עסקים מתגייסים למען הקהילה בזמן מלחמה: איך לעזור ולתקשר את זה נכון

לקוחות שואלים האם נכון לפרסם את פעולות התרומה, או “להישאר צנוע” ולתת בסתר?מעבר לכך שזה מעודד אחרים לפעול כמוך, ולהרגיש טוב שיש עוד אנשים טובים בעולם שנותנים מעצמם לטובת האחר, יש בכך חשיבות גם להישרדות העסקית והאישית שלך.אנשים קולטים אכפתיות. ייתכן שכעת האנשים האלה לא קונים ממך לאור התקופה. אך כאשר כל האירוע הנוכחי ירגע, ואל דאגה – בסוף זה ירגע, ואנשים יתחילו לחזור לשגרת עסקים, מעמדך יהיה אחר משל אחרים שלא תרמו בשעה קשה.

לשיתוף: 

בתקופה זו עסקים רבים נרתמים לעזור בכל מה שאפשר. מעשי חסד אלו יכולים לכלול תרומות כספיות, תרומות של מצרכים ומוצרים ותרומות של שירותים.

ההתנדבות עוזרת ומרימה את המורל, אך היא גם מהווה עדות לאחריות החברתית של החברה או העסק. בנוסף, היא מסייעת לחזק את הקשר עם הקהילה. 

מסיבות אלה, חשוב לתקשר, ולפרסם (בצורה נכונה) איך אתם עוזרים. 

למה חשוב לתקשר על פעולות העזרה?

כל סוג של מתן סיוע ראוי לשבח. אבל האופן שבו העסק מתקשר על התרומה יכול להשפיע על תפיסת הציבור. עובדים, לקוחות והציבור הרחב, מצפים מחברות לעזור ככל יכולתן, ולכן תקשורת שקופה ומתחשבת יכולה להגביר הערכה ואמון.

מה לשתף?

ציינו מה אתם מציעים: כסף, מוצרים, מומחיות וכו’.

שתפו עדכונים קצרים לגבי תרומות, למי עזרתם ושיתופי הפעולה הקיימים.

פרסמו (באישור) תודות ותגובות של אלה שעזרתם להם, יחד עם תמונות אותנטיות מהשטח.

הוסיפו פרטי צור קשר למי שרוצה לעזור לכם לתרום באמצעות תרומה.

לדוגמה, יש לנו לקוח, בעל מסעדה בתל-אביב, שגייס תרומות מתושבים, ואפילו ממכרים מאוסטרליה כדי לספק ארוחות לחיילים.

האם יש מקום להרגיש לא נעים מפרסום מעשים טובים?

לקוחות שואלים האם זה נכון לפרסם את פעולות התרומה, או “להישאר צנוע” ולתת בסתר?

מאחר ולמעשים טובים, טובים ככל שיהיו אין פה, והם לא מדברים בעד עצמם, יש חשיבות כפולה ומכופלת בייחוד בתקופה זו, ליידע את הציבור על המעשים הטובים שעשית בעצמך ועם הצוות שלך.

מעבר לכך שזה מעודד אחרים לפעול כמוך, ולהרגיש טוב שיש עוד אנשים טובים בעולם שנותנים מעצמם לטובת האחר, יש בכך חשיבות גם להישרדות העסקית והאישית שלך.

העובדים רואים את זה, הלקוחות הקיימים צריכים לראות את זה, וגם הלקוחות הפוטנציאלים והספקים שלך צריכים לראות את זה.

אנשים קולטים אכפתיות. וככל שתמשיך לעדכן על המעשים הטובים, כך יצברו לך נקודות חיוביות אצל אנשים. ייתכן שכעת האנשים האלה לא קונים ממך לאור התקופה. אך כאשר כל האירוע הנוכחי ירגע, ואל דאגה – בסוף זה ירגע, ואנשים יתחילו לחזור לשגרת עסקים, מעמדך יהיה אחר משל אחרים שלא תרמו בשעה קשה. 

הסטטיסטיקות מראות שאנשים מעדיפים יותר עסקים שתורמים לחברה.

בייחוד בתקופה זו, זה ידוע שמעשים טובים, לא מדברים בעד עצמם.

היה גאה, ופרסם את המעשים הטובים.

איך ואיפה לשתף?

עובדים: עדכנו את הצוות ועודדו אותם לשתף עדכונים או ליזום עזרה.

ספקים: התקשרו אליהם, מכיוון שגם להם יכולות להיות הצעות, דרכים לעזור, ורעיונות לשיתופי פעולה.

לקוחות: השתמשו בניוזלטרים או בערוצים קהילתיים כדי ליצור קשר.

אתר החברה והמדיה החברתית: פרסמו עדכונים כך שיהיו נגישים לכולם. עודדו עובדים לשתף בצורה אותנטית וכנה.

ניווט תרומתו של העסק בזמן משבר, במיוחד משבר עמוק כמו מלחמה, דורש איזון מתחשב ועדין. לחברות יש לא רק הזדמנות להציע תמיכה אמיתית, אלא גם לשמש דוגמה ולהוביל בניהול משברים ויצירת מעורבות קהילתית. 

מאמצי עזרה אמיתיים, בשילוב עם תקשורת כנה ומתחשבת, יוצרים הבדל גדול.

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט