל האירוע הנוכחי ירגע, ואל דאגה – בסוף זה ירגע, ואנשים יתחילו לחזור לשגרת עסקים, מעמדך יהיה אחר משל אחרים שלא תרמו בשעה קשה.
הסטטיסטיקות מראות שאנשים מעדיפים יותר עסקים שתורמים לחברה.
בייחוד בתקופה זו, זה ידוע שמעשים טובים, לא מדברים בעד עצמם.
היה גאה, ופרסם את המעשים הטובים.
איך ואיפה לשתף?
עובדים: עדכנו את הצוות ועודדו אותם לשתף עדכונים או ליזום עזרה.
ספקים: התקשרו אליהם, מכיוון שגם להם יכולות להיות הצעות, דרכים לעזור, ורעיונות לשיתופי פעולה.
לקוחות: השתמשו בניוזלטרים או בערוצים קהילתיים כדי ליצור קשר.
אתר החברה והמדיה החברתית: פרסמו עדכונים כך שיהיו נגישים לכולם. עודדו עובדים לשתף בצורה אותנטית וכנה.
ניווט תרומתו של העסק בזמן משבר, במיוחד משבר עמוק כמו מלחמה, דורש איזון מתחשב ועדין. לחברות יש לא רק הזדמנות להציע תמיכה אמיתית, אלא גם לשמש דוגמה ולהוביל בניהול משברים ויצירת מעורבות קהילתית.
מאמצי עזרה אמיתיים, בשילוב עם תקשורת כנה ומתחשבת, יוצרים הבדל גדול.
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״