מנהלים טובים – יודעים מה הם רוצים

במאמר זה נשתף במספר טיפים שיעזרו למנהל טוב להפוך למנהל ממש טוב. נתמקד בסיפורו של בעל עסק, שחזר לנהל את העסק שלו אחרי תקופה של ניהול על ידי אחרים. בחזרתו לתפקיד, הוא נתקל במצב קשה ובעייתי של ירידה מתמשכת במכירות. התפקיד שלי היה לזהות את הבעיה, ולעזור לפתור אותה.

לשיתוף: 

רוצה למצוא את העובדים הנכונים שיעזרו לך להגיע למטרות שלך? קבל מדריך מדויק שיראה וגם ידגים לך:

  • איך לגרום למועמדים להגיע לראיון ולהתלהב מהמשרה?
  • איך לזהות מראש מי באמת מתאים ולמנוע טעויות גיוס יקרות?
  • איך למצוא אנשים שלא רק מדברים, אלא באמת יודעים לעשות?

מנהלים טובים – יודעים מה הם רוצים. מנהלים טובים עוד יותר – יודעים איך לגרום לצוות לעבוד.

אז מה מבדיל בין “מנהל טוב” למנהל שיודע לנהל צוות שמעלה את התפוקה?

לאחרונה, נפגשתי עם לקוח חדש, שנאלץ לחזור ולנהל בעצמו את העסק שלו.

אחרי תקופה ארוכה שהעסק נוהל עבורו, עכשיו הבחור מוצא את עצמו בחזרה בכיסא המנכ”ל.

הוא מנסה ללא הצלחה לגרום לצוות המכירות שלו לשנות את המגמה ולהגדיל את המכירות, אך לשווא. רמת המכירות בירידה מתונה לאורך זמן.

חייבים להביא את המכירות לרמה שתוציא את העסק מהבוץ אליו הוא נכנס, אחרת העתיד לא נראה ורוד במיוחד.

הבחור מנסה לעשות כל מיני דברים, כדי לגרום לצוות למכור יותר, אך הוא נשאר עם ניסיונות שלא מצליחים ומגמת ירידה.

כעת התפקיד שלי הוא למצוא את התקלה ולעזור לו לתקן אותה.

מה ההבדל בין קביעת מכסות כללית לבין הצבת יעדי משנה?

מנהלים טובים עובדים עם קביעת מכסות לייצור.

“החודש אתם צריכים למכור 120 אלף יותר.”

“הכן את כל ההזמנות האלה עד יום חמישי.”

מנהלים לא כל כך טובים, לא מצליחים להפוך את המכסות הללו לייצור של תפוקה אמיתית בפועל.

מסתבר שיש כלל ״קטן״ שיוצר הבדל משמעותי ביותר.

והכלל הוא:

קבוצה מורכבת מיחידים.

נכון, זה נשמע כמו משהו בסיסי מתורת הקבוצות, אך הנתון הזה הוא קריטי וקשור קשר ישיר ליכולת שלך להשיג יותר תוצאות מהצוות שלך.

ניתוח המקרה

גם אם הנקודות הללו נראות “ידועות”, “מובנות”, ו”שאין צורך להסביר אותן”, מצאתי שמנהלים רבים נכשלים דווקא בנקודות הפשוטות האלה.

אז הנה הנקודות שיש לשים אליהם לב כדי להצליח להגדיל מכירות, או תפוקה, בכל אזור שתבחר.

א. זכור שהקבוצה מורכבת מיחידים.

כאשר אתה מדבר אל קבוצה של אנשים כמקשה אחת, אתה למעשה מאפשר לנוכחים (לרוב מבלי להבחין בכך) להפוך ל”צופים” ולהיכנס להלך רוח של התרבות של היום ש”זה לא קשור אלי.”

גישת ה”לא באמת קשור אלי” היא תוצר של התדרדרות חברתית ונסיגה מלקחת אחריות באופן אישי.

לכן, הפעולה ההכרחית המשלימה היא לפרק את המכסה (הכמות) הגדולה של הצוות, ליעדים אישיים של כל אחד ולדרוש מאותו אדם באופן ספציפי לייצר את אותו יעד. היעד צריך להיות מבוסס על היכולת שלו להפיק מהזמן האחרון.

ב. תן הכשרה

חשוב מאוד לתת הכשרה. זה יכול להיות הכשרה בנושא מקצועי כמו הכשרת מכירות לאנשי מכירות כדי לאפשר להם להתרענן ולהתמקצע.

במקרה הספציפי הזה בעל העסק טען ש”אנשי המכירות מבוגרים” ואין מה להכשיר אותם.

אך אני מתבונן על דברים מנקודת מבט שונה לגמרי.

אין כאן כל כך קשר לגיל. יש כאן בהחלט קשר לכמה האדם מפיק תוצרת איכותית בכמות גבוהה בתפקידו.

ואם הוא אינו מפיק מה שנדרש, אז יש משהו שצריך להשלים לו או לרענן אותו. אחרת – הוא היה מפיק את התוצאות הרצויות.

אל תניח שהם יודעים. הם לא יודעים – אחרת הסטטיסטיקות היו עולות. הכשר אותם וטפל בכך.

ג. חניכות אישית

בעל העסק, חשב שמספיק שהעביר הכשרה של שלוש שעות לאנשי המכירות שלו.

בפועל, כיוונתי אותו לשבת באופן אישי עם אנשי המכירות. להקשיב לשיחות שלהם. לעשות תצפית ולהתבונן באופן אישי, כדי לזהות את הדברים שחסרים, לא הגיוניים או לא מתאימים.

התגליות שהוא מצא תוך כדי התבוננות אישית בצוות המכירות היו מדהימות. הוא גם העיר ותיקן את אנשי המכירות לפי מה שמצא אחרי שהסברתי לו כיצד לבצע תצפית, והתוצאות היו מוצלחות מאוד. הוא הצליח לשנות את נקודת המבט של צוות המכירות.

התוצאה לא אחרה לבוא. תיקון של איש המכירות להקשיב יותר ללקוח, ולעבוד לפי רצף הצעדים של שיחת מכירה, אפשר סגירת עסקה עם רווח של עשרות אלפי שקלים תוך יממה.

ד. למד איך לדרוש

אותו בעל עסק סיפר לי שהוא דורש. בישיבת הצוות הוא מסביר ודורש מצוות המכירות.

אך הוא דורש מכלל הקבוצה ועושה ישיבה פעם בחודש.

בחודש יש לנו 4 שבועות פחות או יותר. אם בודקים רק פעם בחודש את המצב עם הצוות, התוצאות צונחות במהלך 4 שבועות ומבחינים בהן רק אחרי שהן התרחשו במהלך חודש שלם.

בבדיקה שבועית מתאפשר לבדוק 4 פעמים במקום בדיקה אחת, ובכל אחת מהנקודות הללו היה אפשר לאתר את תחילת הצניחה של התוצאות  ולהתחיל לתקן אותן כמעט מיידית.

עליו לדרוש פעם בשבוע, ולהבהיר שבשבוע העוקב, נפגש שוב כדי להציג את התוצאות.

הדבר יוצר מסגרת ששמה את זה באופן ברור שהסטטיסטיקות של האדם תוצגנה בישיבה בעוד שבוע.

בנוסף, היה אכפתי לגבי מה שקורה, לגבי הקשיים שיש לאדם.

תן לו לשבור קצת את הראש, כדי שיחשוב בעצמו ויפעל. את תיתן לו ישר את כל התשובות.

מקווה שזה עוזר.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Sea of Clouds during Sunset
אתה שוב מוריד מחירים כדי לסגור עסקה? עוד הנחה, עוד ויתור, ובסוף אתה זה שמשלם את המחיר. האמת היא שהלקוחות לא באמת מחפשים את הזול ביותר. הם מחפשים את מה ששווה להם ואת מי שהם מתחברים אליו. אם אתה מוצא את עצמך מתפשר יותר מדי, סימן שלא הראית ללקוח למה הוא באמת צריך ספציפית אותך. רוצה לשנות את המצב? זה מה שצריך לקרות…
Galaxy Space
המכירות? בקושי כיסו את ההוצאות. אנשי המכירות התרוצצו כל היום, ובכל זאת הרווחים לא זזו. בעל העסק ידע שהוא חייב לעשות משהו – ומהר. בדיוק בנקודה הזו נכנסנו לתמונה. בלי להוציא שקל נוסף, בלי קסמים ובלי להמציא את הגלגל – תוך 24 שעות התחילו לזרום פניות חדשות. מה שינה את התמונה?
Strato-cumulus Clouds
חולם על חופש? להיות הבוס של עצמך? לקבוע את הלו”ז שלך? אז איך זה שדווקא כשפותחים עסק כדי להשיג את החופש הזה, אנחנו מוצאים את עצמנו כלואים בתוך כלא בלתי נראה, כזה שקשה מאוד לצאת ממנו? עובדים יותר שעות, מתרוצצים בלי סוף, הטלפון לא מפסיק לצלצל, המיילים מצטברים, והמחשבות על העסק לא נותנות מנוחה אפילו בלילה. במקום עסק שמעניק חופש, קיבלנו עסק שגוזל כל טיפת זמן ואנרגיה. מה עושים?! יש דרך החוצה. היא מתחילה בזיהוי המלכודות שאנחנו טומנים לעצמנו – אלה שמשאירות אותנו תקועים במעגל בלתי נגמר של לחץ ומתח. ברגע שמבינים איך להשתחרר מהן, אפשר סוף סוף להפוך את העסק למנוע שמייצר חופש אמיתי.
Close-up of Frozen Water
רוב בעלי העסקים עובדים המון. הם מתרוצצים בין משימות, עונים ללקוחות, מתעסקים בניירת, רודפים אחרי תשלומים… ובסוף החודש, כשהם מסתכלים על המספרים, הם מגלים שהרווח לא משקף את המאמץ שהושקע. מה אם הבעיה היא לא שאתה לא עובד מספיק קשה – אלא שאתה עובד קשה בכיוון הלא נכון? אולי אתה מבזבז שעות על לקוחות שלא באמת משתלמים? אולי המחירים שלך נמוכים מדי? אולי אתה פשוט מתמקד במשימות שאתה מרגיש בנוח לעשות, במקום באלה שבאמת מניעות את הגלגלים קדימה?
Time-Lapse Photography of Night Sky
לשחרר שליטה או לאבד שליטה? זו הדילמה של מיקור חוץ במכירות. יש סיבה שכל כך הרבה בעלי עסקים שמוציאים את המכירות למיקור חוץ מוצאים את עצמם בסופו של דבר מאוכזבים ומתוסכלים. והסיבה הזו יותר עמוקה ממה שחושבים.
Body of Water
אחד הדברים המאתגרים בניהול העסק הוא לקבוע מחיר נכון למה שאתה מציע. נסתכל על חששות שיכולים לעצור אותך, איך להתגבר עליהם, ובעיקר איך לקבוע מחיר שמכבד גם אותך וגם את הלקוחות. אחרי הכל, כשאתה מתמחר נכון, אתה לא רק מרוויח יותר, אתה גם מסוגל לנהל את העסק במקום שהדאגות ינהלו אותך.
הר
חולם על פתיחת עסק עצמאי? או אולי כבר פתחת עסק אך מתקשה להתנתק מדפוסי החשיבה של עובד שכיר? המעבר מעובד שכיר לבעל עסק הוא הרבה יותר מאשר רק פתיחת תיק במס הכנסה וחיפוש לקוחות. זהו שינוי מהותי בתפיסת העולם ובדרך החשיבה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט