תפסיק להסביר למה זה קשה
כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
האם יש בעיות שהסברת לעצמך ולאחרים שאתה לא מצליח וגם לא תצליח לפתור? זה חזק ממך? גדול עליך? אולי מתישהו בעתיד? אולי אם הדברים היו מתפתחים אחרת, אבל בינתיים זה מה יש?
התירוץ שלך הוא הסיבה שאתה תקוע
האם אתה מחזק את המכשול בלי לשים לב?
מה שרובנו עושים ברגעים כאלה הוא לכוון את כל תשומת הלב הישר על הבעיה. אנחנו רואים את הקושי, מתמקדים בו, מדברים עליו, מסבירים למה הוא קשה ולמה זה הגיוני שהמצב תקוע, ובסוף מגלים שהזמן עובר בלי פעולה אפקטיבית בעניין.
התהליך הזה קורה כמעט אוטומטית:
רואים מכשול, עוצרים, מתלוננים, מייצרים תירוצים ומספרים לעצמנו ולאחרים סיפור שמוריד מאיתנו אחריות. זה הדבר הכי נפוץ בעולם, אבל זה גם בדיוק המקום שבו אנשים נשארים תקועים, לפעמים שנים.
ניקח דוגמה פשוטה: אין מספיק לקוחות חדשים. לרוב, התגובה הראשונית תהיה: “אנשים לא קונים עכשיו“, “התקופה קשה“, “אין לי זמן לשיווק“, ועוד.
אלו משפטים שנשמעים הגיוניים, אבל כולם נולדו באותו מקום: התעסקות במכשול במקום בפעולה. כל עוד אתה מסביר למה זה לא עובד, אתה לא מוצא ועושה את הדבר שיגרום לזה כן לעבוד.
הבעיה שלך היא לא המכשול, אלא ההתעסקות במכשול
הגישה המעשית מציעה זווית אחרת לחלוטין.
אם אין לקוחות, זה לא משהו ש”קרה” לך. זה תוצאה של פעולות שעשית או לא עשית.
כשמסתכלים על זה ככה, המצב הופך לברור יותר: יש משהו שאתה עושה או משהו שאתה לא עושה שמביא אותך למצב של מחסור בלקוחות.
לכן השאלה החשובה היא לא למה זה קשה, אלא מה לא נעשה, או נעשה לא נכון.
האם הייתה יצירת קשר עם לקוחות עבר? האם הייתה נוכחות שיווקית עקבית? האם בוצעו פניות יזומות? האם היה פולואו-אפ (מעקב)? וכו׳. כל אחת מהפעולות האלה בונה מציאות חדשה, בניגוד להסברים שמנציחים את המצב הקיים.
וכאן נכנס הקטע של תירוצים. תירוץ נולד בדיוק ברגע שבו אדם מתרכז בקושי ולא בפתרון. הוא נותן תחושה שהמצב לא בשליטתך, ושהבעיה גדולה ממך. בפועל, התירוץ הוא רק סימן לכך שמבטך מופנה לבעיה במקום לפעולה.
אנחנו נוטים לתת למכשול כוח שאין לו
כשאתה עסוק להסביר למה משהו קשה, אתה מוותר לעצמך על לקחת צעד קדימה.
הבשורה הטובה היא שאתה לא חייב להילחם במכשול או להוכיח שאתה חלש ממנו. כל מה שאתה צריך לעשות הוא להזיז מבט => מהבעיה אל התוצאה שאתה רוצה. ברגע שהפסקת לתת למכשול את אור הזרקורים, אתה יכול סוף סוף להתחיל לנוע קדימה.
בסופו של דבר, המכשול הוא כמעט אף פעם לא הבעיה. ההתעסקות בו זה מה שעוצר אותך. ברגע שמתחילים לפעול במקום להסביר הדרך נפתחת והתקיעות מתחילה להתמוסס.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
ראה גם:
הכלא השקוף: עובד כדי להיות חופשי, אבל מרגיש לכוד בעסק
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״













