איך שמירה על קשר עם הלקוחות יכולה להציל את העסק שלך ממשבר
בסופו של דבר, העסקים שיצליחו להיות קרובים אל הלקוחות שלהם, שיתמכו בהם למרות הכול, ושישאירו אותם מעורבים ומחוברים, הם העסקים שישרדו ואף יצמחו בזמנים אלה.
כולנו מרגישים את המתח והבלבול שנפוצים עכשיו. כבעלי עסקים, אנחנו עשויים להרגיש את זה באופן כפול ומכופל.
לכן כל כך חשוב לזכור ולהדגיש את נתון המפתח הבא:
השמירה על קשר עם לקוחות עכשיו (לקוחות קיימים ופוטנציאלים) היא לא רק חשובה – היא חיונית. והיא תעזור לעסק לשרוד את המשבר ולצאת חזק יותר בצידו השני.
למה זה כל כך חשוב?
הלקוחות שלך עדיין כאן. והם זקוקים לך, למוצר שלך, או לשירות שלך. אם לא עכשיו, אז בעתיד הקרוב.
על ידי שמירה על קשר איתם, אתה יכול להבטיח שהם יזכרו אותך וידעו לפנות אליך כשהמצב ישתפר.
הסיוע שלך מאוד בעל ערך. הלקוחות שלך עשויים להיות מתוסכלים, מודאגים או מבולבלים. על ידי מתן תמיכה (בכל דרך שבה אתה יכול), אתה מראה איכפתיות אמיתית ומציע עזרה חשובה בתקופה חשוכה זו.
למרות המצבים המשתנים, העסק שלך נשאר רלוונטי מתמיד. המצב המשתנה משפיע על הצרכים של הלקוחות שלך. על ידי התאמת התקשורות ומאמצי השיווק שלך לצרכים אלו, אתה יכול להישאר רלוונטי ונחוץ, ואף למשוך לקוחות חדשים.
אז איך עושים את זה?
1) שיתוף עדכונים – להיות שקופים, להגיב לשאלות, לתת מידע על שינויים בפעילות העסקית (אם יש), ומעל הכול לספק את השירות הטוב ביותר שאפשר, בצורה חיובית ומעודדת.
2) לתת הנחות ומבצעים – אך ורק לאחר שתכננת היטב איך המבצע מחזיר לך את ההכנסות שנדרשות.
(הנחות ומבצעים – נשמע כטקטיקה טובה ליצור תנועה, אך למעשה אם אינו מגובה באסטרטגיה שיווקית מתוכננת היטב, פוגע בהכנסות העסק ודוחף אותו אל עבר חוסר כושר פירעון.)
3) מיקוד השיווק – חשוב למקד את השיווק שלך באמצעות אסטרטגיה נכונה שמתמקדת במציאת הלקוחות שיעזרו לך להגדיל את ההכנסות. מצא את אלה ששווה להשקיע בהם יותר, וגם יהיו מוכנים לשלם יותר על השירות שלך.
4) הגדלת ערך – זה הזמן להכין הצעות חכמות יותר שאפשר גם לגבות עליהן יותר כסף וגם לספק ללקוח משהו שהוא בעל ערך גדול יותר, אך לא בהכרח עם הוצאות גדולות מאוד, כדי להשאיר לך יותר.
רק אם יהיה לך יותר, תוכל להשקיע יותר בלקוחות שלך.
דוגמה מוכרת במסעדה היא שמרק עולה X, ומנה עיקרית עולה Y. אם תזמין “ארוחה עסקית”, תקבל מרק, מנה עיקרית, משקה, וקינוח במחיר נמוך יותר מהסכום של (X+Y). בפועל, הרווח עדיין יכול להיות גדול.
בכל עסק אפשר לייצר הצעות שמגדילות את הערך, ולכן אפשר לגבות עליהן יותר, אך הן לא בהכרח מגדילות את ההוצאות בצורה שמסכנת את כושר הפירעון של העסק.
5) להמשיך לתרום לקהילה כמיטב יכולתכם – זה הזמן לסיוע ולנתינה. הראו איך אתם עוזרים ומהו הערך המוסף של ההשפעה שלכם.
בסופו של דבר, העסקים שיצליחו להיות קרובים אל הלקוחות שלהם, שיתמכו בהם למרות הכול, ושישאירו אותם מעורבים ומחוברים, הם העסקים שישרדו ואף יצמחו בזמנים אלה.
אז אני מזמין אותך לא לחכות, אלא לפעול.
בהצלחה לכולנו.
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
איך למצוא עובדים טובים ולדעת לנהל אותם כך שהעסק מתקתק? (אפילו כשאתה לא שם!)
הבעיות מתנקזות מהעובדים אליך כמנהל, והכל נופל עליך?
נתקל בקשיים לגייס עובדים שיעשו את העבודה טוב כמוך, ויאפשרו לך להתרחב?
סדנת גיוס עובדים טובים וניהול יעיל של כוח אדם
בוא ללמוד ולתרגל:
איך להשיג עובדים חדשים שהם: מוכשרים, רציניים, לא מבזבזים את זמנך, מוכנים להגדיל ראש וללמוד?
איך לארגן את העסק כקבוצה אמיתית, לשפר את כוח האדם הקיים, את ביצועיו ואת המוטיבציה שלו?