פתרונות פשוטים לבעיות גדולות

35 מיליון שקל בשנה, אבל העסק תקוע… יש עסקים שנראים מוצלחים מבחוץ, עם מחזור מכירות מכובד, צוות עובדים, וניסיון עשיר. אבל בפנים? הבעלים סוחב עומס כבד ומיותר, המכירות עומדות במקום, והאנרגיה נגמרת. מזל שגם לבעיות הגדולות יש פתרונות פשוטים…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

היום נתקלתי במקרה מעניין: עסק שמגלגל כ-35 מיליון ש״ח בשנה ומוכר חומרי גלם למסעדות. בבדיקה שערכתי התברר שהבעלים סוחב עליו עומס מיותר, ולאחר שבדקתי מה מקור העומס, גיליתי שהגורם המרכזי הוא תחום המכירות עצמו.

בארגון פועל מנהל שאחראי על צוות סוכני המכירות. לאחר הסתכלות בגרף המכירות של התקופה האחרונה מצאתי שב-7 החודשים האחרונים אומנם אין ירידה דרמטית אך גם אין עליה בכמות המכירות.

לאחר ניתוח ממספר כיוונים של הנתונים ולאחר ששוחחתי עם מנהל המכירות וסוכני המכירות, זיהיתי את המקור לבעיה, והתגלה שהפתרון פשוט בהרבה משחשבנו.

הבעיה

מסתבר שכשבעל העסק הציב את העובדים בתפקידים השונים, הייתה לו מחשבה על כך שיש לו מחסן שמספק אספקה, ולפניו ישנה מחלקת הזמנות שמקבלת הזמנות מלקוחות ותיקים, ולפניה ישנה מחלקת מכירות.

כלומר:

מחלקת מכירות => מחלקת טיפול בהזמנות => מחסן האספקה

אבל הוא אף פעם לא שאל את עצמו איך מגיעות ההזדמנויות למכירה אל סוכני המכירות שבמחלקת המכירות?

ואז התברר שמה שבעצם קורה זה שחסר שם מערך שלם של הארגון שעוסק בשיווק.

אין אף אחד שאחראי להוציא את המסרים השיווקים החוצה אל לקוחות קיימים ופוטנציאלים כדי ליצור יותר ויותר הזדמנויות מכירה וביקוש למוצרים.

התוצאה היתה שהעומס על ייצור המכירות התרכז רק על סוכני המכירות ולא היתה שיטת עבודה מסודרת.

מה עשינו

הפתרון היה להציב אדם בתפקיד השיווק, ללמד אותו איזה מסרים להוציא, ולדאוג שבכל שבוע הוא יוציא מספיק מסרים כדי לעורר אצל הלקוחות את המודעות לכך שאנחנו קיימים, וכך ליצור גיבוי למכירות.

בתור עזרה ראשונה, לא חיכיתי לגייס אדם לתפקיד אלא עשינו קמפיין שיווקי של סמסים ושאלון גוגל דוקס פשוט. העלות לכל המהלך היתה 300 ש”ח על מנת להגיע ל-950 לקוחות ותיקים ברשימות של העסק.

התוצאה

בצעד פשוט זה אספנו את המידע שהיינו צריכים, זיהינו לקוחות פוטנציאלים, ויצרנו גיבוי למחלקת המכירות תוך הגברת המודעות אצל אותם לקוחות. כך הגדלנו את מחזור המכירות לעסק.

מסקנות

הבדל עצום בין עסק שנתקע לבין עסק שצומח

גם כשהעסק נראה על פניו בנוי היטב (מכירות => הזמנות => אספקה), בכל זאת הייתה חוליה חסרה: לא היה שיווק. לא היה שום מערך שדאג להביא הזדמנויות חדשות למכירות.

זו טעות קריטית ויקרה, כי בלי גיבוי של מחלקת השיווק צוות המכירות נשחק.

ניטור קבוע של סטטיסטיקות הוא חובה ולא המלצה

איך תדע אם תשתית העסק הנוכחית באמת עובדת?

רק בדיקה שיטתית של הסטטיסטיקות תאפשר לגלות מה עובד, מה לא, ולזהות בעיות לפני שהן מחריפות.

חפש את הפתרון הכי פשוט שנותן את התוצאה הכי אפקטיבית

לא כל בעיה דורשת גיוס עובדים, שינוי מערכות שלמות או השקעת תקציבי ענק. כל מה שצריך זה לזהות את החוליה החלשה ולחזק ספציפית אותה.

לכן הפכתי את זה להתמחות שלי לאבחן את נקודות החולשה בעסק וליצור מהן מנועי צמיחה. מוזמן למלא את השאלון כדי שנוכל לעזור גם לך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • מעניין לראות איך עסקים מתקדמים לא בהכרח בגלל מאמץ גדול אלא בזכות תנועה מדויקת. בצד השני של זה, אפשר לעבוד קשה ועדיין לא לזוז כמעט בכלל. יכול להיות שאתה עושה הרבה, מתאמץ הרבה, מתכנן הרבה… ורואה מעט מדי תוצאות. לא פעם זה מרגיש כמו דפדפן עם 47 טאבים פתוחים: הכל דחוף, הכל דורש טיפול, אבל בפועל העבודה מתפזרת לכל הכיוונים ושום פעולה לא מקבלת מספיק כוח כדי לפרוץ קדימה.
  • כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
  • האם הלקוח כבר ראה אותך כמה וכמה פעמים (בחיים או ברשתות)? האם הוא ראה תוצאות של אחרים? אם לא, אתה זר. ואתה לא סוגר עסקאות עם זרים, אתה סוגר עם חברים. זה כמו דייט: לא מציעים נישואין אחרי 5 דקות. כנ״ל במכירות, הקטע הוא לגרום ללקוח להכיר אותך לפני שאתה מבקש ממנו להתחייב.
  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט