החוט המחבר לכל פעילות

הצלחה או כישלון של כל פעילות עסקית תלויה לא רק בשיווק ובמכירות אלא בחוט אחד דק שמחבר הכל: הקשר הישיר עם האנשים. בלי החוט הזה, כל השקעה אחרת עלולה להתרסק ברגע האמת.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לא משנה איזה עסק אתה מריץ, יש מכנה משותף חשוב שלפעמים שוכחים. חשוב לי להזכיר כמה זה חשוב ומה הנזק בהזנחת הפעולה הזו. 

לאחרונה התחלנו לעבוד עם מספר בתי ספר וסטודיו למחול. התחום משך אותנו בגלל השילוב של היצירתיות, ההישגיות והקניית הביטחון והיכולת לילדים. בעלת סטודיו למחול שאנחנו מלווים, ארגנה מופע ותחרות כוריאוגרפיה אזורית. הכל הלך טוב, נעשה שיווק נרחב והאירוע פורסם כיאות. 

העתיד נראה ורוד…

מספר ימים לפני המופע, הסתבר שאי אפשר לקיים את האירוע במקום המתוכנן, אך בקלות רבה נמצא אולם חלופי הולם. 

מבחוץ נראה שהבעיה נפתרה. אבל אז התגלתה הבעיה האמיתית: לא היה מאגר מסודר של פרטי קשר. ברגע שנדרש לעדכן את המשתתפים והאורחים לא היה אפילו חוט להתחיל ממנו…

בלי רשימת אנשי קשר אין לך שליטה על האירוע

לא משנה באיזה תחום אתה עוסק, ואם אתה מארגן אירוע, התכנסות, מפגש לקוחות או אירוע יחסי ציבור, השלב הראשון והחשוב ביותר הוא איסוף פרטי אנשי קשר.

במקרה שלנו, בעלת הסטודיו הסתמכה על כך שהפרסום והשיווק יעבדו, שהרקדנים יביאו את ההורים והאורחים יזרמו. ברגע האמת, כשהיה צריך להודיע לאנשים על שינוי המיקום, לא היה קצה חוט להתחיל ממנו. לא היה לה בסיס נתונים של המשתתפים והאורחים. בלי רשימת אנשי קשר, אי אפשר היה לשלוח הודעות ולוודא שהמידע יגיע לכולם. החלק הקריטי הזה בתכנון היה חסר.

למה זה חשוב בכל תחום?

הקשר הישיר עם אנשים הוא ההון הכי גדול שלך. פרסום טוב יביא מתעניינים, אבל רק רישום מסודר יאפשר לך לנהל אותם, לשמור על קשר ולבנות מערכת יחסים לטווח ארוך.

אם אין לך רשימה מסודרת…

  • אתה תלוי בפרסום ובתקווה שאנשים “יזכרו לבוא”.
  • אין לך אפשרות לעדכן, לתקן או להודיע על שינויים.
  • אתה מאבד את ההזדמנות להמשיך את הקשר אחרי האירוע, וזה פוגע בצמיחה עתידית.

מה קרה בסוף?

בסופו של דבר, האירוע התקיים במקומו המקורי ויצא מוצלח. קצת מזל והרבה עבודה טובה הצילו את המצב.

מוסר ההשכל: לא משנה איזו פעילות אתה מריץ, ולא חשוב מה האירוע שאתה מארגן, איסוף פרטי קשר הוא הפעולה הראשונה והחשובה ביותר בכל פעילות עסקית. זו לא עוד משימה טכנית, אלא הבסיס שמאפשר לעסק להתרחב ולהתבסס.

החוט שמחבר את כל הפעילות העסקית שלך הוא הקשר עם האנשים, מה שכולל איסוף ורישום פרטי אנשי קשר ושמירה על הקשר עימם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט