האם העלאת השכר היא הדבר היחיד שיעודד אנשי מכירות?
בעסק המייצר ומוכר ריהוט לילדים ולבני נוער שייעצתי לו, מצאתי שעבדו רק על השגת לקוחות חדשים ולא על שימור לקוחות.
הדבר הביא לניצולת נמוכה של חנות הרהיטים, ואנשי המכירות היו משועממים עד כדי העברת הזמן באינטרנט ובמשחקי טטריס במחשב.
מורל הולך יד ביד עם תפוקה, וכשהתפוקה נמוכה – המורל יורד גם הוא, וכמובן איתו יורדות עוד יותר גם המכירות.
לאחר שתחקרתי את בעלי העסק – התברר שקיים בסיס נתונים לא מנוצל שהצטבר בשנים האחרונות וכלל פרטים של מאות קונים מתוך האלפים שעברו בחנות.
כששאלתי מדוע לא פונים ללקוחות אלה, נתקלתי בהרבה סיבות “למה לא”.
אנשי המכירות טענו שהלקוחות כבר קנו, אז ודאי אין להם צורך בעוד סחורה.
הם גם חששו שאם ישאלו את הלקוח אם הוא מרוצה מהמוצר והשירות הוא יתלונן וזה סתם יסבך את העניינים.
מה עשינו?
התעקשתי שאנשי המכירות יצרו קשר עם הלקוחות בבסיס הנתונים.
הזכרתי להם שאפילו אם מכרו ריהוט לילד – הילד גדל בינתיים והצרכים שלו השתנו. כמו כן לילד יש אחים שגם הם זקוקים לריהוט.
לגבי חוסר שביעות רצון של לקוחות – אנשי המכירות הבינו שעדיף שהלקוח יישתף אותם אם הוא אינו מרוצה מאשר שיפיץ את חוסר שביעות רצונו ללקוחות פוטנציאלים נוספים.
שמנו דגש על יצירת קשר עם הלקוחות, התעניינות בשלומם והאם דרוש להם משהו.
והתוצאות…
תוך 10 ימים אנשי המכירות יצרו קשר עם 200 איש מתוך הרשימה. עצם התקשורת עם האנשים העלה את המורל ועודד אותם להמשיך להתקשר לעוד אנשים.
בעקבות השיחות הגיעו לחנות 10 לקוחות ותיקים. 5 מהם אף הזמינו במקום בסכומים נכבדים.
אנשי המכירות היו עסוקים בטלפונים ובמכירות, ההכנסות עלו ואיתן גם המורל.
עובד כמו קסם
זו דרך אחת לעזור להגדיל את המכירות וההכנסות. יש דרכים נוספות, ולפעמים הן עובדות כמו קסם, עד כדי כך שקשה להאמין כמה זה פשוט ואיך לא עשו את זה קודם.
היית רוצה לקבל ידע נוסף שיעזור לך להגדיל באופן משמעותי את ההכנסות ולהגיע בהקדם האפשרי למטרות העסקיות שלך?
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״