פתרונות פשוטים לבעיות גדולות

35 מיליון שקל בשנה, אבל העסק תקוע… יש עסקים שנראים מוצלחים מבחוץ, עם מחזור מכירות מכובד, צוות עובדים, וניסיון עשיר. אבל בפנים? הבעלים סוחב עומס כבד ומיותר, המכירות עומדות במקום, והאנרגיה נגמרת. מזל שגם לבעיות הגדולות יש פתרונות פשוטים…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

היום נתקלתי במקרה מעניין: עסק שמגלגל כ-35 מיליון ש״ח בשנה ומוכר חומרי גלם למסעדות. בבדיקה שערכתי התברר שהבעלים סוחב עליו עומס מיותר, ולאחר שבדקתי מה מקור העומס, גיליתי שהגורם המרכזי הוא תחום המכירות עצמו.

בארגון פועל מנהל שאחראי על צוות סוכני המכירות. לאחר הסתכלות בגרף המכירות של התקופה האחרונה מצאתי שב-7 החודשים האחרונים אומנם אין ירידה דרמטית אך גם אין עליה בכמות המכירות.

לאחר ניתוח ממספר כיוונים של הנתונים ולאחר ששוחחתי עם מנהל המכירות וסוכני המכירות, זיהיתי את המקור לבעיה, והתגלה שהפתרון פשוט בהרבה משחשבנו.

הבעיה

מסתבר שכשבעל העסק הציב את העובדים בתפקידים השונים, הייתה לו מחשבה על כך שיש לו מחסן שמספק אספקה, ולפניו ישנה מחלקת הזמנות שמקבלת הזמנות מלקוחות ותיקים, ולפניה ישנה מחלקת מכירות.

כלומר:

מחלקת מכירות => מחלקת טיפול בהזמנות => מחסן האספקה

אבל הוא אף פעם לא שאל את עצמו איך מגיעות ההזדמנויות למכירה אל סוכני המכירות שבמחלקת המכירות?

ואז התברר שמה שבעצם קורה זה שחסר שם מערך שלם של הארגון שעוסק בשיווק.

אין אף אחד שאחראי להוציא את המסרים השיווקים החוצה אל לקוחות קיימים ופוטנציאלים כדי ליצור יותר ויותר הזדמנויות מכירה וביקוש למוצרים.

התוצאה היתה שהעומס על ייצור המכירות התרכז רק על סוכני המכירות ולא היתה שיטת עבודה מסודרת.

מה עשינו

הפתרון היה להציב אדם בתפקיד השיווק, ללמד אותו איזה מסרים להוציא, ולדאוג שבכל שבוע הוא יוציא מספיק מסרים כדי לעורר אצל הלקוחות את המודעות לכך שאנחנו קיימים, וכך ליצור גיבוי למכירות.

בתור עזרה ראשונה, לא חיכיתי לגייס אדם לתפקיד אלא עשינו קמפיין שיווקי של סמסים ושאלון גוגל דוקס פשוט. העלות לכל המהלך היתה 300 ש”ח על מנת להגיע ל-950 לקוחות ותיקים ברשימות של העסק.

התוצאה

בצעד פשוט זה אספנו את המידע שהיינו צריכים, זיהינו לקוחות פוטנציאלים, ויצרנו גיבוי למחלקת המכירות תוך הגברת המודעות אצל אותם לקוחות. כך הגדלנו את מחזור המכירות לעסק.

מסקנות

הבדל עצום בין עסק שנתקע לבין עסק שצומח

גם כשהעסק נראה על פניו בנוי היטב (מכירות => הזמנות => אספקה), בכל זאת הייתה חוליה חסרה: לא היה שיווק. לא היה שום מערך שדאג להביא הזדמנויות חדשות למכירות.

זו טעות קריטית ויקרה, כי בלי גיבוי של מחלקת השיווק צוות המכירות נשחק.

ניטור קבוע של סטטיסטיקות הוא חובה ולא המלצה

איך תדע אם תשתית העסק הנוכחית באמת עובדת?

רק בדיקה שיטתית של הסטטיסטיקות תאפשר לגלות מה עובד, מה לא, ולזהות בעיות לפני שהן מחריפות.

חפש את הפתרון הכי פשוט שנותן את התוצאה הכי אפקטיבית

לא כל בעיה דורשת גיוס עובדים, שינוי מערכות שלמות או השקעת תקציבי ענק. כל מה שצריך זה לזהות את החוליה החלשה ולחזק ספציפית אותה.

לכן הפכתי את זה להתמחות שלי לאבחן את נקודות החולשה בעסק וליצור מהן מנועי צמיחה. מוזמן למלא את השאלון כדי שנוכל לעזור גם לך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום… מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מושבתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – הכל התאדה ונעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • כל כך הרבה אנשי מכירות נמצאים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מספרים על הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול: הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט