איך לנהל את העבר, ההווה והעתיד בעסק שלך

העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אבי הוא בעל עסק.

למרות שיש לו צוות, הוא מוצא את עצמו “רודף אחרי הזנב” ולא מצליח לצאת ממירוץ העכברים.

להלן כמה עקרונות בנוגע לתכנון הפעילות, שיש להבין ולשים אליהם לב כדי לצאת ממצב תקיעות שכזה.

כדי להצליח אי אפשר רק “לעבוד קשה”. צריך לתכנן נכון, לפעול באיזון ולשמור על שליטה. זה אומר לדעת לחלק את הזמן והמשאבים שלך בין מה שצריך עכשיו, מה שיקדם אותך בעתיד, ומה שצריך לסגור מהעבר.

שלב ראשון: תכנון מודע

שב ותכנן איך אתה נערך לספק מה שצריך + לקדם + למכור + ללמוד (כל פעולה שגורמת לך להיות מהיר יותר, טוב יותר ואפקטיבי יותר היא השקעה בטווח הקצר והארוך.)

כלומר כל שבוע אתה צריך לוודא שאתה גם נותן שירות (שומר על ההווה), גם משווק ומוכר (דואג לעתיד), גם לומד ומשתפר (מעלה את הכישורים שלך ודואג לעתיד), וגם סוגר פערים מהעבר.

שלב שני: עבודה בהילוך גבוה

למד לעבוד מהר!!! ולייצר מה שצריך מתחת לזמן. 

זה תלוי במיומנות שתצליח להכניס לשימוש.

זו הדרך לייצר זמן.

שלב שלישי: שמירה על לוח זמנים

הקפד לשמור על לוח הזמנים ולהגביל את זמן השירות.

אל תיתן לשירותים לגלוש בלי סוף. 

קבע גבולות ברורים. 

למשל, כמה זמן כל לקוח מקבל. אחרת, לא יישאר לך זמן לדברים אחרים.

זכור שבלי גבולות לעולם גם לא יהיה זמן לשיווק או ללמידה.

שלב רביעי: להכות בברזל כשהוא חם, גם אם הידיים רועדות…

הכי קל להתמודד עם מה שהכי קל לך להתמודד איתו.

אבל זה המבחן של עוצמה: האם אתה מצליח לעשות מה שאתה צריך לעשות כאשר אתה צריך לעשות את זה?

הצלחה נבנית כשאתה עושה גם את מה שאתה לא רוצה לעשות, לא רק מה שקל או נוח.

לכן, אל תפסיק להיות אפקטיבי יותר ממה שנוח.

שלב חמישי: איזון בין עבר, הווה ועתיד

תכנון טוב מורכב מהקצאות נבונות של משאבים (לא רק כסף, אלא גם כוח אדם ופרקי זמן) כדי שדברים ימשיכו להתגלגל. 

זה כולל גם לדאוג לעתיד (קידום, מכירות, לימודים, כרית ביטחון בצורה של חיסכון חודשי וכו׳), וסגירת דברים פתוחים מהעבר (לספק שירות בפיגור, לסגור חובות כספיים וכו׳).

אם תקפיד על האיזון הזה של הקצאת משאבים בין הווה (שירות, תפעול, גבייה), עתיד (שיווק, מכירות, למידה, חיסכון) ועבר (סגירת חובות ופיגורים), ובנוסף תשמור על אפקטיביות גם כשלא נוח או לא נעים, תוכל להתרחב בצורה יציבה והדרגתית וכך להגיע לכל המטרות שלך!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?
  • יש נקודה שבה בעלי עסקים מבינים שהם צריכים לשמור על נוכחות שיווקית מתמשכת מול לקוחות קיימים וחדשים. הם מתחילים לשלוח מיילים, אולי אפילו מכתבים, מרגישים שהם עושים משהו נכון. ואז עוברים שבועיים, שלושה, חודש… ושום דבר לא קורה. אף אחד לא מגיב, אף אחד לא חוזר, ונראה שכל המאמץ הזה פשוט נזרק לפח. זה הרגע שבו רוב האנשים מפסיקים. הם מחליטים ש”זה לא עובד”, שזה בזבוז זמן, ושעדיף להשקיע את האנרגיה במקום אחר. והנה הפרדוקס: הם עוצרים בדיוק כשהדברים עומדים להתחיל לעבוד, ממש לפני שהזרימה הזאת שהם יצרו מתחילה לחזור אליהם בחזרה.
  • כמה פעמים דחית שיחה קשה עם מנהל או עובד? או ידעת בדיוק מה צריך לעשות אבל פשוט היה יותר נוח לא לעשות? ואז הזמן עובר ואתה עדיין לא עשית את זה למרות שאתה יודע כמה זה נחוץ. זה קורה כי זה “לא נוח” או “לא נעים”. כי יש שיחה שצריך לנהל עם מישהו ואתה פשוט לא בטוח איך הוא יגיב. המקרה הבא מראה איך בעל עסק אחד דחה עוד ועוד שיחה חיונית רק בגלל החשש מהתגובה של אחיו שעבד תחתיו, ובאיזה מטה קסמים השתמשנו כדי לפתור את זה…
  • כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.
  • אתה יושב בעבודה עד מאוחר, משכנע את עצמך שככה אתה יותר פרודוקטיבי, ופתאום מגלה שאתה שרוף, על הקצה, והמשפחה כבר לא זוכרת איך אתה נראה. מה שקורה כאן זה שתשומת הלב שלך נתקעה במקום אחד, ושאר התחומים בחיים שלך מתחילים לשלם את המחיר. אז איך לאפס את המערכת ולחזור ליעילות אופטימלית?
  • תאר לעצמך מישהו שיש לו קוץ ברגל. הוא הולך לטיפול, ונותנים לו עיסוי בגב ותה חם. נשמע כיף חיים, אך האם זה יעזור? ברור שלא. אבל מה שיותר גרוע, אחרי שזה לא עובד, הוא מתחיל לחשוב שאולי אין פתרון בכלל. הוא הרי כבר ניסה דברים וכלום לא עזר. ככה זה עובד גם עם ייעוץ עסקי: אתה מרגיש שמשהו לא עובד בעסק, מזמין יועץ, ואם הוא נותן לך פתרון שלא קשור לבעיה האמיתית, אז אתה תיישם, תראה שזה לא עובד, ותאמין שזה אתה. או שהעסק שלך לא ניתן לתיקון. כשהאמת היא שפשוט לא טיפלו בקוץ!
  • יש משפט אחד שיכול לשנות לחלוטין את התגובה שאתה מקבל מלקוחות פוטנציאליים. המשפט הזה הוא ההבדל בין לקוח שמהנהן בנימוס ועובר הלאה, לבין לקוח שפתאום מתעורר ואומר “וואו, ספר לי על זה”. תתפלא, אבל זה פחות קשור לכריזמה, ניסיון, או מחיר. זה קשור למשהו שאתה אולי עושה אוטומטית כבר שנים, בלי לחשוב פעמיים…
  • לקיחת אחריות ויוזמה הן תכונות ניהוליות מבורכות. אבל מה קורה כשמנהל קופץ לפתור בעיה בעצמו במקום להפנות אותה לאדם המתאים? הסיפור הבא, שהתרחש בעקבות סדנה שהעברתי על יעילות ארגונית, ממחיש בצורה מושלמת את הפער בין לקיחת אחריות אמיתית לבין עשיית העבודה של מישהו אחר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט