היית מאמין שיש לו בעיה בתקשורת?
כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.
כמות מול איכות
“יש לי 5000 אנשי קשר בטלפון, מאות חברים, ואין כמעט אדם בתחום שלא מכיר אותי. אז תגיד לי בבקשה, איך יכול להיות שיש לי בעיה בתקשורת?!”, “בטח המבדק שלך טועה!!!”, “כולם מסתדרים איתי כאן”.
זו הייתה התגובה של הילל (שם בדוי), מנכ”ל של חברה עם מעל 50 עובדים ועם רשת חנויות בפגישה אחרי שעברנו על תוצאות המבדק שלו.
יכולתי לגמרי להבין את ההתקוממות שלו.
מצידו הוא באמת משתמש בתקשורת כל היום. אנשים מדברים איתו ומתכתבים איתו, והוא מדבר ומתכתב איתם כדי להעביר ולקבל רעיונות ומסרים.
באמת יש לו הרבה חברים. הוא באמת חברמן, מקובל ואהוד מאוד על הסובבים אותו.
רק אחרי שנרגע מעט, שאלתי אותו עוד שתי שאלות, נוקבות.
רק אז הוא הבין על מה אני מדבר
אמרתי לו שאני מאמין שיש לו הרבה אנשי קשר ושאני בטוח שקל מאוד להסתדר איתו.
“יחד עם זאת”, אמרתי, “עם מי יש לך הכי הרבה חיכוכים או אי-הסכמות?”
בלי לחשוב פעמיים הוא ציין לי שם של מנהל בכיר, שידוע שלהילל ולו יש הרבה מאוד חיכוכים לאחרונה.
כמובן שמיד לאחר מכן הילל הוסיף שהוא אומר כל מה שהוא חושב לאותו מנהל, ואין שום דבר שמפריע להם לדבר, ובסופו של דבר שיש הרבה נושאים וכללים שהם מסכימים עליהם.
ואז שאלתי שאלה נוספת: “האם יש פעולות שאותו מנהל עושה, ואינך מבין מדוע?”
תשובתו המיידית הייתה “בהחלט כן!”
לא רק להעביר מסר, גם לוודא שהוא הובן
אם כך, תקשורת היא לא רק לדבר ולהעביר את הרעיון שלך, אלא גם לדאוג שהוא יתקבל ויובן בצד השני.
וכך גם להפך, שהרעיון שמישהו אחרי מעביר לך, יתקבל אצלך ויובן במלואו.
תקשורת היא החלפת רעיונות. והיא חייבת להיות מלווה בהבנה.
ותקשורת ללא הבנה, היא עדיין סוג של תקשורת אך באיכות נמוכה, כמו למשל לדבר אל קיר.
הילל למד להבדיל בין להיות “חברמן” לבין לתקשר
רק אז, התחיל ליפול להילל האסימון לגבי העובדה שאולי הוא התייחס ל”תקשורת” בתור משהו בכלל אחר.
עבורו זה היה “חברים” ו”אנחנו משתפים”, “דיברתי אל מישהו”, ועוד רעיונות כאלה ואחרים.
אך תקשורת אמיתית אינה רק מילים שמושמעות, או טפיחה חברית על השכם.
בתקשורת אמיתית חייבת להיות הבנה של המסר שמועבר מראשו של אחד לאחר.
בנקודה הזו, הוא כבר החל להתעניין מהי תקשורת אמיתית והדבר פתח את הדלת בפניו לשפר את היכולת שלו באמת לתקשר, וכך לא רק לדבר, אלא להבין ולהיות מובן.
בדיוק בשביל זה אנחנו מקיימים סדנה בת מספר ימים בשם “סודות התקשורת האנושית“. אפשר לכתוב לי על מנת לקבל עוד פרטים.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
ראה גם
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״













