מרגיש שהעסק שואב אותך פנימה ואתה רק מנסה לשרוד?

שחיקה. עומס. משימות בלי סוף. החלטות שצריך לקבל כל רגע. ומרוב עצים, כבר קשה לראות את היער. הכול דחוף, הכול בוער. אבל מתי בפעם האחרונה עצרת לרגע ושאלת את עצמך: לאן כל זה אמור להוביל אותי בכלל? בדיוק כאן נכנס המאמר הזה. הוא לא בא להוסיף לך עוד משימות לרשימה, אלא להפך: לעזור לך לעצור רגע את האוטומט, לקחת נשימה, ולמצוא מחדש את המצפן האישי שלך.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

כבעל עסק, אתה נמצא כל הזמן עם האצבע על הדופק.

כל כלי שתכניס, כל שיטה שתנסה – בסוף הכול מתנקז לשתי שאלות פשוטות:

1) האם נכנס יותר כסף יחסית להוצאות והשקעת הזמן?

2) האם העניינים זורמים יותר, ומדד ההנאה והמורל בעסק עולה?

מנסיוני, ככל שמכניסים יותר סדר וארגון, שני הפקטורים הללו ילכו וישתפרו.

רק דבר אחד נמצא מעל הניהול השוטף של העסק, וקובע את ההתמדה וההצלחה.

לכן אני רוצה לשאול אותך שאלה פשוטה אחת: 

מה השאיפה שלך?

בלי שאיפה ברורה, גם ה-GPS הכי מדויק לא יעזור

שאיפה זו פשוט הדרך שלך להגיד: “לשם אני רוצה להגיע“.

זה היעד שאליו מכוונות כל הפעולות שלך.

זו פשוט מילה אחרת ל”מה אתה באמת רוצה שיקרה”.

גם אם הגדרת בעבר את השאיפה שלך בדרך זו או אחרת, תמיד טוב לעצור לרגע ולהביט רחוק קדימה.

ככל שתגדיר אותה בצורה מדויקת וברורה יותר (ממש ״תצייר״ אותה), כך הדרך לשם תהפוך ליותר ממוקדת, מעשית וברורה.

ופתאום, גם פעולות יומיומיות של סדר וארגון יקבלו משמעות אחרת לגמרי – לא סתם משימות טכניות, אלא צעדים עם כיוון ומטרה.

זוכר את היום שהקמת את העסק?
מה ראית בדמיון שלך?

כדי לעזור לך לחדד את התמונה, הנה כמה שאלות שכדאי לשאול את עצמך –
לא מהמקום של “מה אפשרי עכשיו”, אלא מהמקום של “מה אני באמת רוצה”.

לכן זכור לא לענות על השאלות בהתחשב במצב הקיים ובמגבלות, אלא להסתכל רחוק קדימה אל המקום אליו רוצים להגיע.

1) זוכר את היום שהקמת את העסק? מה ראית בדמיון שלך?

2) איך יראה העסק שלך כשהוא לגמרי במיטבו?

3) כמה עובדים אתה רוצה בעסק?

4) מה המחזור שאליו יגיע העסק, ומה הרווח?

5) מהו היקף העבודה שלך בעסק?

6) לשם מה הפעילות קיימת? (זה אף פעם לא רק בשביל הכסף…)

7) מהם באמת הדברים שמניעים אותך?

8) מה ממלא אותך אנרגיה?

כשיש כיוון – כל פעולה מקבלת משמעות

ברגע שיש לך שאיפה ברורה מול העיניים, הסדר שאתה מכניס בעסק הוא כבר לא “עוד משימה מעיקה”,  אלא חלק מתוכנית-העל שלך להגיע למקום שאליו אתה באמת רוצה להגיע.

אז מה השלב הבא?

  • כתוב את התשובות שלך. ממש תכתוב. תן לזה שם, צורה, מספרים.
  • ואז תתחיל לעבוד בצורה שתקרב אותך לשם (בניגוד לפשוט לשמור על הקיים).

בהצלחה בכל צעד! אל תיתן לשגרה לנווט במקומך. כל הדרך פתוחה לפניך – רק תוודא שאתה זה שקובע לאן היא מובילה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט