האם נכון להוציא את המכירות לגורם חיצוני?

לקוח שעוסק כעת בבניית העסק שלו התלבט אם להיעזר בשירותי משרד ומכירות חיצוניים. האם כדאי להעביר שירותים מסוימים לחברה חיצונית? מה הסכנות שלא שומעים עליהן? ואיך אפשר להימנע מטעויות קריטיות שיעלו לך ביוקר? במאמר זה נדבר על השלבים הקריטיים בתהליך הצמיחה של העסק – שלבים שאי אפשר לדלג עליהם אם אתה רוצה להבטיח הצלחה לטווח הארוך.

לשיתוף: 

לקוח שלי שעוסק כעת בבניית העסק שלו, שאל אותי: “מה אתה אומר לגבי בדיקה עם חברה שתיתן לי את שירותי המכירה והמשרד?

זה מה שהשבתי לו:

שירותי משרד – אפשרי. (אפילו נתתי לו המלצה לחברה כזו שאני יודע שעושה עבודה טובה ברמת אחריות ומקצועיות גבוהה).

לגבי מכירות

לגבי מכירה – קודם כל תהיה מקצוען במכירות. רק אחר כך תעביר למישהו אחר.

אחרת, אתה תמיד תפספס את הפוטנציאל האמיתי שאתה יכול לממש, וגם יהיה חסר לך הניסיון בפועל שיעזור לך לתקן את אנשי המכירות שתעסיק.

מה אנשי מכירות חיצוניים עלולים להחמיץ?

אנשי מכירות חיצוניים, אלא אם כן אם הם אנשי מכירות מעולים (והם נדירים) ושהם גם אינטליגנטיים ברמה גבוהה (נדירים עוד יותר), יבזבזו לך לידים שיכולת לסגור.

התוצאה היא אובדן של הזדמנויות עסקיות שהיו יכולות להבשיל לעסקאות מוצלחות בידיים מיומנות יותר.

הצעות אטרקטיביות שמביאות לסגירת עסקה

גרוע מכך, נדיר יותר שאנשי מכירות חיצוניים יוכלו להבחין בנקודות שבעזרתן אפשר לפתח הצעות טובות יותר שאי-אפשר לסרב להן. הם חייבים להכיר היטב את המוצרים, ואת הלך הרוח שאתה מנחיל בחברה שלך, כדי לזהות את ההזדמנויות שרוב אנשי המכירות מפספסים.

ובינינו, ברוב המקרים, אם הם אנשי מכירות מעולים וגם אינטליגנטיים ברמה גבוהה, הם יעבדו עבור משכורת גבוהה ולא במוקד מכירות חיצוני.

הערה: זה לא אומר שכל מוקדי המכירות החיצוניים הם גרועים או לא מקצועיים. הם יכולים להיות מתאימים, אך צריך להעריך נכון את ההשקעה הנדרשת בכך, והיא אדירה.

השלב שאתה לא רוצה לדלג עליו בדרך להצלחה

בכל פעילות עסקית ישנו השלב הראשוני, בו המנהל מעורב אישית בעבודה תוך כדי שהוא מכשיר את הצוות שלו. רק כאשר הצוות מתפקד בצורה עצמאית ומקצועית, יכול המנהל לעבור בהדרגה לניהול מלמעלה, ולהתמקד בהובלה האסטרטגית של העסק. אם תנסה לדלג על השלב הקריטי הזה ולנסות ישר ״רק לנהל״ מבלי להכיר את הפרטים מבפנים – אתה עלול לגלות שהעולם יכול להיות מקום מאוד לא נחמד.

לכן:

  1. תלמד למכור כמקצוען. (גם אם כבר יש לך אנשי מכירות)

  2. לאחר שתבסס את המכירות ברמה גבוהה ויציבה, תוכל לשקול להעביר את תפקיד איש המכירות בזהירות רבה למישהו אחר, מבלי לפגוע ברמת המכירות שכבר השגת.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסמינר לאנשי מכירות

ט. נ. אשת מכירות
״הדבר שהכי אהבתי היום שנתן לי הכי הרבה היה הסדר בהתנהלות המכירה, והביטחון שהכול תלוי בי המוכר ולא בלקוח. השליטה אצלי. עפר אתה מעביר את הידע בצורה ברורה וחווייתית.״

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט