להאמין למנהל הבנק או לרואה החשבון?
האם נתקלת במצב בו רואה החשבון טוען שהעסק ״רווחי״, אבל בחשבון הבנק חסר כסף לתשלומים? איך זה יכול להיות? ומה הם הצעדים לפתרון המצב הנפוץ הזה?
האם נתקלת במצב בו רואה החשבון טוען שהעסק ״רווחי״, אבל בחשבון הבנק חסר כסף לתשלומים? איך זה יכול להיות? ומה הם הצעדים לפתרון המצב הנפוץ הזה?
בתור איש מכירות, האם קרה לך שכבר עברת עם הלקוח כברת דרך, או אפילו 90% מהדרך, אבל בסוף זה נתקע? הוא ראה שזה המוצר בשבילו, או שזו העסקה הנכונה עבורו, אבל עדיין קשה לו להחליט לסגור ברגע זה? איך אפשר לפתור את זה בצורה חלקה, בלי להפעיל או להרגיש לחץ? ובלי שהלקוח יתלונן שמלחיצים אותו?
קרה לך פעם שצחקת לראשונה מבדיחה ששמעת מזמן, משום שפתאום קלטת את המשמעות שלה? האמת היא שלפעמים זה עובד ככה גם בשיווק. אבל איך זה קורה? ואיך אתה יכול להשתמש בזה כדי להצליח יותר בשיווק ובמכירות?
סיפור מהחיים עם לקח עבור כל עסק שרוצה לא רק להצליח, אלא גם להמשיך להצליח!
כשהעסק שלך מספק את אותם השירותים פחות או יותר כמו המתחרים, איך אתה יכול לבדל את עצמך? איזה ערך ייחודי וחשוב אתה מביא ללקוחות? ואיך אתה יכול לתקשר להם את זה ככה שהם באמת יראו מה מיוחד בך?
אחד מלקוחות הייעוץ שלי סיפר שאחרי הכשרה מקצועית במכירות, שבעקבותיה סגר עסקאות מוצלחות ורווחיות, לפתע זרימת הלקוחות נתקעה. הוא לא הצליח לסגור עסקאות חדשות למשך כמעט חודש. בהחלט מצב בעייתי ביותר עבורו ועבור העסק. הוא כבר עבר את ההכשרה והוכיח את עצמו, אז מה קרה פתאום? ואיך ניתן לטפל בכך?
מחפש דרכים לשפר את אפקטיביות השירות שלך ולהגדיל הכנסות? מספר תובנות וטקטיקות מעשיות להפיכת שירות הלקוחות לכלי מכירות חזק. הזדמנות להבין טוב יותר את מערכת היחסים שבין שירות מצוין להצלחה עסקית, ולהשתמש בה לטובת העסק שלך.
אם קשה לך להשיג את המטרה או התוצר הרצוי, במקרים רבים, המטרה או התוצר אינם מוגדרים ברור מספיק עבורך או עבור אלה שצריכים לייצר או להשיג אותו.
לא תמיד ניתן לחזות בפרטי פרטים איך בדיוק הקידום יעבוד ולאיזה יעד הוא יגיע. אבל מה שבטוח – קידום הוא פעולה חיונית, עבור העתיד הקרוב והרחוק כאחד.
״הוא השתכנע שהוא צריך את המוצר, אבל לא מסכים לקנות!״ – זו הייתה התלונה המרכזית של אנשי המכירות בהדרכת מכירות שהעברתי. זה ברור לגמרי שהלקוח משוכנע, אך הוא לא קונה… למה? יש הסבר, וגם פתרון מעשי פשוט.
משיחות עם בעלי עסקים ואנשי שיווק ומכירות, אפשר להבחין בדבר אחד מרכזי. רובם המכריע, יודע לזהות שהקידום לא עובד. אך יחד אם זאת, הם לא יודעים לומר למה הוא לא עובד. ב״למה״ אני לא מתכוון לסיבה מעורפלת, או סיבה מהסוג של ״ככה זה אצל כולם״. אני מתכוון לסיבה האמיתית. זו שאם תטפל בה כמו שצריך, כמו באורח קסם, תגרום לקידום להתחיל לעבוד! ישנן סיבות רבות מדוע קידום לא עובד. במאמר הבא נדבר על שלוש מרכזיות.
לפעמים בעל עסק כל כך שקוע בקשיים היומיים, שהוא לא רואה את הסיטואציה האמיתית שהכרחי לטפל בה, כדי באמת לפרוץ את הדרך כלפי מעלה. תמיד כדאי לוודא שאתה מטפל בדבר הנכון, לפני שמתחילים לשנות או להשקיע. להלן דוגמה מהחיים שממחישה את העיקרון החשוב הזה.
אני רוצה לשתף אותך במשהו שקרה לי. שיחת טלפון התחילה בכך שהלקוח הפוטנציאלי אמר לי שעשיתי טעות של טירון. אז מה היתה הטעות שבה הואשמתי ואיך ניצלתי אותה לטובתי?
לא תמיד ההוצאות גדולות מההכנסות בגלל חוסר אמיתי בכסף. ככל שתגדיל את הידע והאחריות שלך בכל מה שקשור בזרימת הכספים, כך תשלוט יותר בהכנסות וברווחים.
המוצר שלך הוא משהו שהאדם שמולך באמת צריך, אבל הוא פשוט לא מסכים איתך. מה עושים ואיך מטפלים בזה מבלי לפוצץ את המכירה?
במאמר זה נשתף במספר טיפים שיעזרו למנהל טוב להפוך למנהל ממש טוב. נתמקד בסיפורו של בעל עסק, שחזר לנהל את העסק שלו אחרי תקופה של ניהול על ידי אחרים. בחזרתו לתפקיד, הוא נתקל במצב קשה ובעייתי של ירידה מתמשכת במכירות. התפקיד שלי היה לזהות את הבעיה, ולעזור לפתור אותה.
איך מחשבה יכולה לבזבז עסקאות? לקח חשוב על מכירות, מודגם בפשטות על ידי המוכר בסופר השכונתי.
מאמר זה מדבר על שינוי תפיסות והתמודדות עם מוסכמות מטעות בתחום המכירות. כמו המחשבה שמכירות יכולות להיסגר רק לאחר מספר פגישות, או שזה סביר שאיש מכירות יסגור רק חלק קטן מהעסקאות הפוטנציאליות. במקום להתמקד בתירוצים, אנחנו נסתכל על מה באמת עוצר את איש המכירות מלהשתפר לרמה הגבוהה ביותר – פעילות חלקה שלא רק סוגרת עסקאות בשפע, אלא גם יוצרת לקוחות מרוצים שחוזרים אליו וממליצים עליו לאחרים.
בעל מרפאת שיניים נהנה ממוניטין מצויין אצל לקוחותיו, והם היו מפנים אליו הרבה לקוחות פוטנציאליים. כך שאפילו ללא פעולות קידום ושיווק יזומות כלשהן, היתה לו רכבת של לקוחות פוטנציאלים שהגיעו להיפגש איתו. אבל למרות היתרון העצום הזה, הוא התקשה להגדיל את המכירות. יצאנו לפצח את העניין וגילינו שכמו במקרים רבים אחרים, המחסום האמיתי למכירות היה מתחת לאף, במקום שבעל העסק לא חשב כלל לחפש בו.
דוגמאות מהחיים להגדלת מכירות בכל עסק – במאמץ מינימלי. אסטרטגיה פשוטה שאתה יכול ליישם בהצלחה גם בעסק שלך.
טיפים חיוניים לגיוס כוח אדם אפקטיבי, כיצד לזהות אי-התאמה מוקדמת ולמנוע הפסדים של זמן וכסף.
אחד האתגרים המשמעותיים בכל עסק הוא מציאת עובדים מתאימים, במיוחד כשמדובר בעבודה פיזית בשטח. מאמר זה מתאר את המסע שעבר בעל חברה עם קשיים רבים בגיוס עובדים איכותיים. נסתכל על מספר טעויות נפוצות בתהליך גיוס העובדים – שלא רק מובילות לבזבוז זמן רב, אלא אף עלולות למנוע את מציאת העובד המתאים.
פנה אלינו בעל עסק שהתמודד עם קשיים ברווחיות בגלל טעות נפוצה בסגירות עסקאות. אחרי שהבעיה אותרה, ותרגלנו את הטיפול בה, הוא הצליח להכפיל את מחזור המכירות פי 2.8, עם עלייה עקבית. במאמר זה נתאר בדיוק מה קרה.
גלה איך להפוך משובים חיוביים לכלי שיווקי עוצמתי! מאמר זה חושף את אחת הדרכים החשובות ביותר לבנות אמון ולהזניק את העסק למעלה. למד כיצד להתמודד עם החששות בנושא ולהשתמש באסטרטגיות שיווק מתקדמות להגברת חשיפה ורווחים.
על טיפול נכון בכח אדם ושמירה על יציבות הצוות: במאמר זה נצלול לתוך אתגר מהחיים של בעל עסק שנתקל בתחלופה גבוהה ובלתי הגיונית של עובדים. מי שהוא לא גייס, לא החזיק מעמד – חוץ מעובדת אחת. גלה מה היתה הסיבה לכך, ואיך ניתן ליצור צוות יציב ומצליח שגם נשאר לאורך זמן.
אחרי ששולחים הצעות מחיר למתעניינים, מה עושים? האם יושבים ומחכים? שוכחים מהם עד שהם מוכיחים עניין וחוזרים אלינו? או שאולי הופכים להיות ״נודניקים״ ומציקים ללקוחות הפוטנציאליים? התשובה טמונה בהבנת תפקידו האמיתי של איש המכירות – לעזור באמת ללקוח.
במאמר זה נספר איך בעל עסק הצליח להרים את המכירות בכמעט 50%, תוך כדי התמודדות עם ניהול נכון של בני משפחה (לעומת עובדים שכירים רגילים). בנוסף, גלה את המתכון הבסיסי להשגה בפועל של כל שאיפה – בעסק ובחיים.
במאמר זה נדבר על ניצול הזדמנויות בזמן אמת, ונענה על השאלות הבאות: איך מקצרים את זמן הסגירה במכירה? מהו השינוי האחד שאיש המכירות יכול לעשות וכך להשיג השפעה ניכרת על שווי העסקה? כיצד יכול עסק להבדיל את עצמו באופן בולט מהמתחרים? מבוסס על מחקר עדכני עם נתונים חשובים לאנשי מכירות.
לפעמים משהו הוא כל כך מובן מאליו שכשבאים לפתור בעיה משמעותית פשוט לא מתייחסים אליו. במאמר זה נסתכל על מקרה בו אשת מכירות מתחום הקייטרינג התרכזה בהשגת לקוחות חדשים, אבל פספסה הזדמנויות קלות יותר שכבר היו בהישג ידה. והכול בגלל משהו אחד קטן…
איך עזרנו לבעל עסק עם בעיית תזרים למצוא את המקור האמיתי לבעיה – שבעצם היה בחברה עצמה. ברגע שהתגלה שורש הבעיה, הפתרון בשטח היה פשוט בצורה מפתיעה. ההכנסות עלו פי כמה וכמה עוד באותו החודש.
אין מוצרים בסל הקניות.