קיים הרגל בשוק העסקים של אגירת סחורה. הדיעה הרווחת היא שיש להחזיק מלאי גדול על מנת לאפשר מכירות.
בפועל נוצר מצב שבו אתה משלם על מלאי מכסף שעוד לא עשית, דבר שבהכרח מביא לצ’קים דחויים או קניה באשראי. ואז אתה מוציא צ’קים או מתחייב לתשלומים על סמך תקווה עתידית לכסף שייכנס.
בעל עסק לחומרי בנייה היה בטוח שהוא יכול למכור רק מה שקיים במלאי. זה גרם להגבלת המכירות ומצד שני לאגירת מלאי שהביאה ללחץ תזרימי – כספים רבים הוצאו על רכישת מלאי שטרם נמכר.
בעל העסק, שהרגיש את כובד המשקל, חיפש עזרה בנושא. הוא הגיע לסדנת ניהול פיננסי שהעברתי ובעקבות הסדנה יישם כמה שינויים.
טיפול
בין השאר, הסדנה עזרה לבעל העסק להבין שלא הכרחי להחזיק מלאי גדול. הוא ראה שמרבית תשומת הלב שלו הייתה על המלאי ואיך להיפטר ממנו.
בעזרת עקרונות שלמד בנושא תכנון פיננסי וניהול פיננסי נכון, הוא שינה את מיקוד תשומת הלב למכירות. ברגע שנסגרת עסקה הוא בודק אם הסחורה קיימת במלאי. ואם לא, הוא מזמין מייד. בסדנה הוא למד שיטה יעילה לשמירה על זרימה חלקה ומדויקת של התהליכים בעסק.
תוצאות
הלחץ התזרימי ירד בבת אחת בעשרות אלפי שקלים בעקבות התאמה זו בין רכש המלאי למכירות בפועל. התאמה זו היא רק אחת מ-15 פעולות התכנון הפיננסי שעליהן אנחנו עוברים בסדנה.
את הכסף שהתפנה כעת היה אפשר להקצות לקידום והתרחבות בצורה מושכלת יותר.
בעל העסק, גם דיווח על הקלה גדולה מכך שהוא קונה רק מה שצריך ולא צריך להחזיק מלאים.
הסדנה הקרובה
בסדנת התכנון הפיננסי הקרובה נרחיב עוד לגבי יתר 15 הפעולות שעליך לעשות כדי להיות בשליטה מושכלת ורגועה על המצב התזרימי.
אנחנו נעסוק בנתונים תכלס והרבה תרגולים.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
איך למצוא עובדים טובים ולדעת לנהל אותם כך שהעסק מתקתק? (אפילו כשאתה לא שם!)
הבעיות מתנקזות מהעובדים אליך כמנהל, והכל נופל עליך?
נתקל בקשיים לגייס עובדים שיעשו את העבודה טוב כמוך, ויאפשרו לך להתרחב?
סדנת גיוס עובדים טובים וניהול יעיל של כוח אדם
בוא ללמוד ולתרגל:
איך להשיג עובדים חדשים שהם: מוכשרים, רציניים, לא מבזבזים את זמנך, מוכנים להגדיל ראש וללמוד?
איך לארגן את העסק כקבוצה אמיתית, לשפר את כוח האדם הקיים, את ביצועיו ואת המוטיבציה שלו?