כיצד להיפטר מתחושת חוסר הצלחה

מבחוץ זה נראה סיפור הצלחה: עסק עם 11 עובדים, פרויקטים שצומחים, לקוחות שנכנסים, ומשפחה חמה עם אישה וארבעה ילדים. אבל בפנים התחושה שונה לגמרי. למרות כל ההישגים, שלומי הרגיש שהוא דורך במקום. הוא עובד בלי הפסקה, מתאמץ לסחוב קדימה, ובכל זאת ההרגשה הקבועה שמלווה אותו היא דווקא של חוסר הצלחה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

שלומי הוא בעל עסק.

יש לו 11 עובדים, פרויקטים שהולכים וגדלים, יש תנועת לקוחות, הוא מטפל ואין לו רגע אחד פנוי ביום.

למרות כל זה, הוא מרגיש תקוע. האמת שהוא מרגיש די אבוד.

הוא עובד בחריצות, דוחף ומושך.

מעודד את העובדים בכל הזדמנות.

בבית, יש לו 4 ילדים, ואישה מקסימה.

אבל…. הוא מספר לי כל הזמן, על כך שהוא רואה שדברים מתפתחים, מחזורים גדלים, אך הוא מרגיש שהוא לא מצליח.

גיליתי לו איך אפשר להיפטר מהתחושה הזו של חוסר-הצלחה, למרות העבודה הקשה. והוא הופתע שיש רק שלוש פעולות בסיסיות שמיידית יכולות להקל בצורה דרמטית על התחושה הזו.

שלוש פעולות לחיזוק הצלחה

מבחינת כל אדם, אפשר לחלק את העולם לשני תחומים: זה שבחוץ, וזה שבפנים.

היכולת להתבונן החוצה היא בעלת ערך, כי היא מאפשרת לאדם למקם ולמקד את תשומת הלב שלו על דברים בסביבה שלו, וכך לקלוט מה קורה סביבו. 

זה הצעד הראשון שעליך לעשות אם ברצונך אי-פעם להצליח לעשות משהו בנוגע לפעולות ותוצאות בסביבה שלך.

פשוט אי אפשר לטפל ביעילות במשהו שהאדם אינו ער לו במידה מספקת.

במקרים מסוימים, תשומת הלב כל כך “נדבקת” לנושא מסוים, מחשבה מסוימת או שהאדם מסתכל על נושא “קרוב מדי” עד כדי כך, שהוא אינו יכול לקלוט את מה מתרחש בסביבתו. כל תשומת ליבו מופנית לאותו נושא, ופחות ופחות לסביבה.

מצד שני, יש את העולם שבחוץ. או מחוץ למחשבות שלו. לדוגמה אם נסגרו 3 עסקאות. אז נסגרו 3 עסקאות.

אך בתחושה, אדם עלול להרגיש שהוא מכר “מעט מדי”, או לחלופין להיות גאה בכך שהוא מכר בזמן שבפועל התכנית דורשת למכור פי ארבעה יותר.

לכן יש שלוש פעולות כדי לחזק הצלחה, ולחזק את האפשרות להפיק תוצאות טובות יותר:

  1. קבע את המכסה אותה תרצה להשיג מתחילת השנה ועד סופה. זה יכול להיות כל דבר שתרצה, כל עוד הוא דבר שהוא בגדר בר-השגה ואולי עוד כמה אחוזים כלפי מעלה.

    אפשר לבחון כמה עשית שנה קודמת כדי לקבל מושג על הטווח שאליו אפשר להגיע. אולי צריך לעבד תכנית שיווקית כדי לראות מה פוטנציאל השוק האמיתי. אך יהיה המספר אשר יהיה, זה משהו שאליו מכוונים.

  2. מדוד את התפוקה הנוכחית. לפעמים היא גדולה מאפס. ולפעמים היא אפס. תהיה אשר תהיה התפוקה, סמן אותה על גבי הגרף.

  3. המשך למדוד במרווחים קבועים וסמן אותה על גרף המראה אם יש עליה או ירידה ביחס לסימון הקודם.

    על ידי שרטוט התפוקה על גבי הגרף, אפשר להשאיר בצורה יעילה את תשומת הלב על העולם שבחוץ ולדחוף את עצמך לביצוע פעולות לשיפור התפוקה והתוצאות. 

בתור טיפ בונוס, ודא שאתה מקפיד גם על הדברים הבאים: הדברים הקטנים שמרוקנים אותך גם כשאתה לא שם לב

עדיף שתראה את המצב האמיתי מול העיניים

אין טעם לנסות להחזיק אותו בראש ו”למכור” לעצמך או לאחרים ש”המצב בסדר” או ש”המצב יהיה טוב יותר”.

עדיף להציב אותו מול העיניים ולפעול כדי שיהיה טוב יותר. וכשיש עליה בגרף כתוצאה מעבודה נכונה, התחושה המצויינת לא תאחר להגיע.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט