מרגיש שהעסק שואב אותך פנימה ואתה רק מנסה לשרוד?

שחיקה. עומס. משימות בלי סוף. החלטות שצריך לקבל כל רגע. ומרוב עצים, כבר קשה לראות את היער. הכול דחוף, הכול בוער. אבל מתי בפעם האחרונה עצרת לרגע ושאלת את עצמך: לאן כל זה אמור להוביל אותי בכלל? בדיוק כאן נכנס המאמר הזה. הוא לא בא להוסיף לך עוד משימות לרשימה, אלא להפך: לעזור לך לעצור רגע את האוטומט, לקחת נשימה, ולמצוא מחדש את המצפן האישי שלך.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

כבעל עסק, אתה נמצא כל הזמן עם האצבע על הדופק.

כל כלי שתכניס, כל שיטה שתנסה – בסוף הכול מתנקז לשתי שאלות פשוטות:

1) האם נכנס יותר כסף יחסית להוצאות והשקעת הזמן?

2) האם העניינים זורמים יותר, ומדד ההנאה והמורל בעסק עולה?

מנסיוני, ככל שמכניסים יותר סדר וארגון, שני הפקטורים הללו ילכו וישתפרו.

רק דבר אחד נמצא מעל הניהול השוטף של העסק, וקובע את ההתמדה וההצלחה.

לכן אני רוצה לשאול אותך שאלה פשוטה אחת: 

מה השאיפה שלך?

בלי שאיפה ברורה, גם ה-GPS הכי מדויק לא יעזור

שאיפה זו פשוט הדרך שלך להגיד: “לשם אני רוצה להגיע“.

זה היעד שאליו מכוונות כל הפעולות שלך.

זו פשוט מילה אחרת ל”מה אתה באמת רוצה שיקרה”.

גם אם הגדרת בעבר את השאיפה שלך בדרך זו או אחרת, תמיד טוב לעצור לרגע ולהביט רחוק קדימה.

ככל שתגדיר אותה בצורה מדויקת וברורה יותר (ממש ״תצייר״ אותה), כך הדרך לשם תהפוך ליותר ממוקדת, מעשית וברורה.

ופתאום, גם פעולות יומיומיות של סדר וארגון יקבלו משמעות אחרת לגמרי – לא סתם משימות טכניות, אלא צעדים עם כיוון ומטרה.

זוכר את היום שהקמת את העסק?
מה ראית בדמיון שלך?

כדי לעזור לך לחדד את התמונה, הנה כמה שאלות שכדאי לשאול את עצמך –
לא מהמקום של “מה אפשרי עכשיו”, אלא מהמקום של “מה אני באמת רוצה”.

לכן זכור לא לענות על השאלות בהתחשב במצב הקיים ובמגבלות, אלא להסתכל רחוק קדימה אל המקום אליו רוצים להגיע.

1) זוכר את היום שהקמת את העסק? מה ראית בדמיון שלך?

2) איך יראה העסק שלך כשהוא לגמרי במיטבו?

3) כמה עובדים אתה רוצה בעסק?

4) מה המחזור שאליו יגיע העסק, ומה הרווח?

5) מהו היקף העבודה שלך בעסק?

6) לשם מה הפעילות קיימת? (זה אף פעם לא רק בשביל הכסף…)

7) מהם באמת הדברים שמניעים אותך?

8) מה ממלא אותך אנרגיה?

כשיש כיוון – כל פעולה מקבלת משמעות

ברגע שיש לך שאיפה ברורה מול העיניים, הסדר שאתה מכניס בעסק הוא כבר לא “עוד משימה מעיקה”,  אלא חלק מתוכנית-העל שלך להגיע למקום שאליו אתה באמת רוצה להגיע.

אז מה השלב הבא?

  • כתוב את התשובות שלך. ממש תכתוב. תן לזה שם, צורה, מספרים.
  • ואז תתחיל לעבוד בצורה שתקרב אותך לשם (בניגוד לפשוט לשמור על הקיים).

בהצלחה בכל צעד! אל תיתן לשגרה לנווט במקומך. כל הדרך פתוחה לפניך – רק תוודא שאתה זה שקובע לאן היא מובילה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט