כשמישהו מסביר לך מדוע הסטטיסטיקות נמוכות, הוא רחוק מאוד מלהיות הגיוני.

למעשה, כשמישהו מסביר לך מדוע הסטטיסטיקות נמוכות (במקום להתמקד בלהעלות אותן), הוא רחוק מאוד מלהיות הגיוני. להיות הגיוני זה להיות הישרדותי. איך סטטיסטיקות נמוכות, או בירידה תורמות להישרדות שלך, של העסק שלך ושל המשפחה שלך? "כשמנהל מתחיל להסביר את ה"סיבות" לסטטיסטיקות נמוכות, במקום לפעול להשגת סטטיסטיקות גבוהות, הוא מתנהג בצורה שהיא "הגיונית" Reasonable."

כשמישהו מסביר לך מדוע הסטטיסטיקות נמוכות (במקום להתמקד בלהעלות אותן), הוא רחוק מאוד מלהיות הגיוני.

להיות הגיוני זה להיות הישרדותי.

איך סטטיסטיקות נמוכות, או בירידה תורמות להישרדות שלך, של העסק שלך ושל המשפחה שלך?

"כשמנהל מתחיל להסביר את ה"סיבות" לסטטיסטיקות נמוכות, במקום לפעול להשגת סטטיסטיקות גבוהות, הוא מתנהג בצורה שהיא "הגיונית" Reasonable."

דוגמאות:

בעל עסק, שנקרא לו יוסף לצורך העניין, קרא לי לעזרה.
המצב ההתחלתי הברור היה, שהעסק מפסיד כסף, וצובר חובות, למרות היותו עסק ותיק של עשרות שנים שרבות מהן היו סבירות, והעסק החזיק מעמד.

הדרכתי אותו כיצד מבצעים חקירה, וביצענו אותה יחד.

מה שהתגלה הוא, שהוא לא מעמת את אשתו, שמחזיקה בכרטיס אשראי של החברה, ויוצאת למסע קניות פרוע בכל חודש לטובת הנכדים/ילדים/אורחים וכו' מבלי לדפוק חשבון לאף אחד (גם לא לעצמה).

לעמת משמעותו להתמודד עם משהו, גם אם הוא לא נוח.
לקלוט אותו בצורה מספקת, כדי בכלל להבין אותו ולהיות מסוגל לטפל בו.

בגלל שהוא לא מעמת, כלומר לא עומד מול אשתו בנוחות מספקת, ואומר "די!", לוקח את כרטיס האשראי, מחרים אותו, ועובר לעבוד במזומן בכל שבוע לטובת התקציב השבועי, הוא סובל וסובל וסובל.

מסתבר, שמה שלא תעמת יחזור וינשוך אותך!

דוגמה נוספת,

מנהל לא מעמת, שהעובדת נותנת תירוצים מדוע אי אפשר לבצע את המשימה כי…..

אם הוא יעמת, הוא יגלה בסוף של דבר, שהיא מנסה להגיד מה חסר לה במקום לבקש.
גם היא לא מעמתת, וגם הוא לא מעמת.

התשובה היא
(1) עמת את הסיטואציה ואת האנשים, העצמים והמידע שבה
(2) ספק לעובדת מה שחסר לה, כדי שתוכל לעבוד ולהפסיק להתלונן
(3) ברר אם חסר משהו נוסף 
(4) דרוש ממנה תפוקה, החזר אותה למסלול של ייצור ותפוקה, והמשך לדרוש תפוקה.

עד לנקודה הזו המנהל הסביר, שהעובדת כל הזמן מתלוננת במקום לעבוד. למה? כי הוא לא עימת מה היא ניסתה לומר לו כדי שהתפוקה שלה תעלה.
תקרא לזה "תקלה בתקשורת"? אכן כך, אך היא נובעת מחוסר עימות.

דוגמה נוספת,

מנהל מסביר לי, שהמכירות נמוכות "כי יש רק ככה וככה לקוחות, שביקשו עבודה השבוע, מה לעשות?!"

בפועל, אני מכשיר אותו כיצד לבצע חקירה, ולמצוא את ה'למה' האמיתי, ואז עושה אתו יחד את החקירה.
אנו מוצאים את הסיבה: הוא לא מעמת שאין פעילות שיווק, כי הוא לא מעמת לשלוח מסרים כתובים למאסה של לקוחות.
אילו הייתם שמים אותו על במה מול קהל של 1,000 איש, הוא היה "בולע את הלשון", מזיע, נרעד כולו – כל אלה תופעות של חוסר נוחות, שמשמעותן שהוא לא מעמת את הקהל, וכשמדובר בשיווק ללקוחות הוותיקים שלו – הוא בכלל מקבל פיק ברכיים.

הפתרון, לגרום לו לעמת.
לגרום למסרים להישלח החוצה, ולראות, שיש תגובות חיוביות וגם מספר מצומצם של תגובות שליליות, שלא צריך להזדעזע מהן.
מי שרוצה לרדת מהרשימה, שירד. תמיד תוכל לדבר אתו אחר כך, או לא לדבר אתו אחר כך, או לשלוח לו מכתב עם בול. אין חוק נגד זה.

המפתח הוא, "לשמור לא להיות "הגיוני" ו Reasonable עם מצב לא הגיוני של סטטיסטיקות נמוכות או בירידה.

הן בירידה כי הן בירידה. גלה מדוע ותקן זאת.

זו הסיבה העיקרית שאנחנו פועלים על פי סטטיסטיקות, שמוצגות על גבי גרף בכל שבוע.

בהצלחה!

עפר פלאוט
מנכ"ל
אקספדיטור מאיץ עסקים