אל תעצור את הזרימה
יש נקודה שבה בעלי עסקים מבינים שהם צריכים לשמור על נוכחות שיווקית מתמשכת מול לקוחות קיימים וחדשים. הם מתחילים לשלוח מיילים, אולי אפילו מכתבים, מרגישים שהם עושים משהו נכון. ואז עוברים שבועיים, שלושה, חודש… ושום דבר לא קורה. אף אחד לא מגיב, אף אחד לא חוזר, ונראה שכל המאמץ הזה פשוט נזרק לפח. זה הרגע שבו רוב האנשים מפסיקים. הם מחליטים ש”זה לא עובד”, שזה בזבוז זמן, ושעדיף להשקיע את האנרגיה במקום אחר. והנה הפרדוקס: הם עוצרים בדיוק כשהדברים עומדים להתחיל לעבוד, ממש לפני שהזרימה הזאת שהם יצרו מתחילה לחזור אליהם בחזרה.
בזמנו העברתי סמינר שיווק לבעלי עסקים וביניהם בעל עסק של מספר בתי מלון.
במהלך שיחה קצרה מולו הבנתי שהוא כל הזמן מחפש לקוחות חדשים, ושאלתי אותו האם הוא שומר על קשר עם הלקוחות שלו?
בהתחלה הוא זלזל בשאלה וענה “מה אני אשקיע…“, “הם באים לארץ מבקרים ונוסעים…“
לאחר כמה שבועות כששוחחנו, הוא אמר לי שהוא החליט שהוא כן רוצה ליישם את ההצעה ולשלוח ביוזמתו פניות ותקשורות החוצה, ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, באמצעות מכתבים ומיילים.
וכך התחיל לעשות. הוא שלח לחלק מהנמענים שלו פרטי תקשורת במייל ובמכתבים.
דיברתי איתו אחרי בערך חודשיים וחצי והוא סיפר לי שהגל של המכתבים ושל המיילים בהתחלה לא הניב שום דבר.
הנקודה הקריטית הייתה שהוא היה חייב לעבור את נקודת המשבר של “זה לא עובד ואני לא רואה שום תמורה, בוא נפסיק“.
כשדיברנו אחרי מספר שבועות הוא היה מאוד קרוב להפסיק, לכן עודדתי אותו להמשיך ולא לוותר, ולבסוף הוא ראה את התמורה.
עברו לפחות 4-5 שבועות עד שהתחיל לראות משהו בחזרה.
מה שקרה באותה נקודה היה שבעל העסק החליט שהוא עושה את זה בתור פעולת קידום בסיסית: כל לקוח שמגיע הוא יבקש גם את כתובת המייל וגם את הכתובת הרגילה כדי שאפשר יהיה לשלוח לו מכתב.
חשוב אף פעם לא לזלזל בפעולה הזאת. אני ראיתי הרבה מאוד בעלי עסקים שנתקלים בכל מיני נקודות של חוסר וודאות וחוסר אמונה שמכתבים יכולים לעשות הבדל.
דבר ראשון: זה עובד, צריך סבלנות.
דבר שני: גם אם לא רואים תגובה בשבועות הראשונים, זה לא אומר שנכשלת. זה אומר שצריך להתמיד. צריך לקחת בחשבון שיש אנשים שיגיבו מיד, ולעומתם יש כאלה שייקח להם יותר זמן על מנת שיענו לך.
הנקודה החשובה היא שפניות כאלו, אם משתמשים בהן בחוכמה ובאכפתיות, מניבות פירות לעסקים לטווח הארוך.
לא משנה מה העסק שלך, שמור על זרימה קבועה של תקשורות מהעסק אל קהל היעד. מילת המפתח כאן היא “עקביות“. לא רק כשיש זמן או כשיש תקציב, בתקופות קלות ובתקופות מאתגרות כאחד, ללא קשר למצב הפיננסי, המשך לתקשר החוצה.
העיקרון פשוט: שמור על זרימה יוצאת רציפה, וכך תבטיח זרימה נכנסת!
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
ראה גם:
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״













