שיפור השירות ב-4 צעדים

אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

איך לשכפל את עצמך

זוכר שרק התחלת את העסק?

היית מטפל כמעט בכל דבר בעצמך.

העניין הוא שאי אפשר לעבוד 160 שעות בשבוע, אז עם התרחבות העסק, נכנסו עוד עובדים.

ואז, הדבר הבא שכנראה נתקלת בו הוא שלא כולם מטפלים בלקוח או בתהליך הייצור בדיוק (!) כפי שאתה היית עושה.

הדבר שהכי קשה לבעל עסק לעשות הוא לשכפל את הגישה האישית שלו כלפי העבודה וכלפי הלקוחות בקרב אנשים אחרים.

בעל עסק שיודע לעשות את זה זוכה להצלחה גדולה סביבו.

הנה משהו שתוכל לעשות כדי לחזק את החדרת הגישה בקרב חברי הצוות שלך:

  1. דאג שהמדיניות שלך תהייה כתובה.

    אם היא לא כתובה אז לא משנה כמה פעמים תגיד אותה, תצעק אותה, או תתרגז על העובדים, היא תתאדה מהר מאוד באוויר.

    קח בחשבון שכל פעם שתכניס עובד חדש תצטרך להיזכר בכל הפרטים הקטנים שציינת לעובדים שלך או לעצמך במהלך השנים.

    במקום לעבוד קשה, שב וכתוב מה היית אומר לעובד אחר בהדרכה על הגישה והמקצועיות שהיית רוצה שינהג לפיה.

  2. דאג לכך שהמדיניות תהיה ידועה ותתייחס למקרים מעשיים.

    לקוח שלי, שמהווה דוגמה מדהימה לנושא הזה, כתב את עיקרי המדיניות על פוסטר על הקיר.

    כך עיקרי המדיניות לא “הולכים לאיבוד בקלות”.

    אפשר לכתוב את זה באתר פנימי, עותק דיגיטלי, או בקלסר שמדפיסים והופכים לזמין עבור כל אחד מחברי הצוות.

    אפשר לכתוב מאמר שלם על איך כותבים מדיניות. אך העיקר הוא שתתייחס רק לטיפול במקרים אמיתיים שצריך להבהיר כיצד לנהוג בהם. אל תנסה לכתוב את כל הכללים שקיימים בעולם.

  3. הקפד להחדיר את המדיניות שוב ושוב ושוב והתמד בכך.

    אנשים כיום מתמודדים עם עומס מידע. מעטים זוכרים מה אמרו להם.

    אבל רבים האנשים שיזכרו מה הם הרגישו ואיזו חוויה הייתה להם.

    לכן, הקפד להחדיר את המדיניות בכל ישיבת צוות, התאספות, או אסוף את הצוות פעם בשבוע או יותר, לפי הצורך, וחזור שוב ושוב על עיקרי המדיניות בפני הצוות.

    בשיווק בעידן החדש מדברים על 7 עד 13 פעמים עד שלקוח מגיב למסרים שלך.

    התייחס לעובדים שלך כאל הלקוחות החשובים ביותר – חזור על המסר.

  4. בצע תרגילי הבנה.

    כדי למנוע מצב של רובוטיות מסוג “כן, בוס!” ו”כן, כן,….הבנתי” שלא מרמזים דבר וחצי דבר על הבנה אמיתית, מדי פעם גם שאל שאלות הבנה.

    לדוגמה, עשה עם העובד סימולציה של מקרה ושאל מה התגובה הרצויה.

    אם אינו יודע כיצד הוא אמור לנהוג על פי המדיניות הכתובה, שלח אותו לקרוא אותה שוב ושיחזור אליך להסביר את התשובה הנכונה.

    נהל מעקב אחר התהליך הזה, ואל תתעכב עם עובד.

    הבדיקה הזו צריכה להיות שגרתית וקצרה מאוד במהלך יום עבודה, לפחות פעם בשבוע לכל אחד מהעובדים.

פעולות אלה הן הבסיסיות ביותר, והן הכרחיות כדי להחדיר את כללי הפעולה וההתנהלות בקרב הצוות.

בהצלחה ביישום!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט