טעות נפוצה שגורמת לך להיות מוצף בעבודה מיותרת ולהספיק הרבה, הרבה פחות

בעל עסק, נאלץ לעשות הכול בעצמך? אף עובד לא עושה את זה טוב כמוך? הכול על הכתפיים שלך ואפשר רק לחלום על לקחת יותר מיומיים חופש? יש סיבה לכך, וגם נתיב החוצה מהמצב.

לשיתוף: 

בעל עסק ש״מדלג על שרשרת הפיקוד״

שרשרת של פיקוד היא לא רק בצבא.

בכל עסק יש היררכיה ברורה, כל אדם אחראי לתחום שלו.

ה״גנרל הראשי״ לא יכול לעשות הכול לבד, והוא גם לא צריך.

שיבוש הסדר הארגוני

האם יצא לך לעשות דברים במקום העובדים שלך?

במקום שאנשי המכירות יטפלו בלקוחות, אתה נאלץ להתערב ולסגור עסקאות בעצמך?

לוקח על עצמך את ניהול הפרויקט באופן מלא במקום להאציל סמכויות ולתת למנהל הפרויקטים לעשות זאת?

אולי מבצע משימות מסוימות אחרות במקום עובדים שזה התפקיד הרשמי שלהם?

בעל עסק ש״מדלג״ על אנשי המכירות שלו ומטפל ישירות בלקוחות, או עושה את העבודה במקום העובדים, בכל פעם שהוא לא סומך עליהם או שהם עושים טעויות – משבש את הסדר הארגוני.

התעלמות מהתפקידים

מה שקורה בפועל הוא מעין התעלמות ממי שממלא תפקיד מסוים. למשל ״להתעלם״ מהעובד שאמור לטפל במשימה ולעשות אותה בעצמך.

כשבעל העסק מתערב בצורה כזו, העובדים עלולים להרגיש שהם לא נושאים באחריות מלאה על המשימות שלהם, כי הבעלים תמיד שם לתקן ולפתור בעיות. מצב זה נוטה להוביל לירידה במוטיבציה ובמעורבות שלהם.

ובעל העסק מצידו, במקום להשקיע זמן ואנרגיה בניהול העסק, פיתוחו והרחבתו בטווח הארוך, עם התמקדות בנושאים אסטרטגיים, נתקע בבעיות קטנות ומבזבז הרבה זמן יקר.

העסק יושב על הכתפיים שלך

התוצאה היא עסק שלם שמונח על כתפיו של המנהל, והצוות מתבונן מהצד, או במקרה ה”טוב” עומד חסר אונים ולא יודע איך להתמודד עם הסיטואציה ותחושת התסכול המורגשת כשמישהו מבצע את תפקידך במקומך.

קיימת נטייה להצדיק את המצב ולומר, “אבל אף אחד לא יכול לעשות את זה טוב כמוני“.

אולי זה היה נכון, אם היית עוסק רק במשימה זו. אבל כשאתה מפזר את המשאבים שלך בכל הכיוונים, דברים מתעכבים או מתקדמים בצורה כאוטית, כי אתה רץ מכיבוי שריפה אחת לכיבוי שריפה אחרת. זה מצב שונה מאוד מעסק מאורגן שבו כל אחד יודע וגם עושה את תפקידו.

בשורה התחתונה, “אני היחיד שיכול לעשות את זה כמו שצריך” לא עובד כעיקרון פעולה. נכון, אולי יש לך את הכישורים והניסיון יותר מכל אחד אחר, אך אתה למעשה מכניס מקלות בגלגלים של המכונה העסקית שלך. ואתה אף פעם לא מצליח להתרכז בדברים החשובים באמת שמנהל אמור לעשות.

הדרך הנכונה לנהל עסק

כשאתה שומר על מבנה העסק ומשאיר לכל אחד את התחום שלו, אתה לא רק מפחית את העומס על עצמך, אלא גם מעלה את המורל והיעילות של הצוות כולו.

עכשיו, זה לא אומר לתת לעובדים לפשל ולא לעשות שום דבר בקשר לזה. או להסתכל מהצד בעוד ההכנסה צונחת כי איש המכירות מפספס עסקאות, או אנשי שירות הלקוחות לא מצליחים לטפל בלקוח זועם. זה כן אומר ללמוד שיטות ניהול שמאפשרות לך לטפל בכך בלי שתצטרך לעשות הכול בעצמך על בסיס קבוע.

אם היית רוצה ללמוד יותר לעומק איך עושים את זה, אתה מוזמן לפנות אלינו לפגישת ייעוץ ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


״ראיתי שאני ממלא 30 תפקידים והבנתי איך אני פותר את זה ומפנה זמן״

״הרגשתי שאני עושה כל מה שצריך, משקיע בחברה המון שעות, אך לא מגיע להישגים שאני מצפה, גם מבחינת רווחיות. העסק נקלע למשבר עמוק.

לא ויתרתי, וקלטתי שיש כאן משהו שאני לא עושה נכון. הבנתי שאני צריך לרכוש ידע כדי לעשות את העבודה בצורה נכונה.

עפר ידע להסתכל על כל הצדדים ועזר לנו לנהל את הארגון ברמה הכי גבוהה שאפשר. מ-3 סניפים צמחנו ל-8, עם גדילה של 10%-15% במחזור הפעילות בכל שנה, כולל בתקופות הסגרים.״

איציק פלד
מנכ״ל חברת Swiss System

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט