מה שעובד בתאגידים גדולים יכול לעבוד גם אצלך

הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לקוחה שלי, בעלת עסק מהשרון, שיתפה אותי בתובנה מעניינת שהיתה לה במהלך העבודה המשותפת שלנו.

כשהתחלנו לעבוד יחד, אחד הצעדים הראשונים היה לתלות לוח שישמש כלי ניהולי ויביא סדר וארגון לעסק. 

הלוח גדול ורחב, תלוי על הקיר, ומציג באופן מסודר את תפקידי העובדים ותחומי האחריות שלהם. הוא מראה בבירור מי אחראי על מה ומסייע לכל אחד להבין את תפקידי הצוות וההנהלה, כולל ההיררכיה והקשרים בין תחומי האחריות השונים.

כשהצגתי את הלוח, היא תהתה בינה לבין עצמה למה משרד קטן כמו שלה בכלל זקוק לזה, הרי זה משהו שמתאים יותר לתאגיד גדול, לא? אבל בסופו של דבר, החליטה לנסות. מתוך מחשבה שאם זה לא יעבוד – תמיד אפשר להסיר אותו…

בהמשך היא ראתה מדוע לוח כזה הוא חיוני, אפילו אם אתה מנהל עסק של אדם אחד בלבד!

וזו התובנה במילותיה שלה:

״בעסקים קטנים כל הידע של המנהל נמצא בראש – הראש שלי במקרה הזה, שחי עם זה כבר שנים, 24/7. אצלי הכל ברור, מסודר ויפה, אבל העובדים שלי? לא בטוח שהם תמיד מבינים מה הולך. כשאני מכשירה מישהי חדשה, זה אולי ברור לי איפה היא ממוקמת, אבל לה? ממש לא תמיד.

ואז הבנתי: הלוח הזה הוא לא סתם לוח. הוא הכלי שמוציא את כל מה שיש לי בראש החוצה ומסדר את זה בצורה מוחשית. עכשיו, כל עובד חדש שנכנס לארגון מבין בדיוק איפה הוא נמצא ואיך כל החלקים מתחברים.״

ואכן, הלוח הזה מביא סדר ומבהיר לכולם את תחומי האחריות שלהם. זה עובד בין אם מדובר באדם אחד, צוות של 5 או 10, ואפילו בחברה עם 50 עובדים ומעלה.

חלק מהיתרונות כוללים:

חלוקת תפקידים ברורה: לכל עובד מוגדר תחום אחריות ספציפי, כך שכולם יודעים בדיוק מהו תפקידם ומה מצופה מהם.

היררכיה מסודרת: הלוח מציג בצורה ברורה את מבנה הניהול בעסק, כולל הקשרים בין תפקידי הצוות, מה שמאפשר הבנה ברורה של הסמכויות ומי אחראי על מי.

שקיפות מלאה: הלוח יוצר תמונה ברורה של מבנה העסק, כך שכל אחד יודע איך תפקידו משתלב בתמונה הגדולה, ונמנע בלבול ואי-סדר.

(וישנם יתרונות נוספים…)

ומה לגבי עסק של אדם אחד בלבד?

בעל עסק של אדם אחד אולי מתפקד לבד, אבל בפועל הוא ממלא תפקידים רבים ושונים. הנה כמה מהם:

ניהול כוח אדם (הוא מוודא שהיא ״מגיע לעבודה״ ואכן עובד, ובעת הצורך מגייס עזרה)

קידום ושיווק

סגירת לקוחות חדשים

גבייה

תשלומים

אספקת המוצר ו/או השירות

בקרת איכות עצמית

ועוד ועוד.

איך בדיוק הוא מצליח לחלק את הזמן והמשאבים שלו בין כל התפקידים האלה? סיכוי טוב שחלקם נזנחים כמעט לגמרי… ויש סיכוי שהוא אפילו לא מודע לכך שכל אחד מהתפקידים האלה חייב להתבצע. אחרת, העסק שלו עלול להיתקע במקום, או אפילו להיעלם במקום לצמוח ולהתפתח.

ברגע שמעבירים את המידע החשוב הזה מהראש אל מתכונת מסודרת וברורה, ניתן לתכנן זמן לכל פעילות, לנהל את הזמן בצורה יעילה, ולוודא שפעולות קריטיות לא נזנחות לאורך הדרך.

גיבוש הצוות והמורל

יתרון חשוב נוסף שהלקוחה שלי ציינה הוא ההשפעה המגבשת שהכלי הארגוני הזה יצר:

״חוץ מזה, אני חייבת להודות שזה גם משפר את המורל במשרד. העובדים מרגישים שייכות – כמו חלק מקבוצה אמיתית. בסוף, כשכולם יודעים את מקומם, זה הרבה יותר קל לכולם, ובייחוד לי.״

המסלול להתרחבות פתוח בפניך

כל ארגון מורכב ממספר מוגדר של תפקידים עם התמחות ספציפית.

כשכל התפקידים ידועים ופועלים נכון יחד, בתיאום מלא אחד עם השני, זה מביא להתרחבות בלתי נמנעת.

לכן, אצל בעלי עסקים המקבלים מאיתנו ייעוץ, אנו מקפידים בין היתר על הצעד הבא:

כדי לעזור לכולם – חברי צוות חדשים, חברי צוות ותיקים, לקוחות וספקים – אנחנו תולים לוח עם כל התפקידים על הקיר, בצורה כזו שהוא לא יוכל “ללכת לאיבוד” בקלות.

הוא תמיד מול העיניים.

הלוח שאנחנו מייצרים ללקוחותינו הוא מגנטי, מה שמאפשר עדכון קל ומהיר בכל פעם שמישהו עוזב או מצטרף, ללא צורך בהדפסה מחודשת. פשוט מחליפים את התגית המגנטית – וזהו!

בוא נבנה מערכת מסודרת ויעילה בעסק שלך

הגיע הזמן להקל מהעומס המכביד ולמקד את האנרגיה שלך בדברים החשובים באמת. 

אם אתה מנהל עסוק שמחפש פתרונות לניהול חכם ורווחי בעסק שלך, אנחנו כאן לעזור. השירות שלנו מספק ייעוץ עסקי וליווי מותאם למנהלים ובעלי עסקים כמוך.

ענה על השאלון הקצר הבא ובוא נקבע פגישת ייעוץ ללא עלות. בעזרת הידע והכלים הנכונים, אתה והצוות שלך תוכלו לפעול בצורה חלקה ולהשיג תוצאות שכרגע אולי נראות לך בלתי אפשריות. אז בוא נדבר.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפורי הצלחה מבעלי עסקים

לוגו
ק.ע. בעל עסק
פעם אם היית מנסה לדבר איתי על תוכניות, תכנון פיננסי, ולוחות התארגנות… הייתי צוחק. היום אני מבין שכדי לגדול, גם בעסק קטן צריך ללמוד לחשוב כמו עסק גדול ושכל הכלים הללו הם חלק מההצלחה היום.
לוגו
י.ד. בעלת עסק
היי עפר, קודם כל, אני חייבת לבקש סליחה. זוכר שדיברת על לוח התארגנות ואני חשבתי לעצמי, “מה זה השטויות האלו? אנחנו משרד קטן, למה צריך לוח כזה?”. כן, כן, זה עבר לי בראש. אבל בכל זאת, החלטתי להתמסר לתהליך (אמרתי לעצמי שאם זה לא יעבוד, תמיד אפשר לסלק את הלוח).

אז… היום התחלתי את קורס ההתארגנות, ובמסגרת אחת השאלות שם פתאום נפל לי האסימון. למה באמת צריך לוח התארגנות? התשובה הברורה: בעסקים קטנים כל הידע של המנהל נמצא בראש – הראש שלי במקרה הזה, שחי עם זה כבר שנים, 24/7. אצלי הכל ברור, מסודר ויפה, אבל העובדים שלי? לא בטוח שהם תמיד מבינים מה הולך. כשאני מכשירה מישהי חדשה, זה אולי ברור לי איפה היא ממוקמת, אבל לה? ממש לא תמיד.

ואז הבנתי: הלוח הזה הוא לא סתם לוח. הוא הכלי שמוציא את כל מה שיש לי בראש החוצה ומסדר את זה בצורה מוחשית. עכשיו, כל עובד חדש שנכנס לארגון מבין בדיוק איפה הוא נמצא ואיך כל החלקים מתחברים.

זה מזכיר לי את הסיפור על המחקר עם הקופים: כשקוף ניסה לעלות על העמוד, הוא קיבל חשמל. אחרי שהחליפו את הקופים שהתחשמלו, גם הקופים החדשים פחדו לעלות על העמוד – מבלי לדעת למה. אז נכון, זו אולי לא הדוגמה הכי מדויקת, אבל לוח התארגנות עושה סדר ומבהיר לכולם מה התפקיד שלהם, בלי כל החשמל המיותר הזה.

חוץ מזה, אני חייבת להודות שזה גם משפר את המורל במשרד. העובדים מרגישים שייכות – כמו חלק מקבוצה אמיתית. בסוף, כשכולם יודעים את מקומם, זה הרבה יותר קל לכולם, ובייחוד לי.

אז תודה! כנראה שלוחות התארגנות זה לא שטויות אחרי הכל.

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, אנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט