האם נכון להוציא את המכירות לגורם חיצוני?

לקוח שעוסק כעת בבניית העסק שלו התלבט אם להיעזר בשירותי משרד ומכירות חיצוניים. האם כדאי להעביר שירותים מסוימים לחברה חיצונית? מה הסכנות שלא שומעים עליהן? ואיך אפשר להימנע מטעויות קריטיות שיעלו לך ביוקר? במאמר זה נדבר על השלבים הקריטיים בתהליך הצמיחה של העסק – שלבים שאי אפשר לדלג עליהם אם אתה רוצה להבטיח הצלחה לטווח הארוך.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לקוח שלי שעוסק כעת בבניית העסק שלו, שאל אותי: “מה אתה אומר לגבי בדיקה עם חברה שתיתן לי את שירותי המכירה והמשרד?

זה מה שהשבתי לו:

שירותי משרד – אפשרי. (אפילו נתתי לו המלצה לחברה כזו שאני יודע שעושה עבודה טובה ברמת אחריות ומקצועיות גבוהה).

לגבי מכירות

לגבי מכירה – קודם כל תהיה מקצוען במכירות. רק אחר כך תעביר למישהו אחר.

אחרת, אתה תמיד תפספס את הפוטנציאל האמיתי שאתה יכול לממש, וגם יהיה חסר לך הניסיון בפועל שיעזור לך לתקן את אנשי המכירות שתעסיק.

מה אנשי מכירות חיצוניים עלולים להחמיץ?

אנשי מכירות חיצוניים, אלא אם כן אם הם אנשי מכירות מעולים (והם נדירים) ושהם גם אינטליגנטיים ברמה גבוהה (נדירים עוד יותר), יבזבזו לך לידים שיכולת לסגור.

התוצאה היא אובדן של הזדמנויות עסקיות שהיו יכולות להבשיל לעסקאות מוצלחות בידיים מיומנות יותר.

הצעות אטרקטיביות שמביאות לסגירת עסקה

גרוע מכך, נדיר יותר שאנשי מכירות חיצוניים יוכלו להבחין בנקודות שבעזרתן אפשר לפתח הצעות טובות יותר שאי-אפשר לסרב להן. הם חייבים להכיר היטב את המוצרים, ואת הלך הרוח שאתה מנחיל בחברה שלך, כדי לזהות את ההזדמנויות שרוב אנשי המכירות מפספסים.

ובינינו, ברוב המקרים, אם הם אנשי מכירות מעולים וגם אינטליגנטיים ברמה גבוהה, הם יעבדו עבור משכורת גבוהה ולא במוקד מכירות חיצוני.

הערה: זה לא אומר שכל מוקדי המכירות החיצוניים הם גרועים או לא מקצועיים. הם יכולים להיות מתאימים, אך צריך להעריך נכון את ההשקעה הנדרשת בכך, והיא אדירה.

השלב שאתה לא רוצה לדלג עליו בדרך להצלחה

בכל פעילות עסקית ישנו השלב הראשוני, בו המנהל מעורב אישית בעבודה תוך כדי שהוא מכשיר את הצוות שלו. רק כאשר הצוות מתפקד בצורה עצמאית ומקצועית, יכול המנהל לעבור בהדרגה לניהול מלמעלה, ולהתמקד בהובלה האסטרטגית של העסק. אם תנסה לדלג על השלב הקריטי הזה ולנסות ישר ״רק לנהל״ מבלי להכיר את הפרטים מבפנים – אתה עלול לגלות שהעולם יכול להיות מקום מאוד לא נחמד.

לכן:

  1. תלמד למכור כמקצוען. (גם אם כבר יש לך אנשי מכירות)

  2. לאחר שתבסס את המכירות ברמה גבוהה ויציבה, תוכל לשקול להעביר את תפקיד איש המכירות בזהירות רבה למישהו אחר, מבלי לפגוע ברמת המכירות שכבר השגת.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסמינר לאנשי מכירות

ט. נ. אשת מכירות
״הדבר שהכי אהבתי היום שנתן לי הכי הרבה היה הסדר בהתנהלות המכירה, והביטחון שהכול תלוי בי המוכר ולא בלקוח. השליטה אצלי. עפר אתה מעביר את הידע בצורה ברורה וחווייתית.״

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • 35 מיליון שקל בשנה, אבל העסק תקוע… יש עסקים שנראים מוצלחים מבחוץ, עם מחזור מכירות מכובד, צוות עובדים, וניסיון עשיר. אבל בפנים? הבעלים סוחב עומס כבד ומיותר, המכירות עומדות במקום, והאנרגיה נגמרת. מזל שגם לבעיות הגדולות יש פתרונות פשוטים…
  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום… מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מושבתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – הכל התאדה ונעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • כל כך הרבה אנשי מכירות נמצאים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מספרים על הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול: הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט