מה שעובד בתאגידים גדולים יכול לעבוד גם אצלך

הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לקוחה שלי, בעלת עסק מהשרון, שיתפה אותי בתובנה מעניינת שהיתה לה במהלך העבודה המשותפת שלנו.

כשהתחלנו לעבוד יחד, אחד הצעדים הראשונים היה לתלות לוח שישמש כלי ניהולי ויביא סדר וארגון לעסק. 

הלוח גדול ורחב, תלוי על הקיר, ומציג באופן מסודר את תפקידי העובדים ותחומי האחריות שלהם. הוא מראה בבירור מי אחראי על מה ומסייע לכל אחד להבין את תפקידי הצוות וההנהלה, כולל ההיררכיה והקשרים בין תחומי האחריות השונים.

כשהצגתי את הלוח, היא תהתה בינה לבין עצמה למה משרד קטן כמו שלה בכלל זקוק לזה, הרי זה משהו שמתאים יותר לתאגיד גדול, לא? אבל בסופו של דבר, החליטה לנסות. מתוך מחשבה שאם זה לא יעבוד – תמיד אפשר להסיר אותו…

בהמשך היא ראתה מדוע לוח כזה הוא חיוני, אפילו אם אתה מנהל עסק של אדם אחד בלבד!

וזו התובנה במילותיה שלה:

״בעסקים קטנים כל הידע של המנהל נמצא בראש – הראש שלי במקרה הזה, שחי עם זה כבר שנים, 24/7. אצלי הכל ברור, מסודר ויפה, אבל העובדים שלי? לא בטוח שהם תמיד מבינים מה הולך. כשאני מכשירה מישהי חדשה, זה אולי ברור לי איפה היא ממוקמת, אבל לה? ממש לא תמיד.

ואז הבנתי: הלוח הזה הוא לא סתם לוח. הוא הכלי שמוציא את כל מה שיש לי בראש החוצה ומסדר את זה בצורה מוחשית. עכשיו, כל עובד חדש שנכנס לארגון מבין בדיוק איפה הוא נמצא ואיך כל החלקים מתחברים.״

ואכן, הלוח הזה מביא סדר ומבהיר לכולם את תחומי האחריות שלהם. זה עובד בין אם מדובר באדם אחד, צוות של 5 או 10, ואפילו בחברה עם 50 עובדים ומעלה.

חלק מהיתרונות כוללים:

חלוקת תפקידים ברורה: לכל עובד מוגדר תחום אחריות ספציפי, כך שכולם יודעים בדיוק מהו תפקידם ומה מצופה מהם.

היררכיה מסודרת: הלוח מציג בצורה ברורה את מבנה הניהול בעסק, כולל הקשרים בין תפקידי הצוות, מה שמאפשר הבנה ברורה של הסמכויות ומי אחראי על מי.

שקיפות מלאה: הלוח יוצר תמונה ברורה של מבנה העסק, כך שכל אחד יודע איך תפקידו משתלב בתמונה הגדולה, ונמנע בלבול ואי-סדר.

(וישנם יתרונות נוספים…)

ומה לגבי עסק של אדם אחד בלבד?

בעל עסק של אדם אחד אולי מתפקד לבד, אבל בפועל הוא ממלא תפקידים רבים ושונים. הנה כמה מהם:

ניהול כוח אדם (הוא מוודא שהיא ״מגיע לעבודה״ ואכן עובד, ובעת הצורך מגייס עזרה)

קידום ושיווק

סגירת לקוחות חדשים

גבייה

תשלומים

אספקת המוצר ו/או השירות

בקרת איכות עצמית

ועוד ועוד.

איך בדיוק הוא מצליח לחלק את הזמן והמשאבים שלו בין כל התפקידים האלה? סיכוי טוב שחלקם נזנחים כמעט לגמרי… ויש סיכוי שהוא אפילו לא מודע לכך שכל אחד מהתפקידים האלה חייב להתבצע. אחרת, העסק שלו עלול להיתקע במקום, או אפילו להיעלם במקום לצמוח ולהתפתח.

ברגע שמעבירים את המידע החשוב הזה מהראש אל מתכונת מסודרת וברורה, ניתן לתכנן זמן לכל פעילות, לנהל את הזמן בצורה יעילה, ולוודא שפעולות קריטיות לא נזנחות לאורך הדרך.

גיבוש הצוות והמורל

יתרון חשוב נוסף שהלקוחה שלי ציינה הוא ההשפעה המגבשת שהכלי הארגוני הזה יצר:

״חוץ מזה, אני חייבת להודות שזה גם משפר את המורל במשרד. העובדים מרגישים שייכות – כמו חלק מקבוצה אמיתית. בסוף, כשכולם יודעים את מקומם, זה הרבה יותר קל לכולם, ובייחוד לי.״

המסלול להתרחבות פתוח בפניך

כל ארגון מורכב ממספר מוגדר של תפקידים עם התמחות ספציפית.

כשכל התפקידים ידועים ופועלים נכון יחד, בתיאום מלא אחד עם השני, זה מביא להתרחבות בלתי נמנעת.

לכן, אצל בעלי עסקים המקבלים מאיתנו ייעוץ, אנו מקפידים בין היתר על הצעד הבא:

כדי לעזור לכולם – חברי צוות חדשים, חברי צוות ותיקים, לקוחות וספקים – אנחנו תולים לוח עם כל התפקידים על הקיר, בצורה כזו שהוא לא יוכל “ללכת לאיבוד” בקלות.

הוא תמיד מול העיניים.

הלוח שאנחנו מייצרים ללקוחותינו הוא מגנטי, מה שמאפשר עדכון קל ומהיר בכל פעם שמישהו עוזב או מצטרף, ללא צורך בהדפסה מחודשת. פשוט מחליפים את התגית המגנטית – וזהו!

בוא נבנה מערכת מסודרת ויעילה בעסק שלך

הגיע הזמן להקל מהעומס המכביד ולמקד את האנרגיה שלך בדברים החשובים באמת. 

אם אתה מנהל עסוק שמחפש פתרונות לניהול חכם ורווחי בעסק שלך, אנחנו כאן לעזור. השירות שלנו מספק ייעוץ עסקי וליווי מותאם למנהלים ובעלי עסקים כמוך.

ענה על השאלון הקצר הבא ובוא נקבע פגישת ייעוץ ללא עלות. בעזרת הידע והכלים הנכונים, אתה והצוות שלך תוכלו לפעול בצורה חלקה ולהשיג תוצאות שכרגע אולי נראות לך בלתי אפשריות. אז בוא נדבר.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפורי הצלחה מבעלי עסקים

לוגו
ק.ע. בעל עסק
פעם אם היית מנסה לדבר איתי על תוכניות, תכנון פיננסי, ולוחות התארגנות… הייתי צוחק. היום אני מבין שכדי לגדול, גם בעסק קטן צריך ללמוד לחשוב כמו עסק גדול ושכל הכלים הללו הם חלק מההצלחה היום.
לוגו
י.ד. בעלת עסק
היי עפר, קודם כל, אני חייבת לבקש סליחה. זוכר שדיברת על לוח התארגנות ואני חשבתי לעצמי, “מה זה השטויות האלו? אנחנו משרד קטן, למה צריך לוח כזה?”. כן, כן, זה עבר לי בראש. אבל בכל זאת, החלטתי להתמסר לתהליך (אמרתי לעצמי שאם זה לא יעבוד, תמיד אפשר לסלק את הלוח).

אז… היום התחלתי את קורס ההתארגנות, ובמסגרת אחת השאלות שם פתאום נפל לי האסימון. למה באמת צריך לוח התארגנות? התשובה הברורה: בעסקים קטנים כל הידע של המנהל נמצא בראש – הראש שלי במקרה הזה, שחי עם זה כבר שנים, 24/7. אצלי הכל ברור, מסודר ויפה, אבל העובדים שלי? לא בטוח שהם תמיד מבינים מה הולך. כשאני מכשירה מישהי חדשה, זה אולי ברור לי איפה היא ממוקמת, אבל לה? ממש לא תמיד.

ואז הבנתי: הלוח הזה הוא לא סתם לוח. הוא הכלי שמוציא את כל מה שיש לי בראש החוצה ומסדר את זה בצורה מוחשית. עכשיו, כל עובד חדש שנכנס לארגון מבין בדיוק איפה הוא נמצא ואיך כל החלקים מתחברים.

זה מזכיר לי את הסיפור על המחקר עם הקופים: כשקוף ניסה לעלות על העמוד, הוא קיבל חשמל. אחרי שהחליפו את הקופים שהתחשמלו, גם הקופים החדשים פחדו לעלות על העמוד – מבלי לדעת למה. אז נכון, זו אולי לא הדוגמה הכי מדויקת, אבל לוח התארגנות עושה סדר ומבהיר לכולם מה התפקיד שלהם, בלי כל החשמל המיותר הזה.

חוץ מזה, אני חייבת להודות שזה גם משפר את המורל במשרד. העובדים מרגישים שייכות – כמו חלק מקבוצה אמיתית. בסוף, כשכולם יודעים את מקומם, זה הרבה יותר קל לכולם, ובייחוד לי.

אז תודה! כנראה שלוחות התארגנות זה לא שטויות אחרי הכל.

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט