היית מאמין שיש לו בעיה בתקשורת?

כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

כמות מול איכות

“יש לי 5000 אנשי קשר בטלפון, מאות חברים, ואין כמעט אדם בתחום שלא מכיר אותי. אז תגיד לי בבקשה, איך יכול להיות שיש לי בעיה בתקשורת?!”, “בטח המבדק שלך טועה!!!”, “כולם מסתדרים איתי כאן”.

זו הייתה התגובה של הילל (שם בדוי), מנכ”ל של חברה עם מעל 50 עובדים ועם רשת חנויות בפגישה אחרי שעברנו על תוצאות המבדק שלו.

יכולתי לגמרי להבין את ההתקוממות שלו.

מצידו הוא באמת משתמש בתקשורת כל היום. אנשים מדברים איתו ומתכתבים איתו, והוא מדבר ומתכתב איתם כדי להעביר ולקבל רעיונות ומסרים.

באמת יש לו הרבה חברים. הוא באמת חברמן, מקובל ואהוד מאוד על הסובבים אותו.

רק אחרי שנרגע מעט, שאלתי אותו עוד שתי שאלות, נוקבות.

רק אז הוא הבין על מה אני מדבר

אמרתי לו שאני מאמין שיש לו הרבה אנשי קשר ושאני בטוח שקל מאוד להסתדר איתו.

“יחד עם זאת”, אמרתי, “עם מי יש לך הכי הרבה חיכוכים או אי-הסכמות?”

בלי לחשוב פעמיים הוא ציין לי שם של מנהל בכיר, שידוע שלהילל ולו יש הרבה מאוד חיכוכים לאחרונה.

כמובן שמיד לאחר מכן הילל הוסיף שהוא אומר כל מה שהוא חושב לאותו מנהל, ואין שום דבר שמפריע להם לדבר, ובסופו של דבר שיש הרבה נושאים וכללים שהם מסכימים עליהם.

ואז שאלתי שאלה נוספת: “האם יש פעולות שאותו מנהל עושה, ואינך מבין מדוע?”

תשובתו המיידית הייתה “בהחלט כן!”

 לא רק להעביר מסר, גם לוודא שהוא הובן

אם כך, תקשורת היא לא רק לדבר ולהעביר את הרעיון שלך, אלא גם לדאוג שהוא יתקבל ויובן בצד השני. 

וכך גם להפך, שהרעיון שמישהו אחרי מעביר לך, יתקבל אצלך ויובן במלואו.

תקשורת היא החלפת רעיונות. והיא חייבת להיות מלווה בהבנה.

ותקשורת ללא הבנה, היא עדיין סוג של תקשורת אך באיכות נמוכה, כמו למשל לדבר אל קיר.

הילל למד להבדיל בין להיות “חברמן” לבין לתקשר

רק אז, התחיל ליפול להילל האסימון לגבי העובדה שאולי הוא התייחס ל”תקשורת” בתור משהו בכלל אחר.

עבורו זה היה “חברים” ו”אנחנו משתפים”, “דיברתי אל מישהו”, ועוד רעיונות כאלה ואחרים.

אך תקשורת אמיתית אינה רק מילים שמושמעות, או טפיחה חברית על השכם.

בתקשורת אמיתית חייבת להיות הבנה של המסר שמועבר מראשו של אחד לאחר.

בנקודה הזו, הוא כבר החל להתעניין מהי תקשורת אמיתית והדבר פתח את הדלת בפניו לשפר את היכולת שלו באמת לתקשר, וכך לא רק לדבר, אלא להבין ולהיות מובן.

בדיוק בשביל זה אנחנו מקיימים סדנה בת מספר ימים בשם “סודות התקשורת האנושית“. אפשר לכתוב לי על מנת לקבל עוד פרטים.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם

איך לטפל במשבר עם עובד בכיר

מה עושים כשמתחילה סערה במשרד?

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?
  • יש נקודה שבה בעלי עסקים מבינים שהם צריכים לשמור על נוכחות שיווקית מתמשכת מול לקוחות קיימים וחדשים. הם מתחילים לשלוח מיילים, אולי אפילו מכתבים, מרגישים שהם עושים משהו נכון. ואז עוברים שבועיים, שלושה, חודש… ושום דבר לא קורה. אף אחד לא מגיב, אף אחד לא חוזר, ונראה שכל המאמץ הזה פשוט נזרק לפח. זה הרגע שבו רוב האנשים מפסיקים. הם מחליטים ש”זה לא עובד”, שזה בזבוז זמן, ושעדיף להשקיע את האנרגיה במקום אחר. והנה הפרדוקס: הם עוצרים בדיוק כשהדברים עומדים להתחיל לעבוד, ממש לפני שהזרימה הזאת שהם יצרו מתחילה לחזור אליהם בחזרה.
  • כמה פעמים דחית שיחה קשה עם מנהל או עובד? או ידעת בדיוק מה צריך לעשות אבל פשוט היה יותר נוח לא לעשות? ואז הזמן עובר ואתה עדיין לא עשית את זה למרות שאתה יודע כמה זה נחוץ. זה קורה כי זה “לא נוח” או “לא נעים”. כי יש שיחה שצריך לנהל עם מישהו ואתה פשוט לא בטוח איך הוא יגיב. המקרה הבא מראה איך בעל עסק אחד דחה עוד ועוד שיחה חיונית רק בגלל החשש מהתגובה של אחיו שעבד תחתיו…
  • אתה יושב בעבודה עד מאוחר, משכנע את עצמך שככה אתה יותר פרודוקטיבי, ופתאום מגלה שאתה שרוף, על הקצה, והמשפחה כבר לא זוכרת איך אתה נראה. מה שקורה כאן זה שתשומת הלב שלך נתקעה במקום אחד, ושאר התחומים בחיים שלך מתחילים לשלם את המחיר. אז איך לאפס את המערכת ולחזור ליעילות אופטימלית?
  • תאר לעצמך מישהו שיש לו קוץ ברגל. הוא הולך לטיפול, ונותנים לו עיסוי בגב ותה חם. נשמע כיף חיים, אך האם זה יעזור? ברור שלא. אבל מה שיותר גרוע, אחרי שזה לא עובד, הוא מתחיל לחשוב שאולי אין פתרון בכלל. הוא הרי כבר ניסה דברים וכלום לא עזר. ככה זה עובד גם עם ייעוץ עסקי: אתה מרגיש שמשהו לא עובד בעסק, מזמין יועץ, ואם הוא נותן לך פתרון שלא קשור לבעיה האמיתית, אז אתה תיישם, תראה שזה לא עובד, ותאמין שזה אתה. או שהעסק שלך לא ניתן לתיקון. כשהאמת היא שפשוט לא טיפלו בקוץ!
  • יש משפט אחד שיכול לשנות לחלוטין את התגובה שאתה מקבל מלקוחות פוטנציאליים. המשפט הזה הוא ההבדל בין לקוח שמהנהן בנימוס ועובר הלאה, לבין לקוח שפתאום מתעורר ואומר “וואו, ספר לי על זה”. תתפלא, אבל זה פחות קשור לכריזמה, ניסיון, או מחיר. זה קשור למשהו שאתה אולי עושה אוטומטית כבר שנים, בלי לחשוב פעמיים…
  • לקיחת אחריות ויוזמה הן תכונות ניהוליות מבורכות. אבל מה קורה כשמנהל קופץ לפתור בעיה בעצמו במקום להפנות אותה לאדם המתאים? הסיפור הבא, שהתרחש בעקבות סדנה שהעברתי על יעילות ארגונית, ממחיש בצורה מושלמת את הפער בין לקיחת אחריות אמיתית לבין עשיית העבודה של מישהו אחר.
  • בחלק הראשון דיברנו על איך תמחור נכון עוזר לסנן לקוחות בעייתיים עוד לפני שהם נכנסים בדלת. אבל מה קורה עם אלה שכן עברו את מחסום המחיר? איך אתה יודע אם מי שמדבר איתך עכשיו, נשמע מעוניין, ומוכן לשלם באמת שווה את הזמן והאנרגיה שלך? התשובה נמצאת בשיחה הראשונה. אנשים מתייחסים לשיחה הראשונה כאל הזדמנות למכור, אבל האמת היא שזו גם הזדמנות לסנן. אם תדע למה לשים לב, הלקוח עצמו יגלה לך בדיוק עד כמה הוא בעייתי, לפני שזה יהפוך לבעיה שלך!

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט