טיפים לגיוס כוח אדם

איך פותרים קשיים ובזבוז זמן רב בגיוס עובדים? למד שיטה פשוטה שתעזור לך למצוא את האדם המתאים לתפקיד, במינימום זמן וכמה שפחות התעסקות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לפני שבוע נתקלתי שוב במקרה של בעל עסק שהוא לקוח שלי שסיפר לי שהוא מנסה לגייס עובדים ונתקל במספר קשיים, והתהליך גוזל לו המון זמן יקר ותשומת לב שמפריעים לו בניהול העסק.

ידוע שרמת השליטה של בעל העסק בדברים הקורים סביבו קובעת באופן ישיר את רמת ההכנסה, לכן ככל שתעלה את השליטה שלך בזמן ובפעולות שלך, כך תגביר את היעילות שלך ושל העסק ותוכל להפיק יותר.

הנה טיפ אחד מתוך רשימה שנתתי לכל הלקוחות שנתקלו במצב בו היו צריכים לגייס עובדים. קרא אותו ושמור אותו לזמן בו תזדקק לו.

בעל העסק היה קובע ראיונות עבודה אישיים לכל מועמד, והיה מבלה עם כל אחד מהם כ-30-60 דקות, ולעיתים יותר, כדי לנסות להבין אם זהו האדם הנכון שכדאי להשקיע בו. 

לעיתים המועמד לא הגיע כלל, מה שגרם לשיבוש נוסף בתוכניות או עיכב את תהליך הגיוס כולו. 

בכל ראיון היה חלק שחזר על עצמו: תיאור החברה, תיאור התפקיד ומענה על שאלות שונות שחזרו על עצמן ממועמד למועמד. 

בסופו של דבר, מועמד שלא היה מתאים – כבר גזל זמן יקר של התפנות לשיווק, מכירות או אספקת שירות.

מה עשינו

יישמנו תהליך גיוס יעיל יותר.

המשימה הראשונה הייתה לדרוש מבעל העסק לכתוב תיאור של החברה ותיאור התפקיד והדרישות ממנו. 

זה חשוב מפני שפתאום הוא מצא את עצמו יושב ומשקיע מחשבה מה הוא באמת צריך, וזה בפני עצמו עזר לו לסנן מועמדים לא מתאימים ולאתר מועמדים יותר מתאימים.

המשימה השניה הייתה לקבוע מועד מרוכז של ראיונות אליו יגיעו כ-10-15 מועמדים. בכך למעשה במשך 20 דקות אפשר לטפל במספר מועמדים במקביל.

איך זה עובד?

בפועל, לעיתים תמצאו שהגיעו רק כ-50% מהמזומנים. 

לא להתבאס מכך. הם חסכו לך זמן ופסלו את עצמם, כי אנחנו לא רוצים אנשים שלא עומדים במילה שלהם ולא יכולים להגיע לפגישה אפילו מבלי לעדכן על כך, או לעדכן על כך בדקה האחרונה.

תיאור החברה והתפקיד מתרחשים רק פעם אחת עבור כל הנוכחים. מענה על שאלות שנשאלות עונה לכל הנוכחים בבת אחת.

ייתכן שבשלב זה יהיו כאלה שיקומו ויצאו. זה בסדר. תהיו ערוכים לכך. תן להם לעזוב מהר. הם בסך הכל פוסלים את עצמם וחוסכים לך זמן. 

בכל מקרה, עבודה היא לא תמיד מהנה ובעל העסק זקוק לאנשים ראויים ונאמנים שיכולים לעבוד איתו גם בתקופות קשות.

מועמדים אחרים רואים שיש כמות של אנשים שמתמודדת על התפקיד, וזה אומר שהתפקיד עצמו והחברה עצמה רצויים.

לאחר שנשארת עם קבוצת אנשים, קבל אותם לראיון אישי קצר של 5-10 דקות, כדי לסנן את אלה ששווה לך להשקיע בהם כעת בדיקה מעמיקה יותר, ושחרר את כל האחרים.

אם אינך יודע כיצד לקיים ראיון מושלם של 5 דקות, כדאי שתגיע אלינו להכשרה בנושא.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט