הסוד למכירות גבוהות בהשקעה נמוכה
היית רוצה לשלם פי 5 עד פי 33 פחות כדי להשיג אנשים למכור להם?
היית רוצה לשלם פי 5 עד פי 33 פחות כדי להשיג אנשים למכור להם?
כל אחד מאיתנו מכיר את התחושה: אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים, אבל מה שאנחנו רוצים זה סיפור אחר לגמרי. בעסקים, ההבדל הזה יכול להיות ההבדל בין עסקה שנסגרה לעסקה שאיבדת.
אנשי מכירות רבים נתקלים במשפט “השירות/מוצר שלך יקר מדי” ומיד מניחים שמדובר רק במחיר. אך האם באמת המחיר הוא הבעיה? או שאולי יש סיבות אחרות שמניעות את הלקוח לומר את זה? מה עומד מאחורי ההתנגדות הזו? במקום למהר ולהוריד מחירים, שווה לטפל בסיבה האמיתית להיסוסים.
סיפור הצלחה של בעל עסק, בעלים של המכללה המובילה בארץ למקצועות היופי כבר מספר שבועות אני עובר תהליך של רכבת הרים עם עפר. בהתחלה התחיל לי מעין אנטגוניזם שלי. לא הבנתי בדיוק מה מו מי תוך כדי רכבת ההרים המטורפת. ובסיכומו של דבר, ממש לפני כמה ימים, הגעתי ליעד בחלק מהתוכנית. מסתבר שרוב הדברים שתוקעים…
ניהול תזרים מזומנים לא חייב להיות מסובך. יש כמה עקרונות חשובים שכדאי להכיר ולתרגל עד שיהפכו לטבע שני. אמנם נדרש זמן ומאמץ כדי להיות מיומן באמת, אבל הבסיס הוא פשוט. נתחיל בשלושת הנתונים החיוניים הבאים…
מה אתה יכול לומר שיסגור סופית את העסקה.
האם עצרת לחשוב עד כמה העובדים שלך באמת מסונכרנים איתך לגבי המטרות והיעדים של העסק? יש הסכמה בינך לבין הצוות שלך? האם הם יכולים לקבל החלטות מושכלות בעצמם, או שצריך להשגיח עליהם בכל צעד? אם התשובה היא שהם זקוקים להכוונה מתמדת, אתה כנראה מתמודד עם עסק שבמידה מסוימת צועד במקום.
לפעמים קידום נראה מסובך, אך למעשה יש מספר עקרונות חשובים שהופכים אותו לפשוט מאוד. הנה כמה נתונים כדי שתצליח.
מרגיש שהזמן בורח בין האצבעות, כאילו מישהו גונב לך את היכולת להתמקד ולהיות יעיל? הטיפ הבא יכול לעזור (אבל רק אם באמת עושים אותו).
כיצד להשיג יעדים אישיות ועסקיים על ידי חיזוק האמונה העצמית והתגברות על מחסומים. כולל תרגיל פרקטי שישדרג את השגת המטרות שלך, ממש עכשיו.
בכל עסקה שלא סגרת, יש סיבה עמוקה יותר מאשר רק מזל רע או חוסר התאמה. הנה כמה מהגורמים הנפוצים שיכולים להרוס את הסיכויים שלך לסגור את העסקה…
המספרים מדברים בעד עצמם: מהירות התגובה היא פקטור קריטי, ואולי אפילו הקריטי ביותר. כמה זה חשוב? הנתונים מראים שיפור של 391% בהמרות אם מגיבים לליד מייד!
כשפגשתי את עפר בתל אביב השנה, הייתי שבר כלי. אני בדרך כלל משדר שהכול בסדר, עסקים כרגיל, אף אחד לא מרגיש שבפנים מתחוללת סערה. אבל האמת היתה שבאותה תקופה מערכת היחסים שלי עם אשתי עלתה על שרטון, ירדתי משמעותית במשקל (ואני לא אדם שמן בכלל), העסק היה על סף פשיטת רגל והיחסים שלי עם אמי ואחי שתמכו בי לאורך כל הדרך התערערו מאוד.
איך מונעים פספוסים וכשלים בעסקאות שכבר נראות ״סגורות״? נוהל חשוב למניעת עסקאות מלהיכשל ״ברגע האחרון״.
מה עושים כשנראה ש״אין מה לעשות״ ואתה מתחיל להשתכנע שאולי המצב באמת אבוד?
נניח שאתה משלם לפייסבוק או לגוגל על מודעות, ונכנסת עבודה, אבל ממש לא מספיק. לפעמים נכנסת, לפעמים לא נכנסת, וכל הסיפור לא באמת מרגיש בשליטתך. ונניח שאתה גם מנסה להשיג לקוחות בדרכים אחרות, אבל הדברים שאתה מנסה לא מסתכמים בעסקאות חדשות שנסגרות. מה עושים במצב כזה?
עובדים איכותיים יוצרים את ההבדל בין עסק שמדשדש לבין עסק שמצליח. כל ארגון חולם על צוות עובדים שמפגינים מחויבות, אמינות, ומוטיבציה גבוהה. שמתעקשים על הפרטים הקטנים, מתמודדים בקלות עם אתגרים ולחצים, ומביאים איתם מקוריות ויצירתיות. אבל מה קורה כשהמצב בשטח רחוק מזה?
איך נמנעים ממשברים ומשיגים את המטרה (בטווח הקצר ובטווח הארוך)
מכיר את זה שבתור בעל העסק, אתה עושה את העבודה ממש טוב, אבל אף אחד אחר לא עושה אותה טוב כמוך? איך לדעתך זה משפיע על הרווחים? אז איך מחזקים את העסק באמצעות הדרכת עובדים יעילה, ואילו טיפים מעשיים אפשר ליישם לשיפור איכות ודיוק עבודת הצוות?
גלה ונצל את הנכסים הבלתי מנוצלים וההזדמנויות החבויות בעסק שלך. תאמין או לא, בכל עסק יש כאלה…
מה החשיבות של הדרכת צוות העובדים במשותף? ואיך הגדרת תפקידים ותרגול עקרונות עבודה נכונים יכולים לשפר את התפוקה ולחסוך זמן וכסף?
איש מכירות טוב עוזר ללקוח הפוטנציאלי לפתור את הבעיה שלו. אבל מה קורה כשאנשי המכירות לא מספיק בקיאים במוצר או לא משוכנעים בעצמם? איך אפשר להתגבר על המכשול הזה במהירות? טיפים מעשיים לחיזוק הביטחון והאמינות של צוות המכירות שלך.
כיצד ניתן לקצר את הזמן שלוקח להכניס עובדים חדשים לתפקיד? בעלי עסקים רבים נתקלים בקשיים בנושא זה – עם הדרכות ארוכות שלוקחות ימים, שבועות ואף חודשים. ולפעמים בסוף, אחרי כל ההשקעה, העובד אפילו לא נשאר… קיימת שיטה חסכונית ויעילה להכנסת עובדים חדשים. המאמר הבא מפרט אסטרטגיה מוכחת להגברת תפוקת העובד החל מהיום הראשון! והתוצאה? חיסכון בזמן ובמשאבים, ועלייה בתמורה להשקעה של המעסיק.
בעל עסק התמודד עם קשיים בניהול עובדים ובעיות תזרים. דרך ייעוץ מקצועי, לא רק ששיפרנו את תהליכי העבודה והמוטיבציה של העובדים, אלא גם עזרנו לו להתרחב, לשדרג את הרווחיות ולהשיג את מטרותיו האישיות.
עסק לו אני נותן ייעוץ עמד בפני כניסה לבעיות תזרים. אנשי המכירות מאוד עסוקים ואין להם דקה חופשית במהלך היום. יחד עם זאת, הצעות המחיר הקיימות אינן מכסות אפילו את ההוצאות השוטפות של העסק… מהו המקור לבעיה ואיך פותרים את המצב?
בעל עסק התמודד עם מתח רב הקשור לצפי התזרים. העניין נבע מכך שכשניסה לגבות נתקל בקשת שלמה של סיבות ומעצורים “הגיוניים” לכאורה: החל ממוסר תשלומים נמוך של הלקוחות במשק הישראלי, דרך ההסבר ש”אין מה לעשות בנוגע לחברות ענק כי כך הן עובדות”, ועד הסבר על בעיות האשראי והנזילות של החייבים. עשינו מספר צעדים פשוטים, והמצב התהפך לגמרי.
איך לזהות בעיית הקצאות כספים? ומהן הפעולות הנדרשות להבטחת ניהול כספי יעיל?
מגייס עובדים, מכשיר אותם, אבל אז הם עוזבים? למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי שזה לא יקרה יותר?
הגיע אלי בעל עסק לייעוץ עקב התרחבות חברתו שגרמה לקשיים ניהוליים ומחסור במזומנים, למרות הביקוש הגבוה למוצריו. יצאתי לחקור את המצב, וזה מה שגיליתי…
אני מודה שאחרי שראיתי מה קרה, הרגשתי קצת חום וזיעה. איך זה קורה, ועוד אצל לקוח שלי, מתחת לאף שלו ושלי?! מייד נכנסנו לעבודה ועשינו את הניתוח הדרוש כדי לזהות את שורש הבעיה ולרקוח טיפול לביצוע מיידי כדי להציל את המצב. (אל דאגה, הצלחנו לעשות זאת!)
אין מוצרים בסל הקניות.