האם נכון להוציא את המכירות לגורם חיצוני?
לקוח שעוסק כעת בבניית העסק שלו התלבט אם להיעזר בשירותי משרד ומכירות חיצוניים. האם כדאי להעביר שירותים מסוימים לחברה חיצונית? מה הסכנות שלא שומעים עליהן? ואיך אפשר להימנע מטעויות קריטיות שיעלו לך ביוקר? במאמר זה נדבר על השלבים הקריטיים בתהליך הצמיחה של העסק – שלבים שאי אפשר לדלג עליהם אם אתה רוצה להבטיח הצלחה לטווח הארוך.
לקוח שלי שעוסק כעת בבניית העסק שלו, שאל אותי: “מה אתה אומר לגבי בדיקה עם חברה שתיתן לי את שירותי המכירה והמשרד?”
זה מה שהשבתי לו:
שירותי משרד – אפשרי. (אפילו נתתי לו המלצה לחברה כזו שאני יודע שעושה עבודה טובה ברמת אחריות ומקצועיות גבוהה).
לגבי מכירות
לגבי מכירה – קודם כל תהיה מקצוען במכירות. רק אחר כך תעביר למישהו אחר.
אחרת, אתה תמיד תפספס את הפוטנציאל האמיתי שאתה יכול לממש, וגם יהיה חסר לך הניסיון בפועל שיעזור לך לתקן את אנשי המכירות שתעסיק.
מה אנשי מכירות חיצוניים עלולים להחמיץ?
אנשי מכירות חיצוניים, אלא אם כן אם הם אנשי מכירות מעולים (והם נדירים) ושהם גם אינטליגנטיים ברמה גבוהה (נדירים עוד יותר), יבזבזו לך לידים שיכולת לסגור.
התוצאה היא אובדן של הזדמנויות עסקיות שהיו יכולות להבשיל לעסקאות מוצלחות בידיים מיומנות יותר.
הצעות אטרקטיביות שמביאות לסגירת עסקה
גרוע מכך, נדיר יותר שאנשי מכירות חיצוניים יוכלו להבחין בנקודות שבעזרתן אפשר לפתח הצעות טובות יותר שאי-אפשר לסרב להן. הם חייבים להכיר היטב את המוצרים, ואת הלך הרוח שאתה מנחיל בחברה שלך, כדי לזהות את ההזדמנויות שרוב אנשי המכירות מפספסים.
ובינינו, ברוב המקרים, אם הם אנשי מכירות מעולים וגם אינטליגנטיים ברמה גבוהה, הם יעבדו עבור משכורת גבוהה ולא במוקד מכירות חיצוני.
הערה: זה לא אומר שכל מוקדי המכירות החיצוניים הם גרועים או לא מקצועיים. הם יכולים להיות מתאימים, אך צריך להעריך נכון את ההשקעה הנדרשת בכך, והיא אדירה.
השלב שאתה לא רוצה לדלג עליו בדרך להצלחה
בכל פעילות עסקית ישנו השלב הראשוני, בו המנהל מעורב אישית בעבודה תוך כדי שהוא מכשיר את הצוות שלו. רק כאשר הצוות מתפקד בצורה עצמאית ומקצועית, יכול המנהל לעבור בהדרגה לניהול מלמעלה, ולהתמקד בהובלה האסטרטגית של העסק. אם תנסה לדלג על השלב הקריטי הזה ולנסות ישר ״רק לנהל״ מבלי להכיר את הפרטים מבפנים – אתה עלול לגלות שהעולם יכול להיות מקום מאוד לא נחמד.
לכן:
- תלמד למכור כמקצוען. (גם אם כבר יש לך אנשי מכירות)
- לאחר שתבסס את המכירות ברמה גבוהה ויציבה, תוכל לשקול להעביר את תפקיד איש המכירות בזהירות רבה למישהו אחר, מבלי לפגוע ברמת המכירות שכבר השגת.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
סיפור הצלחה מסמינר לאנשי מכירות
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״