היית מאמין שיש לו בעיה בתקשורת?

כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

כמות מול איכות

“יש לי 5000 אנשי קשר בטלפון, מאות חברים, ואין כמעט אדם בתחום שלא מכיר אותי. אז תגיד לי בבקשה, איך יכול להיות שיש לי בעיה בתקשורת?!”, “בטח המבדק שלך טועה!!!”, “כולם מסתדרים איתי כאן”.

זו הייתה התגובה של הילל (שם בדוי), מנכ”ל של חברה עם מעל 50 עובדים ועם רשת חנויות בפגישה אחרי שעברנו על תוצאות המבדק שלו.

יכולתי לגמרי להבין את ההתקוממות שלו.

מצידו הוא באמת משתמש בתקשורת כל היום. אנשים מדברים איתו ומתכתבים איתו, והוא מדבר ומתכתב איתם כדי להעביר ולקבל רעיונות ומסרים.

באמת יש לו הרבה חברים. הוא באמת חברמן, מקובל ואהוד מאוד על הסובבים אותו.

רק אחרי שנרגע מעט, שאלתי אותו עוד שתי שאלות, נוקבות.

רק אז הוא הבין על מה אני מדבר

אמרתי לו שאני מאמין שיש לו הרבה אנשי קשר ושאני בטוח שקל מאוד להסתדר איתו.

“יחד עם זאת”, אמרתי, “עם מי יש לך הכי הרבה חיכוכים או אי-הסכמות?”

בלי לחשוב פעמיים הוא ציין לי שם של מנהל בכיר, שידוע שלהילל ולו יש הרבה מאוד חיכוכים לאחרונה.

כמובן שמיד לאחר מכן הילל הוסיף שהוא אומר כל מה שהוא חושב לאותו מנהל, ואין שום דבר שמפריע להם לדבר, ובסופו של דבר שיש הרבה נושאים וכללים שהם מסכימים עליהם.

ואז שאלתי שאלה נוספת: “האם יש פעולות שאותו מנהל עושה, ואינך מבין מדוע?”

תשובתו המיידית הייתה “בהחלט כן!”

 לא רק להעביר מסר, גם לוודא שהוא הובן

אם כך, תקשורת היא לא רק לדבר ולהעביר את הרעיון שלך, אלא גם לדאוג שהוא יתקבל ויובן בצד השני. 

וכך גם להפך, שהרעיון שמישהו אחרי מעביר לך, יתקבל אצלך ויובן במלואו.

תקשורת היא החלפת רעיונות. והיא חייבת להיות מלווה בהבנה.

ותקשורת ללא הבנה, היא עדיין סוג של תקשורת אך באיכות נמוכה, כמו למשל לדבר אל קיר.

הילל למד להבדיל בין להיות “חברמן” לבין לתקשר

רק אז, התחיל ליפול להילל האסימון לגבי העובדה שאולי הוא התייחס ל”תקשורת” בתור משהו בכלל אחר.

עבורו זה היה “חברים” ו”אנחנו משתפים”, “דיברתי אל מישהו”, ועוד רעיונות כאלה ואחרים.

אך תקשורת אמיתית אינה רק מילים שמושמעות, או טפיחה חברית על השכם.

בתקשורת אמיתית חייבת להיות הבנה של המסר שמועבר מראשו של אחד לאחר.

בנקודה הזו, הוא כבר החל להתעניין מהי תקשורת אמיתית והדבר פתח את הדלת בפניו לשפר את היכולת שלו באמת לתקשר, וכך לא רק לדבר, אלא להבין ולהיות מובן.

בדיוק בשביל זה אנחנו מקיימים סדנה בת מספר ימים בשם “סודות התקשורת האנושית“. אפשר לכתוב לי על מנת לקבל עוד פרטים.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם

איך לטפל במשבר עם עובד בכיר

מה עושים כשמתחילה סערה במשרד?

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • מעניין לראות איך עסקים מתקדמים לא בהכרח בגלל מאמץ גדול אלא בזכות תנועה מדויקת. בצד השני של זה, אפשר לעבוד קשה ועדיין לא לזוז כמעט בכלל. יכול להיות שאתה עושה הרבה, מתאמץ הרבה, מתכנן הרבה… ורואה מעט מדי תוצאות. לא פעם זה מרגיש כמו דפדפן עם 47 טאבים פתוחים: הכל דחוף, הכל דורש טיפול, אבל בפועל העבודה מתפזרת לכל הכיוונים ושום פעולה לא מקבלת מספיק כוח כדי לפרוץ קדימה.
  • כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
  • האם הלקוח כבר ראה אותך כמה וכמה פעמים (בחיים או ברשתות)? האם הוא ראה תוצאות של אחרים? אם לא, אתה זר. ואתה לא סוגר עסקאות עם זרים, אתה סוגר עם חברים. זה כמו דייט: לא מציעים נישואין אחרי 5 דקות. כנ״ל במכירות, הקטע הוא לגרום ללקוח להכיר אותך לפני שאתה מבקש ממנו להתחייב.
  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט