עסקים מתגייסים למען הקהילה בזמן מלחמה: איך לעזור ולתקשר את זה נכון

לקוחות שואלים האם נכון לפרסם את פעולות התרומה, או “להישאר צנוע” ולתת בסתר?מעבר לכך שזה מעודד אחרים לפעול כמוך, ולהרגיש טוב שיש עוד אנשים טובים בעולם שנותנים מעצמם לטובת האחר, יש בכך חשיבות גם להישרדות העסקית והאישית שלך.אנשים קולטים אכפתיות. ייתכן שכעת האנשים האלה לא קונים ממך לאור התקופה. אך כאשר כל האירוע הנוכחי ירגע, ואל דאגה – בסוף זה ירגע, ואנשים יתחילו לחזור לשגרת עסקים, מעמדך יהיה אחר משל אחרים שלא תרמו בשעה קשה.

לשיתוף: 

בתקופה זו עסקים רבים נרתמים לעזור בכל מה שאפשר. מעשי חסד אלו יכולים לכלול תרומות כספיות, תרומות של מצרכים ומוצרים ותרומות של שירותים.

ההתנדבות עוזרת ומרימה את המורל, אך היא גם מהווה עדות לאחריות החברתית של החברה או העסק. בנוסף, היא מסייעת לחזק את הקשר עם הקהילה. 

מסיבות אלה, חשוב לתקשר, ולפרסם (בצורה נכונה) איך אתם עוזרים. 

למה חשוב לתקשר על פעולות העזרה?

כל סוג של מתן סיוע ראוי לשבח. אבל האופן שבו העסק מתקשר על התרומה יכול להשפיע על תפיסת הציבור. עובדים, לקוחות והציבור הרחב, מצפים מחברות לעזור ככל יכולתן, ולכן תקשורת שקופה ומתחשבת יכולה להגביר הערכה ואמון.

מה לשתף?

ציינו מה אתם מציעים: כסף, מוצרים, מומחיות וכו’.

שתפו עדכונים קצרים לגבי תרומות, למי עזרתם ושיתופי הפעולה הקיימים.

פרסמו (באישור) תודות ותגובות של אלה שעזרתם להם, יחד עם תמונות אותנטיות מהשטח.

הוסיפו פרטי צור קשר למי שרוצה לעזור לכם לתרום באמצעות תרומה.

לדוגמה, יש לנו לקוח, בעל מסעדה בתל-אביב, שגייס תרומות מתושבים, ואפילו ממכרים מאוסטרליה כדי לספק ארוחות לחיילים.

האם יש מקום להרגיש לא נעים מפרסום מעשים טובים?

לקוחות שואלים האם זה נכון לפרסם את פעולות התרומה, או “להישאר צנוע” ולתת בסתר?

מאחר ולמעשים טובים, טובים ככל שיהיו אין פה, והם לא מדברים בעד עצמם, יש חשיבות כפולה ומכופלת בייחוד בתקופה זו, ליידע את הציבור על המעשים הטובים שעשית בעצמך ועם הצוות שלך.

מעבר לכך שזה מעודד אחרים לפעול כמוך, ולהרגיש טוב שיש עוד אנשים טובים בעולם שנותנים מעצמם לטובת האחר, יש בכך חשיבות גם להישרדות העסקית והאישית שלך.

העובדים רואים את זה, הלקוחות הקיימים צריכים לראות את זה, וגם הלקוחות הפוטנציאלים והספקים שלך צריכים לראות את זה.

אנשים קולטים אכפתיות. וככל שתמשיך לעדכן על המעשים הטובים, כך יצברו לך נקודות חיוביות אצל אנשים. ייתכן שכעת האנשים האלה לא קונים ממך לאור התקופה. אך כאשר כל האירוע הנוכחי ירגע, ואל דאגה – בסוף זה ירגע, ואנשים יתחילו לחזור לשגרת עסקים, מעמדך יהיה אחר משל אחרים שלא תרמו בשעה קשה. 

הסטטיסטיקות מראות שאנשים מעדיפים יותר עסקים שתורמים לחברה.

בייחוד בתקופה זו, זה ידוע שמעשים טובים, לא מדברים בעד עצמם.

היה גאה, ופרסם את המעשים הטובים.

איך ואיפה לשתף?

עובדים: עדכנו את הצוות ועודדו אותם לשתף עדכונים או ליזום עזרה.

ספקים: התקשרו אליהם, מכיוון שגם להם יכולות להיות הצעות, דרכים לעזור, ורעיונות לשיתופי פעולה.

לקוחות: השתמשו בניוזלטרים או בערוצים קהילתיים כדי ליצור קשר.

אתר החברה והמדיה החברתית: פרסמו עדכונים כך שיהיו נגישים לכולם. עודדו עובדים לשתף בצורה אותנטית וכנה.

ניווט תרומתו של העסק בזמן משבר, במיוחד משבר עמוק כמו מלחמה, דורש איזון מתחשב ועדין. לחברות יש לא רק הזדמנות להציע תמיכה אמיתית, אלא גם לשמש דוגמה ולהוביל בניהול משברים ויצירת מעורבות קהילתית. 

מאמצי עזרה אמיתיים, בשילוב עם תקשורת כנה ומתחשבת, יוצרים הבדל גדול.

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Red Led Light With Silhouette Of A Man
כמה פעמים סיימת יום עבודה סחוט, מרגיש כאילו עבדת בלי הפסקה, אבל כשאתה עוצר לחשוב… כלום לא זז בפרויקטים החשובים? כל האנרגיה הלכה על “כיבוי שריפות”, על ניהול האתגרים הקטנים, בעוד שהדברים שיכולים באמת לקחת את העסק קדימה – נשארו בצד. ממתינים. “אחרי שהדחופים ייגמרו…” אבל הם לא באמת נגמרים, נכון? אז איך יוצאים מהמעגל האינסופי של עבודה קשה אך לא מספיק אפקטיבית?
Green-leafed Plant
עובדים שלא מצליחים לבצע את העבודה כמו שצריך, נטישות תכופות ותפוקה נמוכה… מנהל המפעל הסתובב עצבני ומתוסכל, והמצב נראה חסר פתרון… אך בעזרת יישום מדויק של עיקרון אחד פשוט, פתרנו את המצב – עלייה ברווחיות, מפעל נוסף שנפתח ותפקוד מקסימלי עם מינימום הוצאות. מהו הצעד הבסיסי שעשינו שהביא לתוצאות כל כך מרשימות? התשובה טמונה במה שהעובדים שלו לא ידעו, אבל בהחלט יכלו ללמוד – בתנאי שהם קיבלו את ההכשרה הנכונה!
Gray Scale of City Skyline Photography
איך הלקוחות מגיעים אליך? מהו מקור ההפניות המרכזי שמביא לך את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה? זיהוי הערוצים החזקים ביותר לגיוס לקוחות הוא המפתח למקסום יעילות השיווק. כשאתה יודע מהו המקור שמביא את הלקוחות האיכותיים ביותר במחיר הנמוך ביותר, אתה יכול למקד את המשאבים שלך בצורה חכמה יותר ולהגיע לתוצאות פנטסטיות.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
כשהעסק שלך גדל, הוא לא רק מביא איתו הצלחה, אלא גם לא מעט אתגרים. איך מונעים את תחושת הבלגן שמגיעה עם צמיחה מהירה? איך אפשר לשמור על הסדר והארגון בזמן שהעסק מתרחב, מבלי לאבד שליטה?
Bokeh of Lights Photography
בעלי עסקים ואנשי מכירות תמיד מחפשים דרכים להגדיל רווחים – מפרסום ועד ניסוח שמושך לקוחות. אבל האם ייתכן שהסיבה לחוסר רווחיות היא בעצם פשוטה הרבה יותר, ומסתתרת ממש מול העיניים?
Free stock photo of ball, field, football
מתי הזמן הנכון לעצור ולבחון את הביצועים של העסק? כמו קבוצת כדורגל שסוקרת את המשחק מייד לאחר סיומו, כך גם בעסק שלך – התזמון יכול להיות המפתח לשיפור ולהצלחה. במאמר זה נדבר על דרך פשוטה שמאפשרת לעסק שלך לגדול ולהתמודד עם אתגרים, בזמן הנכון.
Blue Cornflowers and Brown Wheat Plants
לכולם יש את אותם 24 שעות ביממה ו-365 ימים בשנה. אז איך זה שחלק מצליחים להשיג יותר, להיות יעילים יותר, ולהגשים מטרות גדולות, בעוד אחרים טובעים בעומס בלתי נגמר ונאבקים לסיים את המשימות היומיומיות? מהו הסוד? במאמר הזה נגלה את ההרגלים שמאפשרים לאנשים להפיק את המירב מהזמן שלהם ולבצע משימות ביעילות מרשימה.
Scenic View Of Mountain During Dawn
קרה לך שהשקעת את כל היום בעבודה, התעסקת בלי הפסקה, ובסוף היום עצרת ותהית – ״לאן הלך כל הזמן? מתוך כל המשימות הפתוחות האלה מה באמת הספקתי? איפה ההתקדמות?״ ובמקום לחוש סיפוק, מצאת את עצמך מרגיש רק יותר ויותר משועמם, עצבני, אולי אפילו מיואש? סביר להניח שיש נקודה אחת שמונעת ממך להתקדם באמת, והיא קשורה לעניין הבא…
Close-up Photography of Body of Water
מהי עוצמה אמיתית? זה לא רק עניין של כוח או התמדה – זו היכולת להישאר על המסלול הנכון, גם כשהכול סביבך מושך אותך הצידה. דמיין את עצמך כמנהל, מוקף בהפרעות בלתי פוסקות, כל הודעה ודפיקה בדלת גוררים אותך לעוד ועוד מטלות, ולוקחים ממך את המיקוד במשימות החשובות באמת… איך אפשר לצפות שתשיג את המטרות שלך? ומה קורה כשאתה לא רק מתמודד עם ההפרעות, אלא גם לוקח על עצמך משימות של העובדים שלך? אתה מוותר על תפקידך כמנהל ועל המסלול שלך, ובדיוק שם מתחילות הבעיות.
Gray Rock
הצלחה היא לא באמת עניין של מזל. כדי להצליח, צריך לשלוט בארבעה תחומים עיקריים. אם אתה מתקשה באחד מהתחומים האלה, או שהם לא עובדים יחד בהרמוניה, ההצלחה שלך תהיה מוגבלת. אחד מהם הוא זמן. כולנו מכירים את התחושה הזו – יום שלם של התרוצצויות, עבודה, שיחות, ובסוף היום, כשמסתכלים אחורה, לא מבינים לאן נעלם כל הזמן ומה בעצם הושג. האם בסוף היום אתה באמת קרוב יותר להשגת המטרות שלך? האם עשית צעד משמעותי קדימה? או אולי אפילו הלכת אחורה? אם הזמן שלך לא מנוהל כמו שצריך, כל השאר עלול להתפרק.
Black Mountains Under the Stars at Nighttime
פתרון בעיות בעסק הוא כמו משחק שחמט – הצלחה תלויה בבחירת הצעדים הנכונים וביצועם בסדר המתאים. זיהוי מדויק של הבעיה וטיפול בה בזמן הנכון יכול לחולל שינוי דרמטי בתוצאות העסקיות שלך. במאמר הבא, נסתכל על ההבדל בין בעיות אמיתיות, ל״שיפורים״ מיותרים.
A Red and Blue Color Gradient
תזרים מזומנים לא יציב הוא הסיוט הגדול של כל בעל עסק. כשהכסף לא נכנס בקביעות, ניהול העסק הופך למשימה מלחיצה, והעתיד נראה מעורפל ומדאיג. לרוב, בעלי עסקים עושים את הטעות הגדולה הבאה על מנת לפתור את הבעיה…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
כיצד תוכל ליצור תרבות ארגונית שבה כל עובד לוקח אחריות ומבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר? מהן השיטות שיאפשרו לך לפתח צוות אמין, יעיל ואחראי, כך שהזמן שלך יוקדש לפיתוח העסק במקום לנסות לעשות הכול בעצמך? בוא נעבור על כמה אמיתות שהן הבסיס לניהול עובדים שאפשר באמת לסמוך עליהם.
White and Blue Surface Illustration
אחת האמיתות בעולם השיווק היא שכשמדובר בבידול עסקי, הניסיון להיות ״הכל עבור כולם״ מוביל דווקא לאיבוד לקוחות. אתה לא אמור לנסות לרצות את כל הלקוחות, בכל התחומים והכיוונים. כשאתה מנסה להיות ״הכל לכולם״, אתה למעשה הופך להיות לא ייחודי ולא מיוחד לאף אחד. התוצאה היא שאתה נתפס כעוד עסק רגיל, ללא בידול אמיתי בשוק מלא תחרות… למה שמישהו יעדיף להיעזר דווקא בשירותים שלך? מה מיוחד בך?
Close Up Photo of Black Sand
מרגיש תקוע ולא מצליח להתקדם למרות מאמצים רבים? העסק לא משיג את היעדים שהצבת לו? קונפליקטים וניהול זמן לקוי פוגעים בתפקוד העסק? מתמודד עם החלטות אסטרטגיות מורכבות וצריך נקודת מבט חיצונית? או אולי זה מרגיש כאילו הרגשות האישיים משפיעים על קבלת ההחלטות העסקיות?
Purple and Blue Light Digital Wallpaper
בבחינת מועמדים, נוטים להסתכל על תעודות, שנות ניסיון והמלצות. אבל האם כל התעודות של המועמד באמת משקפות כישורים מעשיים? האם העובדה שיש לו 5 שנות ניסיון מראה שהניסיון הזה היה טוב ושהוא באמת מתאים לך?
Body of Water
בעל עסק, נאלץ לעשות הכול בעצמך? אף עובד לא עושה את זה טוב כמוך? הכול על הכתפיים שלך ואפשר רק לחלום על לקחת יותר מיומיים חופש? יש סיבה לכך, וגם נתיב החוצה מהמצב.
Strato-cumulus Clouds
אחד המשאבים היקרים ביותר בחיים הוא זמן. ויעילות גבוהה היא המפתח לרווחיות. כשאנחנו מצליחים לבצע יותר בפחות זמן, אנחנו לא רק מגדילים את הרווחים, אלא גם משפרים את איכות החיים. זה אומר פחות שעות עבודה, פחות לחץ, ויותר זמן להשקיע במה שבאמת חשוב. אבל איך אפשר להשיג זאת כשחיי היום יום מלאים בעומסים והסחות דעת?
Black Mountains Under the Stars at Nighttime
נמאס לך מהעומסים הבלתי נגמרים? מרגיש שאתה טובע בעבודה ואין זמן לפיתוח עתידי? גלה את הטעות הנפוצה שבעלי עסקים רבים עושים במצב כזה, ומהו הפתרון שיכול לתת לך את החופש להתמקד במה שחשוב באמת.
Green-leafed Plant
בעלי עסקים רבים מאמינים ששיווק מסתכם בפרסום, או בפרסום ומכירות. האמת היא שאלה רק חלק מהפעולות החיוניות לעסק שלך. כשאתה מבצע את כל הצעדים הנדרשים בשלמותם, תגלה שבזכות המהלכים הנכונים – ההצלחה היא כמעט בלתי נמנעת!
Time-Lapse Photography of Night Sky
פולו-אפ (Follow-Up) הוא תהליך בו ממשיכים לתקשר עם לקוח פוטנציאלי לאחר מגע ראשוני, במטרה לקדם את העסקה ולהבטיח שהלקוח יקבל את כל המידע והתמיכה שהוא צריך כדי להחליט על רכישה. הוא כולל שליחת מיילים, שיחות טלפון, הודעות טקסט או פגישות נוספות. מצד אחד החשיבות שלו היא קריטית. אך מצד שני, אנשי מכירות רבים נרתעים, מפשלים, או פשוט מוותרים על החלק הזה לגמרי. אחרי הכול, אף אחד לא רוצה להרגיש ״נודניק״… אז איך עושים את זה נכון?
Scenic View of Night Sky
הקידום לא משיג את התוצאות המצופות? למה זה קורה ואיך הופכים את המצב ב-180 מעלות? נצלול אל מאחורי הקלעים של סיפורו האמיתי של בעל עסק, שהשקיע 45,000 ש”ח בפרסום שלא עבד. זה היה נראה פשוטו כמשמעו חסר תועלת. אבל אז, הוא הגיע אלינו. ובעזרת פעולה פשוטה (ולא יקרה) אחת, המכירות וההזמנות זינקו.
Black Concrete Road during Night
יש לך עובדים שנוטים להתלונן? אף פעם לא מרוצים? לא מסתדרים עם קבלת הנחיות וסמכות? אולי גם מלכלכים עליך מאחורי הגב? אני רוצה לשתף אותך במקרה שקרה ללקוח שלי, שליוויתי עם ייעוץ עסקי במשך תקופה ארוכה. בעקבות הייעוץ, העסק שלו גדל והתרחב, וצוות הטכנאים שעובדים עבורו גדל בהתאם. אבל אז אחד הטכנאים התחיל להפגין זלזול ולעשות צרות…
Brown Mountain Under Cloudy Sky
אנשי מכירות רבים נתקלים במשפט “השירות/מוצר שלך יקר מדי” ומיד מניחים שמדובר רק במחיר. אך האם באמת המחיר הוא הבעיה? או שאולי יש סיבות אחרות שמניעות את הלקוח לומר את זה? מה עומד מאחורי ההתנגדות הזו? במקום למהר ולהוריד מחירים, שווה לטפל בסיבה האמיתית להיסוסים.
Body of Water Photography
ניהול תזרים מזומנים לא חייב להיות מסובך. יש כמה עקרונות חשובים שכדאי להכיר ולתרגל עד שיהפכו לטבע שני. אמנם נדרש זמן ומאמץ כדי להיות מיומן באמת, אבל הבסיס הוא פשוט. נתחיל בשלושת הנתונים החיוניים הבאים…
Shallow Focus Photography of Brown Tree Trunk
האם עצרת לחשוב עד כמה העובדים שלך באמת מסונכרנים איתך לגבי המטרות והיעדים של העסק? יש הסכמה בינך לבין הצוות שלך? האם הם יכולים לקבל החלטות מושכלות בעצמם, או שצריך להשגיח עליהם בכל צעד? אם התשובה היא שהם זקוקים להכוונה מתמדת, אתה כנראה מתמודד עם עסק שבמידה מסוימת צועד במקום.
Scenic View of Mountains During Dawn
כשפגשתי את עפר בתל אביב השנה, הייתי שבר כלי. אני בדרך כלל משדר שהכול בסדר, עסקים כרגיל, אף אחד לא מרגיש שבפנים מתחוללת סערה. אבל האמת היתה שבאותה תקופה מערכת היחסים שלי עם אשתי עלתה על שרטון, ירדתי משמעותית במשקל (ואני לא אדם שמן בכלל), העסק היה על סף פשיטת רגל והיחסים שלי עם אמי ואחי שתמכו בי לאורך כל הדרך התערערו מאוד.
Green Trees Near Mountain
נניח שאתה משלם לפייסבוק או לגוגל על מודעות, ונכנסת עבודה, אבל ממש לא מספיק. לפעמים נכנסת, לפעמים לא נכנסת, וכל הסיפור לא באמת מרגיש בשליטתך. ונניח שאתה גם מנסה להשיג לקוחות בדרכים אחרות, אבל הדברים שאתה מנסה לא מסתכמים בעסקאות חדשות שנסגרות. מה עושים במצב כזה?
Blue and White Abstract Painting
עובדים איכותיים יוצרים את ההבדל בין עסק שמדשדש לבין עסק שמצליח. כל ארגון חולם על צוות עובדים שמפגינים מחויבות, אמינות, ומוטיבציה גבוהה. שמתעקשים על הפרטים הקטנים, מתמודדים בקלות עם אתגרים ולחצים, ומביאים איתם מקוריות ויצירתיות. אבל מה קורה כשהמצב בשטח רחוק מזה?
Heavy Clouds
מכיר את זה שבתור בעל העסק, אתה עושה את העבודה ממש טוב, אבל אף אחד אחר לא עושה אותה טוב כמוך? איך לדעתך זה משפיע על הרווחים? אז איך מחזקים את העסק באמצעות הדרכת עובדים יעילה, ואילו טיפים מעשיים אפשר ליישם לשיפור איכות ודיוק עבודת הצוות?
Seascape of a Turquoise Water Under a Pink Sunset Sky
איש מכירות טוב עוזר ללקוח הפוטנציאלי לפתור את הבעיה שלו. אבל מה קורה כשאנשי המכירות לא מספיק בקיאים במוצר או לא משוכנעים בעצמם? איך אפשר להתגבר על המכשול הזה במהירות? טיפים מעשיים לחיזוק הביטחון והאמינות של צוות המכירות שלך.
Brown Rock Formation
כיצד ניתן לקצר את הזמן שלוקח להכניס עובדים חדשים לתפקיד? בעלי עסקים רבים נתקלים בקשיים בנושא זה – עם הדרכות ארוכות שלוקחות ימים, שבועות ואף חודשים. ולפעמים בסוף, אחרי כל ההשקעה, העובד אפילו לא נשאר… קיימת שיטה חסכונית ויעילה להכנסת עובדים חדשים. המאמר הבא מפרט אסטרטגיה מוכחת להגברת תפוקת העובד החל מהיום הראשון! והתוצאה? חיסכון בזמן ובמשאבים, ועלייה בתמורה להשקעה של המעסיק.
Bird's-eye Photography of Trees Near Road
בעל עסק התמודד עם קשיים בניהול עובדים ובעיות תזרים. דרך ייעוץ מקצועי, לא רק ששיפרנו את תהליכי העבודה והמוטיבציה של העובדים, אלא גם עזרנו לו להתרחב, לשדרג את הרווחיות ולהשיג את מטרותיו האישיות.
White Clouds
עסק לו אני נותן ייעוץ עמד בפני כניסה לבעיות תזרים. אנשי המכירות מאוד עסוקים ואין להם דקה חופשית במהלך היום. יחד עם זאת, הצעות המחיר הקיימות אינן מכסות אפילו את ההוצאות השוטפות של העסק… מהו המקור לבעיה ואיך פותרים את המצב?
Cropland duiring Night Time
בעל עסק התמודד עם מתח רב הקשור לצפי התזרים. העניין נבע מכך שכשניסה לגבות נתקל בקשת שלמה של סיבות ומעצורים “הגיוניים” לכאורה: החל ממוסר תשלומים נמוך של הלקוחות במשק הישראלי, דרך ההסבר ש”אין מה לעשות בנוגע לחברות ענק כי כך הן עובדות”, ועד הסבר על בעיות האשראי והנזילות של החייבים. עשינו מספר צעדים פשוטים, והמצב התהפך לגמרי.
Concrete Bridge Near Buildings during Golden Hour
אני מודה שאחרי שראיתי מה קרה, הרגשתי קצת חום וזיעה. איך זה קורה, ועוד אצל לקוח שלי, מתחת לאף שלו ושלי?! מייד נכנסנו לעבודה ועשינו את הניתוח הדרוש כדי לזהות את שורש הבעיה ולרקוח טיפול לביצוע מיידי כדי להציל את המצב. (אל דאגה, הצלחנו לעשות זאת!)
Mountain At Night Under A Starry Sky
האם נתקלת במצב בו רואה החשבון טוען שהעסק ״רווחי״, אבל בחשבון הבנק חסר כסף לתשלומים? איך זה יכול להיות? ומה הם הצעדים לפתרון המצב הנפוץ הזה?
Starry night sky above trees silhouettes
בתור איש מכירות, האם קרה לך שכבר עברת עם הלקוח כברת דרך, או אפילו 90% מהדרך, אבל בסוף זה נתקע? הוא ראה שזה המוצר בשבילו, או שזו העסקה הנכונה עבורו, אבל עדיין קשה לו להחליט לסגור ברגע זה? איך אפשר לפתור את זה בצורה חלקה, בלי להפעיל או להרגיש לחץ? ובלי שהלקוח יתלונן שמלחיצים אותו?
Blue Cornflowers and Brown Wheat Plants
קרה לך פעם שצחקת לראשונה מבדיחה ששמעת מזמן, משום שפתאום קלטת את המשמעות שלה? האמת היא שלפעמים זה עובד ככה גם בשיווק. אבל איך זה קורה? ואיך אתה יכול להשתמש בזה כדי להצליח יותר בשיווק ובמכירות?
Close-up Photo of Waterfalls Under White Sky
כשהעסק שלך מספק את אותם השירותים פחות או יותר כמו המתחרים, איך אתה יכול לבדל את עצמך? איזה ערך ייחודי וחשוב אתה מביא ללקוחות? ואיך אתה יכול לתקשר להם את זה ככה שהם באמת יראו מה מיוחד בך?
Building Photography
אחד מלקוחות הייעוץ שלי סיפר שאחרי הכשרה מקצועית במכירות, שבעקבותיה סגר עסקאות מוצלחות ורווחיות, לפתע זרימת הלקוחות נתקעה. הוא לא הצליח לסגור עסקאות חדשות למשך כמעט חודש. בהחלט מצב בעייתי ביותר עבורו ועבור העסק. הוא כבר עבר את ההכשרה והוכיח את עצמו, אז מה קרה פתאום? ואיך ניתן לטפל בכך?
White Clouds
מחפש דרכים לשפר את אפקטיביות השירות שלך ולהגדיל הכנסות? מספר תובנות וטקטיקות מעשיות להפיכת שירות הלקוחות לכלי מכירות חזק. הזדמנות להבין טוב יותר את מערכת היחסים שבין שירות מצוין להצלחה עסקית, ולהשתמש בה לטובת העסק שלך.
Road Under Cloudy Sky
משיחות עם בעלי עסקים ואנשי שיווק ומכירות, אפשר להבחין בדבר אחד מרכזי. רובם המכריע, יודע לזהות שהקידום לא עובד. אך יחד אם זאת, הם לא יודעים לומר למה הוא לא עובד. ב״למה״ אני לא מתכוון לסיבה מעורפלת, או סיבה מהסוג של ״ככה זה אצל כולם״. אני מתכוון לסיבה האמיתית. זו שאם תטפל בה כמו שצריך, כמו באורח קסם, תגרום לקידום להתחיל לעבוד! ישנן סיבות רבות מדוע קידום לא עובד. במאמר הבא נדבר על שלוש מרכזיות.
Light Trails on Highway at Night
לפעמים בעל עסק כל כך שקוע בקשיים היומיים, שהוא לא רואה את הסיטואציה האמיתית שהכרחי לטפל בה, כדי באמת לפרוץ את הדרך כלפי מעלה. תמיד כדאי לוודא שאתה מטפל בדבר הנכון, לפני שמתחילים לשנות או להשקיע. להלן דוגמה מהחיים שממחישה את העיקרון החשוב הזה.
Gray Scale of City Skyline Photography
במאמר זה נשתף במספר טיפים שיעזרו למנהל טוב להפוך למנהל ממש טוב. נתמקד בסיפורו של בעל עסק, שחזר לנהל את העסק שלו אחרי תקופה של ניהול על ידי אחרים. בחזרתו לתפקיד, הוא נתקל במצב קשה ובעייתי של ירידה מתמשכת במכירות. התפקיד שלי היה לזהות את הבעיה, ולעזור לפתור אותה.
Asperitas dark clouds in gloomy sky
מאמר זה מדבר על שינוי תפיסות והתמודדות עם מוסכמות מטעות בתחום המכירות. כמו המחשבה שמכירות יכולות להיסגר רק לאחר מספר פגישות, או שזה סביר שאיש מכירות יסגור רק חלק קטן מהעסקאות הפוטנציאליות. במקום להתמקד בתירוצים, אנחנו נסתכל על מה באמת עוצר את איש המכירות מלהשתפר לרמה הגבוהה ביותר – פעילות חלקה שלא רק סוגרת עסקאות בשפע, אלא גם יוצרת לקוחות מרוצים שחוזרים אליו וממליצים עליו לאחרים.
Selective Focus Photography of Turned-on Black Metal Framed Light Sconce
בעל מרפאת שיניים נהנה ממוניטין מצויין אצל לקוחותיו, והם היו מפנים אליו הרבה לקוחות פוטנציאליים. כך שאפילו ללא פעולות קידום ושיווק יזומות כלשהן, היתה לו רכבת של לקוחות פוטנציאלים שהגיעו להיפגש איתו. אבל למרות היתרון העצום הזה, הוא התקשה להגדיל את המכירות. יצאנו לפצח את העניין וגילינו שכמו במקרים רבים אחרים, המחסום האמיתי למכירות היה מתחת לאף, במקום שבעל העסק לא חשב כלל לחפש בו.
High-rise Buildings
אחד האתגרים המשמעותיים בכל עסק הוא מציאת עובדים מתאימים, במיוחד כשמדובר בעבודה פיזית בשטח. מאמר זה מתאר את המסע שעבר בעל חברה עם קשיים רבים בגיוס עובדים איכותיים. נסתכל על מספר טעויות נפוצות בתהליך גיוס העובדים – שלא רק מובילות לבזבוז זמן רב, אלא אף עלולות למנוע את מציאת העובד המתאים.
Yellow Smiley Emoji Painted Eggs
גלה איך להפוך משובים חיוביים לכלי שיווקי עוצמתי! מאמר זה חושף את אחת הדרכים החשובות ביותר לבנות אמון ולהזניק את העסק למעלה. למד כיצד להתמודד עם החששות בנושא ולהשתמש באסטרטגיות שיווק מתקדמות להגברת חשיפה ורווחים.
Body of Water during Golden Hour
על טיפול נכון בכח אדם ושמירה על יציבות הצוות: במאמר זה נצלול לתוך אתגר מהחיים של בעל עסק שנתקל בתחלופה גבוהה ובלתי הגיונית של עובדים. מי שהוא לא גייס, לא החזיק מעמד – חוץ מעובדת אחת. גלה מה היתה הסיבה לכך, ואיך ניתן ליצור צוות יציב ומצליח שגם נשאר לאורך זמן.
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אחרי ששולחים הצעות מחיר למתעניינים, מה עושים? האם יושבים ומחכים? שוכחים מהם עד שהם מוכיחים עניין וחוזרים אלינו? או שאולי הופכים להיות ״נודניקים״ ומציקים ללקוחות הפוטנציאליים? התשובה טמונה בהבנת תפקידו האמיתי של איש המכירות – לעזור באמת ללקוח.
Close-up Photo of Blue Body of Water
במאמר זה נספר איך בעל עסק הצליח להרים את המכירות בכמעט 50%, תוך כדי התמודדות עם ניהול נכון של בני משפחה (לעומת עובדים שכירים רגילים). בנוסף, גלה את המתכון הבסיסי להשגה בפועל של כל שאיפה – בעסק ובחיים.
Gray Scale of City Skyline Photography
במאמר זה נדבר על ניצול הזדמנויות בזמן אמת, ונענה על השאלות הבאות: איך מקצרים את זמן הסגירה במכירה? מהו השינוי האחד שאיש המכירות יכול לעשות וכך להשיג השפעה ניכרת על שווי העסקה? כיצד יכול עסק להבדיל את עצמו באופן בולט מהמתחרים? מבוסס על מחקר עדכני עם נתונים חשובים לאנשי מכירות.
Gray High Rise Buildings
לפעמים משהו הוא כל כך מובן מאליו שכשבאים לפתור בעיה משמעותית פשוט לא מתייחסים אליו. במאמר זה נסתכל על מקרה בו אשת מכירות מתחום הקייטרינג התרכזה בהשגת לקוחות חדשים, אבל פספסה הזדמנויות קלות יותר שכבר היו בהישג ידה. והכול בגלל משהו אחד קטן…
City Buildings Near Body of Water
האם קידום דיגיטלי ושימוש ברשתות חברתיות הוא הדרך היחידה לקדם בימינו? ״כולם עושים את זה״, אבל מה אם יש דרך טובה יותר להגיע באופן מיידי ויעיל לקהל היעד המדויק שלך? במאמר נשתף מקרה מהחיים בו ניתוח אסטרטגי הביא לתוצאות מהירות בשטח.
Empty Brown Canvas
בעל עסק ניצב מול תעלומה: איך זה שלא נסגרות עסקאות? למרות השקעה של 1-4 שעות בכל לקוח פוטנציאלי, במשך 8 שבועות שלמים, לא נסגרה אפילו עסקה אחת! אז יצאנו לדרך והפכנו לגמרי את המגמה.
Blue and Red Galaxy Artwork
מה עושים כשלאנשי מכירות חסרה עבודה עד כדי כך שהם מוצאים את עצמם משחקים טטריס במקום למכור ללקוחות? במאמר זה נדבר על פתרון מעשי שגם עוזר למכירות וגם משפר את מצב הרוח.
Calm Body Of Water During Golden Hour
סגירת עסקה יכולה להיות מאתגרת גם כשמוכרים לאדם יחיד. אבל מה קורה כשבאים למכור למספר אנשים ביחד, ונפגשים עם כולם באותה הפגישה? במאמר זה נעבור על דוגמה מהחיים של בעל עסק שניגש למכור למשרד עורכי דין עם מאות עובדים, כשמנגד שלושה מתחרים שונים.
Close Up Photo of Black Sand
מה גורם לאנשי מכירות לעבוד יותר ויותר קשה, אבל להשיג פחות ופחות סגירות? ואיזה בלבול נפוץ קיים אצל בעלי עסקים בנוגע לשיווק? במאמר זה נביא דוגמאות של שני בעלי עסקים שסוף סוף גילו מה באמת היה חסר.
Close Up Photo of Black Sand
מחפש דרך לשדרג את ההכנסות באופן מיידי? מה דעתך על אסטרטגיה מוכחת לגלות בדיוק מה לקוחות מחפשים ולגרום להם להגיב ולפנות אליך בעצמם? סיפורו של בעל עסק שהצליח למשוך עסקאות בשווי עשרות אלפי שקלים תוך זמן קצר – והכול תוך שימוש בנוסחה פשוטה.
Close-up Photo of Blue Body of Water
גם כשאתה עובד קשה, הלקוחות לא בהכרח מודעים לזה. אז איך פותרים את המצב הזה וגם מוודאים שכל העבודה הקשה מובילה לעלייה משמעותית בהכנסות?
Purple Bokeh
מתי ולמה הפרסום לא עובד? ומה הפתרון? האם להתייאש או להמשיך לשים עליו כסף? התשובה פשוטה ממה שזה נראה…
Gray and White Wallpaper
מתמודד עם קשיים בהגדלת מספר הלקוחות? רוצה לראות את המכירות שלך עולות? במאמר הבא נסתכל על איך ניתן לעזור לעסק לגבור על מתחרים ולבלוט בתודעת הלקוחות. סיפורו של בעל עסק שהצליח לשנות את המציאות העסקית שלו באמצעות תוכנית שיווקית ייחודית אך פשוטה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
מרגיש לחוץ מרוב עומס או אפילו עוצר קבלת עבודות חדשות כי פשוט אי אפשר להספיק אותן? ​​יש כמה סיבות למצב הבעייתי הזה. ברגע שמוצאים את הסיבה הנכונה, אפשר לטפל בו בהצלחה. במאמר זה אשמח לשתף איתך את אחת הסיבות למצב.​
Blue Wallpaper
כשאתה מסתכל סביבך, האם יש משהו בחייך או בעסקיך, שכבר הרבה זמן אינו מתקבל על דעתך אבל נראה שממשיך וממשיך?
קיר לבנים
שבוע שעבר נפגשתי עם בעל עסק שנוסף לרשימת הדיוור שלי לפני 15 שנים (!) ושקיבל דיוור באופן סדיר לאורך התקופה. בדקתי במערכת השיווק שלנו ומצאתי שמאז שעברנו למערכת דיוור אלקטרוני מסודרת לפני 12 שנים, הוא קיבל מאיתנו 441 הודעות רק במייל…
שמיים
קשה מאוד לתפקד בזמנים שבהם יש בלבול וחוסר וודאות.ללא ספק, האירועים מסביב יוצרים סערת רגשות והרבה בלבול.האם אפשר לטפל בבלבול ולנטרל אותו?בהחלט כן! הסוד לכך הוא להבין מהו בלבול ולהכחיד אותו בצורה פשוטה ומהר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט