הסוד הפשוט שמסביר למה אתה כל כך עסוק אבל לא מתקדם באמת

אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

הרבה בעלי עסקים ועובדים עסוקים בפעילויות שנראות חשובות, אבל בפועל לא באמת מניעות את הגלגלים קדימה ומשנות את התמונה

לכן חשוב לזהות ולהתמקד בפעולות שהן בעלות השפעה גבוהה. כלומר, כאלה שמייצרות את עיקר התוצאה בזמן קצר יחסית.

מה זה אומר בפועל?

פעולות בעלות השפעה גבוהה הן פעולות שמקדמות אותך במהירות לעבר המטרות שלך. זה כמו ללחוץ על כפתור המעלית ולא לעלות ברגל 30 קומות לקומה ה-30.

לדוגמה:

  • במקום “לעבוד על לוגו חדש” => לשפר את ההצעה השיווקית שלך כדי להגדיל המרות.
  • במקום “לסדר את האתר שוב” => להתקשר ל-10 לקוחות פוטנציאליים שיכולים לקנות עכשיו.

איך מזהים אותן?

  1. חפש את חוק ה-80/20: איזה 20% מהפעולות שלך מביאות 80% מהתוצאות?

  2. מדוד תוצאות, לא פעילות: זה לא משנה אם מישהו “נראה עסוק” – בדוק מה באמת מייצר תוצאה ניתנת למדידה.

  3. שאל את עצמך:

    אם הייתי צריך להכפיל את הרווחים החודש, אבל היה מותר לי לעשות רק שלוש פעולות, מה הן היו?

רוב התוצאות שלך מגיעות מחלק קטן מהפעולות שלך. לכן, הרבה ממה שאתה עושה לא באמת משנה – זה פשוט ממלא זמן.

במילים אחרות, אתה עובד קשה, אבל לא כל עבודה מייצרת תוצאה. האמת היא שרוב ההתקדמות שלך נובעת ממספר קטן של פעולות מדויקות. השאר? רעש רקע…

תרגול פרקטי (אל תדלג)

  1. רשום את כל הפעולות שאתה עושה ביום טיפוסי.
  2. סמן את אלה שמכניסות כסף או מייצרות תוצאה ממשית.
  3. סיכוי טוב שתראה שחלק גדול מהיום שלך פשוט לא שווה את הזמן שלך…

עכשיו כשראינו שזה המצב, מה עושים?

  1. כעת נשאר לזהות מהם ה־20% (לדוגמה) שמביאים את מירב הערך.
  2. להשקיע את רוב הזמן והמשאבים רק שם.
  3. ואז לאתר בתוך אותם 20% את ה־4% (שזה 20% מתוך 20%) שמביאים את עיקר התוצאה.

    אלה נקודות שקל ליפול בהן. כי הפעולות האלה הן לא תמיד מה שכיף לעשות. הן דורשות מיקוד, חזרה, דיוק, שיחות טלפון, מכירה, תעוזה או לפעמים פשוט להושיב את עצמך ולעבוד על משהו שדורש ריכוז ושהוא לא הכי מעניין, בדיוק כשבא לך משהו חדש.

אבל זה בדיוק העניין – כשאתה ממוקד בדבר הנכון, פתאום אתה לא צריך לעשות עשרים משימות ביום. מספיקות שתיים, אם הן המשימות הנכונות.

שאלות שכדאי לבדוק עם עצמך:

  • איזה דברים אני עושה כי אני רגיל?
  • איזה דברים אני לא עושה כי אני לא מעז, וכך מפספס דברים שבאמת מייצרים תוצאה?
  • איזה דברים אני דוחה שוב ושוב, למרות שאני יודע שזה בדיוק מה שיכול לשנות את התמונה מבחינתי?

ברגע שתשנה את זה תוכל לעשות פחות ולהשיג הרבה יותר.

יש כאן עניין של שינוי תפיסה שיכול להביא אותך ממרדף אינסופי לתנועה חדה וברורה לעבר המטרות שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט