ייעוץ עסקי אפקטיבי חייב לעשות שלושה דברים

תאר לעצמך מישהו שיש לו קוץ ברגל. הוא הולך לטיפול, ונותנים לו עיסוי בגב ותה חם. נשמע כיף חיים, אך האם זה יעזור? ברור שלא. אבל מה שיותר גרוע, אחרי שזה לא עובד, הוא מתחיל לחשוב שאולי אין פתרון בכלל. הוא הרי כבר ניסה דברים וכלום לא עזר. ככה זה עובד גם עם ייעוץ עסקי: אתה מרגיש שמשהו לא עובד בעסק, מזמין יועץ, ואם הוא נותן לך פתרון שלא קשור לבעיה האמיתית, אז אתה תיישם, תראה שזה לא עובד, ותאמין שזה אתה. או שהעסק שלך לא ניתן לתיקון. כשהאמת היא שפשוט לא טיפלו בקוץ!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

ייעוץ עסקי שעושה את העבודה לא קורה במקרה, הוא בנוי משלושה שלבים מדויקים:

  1. לאבחן נכון

    בלי אבחנה מדויקת, אתה מנסה לפתור את הבעיה הלא נכונה.

    תחשוב שלמישהו יש קוץ ברגל וכדי לטפל בו הוא הולך לקבל עיסוי בגב ולשתות תה חם. כמה זה הולך לעזור? לא הרבה. וסיכוי טוב שזה בפועל יזיק כי זה מביא את האדם להתייאש לגבי הרעיון שבכלל קיים פתרון אפשרי. הוא הרי כבר ניסה דברים והם לא עבדו…
  2. קודם כל לפתור את הבעיה הכי דחופה, מיידית ומסכנת

    אתה לא יושב ומתכנן מוצר חדש להוסיף למלאי אם אין לך איך לשלם משכורות.

    קודם תחזיר את השקט: תזרים, זמן ויציבות.

    בלי זה, לשום תוכנית אסטרטגית לא יהיה מספיק זמן וסיכוי לעבוד. זו עזרה ראשונה.

    החולה אולי צריך קיבוע לעצם שבורה, או פיזיותרפיה של מספר חודשים, אבל אם לא קודם כל תעצור את הדימום לא תהיה לך אפשרות להגיע לדברים האלה.
  3. לבנות גשר מלא בין המצב הנוכחי למצב הרצוי

    אחרי שהמצב התייצב והבעיה הדחופה נפתרה, חשוב לא לעצור את המומנטום.

    עכשיו הזמן לבנות סיסטם לטווח ארוך באמצעות ליווי, הכשרה וייעוץ. המטרה היא לתת כלים, מערכות ותהליכים שממשיכים לעבוד, דואגים לסדר בעסק, מגדילים באופן קבוע את הרווחים, ומשחררים את בעל העסק מעומס מיותר.

איך עובדת אצלנו באקספדיטור תוכנית ייעוץ?

בכל פעם מתמקדים בתחום אחר בעסק (למשל תזרים, מכירות, התארגנות, כוח אדם או שיווק).

בכל תחום עוברים שלושה שלבים ברורים:

1. חקירה עסקית: ניתוח המצב הקיים, הצבת מטרות, מציאת צוואר הבקבוק והרכבת תוכנית עבודה שמנצלת באופן אסטרטגי את המשאבים הקיימים.

2. עזרה ראשונה: כדי לטפל במה שצריך נקודתית וליצור שקט עבור העסק (ובעל העסק) שיאפשר להתפנות לשאר התוכניות.

3. ליווי, הכשרה וייעוץ להשגת מטרות העסק הגדולות: אחרי שהמצב התייצב, מתחילים את העבודה העמוקה יותר. ליווי רציף, למידה ויישום של כלים לשיפור קבוע ושדרוג העסק

הרבה יועצים מתמחים רק בתחום אחד, למשל רק פיננסים או רק שיווק. 

העניין הוא שארגון מורכב מכל חלקיו ואלה חייבים לפעול בתיאום. 

בוא נניח שהמכירות צונחות. הפתרון המיידי שקופץ לראש? לייעל את תהליך המכירה.

אבל מה אם הבעיה האמיתית היא ששירות הלקוחות גרוע? או שהתפעול לא עומד בזמנים?

לכן אם תלך על לתקן רק את המכירות לעולם לא תצליח לפתור את הבעיה. 

זה כמו כאב שמקרין: 

הכאב מורגש ברגל, אבל המקור בכלל בחוליה בגב. 

חייבים לטפל במקור ולא בסימפטום.

אנחנו יודעים שזה יכול להיות “כאב שמקרין”, ולכן מבצעים חקירה עסקית מדויקת לאיתור המקור האמיתי לבעיה.

כך אנחנו בודקים את כל הפקטורים, לא רק את מה שנראה בעין.

יש דברים שאי אפשר לראות כשאתה “בתוך זה”

חשוב לציין שאנחנו לא קופצים למסקנות ולא מקבלים כמובן מאליו מה שאנשים בתוך העסק חושבים שהוא הבעיה.

בהרבה מקרים צריך מישהו מבחוץ, שיודע מה לחפש ושיראה את המצב במלואו בלי הנחות מוקדמות ובלי רגש שעלול לעוות את התמונה. 

כך כל איזור וחלק בעסק יכול לעבור שדרוג לרמה שאתה באמת מרוצה ממנה, שעובדת בשבילך, ושלא עושה לך יותר בלאגן וצרות.

מה לגבי אחריות?

אנחנו מציעים אחריות מלאה להחזר כספי מלא למשך 14 יום, כדי לעודד את המיועץ להתחיל לצרוך את הייעוץ באופן מיידי ולהפיק כמה שיותר על ההתחלה.

למה אנחנו עושים את זה?

כי אנחנו יודעים שהערך האמיתי של הייעוץ מתחיל להיות מורגש רק כשבאמת מתחילים לעבוד. לא כשחושבים על זה, לא כשמתלבטים, אלא כשמגיעים לתובנות חדשות ומיישמים.

אם זה נשמע לך מעניין, מוזמן לענות על השאלון ולקבוע פגישת ייעוץ.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • יש משפט אחד שיכול לשנות לחלוטין את התגובה שאתה מקבל מלקוחות פוטנציאליים. המשפט הזה הוא ההבדל בין לקוח שמהנהן בנימוס ועובר הלאה, לבין לקוח שפתאום מתעורר ואומר “וואו, ספר לי על זה”. תתפלא, אבל זה פחות קשור לכריזמה, ניסיון, או מחיר. זה קשור למשהו שאתה אולי עושה אוטומטית כבר שנים, בלי לחשוב פעמיים…
  • לקיחת אחריות ויוזמה הן תכונות ניהוליות מבורכות. אבל מה קורה כשמנהל קופץ לפתור בעיה בעצמו במקום להפנות אותה לאדם המתאים? הסיפור הבא, שהתרחש בעקבות סדנה שהעברתי על יעילות ארגונית, ממחיש בצורה מושלמת את הפער בין לקיחת אחריות אמיתית לבין עשיית העבודה של מישהו אחר.
  • בחלק הראשון דיברנו על איך תמחור נכון עוזר לסנן לקוחות בעייתיים עוד לפני שהם נכנסים בדלת. אבל מה קורה עם אלה שכן עברו את מחסום המחיר? איך אתה יודע אם מי שמדבר איתך עכשיו, נשמע מעוניין, ומוכן לשלם באמת שווה את הזמן והאנרגיה שלך? התשובה נמצאת בשיחה הראשונה. אנשים מתייחסים לשיחה הראשונה כאל הזדמנות למכור, אבל האמת היא שזו גם הזדמנות לסנן. אם תדע למה לשים לב, הלקוח עצמו יגלה לך בדיוק עד כמה הוא בעייתי, לפני שזה יהפוך לבעיה שלך!
  • אולי כבר למדת את זה בדרך הקשה, אחרי שכבר השקעת שבועות, חודשים או שנים בלקוח שהפך כל פרויקט לסיוט, שאב את האנרגיה שלך עם דרישות בלתי פוסקות, ובסוף אפילו לא היה מרוצה מהתוצאה. האמת היא שאת רוב הצרות האלה אפשר למנוע עוד לפני שהן מתחילות, אם רק יודעים לזהות את הדגלים האדומים מראש. נתחיל עם אחד הדגלים החשובים…
  • עסק יכול להראות רווחי על הנייר, אבל בפועל לתת רק חלק קטן מהתפוקה שהוא מסוגל לייצר. הבעיה לרוב לא טמונה בעצלנות של העובדים אלא בדבר הרבה יותר סמוי: אופן ניהול הזמן והמשימות של כל עובד ועובד. במקרה הזה, עובד חרוץ ומוכשר שרף שעות יקרות מדי יום רק בגלל דפוס עבודה בעייתי, אך למרבה המזל בר תיקון.
  • כשהמכירות תקועות והרווחים צונחים התגובה הראשונה היא להסתכל החוצה: על השוק, על המתחרים, על המחירים, או על “המצב הכלכלי”. אבל מה קורה כשהבעיה האמיתית יושבת בדיוק במקום שהכי קשה לנו להסתכל עליו: בתוך העסק עצמו, בין האנשים שאנחנו הכי סומכים עליהם?
  • 35 מיליון שקל בשנה, אבל העסק תקוע… יש עסקים שנראים מוצלחים מבחוץ, עם מחזור מכירות מכובד, צוות עובדים, וניסיון עשיר. אבל בפנים? הבעלים סוחב עומס כבד ומיותר, המכירות עומדות במקום, והאנרגיה נגמרת. מזל שגם לבעיות הגדולות יש פתרונות פשוטים…
  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט