האם נכון להוציא את המכירות לגורם חיצוני?

לקוח שעוסק כעת בבניית העסק שלו התלבט אם להיעזר בשירותי משרד ומכירות חיצוניים. האם כדאי להעביר שירותים מסוימים לחברה חיצונית? מה הסכנות שלא שומעים עליהן? ואיך אפשר להימנע מטעויות קריטיות שיעלו לך ביוקר? במאמר זה נדבר על השלבים הקריטיים בתהליך הצמיחה של העסק – שלבים שאי אפשר לדלג עליהם אם אתה רוצה להבטיח הצלחה לטווח הארוך.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לקוח שלי שעוסק כעת בבניית העסק שלו, שאל אותי: “מה אתה אומר לגבי בדיקה עם חברה שתיתן לי את שירותי המכירה והמשרד?

זה מה שהשבתי לו:

שירותי משרד – אפשרי. (אפילו נתתי לו המלצה לחברה כזו שאני יודע שעושה עבודה טובה ברמת אחריות ומקצועיות גבוהה).

לגבי מכירות

לגבי מכירה – קודם כל תהיה מקצוען במכירות. רק אחר כך תעביר למישהו אחר.

אחרת, אתה תמיד תפספס את הפוטנציאל האמיתי שאתה יכול לממש, וגם יהיה חסר לך הניסיון בפועל שיעזור לך לתקן את אנשי המכירות שתעסיק.

מה אנשי מכירות חיצוניים עלולים להחמיץ?

אנשי מכירות חיצוניים, אלא אם כן אם הם אנשי מכירות מעולים (והם נדירים) ושהם גם אינטליגנטיים ברמה גבוהה (נדירים עוד יותר), יבזבזו לך לידים שיכולת לסגור.

התוצאה היא אובדן של הזדמנויות עסקיות שהיו יכולות להבשיל לעסקאות מוצלחות בידיים מיומנות יותר.

הצעות אטרקטיביות שמביאות לסגירת עסקה

גרוע מכך, נדיר יותר שאנשי מכירות חיצוניים יוכלו להבחין בנקודות שבעזרתן אפשר לפתח הצעות טובות יותר שאי-אפשר לסרב להן. הם חייבים להכיר היטב את המוצרים, ואת הלך הרוח שאתה מנחיל בחברה שלך, כדי לזהות את ההזדמנויות שרוב אנשי המכירות מפספסים.

ובינינו, ברוב המקרים, אם הם אנשי מכירות מעולים וגם אינטליגנטיים ברמה גבוהה, הם יעבדו עבור משכורת גבוהה ולא במוקד מכירות חיצוני.

הערה: זה לא אומר שכל מוקדי המכירות החיצוניים הם גרועים או לא מקצועיים. הם יכולים להיות מתאימים, אך צריך להעריך נכון את ההשקעה הנדרשת בכך, והיא אדירה.

השלב שאתה לא רוצה לדלג עליו בדרך להצלחה

בכל פעילות עסקית ישנו השלב הראשוני, בו המנהל מעורב אישית בעבודה תוך כדי שהוא מכשיר את הצוות שלו. רק כאשר הצוות מתפקד בצורה עצמאית ומקצועית, יכול המנהל לעבור בהדרגה לניהול מלמעלה, ולהתמקד בהובלה האסטרטגית של העסק. אם תנסה לדלג על השלב הקריטי הזה ולנסות ישר ״רק לנהל״ מבלי להכיר את הפרטים מבפנים – אתה עלול לגלות שהעולם יכול להיות מקום מאוד לא נחמד.

לכן:

  1. תלמד למכור כמקצוען. (גם אם כבר יש לך אנשי מכירות)

  2. לאחר שתבסס את המכירות ברמה גבוהה ויציבה, תוכל לשקול להעביר את תפקיד איש המכירות בזהירות רבה למישהו אחר, מבלי לפגוע ברמת המכירות שכבר השגת.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה מסמינר לאנשי מכירות

ט. נ. אשת מכירות
״הדבר שהכי אהבתי היום שנתן לי הכי הרבה היה הסדר בהתנהלות המכירה, והביטחון שהכול תלוי בי המוכר ולא בלקוח. השליטה אצלי. עפר אתה מעביר את הידע בצורה ברורה וחווייתית.״

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט