צ׳יק צ׳ק = 3 שעות

כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

יש הבדל בין רשימת משאלות לבין אסטרטגיה אמיתית. רשימת משאלות מסתיימת במגירה. אסטרטגיה מסתיימת בתוצאות ובשינוי המצב הקיים. הנה מדריך קצר שמראה איך לעשות את זה צעד אחר צעד. המדריך הזה יעזור לך לבדוק את עצמך, ואם צריך, לתקן.

שיעור על גבולות, תכנון ופרודוקטיביות

בשנת 1999 הייתה לי חברה לייעוץ והדרכה בתחום המחשוב הארגוני.

לימדתי מהנדסי מערכות במכללת רמת-גן, ודרך המנכ”ל של אחד הסניפים, פגשתי אדם מיוחד ששמו אורי.

אורי הבחין שהגישה שלי לניהול פרויקטים היא שונה מכל מה שנתקל בו עד אותו יום והציע לי להתגייס לחברת ג׳טרוניקס הבינלאומית כדי להקים את חטיבת שירותי המומחה שלהם.

בין המנהלים הבכירים בחברה היה אילן, מנהל ותיק שעבד שם כבר 28 שנים וניהל צוות של עשרות טכנאים שסיפקו שירות בכל הארץ.

כשנכנסתי לחדר של אילן, ראיתי שלט גדול על הקיר שהודפס במדפסת נייר רציף, כזה עם חורים מהצדדים כמו של פעם.

על השלט היה כתוב: “צ׳ק צ׳ק = 3 שעות!

הסתקרנתי ושאלתי את אילן מה פשר השלט הזה?

אילן סיפור לי שמדי פעם היה מישהו נכנס לחדרו ומבקש ממנו שישלח את אחד הטכנאים שלו לטפל במשהו או לבצע שליחות “קצרה”, “עניין קטן” מסוג של “אני, רק שאלה…“.

כמו כשאתה ממתין בתור לקופה בסופר ואותו בחור בסוף קונה חצי מכולת ויוצא לפניך.

כשאילן היה מתנגד לשנות את תוכנית העבודה היומית, הוא היה שומע: “זה רק עניין קטן. זה צ׳יק צ׳ק“.

במקום לחזור על עצמו, אילן היה רק מצביע על השלט שעל הקיר כדי להבהיר מה ההשלכות המעשיות של “צ׳ק צ׳ק” והיה מפנה את המבקש למצוא פתרון אחר.

אז, כשמישהו אומר על משהו “זה צ׳יק צ׳ק”, ואפשר לראות שהאדם אינו מעריך נכון את המהלך, דע שהדבר יכול להסתכם בתנועה מיותרת ולא הכרחית ושיבוש של יום עבודה.

לפעמים למישהו חסרה הערכה של המאמץ הנדרש לביצוע משימה כלשהי. כלומר, הוא לא מעריך נכון, כי הוא רואה רק את התוצאה הסופית, לא את הדרך אליה.

אם אתה קוטע את עצמך כל הזמן לטובת “צ׳יק צ׳קים”, שקול ליצור חלון זמן ייעודי לבקשות כאלה במקום להגיב מיידית לכל דבר. אחרת, היום שלך יהפוך לסדרה של הפרעות ואתה לעולם לא תסיים את העבודה החשובה באמת!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם:

רוצה עוד זמן פנוי במהלך היום?

​לעשות סדר עוזר להכניס יותר כסף?

מה מנכ״ל של 900 עובדים פספס?

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • חשבת שהאצלת סמכויות זה למצוא מישהו שיעשה את העבודה במקומך? נשמע הגיוני, אבל רחוק מהמציאות… רוב בעלי העסקים שמתלוננים ש”אי אפשר לסמוך על אף אחד” עושים בדיוק את אותן טעויות, ואפילו לא יודעים שהם עושים אותן… אז בוא נבדוק למה הצוות שלך עדיין תלוי בך כאילו אתה שקע חשמל והם מטענים של אייפון עם 2% סוללה.
  • מעניין לראות איך עסקים מתקדמים לא בהכרח בגלל מאמץ גדול אלא בזכות תנועה מדויקת. בצד השני של זה, אפשר לעבוד קשה ועדיין לא לזוז כמעט בכלל. יכול להיות שאתה עושה הרבה, מתאמץ הרבה, מתכנן הרבה… ורואה מעט מדי תוצאות. לא פעם זה מרגיש כמו דפדפן עם 47 טאבים פתוחים: הכל דחוף, הכל דורש טיפול, אבל בפועל העבודה מתפזרת לכל הכיוונים ושום פעולה לא מקבלת מספיק כוח כדי לפרוץ קדימה.
  • כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
  • האם הלקוח כבר ראה אותך כמה וכמה פעמים (בחיים או ברשתות)? האם הוא ראה תוצאות של אחרים? אם לא, אתה זר. ואתה לא סוגר עסקאות עם זרים, אתה סוגר עם חברים. זה כמו דייט: לא מציעים נישואין אחרי 5 דקות. כנ״ל במכירות, הקטע הוא לגרום ללקוח להכיר אותך לפני שאתה מבקש ממנו להתחייב.
  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט