איך לזהות ולהימנע מלקוחות לא מתאימים עוד לפני שהם הופכים לכאב ראש – חלק ב׳

בחלק הראשון דיברנו על איך תמחור נכון עוזר לסנן לקוחות בעייתיים עוד לפני שהם נכנסים בדלת. אבל מה קורה עם אלה שכן עברו את מחסום המחיר? איך אתה יודע אם מי שמדבר איתך עכשיו, נשמע מעוניין, ומוכן לשלם באמת שווה את הזמן והאנרגיה שלך? התשובה נמצאת בשיחה הראשונה. אנשים מתייחסים לשיחה הראשונה כאל הזדמנות למכור, אבל האמת היא שזו גם הזדמנות לסנן. אם תדע למה לשים לב, הלקוח עצמו יגלה לך בדיוק עד כמה הוא בעייתי, לפני שזה יהפוך לבעיה שלך!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

למעבר אל חלק א׳: איך לזהות ולהימנע מלקוחות לא מתאימים עוד לפני שהם הופכים לכאב ראש, חלק א׳

שים לב לסימני האזהרה כבר בשיחה הראשונה

השיחה הראשונה היא כמו “ראיון עבודה הפוך”, כי גם אתה מראיין את הלקוח. האנשים בדרך כלל מציגים את עצמם בצורה הטובה ביותר בפגישה הראשונה

לכן אם כבר שם יש בעיות, אתה יכול להיות בטוח שבהמשך זה רק יחמיר…

חפש סימני אזהרה מוקדמים כמו:

  • התמקחות על המחיר למרות שנראה שהבינו את הערך.

    (“כן, אני מבין שזה שווה את זה, אבל… תוריד לי 30%?”)

  • זלזול בזמנים / ביטולים של פגישות.

  • משפטים כמו “עבדתי עם אחרים וזה לא עבד לי”.

  • טענה שהמשימה “צריכה להיות קלה” או “לא צריכה לקחת הרבה זמן”.

  • ציפיות לא ריאליסטיות כמו דרישה לתוצאות מיידיות, רצון לשירות ברמה גבוהה במחיר נמוך או ציפייה לפתרונות שאינם אפשריים מבחינה טכנית.

    (“אני רוצה משהו כמו אפל, אבל התקציב שלי הוא 2,000 ש”ח.”)

  • בקשה לעגל פינות או לדלג על שלבים חשובים “כדי לחסוך זמן או כסף”.

    (“למה צריך דגם ניסיון? חבל על הכסף, בוא פשוט תייצר ישר את הכמות המלאה.”)

  • חיפוש מתמיד אחר “קומבינות”.

    (“תעשה לי את זה בחינם ואני אמליץ עליך.”)

  • הימנעות מחוזים או הסכמים רשמיים.

    (“אנחנו לא צריכים חוזה, זה עניין של אמון הדדי.”)

  • שפה תוקפנית או מזלזלת והתייחסות לא מכבדת כבר על ההתחלה.

    (“אני יכול למצוא מישהו זול יותר בשניה.”)

  • ביקורתיות כרונית, כמו למשל לחפש רק מה לא בסדר ולא לתת פידבק חיובי כשמגיע.

    (“לא יודע, זה פשוט לא מרגיש לי וואו.”)

    שים לב שזה שונה מפידבק שלילי ספציפי וענייני שעוזר לך להשתפר, למשל: “האיכות הכללית טובה, אבל הצבע שיצא שונה מהדוגמה שאישרנו, אפשר לתקן?”

  • דרישה שתתפשר על הערכים שלך או ציפייה שתכופף את העקרונות שלך.

    (“זה בסדר, כולם עושים את זה ככה.”)

  • “קורבן תמידי” כי זו תמיד אשמתו של מישהו אחר, אף פעם לא שלו.

    (“הספק הקודם הרס לי הכל. מקווה שאיתך זה יהיה אחרת.”)

כל אלו הן נורות אזהרה. אל תתעלם מהן.

איך הוא מתייחס לאחרים כשהוא איתך?

בנוסף, זכור שאם מישהו מלכלך בפנייך על אחרים מאחורי גבם, הוא ילכלך גם עליך.

ואם אתה רואה אותו משקר לאחרים, סיכוי טוב שהוא ישקר גם לך.

למשל, אם במהלך פגישה איתך הוא מקבל שיחת טלפון ומספר למישהו “כן, אני בדרך, יש פקקים”, בזמן שאתה רואה שהוא יושב מולך במשרד, זו נורה אדומה.

אין סיבה לחשוב שאתה חסין ואותך הוא לא יירמה. בפעם הבאה, השקר הזה יכול להיות מופנה אליך.

אדם שרגיל לעוות את האמת או להשמיץ אחרים סביר שימשיך באותו דפוס, אלא אם יתמודד עם הסיבה שבגללה הוא מרגיש צורך לשקר מלכתחילה.

לסיכום

לקוחות בעייתיים עלולים לזהות אותך כטרף קל. 

אם תדע לשים גבולות, לסנן מראש, ולבנות את התהליך סביב מי שאתה רוצה לעבוד איתו, תוכל ליהנות מפחות שחיקה ועסק רווחי ומהנה יותר.

ראה גם:

  1. אל תפחד להרחיק לקוחות שלא מתאימים לך

  2. מתי למנוע מכירה ללקוח?

  3. איך לזהות ולהימנע מלקוחות לא מתאימים עוד לפני שהם הופכים לכאב ראש – חלק א׳

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • מעניין לראות איך עסקים מתקדמים לא בהכרח בגלל מאמץ גדול אלא בזכות תנועה מדויקת. בצד השני של זה, אפשר לעבוד קשה ועדיין לא לזוז כמעט בכלל. יכול להיות שאתה עושה הרבה, מתאמץ הרבה, מתכנן הרבה… ורואה מעט מדי תוצאות. לא פעם זה מרגיש כמו דפדפן עם 47 טאבים פתוחים: הכל דחוף, הכל דורש טיפול, אבל בפועל העבודה מתפזרת לכל הכיוונים ושום פעולה לא מקבלת מספיק כוח כדי לפרוץ קדימה.
  • כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
  • האם הלקוח כבר ראה אותך כמה וכמה פעמים (בחיים או ברשתות)? האם הוא ראה תוצאות של אחרים? אם לא, אתה זר. ואתה לא סוגר עסקאות עם זרים, אתה סוגר עם חברים. זה כמו דייט: לא מציעים נישואין אחרי 5 דקות. כנ״ל במכירות, הקטע הוא לגרום ללקוח להכיר אותך לפני שאתה מבקש ממנו להתחייב.
  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט