הקורונה סגר לכם את העסק. האם באמת אין יותר מה לעשות?

בעיה שהיא הרבה הרבה יותר גדולה ממשבר הקורונה עצמו, היא העובדה שבעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם לא ערוכים למשברים. זה למעשה המשבר האישי של אנשים, שיוצר משבר עסקי וחברתי הרבה הרבה יותר חמור. בעל עסק שחסר לו נתון מפתח הכולל רשימה מדויקת והבנה של כל 21 המרכיבים של העסק עלול לטעות ולהאמין שסגרו את השוק ולכן סוגרים את כלל הפעילות בעסק. התוצאה היא להתכווץ עם המשבר במקום לשמור על עמדה הכי גבוהה שאפשר... המשך לקרוא

משבר הקורונה השבית עסקים רבים.

בעיה שהיא הרבה הרבה יותר גדולה ממשבר הקורונה עצמו, היא העובדה שבעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם לא ערוכים למשברים. זה למעשה המשבר האישי של אנשים, שיוצר משבר עסקי וחברתי הרבה הרבה יותר חמור. בעל עסק שחסר לו נתון מפתח הכולל רשימה מדויקת והבנה של כל 21 המרכיבים של העסק עלול לטעות ולהאמין שסגרו את השוק ולכן סוגרים את כלל הפעילות בעסק. התוצאה היא להתכווץ עם המשבר במקום לשמור על עמדה הכי גבוהה שאפשר שתאפשר להתחיל במהירות גבוהה כאשר המשבר יסתיים.

השביתו לך את הייצור? רוב הסיכויים שעם מצב של שוק בהדממה, אלא אם כן אתה מוכר מסכות אישיות כנגד קורונה או שיש לך תרופת פלא, רוב הסיכויים שאנשי המכירות שלך יגיעו למסקנה שאין למי למכור וינסו לשכנע אותך שזה המצב.

אתה ואני יודעים שלא משנה מה קורה, העסק חייב להמשיך לתפקד ולייצר.
אבל איך מייצרים בשעת משבר כמו משבר הקורונה?

התשובה היא לא ב"איך" מייצרים, אלא ב"מה" מייצרים.

המשמעות של שיווק היא, "פיתוח רעיונות בנוגע למוצר מסוים, אריזתו וההובלה שלו לידי הציבור. פרושו של דבר להכין את המוצר, להוציא אותו לשוק ולמקם אותו בדרך כזאת, שתשיג את הפוטנציאל והתמורה המרביים." (ל. רון האברד).

צעדים:
1. לכן כאשר אי אפשר לייצר, או אי אפשר למכור את המוצר כרגיל, כמו במהלך השבתת המשק במהלך משבר הקורונה, מחלקת השיווק שלך (או אתם, אם אתם מחלקת השיווק), צריכה לפתח רעיונות בנוגע למוצר מסוים.

למשל, יש שתי מסעדות באבן גבירול בתל-אביב, שעובדות סביב השעון עם כמויות מטורפות של משלוחים.

2. מפעילים בכל מקרה כל חלק בעסק, שמשמר את המצב, או משפר אותו. כלומר מחלקת יחסי הציבור צריכה לעבוד כעת במלוא העוצמה, כדי לשמר את הקשר עם הלקוחות.

צריך לחדור את כל הרעש, ולתת ערך, שלא מעצבן את הלקוחות, אלא עוזר להם איכשהו.

המפתח לכך הוא, יש שיגידו שהוא "פשוט מדי" אך זו עדיין האמת. המפתח הוא אכפתיות.

אם אכפת לך מספיק מהלקוחות שלך, אתה תתקשר לשאול לשלומם.

"אבל עפר, זה לא מוכר, ולא מכניס כסף, ואפילו עולה שעות כוח אדם."

נכון. אך האמת היא שזה לא מוכר עכשיו. זה לא אומר שזה לא מוכר בכלל.

זה מוכר את התדמית שלך בצורה מעט טובה יותר.

זה אומר שאכפת לך מהם, ולא רק מהכיס או הארנק שלהם.
וזה משפר להם את רמת ההישרדות.

3. זה שהעסק בהשבתה, והוצאת אנשים לחל"ת – זה לא אומר שאי אפשר לארגן אותו ולטפל בו כדי לתחזק אותו.

גם ספינה שכרגע נמצאת מחוץ למים ולא בשימוש פעיל, אפשר לתחזק ולשדרג.

למה? כדי שהיא תחזור למים, תהיה לכם ספינה הרבה יותר בטוחה, שפועלת בצורה טובה יותר.

לכן, תמיד יש מה לעשות בנוגע למצב.
גם אם יש סגר.

נתתי כאן רק דוגמאות קטנות.
ואם תזדקק לעזרה למצוא איך לטפל כעת במצב, צור קשר עכשיו.

עפר פלאוט
מנכ"ל
אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ