למה אנשים דוחים את הרעיונות הטובים ביותר שלך?

הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

הדבר הקריטי לדעת כדי להצליח בהשגת מטרות

מה הדבר המרכזי שעליך לדעת כשאתה מציב לעצמך מטרה חדשה לצוות שלך או בעסק? (או בכלל בחיים?)

ובכן, זה דבר אחד לחשוב על המטרה, ודבר אחר לגמרי להוציא אותה לפועל בעזרת צוות (אנשים אחרים).

בסופו של דבר, מה שעושה את ההבדל אלו הפעולות והתוצאות שמתרחשות בשטח בדרך אל המטרה.

מאחר ומנהל לא יכול להוביל עסק לבדו, חייבים לקחת בחשבון את הגורם האנושי שנכנס לתמונה.

אז הנה הדבר שחייבים לדעת ולהבין כדי להצליח במלוא העוצמה ולעבור את כל המחסומים בדרך.

התנגדות “טבעית”

קרה לך פעם שחשבת על יוזמה חדשה או מטרה חדשה, וברגע שסיפרת למישהו זכית לתנועת ביטול, ביקורת או “עצה ידידותית” שמסבירה לך איך “צריך לעשות את זה אחרת ממה שרצית“? או בצורה ישירה יותר מסבירה לך איך המטרה שלך לא מציאותית, קשה לביצוע או בלתי אפשרית?

ובכן, לבעל עסק יש שתי משימות שהן חלק מתפקידו כבעל עסק:

  1. ליצור מטרות.
    על בעל העסק לקבוע מטרות כדי להשיג שאיפות גדולות יותר.
    בין אם זו מטרה קטנה או גדולה, זו מטרה שקבעת לעצמך.

  2. לגרום להן להתממש בפועל.
    כעת עליך לתקשר את המטרה לצוות ולסובבים אותך, ולגרום להם לבצע את הפעולות שהמטרה דורשת.

לפני הכל, על בעל העסק לדעת שהדבר הראשון שהוא יכול לצפות לו הוא לקבל התנגדות מהסביבה למטרות שלו

הכוח הבלתי נראה שמנסה לעצור כל שינוי שאתה יוזם

העולם הזה בנוי לתת התנגדות לכל מאמץ.

הנח כוס מים על שולחן, והשולחן ידחוף את הכוס כלפי מעלה.

הישען על קיר, והקיר ידחוף אותך חזרה.

נסה להזיז כורסא כבדה, והרצפה תיתן לך כוח חיכוך שיתנגד לפעולה שלך ולרצון שלך להזיז את הכורסה למקומה החדש.

כורסא נוהגת על פי הכללים שהיקום מכתיב.

אך מי מכתיב מה הכללים שעל פיהם פועל אדם, עובד או מנהל?

להבדיל מכורסא, אדם יכול גם לחשוב בעצמו.

אדם יכול להחליט על המטרות של עצמו, או להסכים לפעול בהתאם למטרות וכללים שנקבעו על ידי אנשים אחרים.

בדרך להשגת הסכמה מהצוות, מנהל צריך לקחת בחשבון שחלק מהצוות יפעל כמו שפועל העולם הפיזי ויתן בחזרה התנגדות וחוסר הסכמה.

מנהל מצליח יודע לצפות את זה, ולא יירתע להמשיך ולהחדיר את המטרה שלו בפעולות היום יומיות.

מה קורה כשאתה מציב מטרה או כלל חדשים לצוות?

אם רצית לקבוע מדיניות שמעכשיו אין לתת סחורה או שירות ללא גביית התשלום מראש, וזכית לתגובה שלילית, לחוסר הסכמה, הטלת ספק, התנגדות, או אפילו התקפות מצד הצוות שלך כמעט באופן אוטומטי, דע שאתה ניצב מול אדם שלרגע מתנהג כמו העולם הפיזי ונותן התנגדות למאמץ שלך לעשות דברים נכונים וטובים

תחשוב על זה ככה: כשאתה דוחף ארגז כבד, הארגז “מתנגד” לך. זה לא כי הוא רע או לא רוצה ללכת למקום הנכון, אלא פשוט כי זה הטבע שלו, להישאר במקום. זה חוק פיזיקלי.

אותו הדבר עם אנשים. יש אנשים, שכמו הארגז הכבד, בטבע שלהם מתנגדים לשינוי. זו התגובה האוטומטית שלהם. לכן במקום להתייאש או לחשוב שטעית, תבין שזו רק תגובת ברירת מחדל שלהם לשינוי, ותמשיך קדימה אם אתה יודע שהכיוון נכון.

אל תיקח את זה אישית. ואל תחשוב שזה אומר שהרעיון שלך לא טוב.

החדרת מטרות בקרב חברי צוות בעסק, בקרב שותפים עסקיים ואף בקרב לקוחות היא פעולה מתמשכת שדורשת התמדה למרות כל ההתנגדויות והמחסומים שבאים מנגד.

זה דורש לא רק אומץ אלא גם יכולת לתקשר למרות ההתנגדויות.

וזו מיומנות שאפשר לרכוש אותה.

אתה יכול ללמוד אצלנו איך להחדיר את המטרות שלך למרות התנגדויות הסביבה ותגובות לא צפויות מאחרים. מלא את השאלון ובוא נדבר.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם:

איך יוצאים מהמעגל האינסופי של עבודה קשה אך לא מספיק אפקטיבית?

הדרך לצוות עובדים מיומן ונאמן

‏‏איך להכפיל את השגת המטרות שלך בלי לתת למחסומים חיצוניים או פנימיים לעצור אותך

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • מעניין לראות איך עסקים מתקדמים לא בהכרח בגלל מאמץ גדול אלא בזכות תנועה מדויקת. בצד השני של זה, אפשר לעבוד קשה ועדיין לא לזוז כמעט בכלל. יכול להיות שאתה עושה הרבה, מתאמץ הרבה, מתכנן הרבה… ורואה מעט מדי תוצאות. לא פעם זה מרגיש כמו דפדפן עם 47 טאבים פתוחים: הכל דחוף, הכל דורש טיפול, אבל בפועל העבודה מתפזרת לכל הכיוונים ושום פעולה לא מקבלת מספיק כוח כדי לפרוץ קדימה.
  • כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
  • האם הלקוח כבר ראה אותך כמה וכמה פעמים (בחיים או ברשתות)? האם הוא ראה תוצאות של אחרים? אם לא, אתה זר. ואתה לא סוגר עסקאות עם זרים, אתה סוגר עם חברים. זה כמו דייט: לא מציעים נישואין אחרי 5 דקות. כנ״ל במכירות, הקטע הוא לגרום ללקוח להכיר אותך לפני שאתה מבקש ממנו להתחייב.
  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט