איך לזהות ולהימנע מלקוחות לא מתאימים עוד לפני שהם הופכים לכאב ראש – חלק ב׳

בחלק הראשון דיברנו על איך תמחור נכון עוזר לסנן לקוחות בעייתיים עוד לפני שהם נכנסים בדלת. אבל מה קורה עם אלה שכן עברו את מחסום המחיר? איך אתה יודע אם מי שמדבר איתך עכשיו, נשמע מעוניין, ומוכן לשלם באמת שווה את הזמן והאנרגיה שלך? התשובה נמצאת בשיחה הראשונה. אנשים מתייחסים לשיחה הראשונה כאל הזדמנות למכור, אבל האמת היא שזו גם הזדמנות לסנן. אם תדע למה לשים לב, הלקוח עצמו יגלה לך בדיוק עד כמה הוא בעייתי, לפני שזה יהפוך לבעיה שלך!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

למעבר אל חלק א׳: איך לזהות ולהימנע מלקוחות לא מתאימים עוד לפני שהם הופכים לכאב ראש, חלק א׳

שים לב לסימני האזהרה כבר בשיחה הראשונה

השיחה הראשונה היא כמו “ראיון עבודה הפוך”, כי גם אתה מראיין את הלקוח. האנשים בדרך כלל מציגים את עצמם בצורה הטובה ביותר בפגישה הראשונה

לכן אם כבר שם יש בעיות, אתה יכול להיות בטוח שבהמשך זה רק יחמיר…

חפש סימני אזהרה מוקדמים כמו:

  • התמקחות על המחיר למרות שנראה שהבינו את הערך.

    (“כן, אני מבין שזה שווה את זה, אבל… תוריד לי 30%?”)

  • זלזול בזמנים / ביטולים של פגישות.

  • משפטים כמו “עבדתי עם אחרים וזה לא עבד לי”.

  • טענה שהמשימה “צריכה להיות קלה” או “לא צריכה לקחת הרבה זמן”.

  • ציפיות לא ריאליסטיות כמו דרישה לתוצאות מיידיות, רצון לשירות ברמה גבוהה במחיר נמוך או ציפייה לפתרונות שאינם אפשריים מבחינה טכנית.

    (“אני רוצה משהו כמו אפל, אבל התקציב שלי הוא 2,000 ש”ח.”)

  • בקשה לעגל פינות או לדלג על שלבים חשובים “כדי לחסוך זמן או כסף”.

    (“למה צריך דגם ניסיון? חבל על הכסף, בוא פשוט תייצר ישר את הכמות המלאה.”)

  • חיפוש מתמיד אחר “קומבינות”.

    (“תעשה לי את זה בחינם ואני אמליץ עליך.”)

  • הימנעות מחוזים או הסכמים רשמיים.

    (“אנחנו לא צריכים חוזה, זה עניין של אמון הדדי.”)

  • שפה תוקפנית או מזלזלת והתייחסות לא מכבדת כבר על ההתחלה.

    (“אני יכול למצוא מישהו זול יותר בשניה.”)

  • ביקורתיות כרונית, כמו למשל לחפש רק מה לא בסדר ולא לתת פידבק חיובי כשמגיע.

    (“לא יודע, זה פשוט לא מרגיש לי וואו.”)

    שים לב שזה שונה מפידבק שלילי ספציפי וענייני שעוזר לך להשתפר, למשל: “האיכות הכללית טובה, אבל הצבע שיצא שונה מהדוגמה שאישרנו, אפשר לתקן?”

  • דרישה שתתפשר על הערכים שלך או ציפייה שתכופף את העקרונות שלך.

    (“זה בסדר, כולם עושים את זה ככה.”)

  • “קורבן תמידי” כי זו תמיד אשמתו של מישהו אחר, אף פעם לא שלו.

    (“הספק הקודם הרס לי הכל. מקווה שאיתך זה יהיה אחרת.”)

כל אלו הן נורות אזהרה. אל תתעלם מהן.

איך הוא מתייחס לאחרים כשהוא איתך?

בנוסף, זכור שאם מישהו מלכלך בפנייך על אחרים מאחורי גבם, הוא ילכלך גם עליך.

ואם אתה רואה אותו משקר לאחרים, סיכוי טוב שהוא ישקר גם לך.

למשל, אם במהלך פגישה איתך הוא מקבל שיחת טלפון ומספר למישהו “כן, אני בדרך, יש פקקים”, בזמן שאתה רואה שהוא יושב מולך במשרד, זו נורה אדומה.

אין סיבה לחשוב שאתה חסין ואותך הוא לא יירמה. בפעם הבאה, השקר הזה יכול להיות מופנה אליך.

אדם שרגיל לעוות את האמת או להשמיץ אחרים סביר שימשיך באותו דפוס, אלא אם יתמודד עם הסיבה שבגללה הוא מרגיש צורך לשקר מלכתחילה.

לסיכום

לקוחות בעייתיים עלולים לזהות אותך כטרף קל. 

אם תדע לשים גבולות, לסנן מראש, ולבנות את התהליך סביב מי שאתה רוצה לעבוד איתו, תוכל ליהנות מפחות שחיקה ועסק רווחי ומהנה יותר.

ראה גם

  1. אל תפחד להרחיק לקוחות שלא מתאימים לך

  2. איך לזהות ולהימנע מלקוחות לא מתאימים עוד לפני שהם הופכים לכאב ראש – חלק א׳

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • יש משפט אחד שיכול לשנות לחלוטין את התגובה שאתה מקבל מלקוחות פוטנציאליים. המשפט הזה הוא ההבדל בין לקוח שמהנהן בנימוס ועובר הלאה, לבין לקוח שפתאום מתעורר ואומר “וואו, ספר לי על זה”. תתפלא, אבל זה פחות קשור לכריזמה, ניסיון, או מחיר. זה קשור למשהו שאתה אולי עושה אוטומטית כבר שנים, בלי לחשוב פעמיים…
  • לקיחת אחריות ויוזמה הן תכונות ניהוליות מבורכות. אבל מה קורה כשמנהל קופץ לפתור בעיה בעצמו במקום להפנות אותה לאדם המתאים? הסיפור הבא, שהתרחש בעקבות סדנה שהעברתי על יעילות ארגונית, ממחיש בצורה מושלמת את הפער בין לקיחת אחריות אמיתית לבין עשיית העבודה של מישהו אחר.
  • אולי כבר למדת את זה בדרך הקשה, אחרי שכבר השקעת שבועות, חודשים או שנים בלקוח שהפך כל פרויקט לסיוט, שאב את האנרגיה שלך עם דרישות בלתי פוסקות, ובסוף אפילו לא היה מרוצה מהתוצאה. האמת היא שאת רוב הצרות האלה אפשר למנוע עוד לפני שהן מתחילות, אם רק יודעים לזהות את הדגלים האדומים מראש. נתחיל עם אחד הדגלים החשובים…
  • עסק יכול להראות רווחי על הנייר, אבל בפועל לתת רק חלק קטן מהתפוקה שהוא מסוגל לייצר. הבעיה לרוב לא טמונה בעצלנות של העובדים אלא בדבר הרבה יותר סמוי: אופן ניהול הזמן והמשימות של כל עובד ועובד. במקרה הזה, עובד חרוץ ומוכשר שרף שעות יקרות מדי יום רק בגלל דפוס עבודה בעייתי, אך למרבה המזל בר תיקון.
  • כשהמכירות תקועות והרווחים צונחים התגובה הראשונה היא להסתכל החוצה: על השוק, על המתחרים, על המחירים, או על “המצב הכלכלי”. אבל מה קורה כשהבעיה האמיתית יושבת בדיוק במקום שהכי קשה לנו להסתכל עליו: בתוך העסק עצמו, בין האנשים שאנחנו הכי סומכים עליהם?
  • 35 מיליון שקל בשנה, אבל העסק תקוע… יש עסקים שנראים מוצלחים מבחוץ, עם מחזור מכירות מכובד, צוות עובדים, וניסיון עשיר. אבל בפנים? הבעלים סוחב עומס כבד ומיותר, המכירות עומדות במקום, והאנרגיה נגמרת. מזל שגם לבעיות הגדולות יש פתרונות פשוטים…
  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט