קידום יכול לעבוד בדרכים מפתיעות

לא תמיד ניתן לחזות בפרטי פרטים איך בדיוק הקידום יעבוד ולאיזה יעד הוא יגיע. אבל מה שבטוח, קידום הוא פעולה חיונית, עבור העתיד הקרוב והרחוק כאחד.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

סדנה לבעלי עסקים: תכנון אסטרטגי לשנת 2026 📈
יום רביעי הקרוב, 24 בדצמבר 2025 בתל אביב

  • “יש לי רעיונות מעולים, אבל הם נשארים בראש ולא הופכים למציאות”
  • “אני עובד כל כך קשה, אבל המספרים לא משתנים”
  • “כל שנה אני מבטיח לעצמי שהשנה הזו תהיה אחרת, ובסוף אותה תוצאה”

השנה אתה מפסיק לרדוף אחרי הזנב של עצמך והופך את המטרות שלך למציאות!

דוגמה מעניינת של מקרה שקרה לי, שמראה כמה זמן לפעמים עובר בין מועד הקידום, לרגע שבו הליד מגיב והופך ללקוח, ואיך קידום יכול לעבוד בצורה בלתי צפויה.

לקראת סדנה של ״ניהול פיננסי נכון״ ששלחנו עבורה קידום דרך הפקס (כשפקס עוד היה רלוונטי…), קיבלתי טלפון מלקוח פוטנציאלי מתעניין ששאל שאלה מוזרה:

 “אני רוצה להירשם לסדנת ניהול פיננסי נכון. האם אתם עדיין קיימים?

אחרי שרשמתי אותו, סיקרן אותי מדוע הוא שאל את זה.

אז שאלתי אותו, והוא השיב לי ״כי הפרסום שלך יושב אצלי כבר הרבה זמן״.

עכשיו, אני יודע למי (לאיזה סוגי עסקים) שלחתי פקסים ויודע שהוא לא היה חלק מאותה רשימה.

קבעתי איתו פגישה, ומסתבר שהוא קיבל מעל שנה לפני כן פרומו בפקס על סדנת ניהול פיננסי קודמת, ושמר אותו במגירה.

אחרי כל הזמן הזה, שהוא שמר את הפרומו, הוא החליט שהגיע הזמן, והתקשר בדיוק לפני סדנת הניהול הפיננסי החדשה…

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם:

עקרונות הקידום שכל מנהל צריך לדעת

אל תעצור את הזרימה

לא תראה תוצאות בלי זה

כמה זמן לוקח להגיב למסע שיווק?

האם פליירים עדיין עובדים?

הסוד למכירות גבוהות בהשקעה נמוכה

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • תענה לעצמך בכנות: יש משהו בעסק שאתה נמנע ממנו? כן/לא. אתה יודע מה צריך לעשות? כן/לא. אתה יודע את זה כבר יותר מחודש? כן/לא. אתה עדיין לא עושה את זה? כן/לא. אם ענית “כן” על כל 4 השאלות, המאמר הזה בשבילך.
  • יש משפט ישן שאומר “פחות זה יותר”. רוב האנשים שומעים אותו, מהנהנים בהסכמה, ואז מיד מוסיפים עוד משהו לרשימת המשימות שלהם. מסתבר שזו לא סתם אירוניה, זו תופעה אנושית מתועדת, ופרופסור אחד החליט להוכיח אותה במחקריו. אז הפתרון הכי טוב לבעיה שכרגע מטרידה אותך? כנראה שהוא כבר שם. אתה פשוט צריך לגלות מה להסיר…
  • חשבת שהאצלת סמכויות זה למצוא מישהו שיעשה את העבודה במקומך? נשמע הגיוני, אבל רחוק מהמציאות… רוב בעלי העסקים שמתלוננים ש”אי אפשר לסמוך על אף אחד” עושים בדיוק את אותן טעויות, ואפילו לא יודעים שהם עושים אותן… אז בוא נבדוק למה הצוות שלך עדיין תלוי בך כאילו אתה שקע חשמל והם מטענים של אייפון עם 2% סוללה.
  • מעניין לראות איך עסקים מתקדמים לא בהכרח בגלל מאמץ גדול אלא בזכות תנועה מדויקת. בצד השני של זה, אפשר לעבוד קשה ועדיין לא לזוז כמעט בכלל. יכול להיות שאתה עושה הרבה, מתאמץ הרבה, מתכנן הרבה… ורואה מעט מדי תוצאות. לא פעם זה מרגיש כמו דפדפן עם 47 טאבים פתוחים: הכל דחוף, הכל דורש טיפול, אבל בפועל העבודה מתפזרת לכל הכיוונים ושום פעולה לא מקבלת מספיק כוח כדי לפרוץ קדימה.
  • כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
  • האם הלקוח כבר ראה אותך כמה וכמה פעמים (בחיים או ברשתות)? האם הוא ראה תוצאות של אחרים? אם לא, אתה זר. ואתה לא סוגר עסקאות עם זרים, אתה סוגר עם חברים. זה כמו דייט: לא מציעים נישואין אחרי 5 דקות. כנ״ל במכירות, הקטע הוא לגרום ללקוח להכיר אותך לפני שאתה מבקש ממנו להתחייב.
  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט