למה אנשים דוחים את הרעיונות הטובים ביותר שלך?

הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

הדבר הקריטי לדעת כדי להצליח בהשגת מטרות

מה הדבר המרכזי שעליך לדעת כשאתה מציב לעצמך מטרה חדשה לצוות שלך או בעסק? (או בכלל בחיים?)

ובכן, זה דבר אחד לחשוב על המטרה, ודבר אחר לגמרי להוציא אותה לפועל בעזרת צוות (אנשים אחרים).

בסופו של דבר, מה שעושה את ההבדל אלו הפעולות והתוצאות שמתרחשות בשטח בדרך אל המטרה.

מאחר ומנהל לא יכול להוביל עסק לבדו, חייבים לקחת בחשבון את הגורם האנושי שנכנס לתמונה.

אז הנה הדבר שחייבים לדעת ולהבין כדי להצליח במלוא העוצמה ולעבור את כל המחסומים בדרך.

התנגדות “טבעית”

קרה לך פעם שחשבת על יוזמה חדשה או מטרה חדשה, וברגע שסיפרת למישהו זכית לתנועת ביטול, ביקורת או “עצה ידידותית” שמסבירה לך איך “צריך לעשות את זה אחרת ממה שרצית“? או בצורה ישירה יותר מסבירה לך איך המטרה שלך לא מציאותית, קשה לביצוע או בלתי אפשרית?

ובכן, לבעל עסק יש שתי משימות שהן חלק מתפקידו כבעל עסק:

  1. ליצור מטרות.
    על בעל העסק לקבוע מטרות כדי להשיג שאיפות גדולות יותר.
    בין אם זו מטרה קטנה או גדולה, זו מטרה שקבעת לעצמך.

  2. לגרום להן להתממש בפועל.
    כעת עליך לתקשר את המטרה לצוות ולסובבים אותך, ולגרום להם לבצע את הפעולות שהמטרה דורשת.

לפני הכל, על בעל העסק לדעת שהדבר הראשון שהוא יכול לצפות לו הוא לקבל התנגדות מהסביבה למטרות שלו

הכוח הבלתי נראה שמנסה לעצור כל שינוי שאתה יוזם

העולם הזה בנוי לתת התנגדות לכל מאמץ.

הנח כוס מים על שולחן, והשולחן ידחוף את הכוס כלפי מעלה.

הישען על קיר, והקיר ידחוף אותך חזרה.

נסה להזיז כורסא כבדה, והרצפה תיתן לך כוח חיכוך שיתנגד לפעולה שלך ולרצון שלך להזיז את הכורסה למקומה החדש.

כורסא נוהגת על פי הכללים שהיקום מכתיב.

אך מי מכתיב מה הכללים שעל פיהם פועל אדם, עובד או מנהל?

להבדיל מכורסא, אדם יכול גם לחשוב בעצמו.

אדם יכול להחליט על המטרות של עצמו, או להסכים לפעול בהתאם למטרות וכללים שנקבעו על ידי אנשים אחרים.

בדרך להשגת הסכמה מהצוות, מנהל צריך לקחת בחשבון שחלק מהצוות יפעל כמו שפועל העולם הפיזי ויתן בחזרה התנגדות וחוסר הסכמה.

מנהל מצליח יודע לצפות את זה, ולא יירתע להמשיך ולהחדיר את המטרה שלו בפעולות היום יומיות.

מה קורה כשאתה מציב מטרה או כלל חדשים לצוות?

אם רצית לקבוע מדיניות שמעכשיו אין לתת סחורה או שירות ללא גביית התשלום מראש, וזכית לתגובה שלילית, לחוסר הסכמה, הטלת ספק, התנגדות, או אפילו התקפות מצד הצוות שלך כמעט באופן אוטומטי, דע שאתה ניצב מול אדם שלרגע מתנהג כמו העולם הפיזי ונותן התנגדות למאמץ שלך לעשות דברים נכונים וטובים

תחשוב על זה ככה: כשאתה דוחף ארגז כבד, הארגז “מתנגד” לך. זה לא כי הוא רע או לא רוצה ללכת למקום הנכון, אלא פשוט כי זה הטבע שלו, להישאר במקום. זה חוק פיזיקלי.

אותו הדבר עם אנשים. יש אנשים, שכמו הארגז הכבד, בטבע שלהם מתנגדים לשינוי. זו התגובה האוטומטית שלהם. לכן במקום להתייאש או לחשוב שטעית, תבין שזו רק תגובת ברירת מחדל שלהם לשינוי, ותמשיך קדימה אם אתה יודע שהכיוון נכון.

אל תיקח את זה אישית. ואל תחשוב שזה אומר שהרעיון שלך לא טוב.

החדרת מטרות בקרב חברי צוות בעסק, בקרב שותפים עסקיים ואף בקרב לקוחות היא פעולה מתמשכת שדורשת התמדה למרות כל ההתנגדויות והמחסומים שבאים מנגד.

זה דורש לא רק אומץ אלא גם יכולת לתקשר למרות ההתנגדויות.

וזו מיומנות שאפשר לרכוש אותה.

אתה יכול ללמוד אצלנו איך להחדיר את המטרות שלך למרות התנגדויות הסביבה ותגובות לא צפויות מאחרים. מלא את השאלון ובוא נדבר.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם:

איך יוצאים מהמעגל האינסופי של עבודה קשה אך לא מספיק אפקטיבית?

הדרך לצוות עובדים מיומן ונאמן

‏‏איך להכפיל את השגת המטרות שלך בלי לתת למחסומים חיצוניים או פנימיים לעצור אותך

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה יושב במשרד ומנסה להבין איך זה קרה שוב. ביקשת מהעובד לטפל במשהו פשוט והוא עשה משהו אחר לגמרי. השותף לא קלט את התמונה הגדולה, הספק שוב לא עמד בהתחייבויות, והצוות ממשיך לעשות מה שבא לו. אתה מרגיש שאף אחד לא באמת מקשיב ואולי בכלל גייסת את האנשים הלא נכונים… מה אם הבעיה היא פחות באנשים אלא בצעד ניהולי חיוני שאתה פספסת?
  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?
  • יש נקודה שבה בעלי עסקים מבינים שהם צריכים לשמור על נוכחות שיווקית מתמשכת מול לקוחות קיימים וחדשים. הם מתחילים לשלוח מיילים, אולי אפילו מכתבים, מרגישים שהם עושים משהו נכון. ואז עוברים שבועיים, שלושה, חודש… ושום דבר לא קורה. אף אחד לא מגיב, אף אחד לא חוזר, ונראה שכל המאמץ הזה פשוט נזרק לפח. זה הרגע שבו רוב האנשים מפסיקים. הם מחליטים ש”זה לא עובד”, שזה בזבוז זמן, ושעדיף להשקיע את האנרגיה במקום אחר. והנה הפרדוקס: הם עוצרים בדיוק כשהדברים עומדים להתחיל לעבוד, ממש לפני שהזרימה הזאת שהם יצרו מתחילה לחזור אליהם בחזרה.
  • כמה פעמים דחית שיחה קשה עם מנהל או עובד? או ידעת בדיוק מה צריך לעשות אבל פשוט היה יותר נוח לא לעשות? ואז הזמן עובר ואתה עדיין לא עשית את זה למרות שאתה יודע כמה זה נחוץ. זה קורה כי זה “לא נוח” או “לא נעים”. כי יש שיחה שצריך לנהל עם מישהו ואתה פשוט לא בטוח איך הוא יגיב. המקרה הבא מראה איך בעל עסק אחד דחה עוד ועוד שיחה חיונית רק בגלל החשש מהתגובה של אחיו שעבד תחתיו, ובאיזה מטה קסמים השתמשנו כדי לפתור את זה…
  • כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.
  • אתה יושב בעבודה עד מאוחר, משכנע את עצמך שככה אתה יותר פרודוקטיבי, ופתאום מגלה שאתה שרוף, על הקצה, והמשפחה כבר לא זוכרת איך אתה נראה. מה שקורה כאן זה שתשומת הלב שלך נתקעה במקום אחד, ושאר התחומים בחיים שלך מתחילים לשלם את המחיר. אז איך לאפס את המערכת ולחזור ליעילות אופטימלית?
  • תאר לעצמך מישהו שיש לו קוץ ברגל. הוא הולך לטיפול, ונותנים לו עיסוי בגב ותה חם. נשמע כיף חיים, אך האם זה יעזור? ברור שלא. אבל מה שיותר גרוע, אחרי שזה לא עובד, הוא מתחיל לחשוב שאולי אין פתרון בכלל. הוא הרי כבר ניסה דברים וכלום לא עזר. ככה זה עובד גם עם ייעוץ עסקי: אתה מרגיש שמשהו לא עובד בעסק, מזמין יועץ, ואם הוא נותן לך פתרון שלא קשור לבעיה האמיתית, אז אתה תיישם, תראה שזה לא עובד, ותאמין שזה אתה. או שהעסק שלך לא ניתן לתיקון. כשהאמת היא שפשוט לא טיפלו בקוץ!

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט