האם אתה מקצה כספים נכון?

איך לזהות בעיית הקצאות כספים? ומהן הפעולות הנדרשות להבטחת ניהול כספי יעיל?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

איך תדע שיש לך בעיית הקצאות?

אם אחרי חודשים ארוכים של עבודה, אין לך כרית בטחון שאתה יכול לממש מייד כדי לטוס לחופשה, לשדרג את המחשב או לשלם חשבון שאין לך כסף מיידי לשלמו, דע שהכסף לא הוקצה נכון.

ללקוח שלי יש חברה גדולה המגלגלת מיליוני שקלים. החברה הוקמה בעזרת הלוואת בעלים. כשניגשנו לטפל בפיננסים של החברה התברר שבמשך כל השנים שהחברה פעילה לא התבצע החזר הלוואת בעלים ולא נצברה כל כרית בטחון להישען עליה.

טיפול

במקרה של הלקוח שלי, ישבנו ובחנו לעומק את זרימת הכספים והקצאת המשאבים.

רקע

הושם דגש על הקצאת הכספים הדרושים לשיווק ולקידום והתעקשות חסרת פשרות על הזרמת כסף לכרית הביטחון. גם אם אין סכום גדול – חשוב להקצות סכום כלשהו כדי להמשיך את הזרימה.

החוכמה היא לנתב מספיק כסף לשיווק ולקידום. פעולה זו אמורה להביא לך מספיק תנועה ובהכרח תגדיל את המכירות והתפוקה. (אם אתה לא רואה מספיק תוצאות מפעולות השיווק שלך, או לא בטוח איך לשווק נכון, דבר איתי.)

במסגרת הטיפול ישבנו ובחנו לעומק את הכספים שנכנסו ואיך הם הוקצו, והחלטנו כיצד לנתב כספים בהמשך בהתחשב במשאבים הקיימים.

חלק משלבי הפעולה:

כדי להחזיר את השליטה הפיננסית לחברה וליצור צמיחה יציבה, יישמנו שורה של מהלכים אסטרטגיים. הנה דוגמאות לכמה מהשלבים בתהליך.

  1. הגדרת סדרי עדיפויות בהקצאה – יצרנו חלוקה ברורה בין הכספים שנכנסים לחברה והגדרנו כמה חייב להיות מוקצה לשיווק, לתפעול שוטף, לבניית כרית ביטחון וכו׳.

  2. מעקב ושיפור מתמיד – הקמנו מערכת בקרה שמנטרת מדי חודש האם הכספים מוקצים כמתוכנן, ואם לא אילו התאמות יש לבצע. כך ניתן היה לזהות במהירות האם יש דליפות או תחומים שבהם הכסף לא עובד בצורה מיטבית.

  3. מנגנון השקעה פנימית – במקום לחכות לרווחים גדולים ש”יאפשרו” השקעה, קבענו סכום קבוע שחוזר להשקעה בעסק כל חודש, גם אם מדובר בסכום קטן. פעולה זו שימשה כמנוע צמיחה יציב ולאורך זמן.

אחת הבעיות שיש לאנשים עם ״תכנונים פיננסים״ היא שאפשר לתכנן עד מחר מה תעשה אם כסף שעדיין לא הרווחת. וזה גם יכול להיראות יפה מאוד על הנייר.

הטריק הוא לתכנן כך שהכסף שיש לך היום יושקע באופן שיחזיר לך פי כמה בחודש הבא. וזה בדיוק הדגש שאנחנו שמים בעבודה עם הלקוחות שלנו. תכנון פיננסי נכון הוא משהו שאתה באמת יכול לעמוד בו, ושעם הזמן מגדיל את העתודות והרווחה הכללית שלך.

תוצאות

פעולה זו בלבד הכניסה סדר ושליטה. ההנהלה קיבלה תמונה ברורה על נתיבי הכסף, ההשקעה בשיווק החלה להניב יותר לקוחות, ולראשונה נצברה כרית ביטחון אמיתית, שסיפקה לחברה יציבות כלכלית ויכולת לתכנן קדימה.

באקספדיטור מאיץ עסקים אנחנו עובדים עם עסקים, ומלווים אותם כך שידעו איך לפעול נכון ולהשיג את המטרות העסקיות (ואפילו האישיות) שלהם. רוצה ללמוד איך לתכנן נכון את הפן הפיננסי? כל הפרטים על הסדנה הקרובה כאן.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט