איך לפעול כמנהל בזמן שכולם בבלבול

קשה מאוד לתפקד בזמנים שבהם יש בלבול וחוסר וודאות. ללא ספק, האירועים מסביב יוצרים סערת רגשות והרבה בלבול. האם אפשר לטפל בבלבול ולנטרל אותו? בהחלט כן! הסוד לכך הוא להבין מהו בלבול ולהכחיד אותו בצורה פשוטה ומהר.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אם אתה קם בבוקר, ובמקום שגרת עבודה, ושגרת לימודים, יש לך מצב מלחמה וטילים מעל הראש, זה יכול להיות מאוד מבלבל.

כמנהל, יש לך אחריות נרחבת יותר מאשר רק לגבי עצמך או משפחתך.

האחריות שלך מתרחבת גם לעובדים, ללקוחות, ולספקים שלך.

אם כמנהל תשדר החוצה חוסר וודאות ובלבול – זה מה שתקבל בחזרה.

אם תשדר החוצה וודאות ויציבות – ייתכן שבהתחלה תקבל בחזרה בלבול…. זה טבעי וצפוי.

זה הבלבול שיוצא ומשתחרר מהאנשים בסביבה שלך.

ככל שתמשיך להיות יציב ולשדר בטחון, וודאות, אופטימיות בלתי מתפשרת, למרות הסיבות לכעס וזעם, ההשפעה שלך תגיע לסביבה.

מהו בלבול?

כדי להבין בלבול, הנה הגדרה מעשית של בלבול:

“בלבול הוא חוסר וודאות. בלבול הוא טפשות. בלבול הוא חוסר בטחון.” – (עמוד 25 בספר “בעיות העבודה” מאת ל. רון האברד).

היכולת לטפל בבלבול, דורשת שיהיו לך נתונים יציבים.

אם אדם יודע שבבוקר הוא מתעורר, מתארגן, נכס לרכב ונוסע למשרד – זה המידע היציב שלו שמשמש אותו בשגרה יציבה.

אנחנו קוראים לכך “נתון יציב”.

אך אם פתאום אין לך לאן לנסוע, כי יש מצב מלחמה מסביב והעסק סגור, ואף אחד לא יוצא מהבית, זה מערער את הנתון היציב. באותו רגע מופיע הבלבול.

אם מישהו סומך על מנהיג כי השתכנע מהנאומים שלו שהוא יודע מה הוא עושה – הדמות הזו הופכת להיות הנתון היציב שלו. אם פתאום המנהיג מפסיק להיות דמות שמשדרת וודאות – זה מכניס בלבול, מכניס חוסר וודאות.

לכן עליך, כמנהל, להיות נתון יציב עבור הסביבה שנמצאת בבלבול.

מה עכשיו?

כעת תפקידך כמנהל הוא לשמש דוגמה טובה, לחבוש את כובע המנהל, ולהיות נתון יציב, מרגיע, שמפזר רוגע, ודאות ושלווה, בזמנים שכולם מסביב בבלבול.

דוגמאות לדברים שאפשר לעשות:

שמש דוגמה טובה, של נקודת יציבות שמשדרת שלווה ואופטימיות.

אל תחזק חדשות רעות ואל תעצים אותן, כמו לדוגמה לחזור עליהן, או לקדם אותן.

הרחב את מעגל ההשפעה החיובית, על ידי הכנסת סדר ותקשורת בונה.

תן הוראה לכל העובדים שלך, להרים טלפון ללקוחות שלך, ולהתעניין בהם ולראות האם הם זקוקים לעזרה כלשהי ולעזור לספק אותה. אנשים זקוקים לתשומת לב, להקשבה ולתקשורת שנותנת להם בטחון שמישהו הקשיב להם.

כנס את העובדים פעם ביום, אפילו בשיחת ועידה טלפונית לכמה דקות, כדי לתת תחושת יציבות לקבוצה ולשתף חוויות חיוביות, הישגים, הבנות וסיפורי הצלחה מעזרה שהגשתם.

אל תנסה למכור שום דבר. הצע עזרה. אם תעשה את זה בצורה כנה, תמשוך תשומת לב חיובית ובהמשך גם ההכנסות יעלו. כרגע על תשים לב לכך אפילו.

פרח ושגשג!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט