האם אתה מקצה כספים נכון?

איך לזהות בעיית הקצאות כספים? ומהן הפעולות הנדרשות להבטחת ניהול כספי יעיל?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

איך תדע שיש לך בעיית הקצאות?

אם אחרי חודשים ארוכים של עבודה, אין לך כרית בטחון שאתה יכול לממש מייד כדי לטוס לחופשה, לשדרג את המחשב או לשלם חשבון שאין לך כסף מיידי לשלמו, דע שהכסף לא הוקצה נכון.

ללקוח שלי יש חברה גדולה המגלגלת מיליוני שקלים. החברה הוקמה בעזרת הלוואת בעלים. כשניגשנו לטפל בפיננסים של החברה התברר שבמשך כל השנים שהחברה פעילה לא התבצע החזר הלוואת בעלים ולא נצברה כל כרית בטחון להישען עליה.

טיפול

במקרה של הלקוח שלי, ישבנו ובחנו לעומק את זרימת הכספים והקצאת המשאבים.

רקע

הושם דגש על הקצאת הכספים הדרושים לשיווק ולקידום והתעקשות חסרת פשרות על הזרמת כסף לכרית הביטחון. גם אם אין סכום גדול – חשוב להקצות סכום כלשהו כדי להמשיך את הזרימה.

החוכמה היא לנתב מספיק כסף לשיווק ולקידום. פעולה זו אמורה להביא לך מספיק תנועה ובהכרח תגדיל את המכירות והתפוקה. (אם אתה לא רואה מספיק תוצאות מפעולות השיווק שלך, או לא בטוח איך לשווק נכון, דבר איתי.)

במסגרת הטיפול ישבנו ובחנו לעומק את הכספים שנכנסו ואיך הם הוקצו, והחלטנו כיצד לנתב כספים בהמשך בהתחשב במשאבים הקיימים.

חלק משלבי הפעולה:

כדי להחזיר את השליטה הפיננסית לחברה וליצור צמיחה יציבה, יישמנו שורה של מהלכים אסטרטגיים. הנה דוגמאות לכמה מהשלבים בתהליך.

  1. הגדרת סדרי עדיפויות בהקצאה – יצרנו חלוקה ברורה בין הכספים שנכנסים לחברה והגדרנו כמה חייב להיות מוקצה לשיווק, לתפעול שוטף, לבניית כרית ביטחון וכו׳.

  2. מעקב ושיפור מתמיד – הקמנו מערכת בקרה שמנטרת מדי חודש האם הכספים מוקצים כמתוכנן, ואם לא אילו התאמות יש לבצע. כך ניתן היה לזהות במהירות האם יש דליפות או תחומים שבהם הכסף לא עובד בצורה מיטבית.

  3. מנגנון השקעה פנימית – במקום לחכות לרווחים גדולים ש”יאפשרו” השקעה, קבענו סכום קבוע שחוזר להשקעה בעסק כל חודש, גם אם מדובר בסכום קטן. פעולה זו שימשה כמנוע צמיחה יציב ולאורך זמן.

אחת הבעיות שיש לאנשים עם ״תכנונים פיננסים״ היא שאפשר לתכנן עד מחר מה תעשה אם כסף שעדיין לא הרווחת. וזה גם יכול להיראות יפה מאוד על הנייר.

הטריק הוא לתכנן כך שהכסף שיש לך היום יושקע באופן שיחזיר לך פי כמה בחודש הבא. וזה בדיוק הדגש שאנחנו שמים בעבודה עם הלקוחות שלנו. תכנון פיננסי נכון הוא משהו שאתה באמת יכול לעמוד בו, ושעם הזמן מגדיל את העתודות והרווחה הכללית שלך.

תוצאות

פעולה זו בלבד הכניסה סדר ושליטה. ההנהלה קיבלה תמונה ברורה על נתיבי הכסף, ההשקעה בשיווק החלה להניב יותר לקוחות, ולראשונה נצברה כרית ביטחון אמיתית, שסיפקה לחברה יציבות כלכלית ויכולת לתכנן קדימה.

באקספדיטור מאיץ עסקים אנחנו עובדים עם עסקים, ומלווים אותם כך שידעו איך לפעול נכון ולהשיג את המטרות העסקיות (ואפילו האישיות) שלהם. רוצה ללמוד איך לתכנן נכון את הפן הפיננסי? כל הפרטים על הסדנה הקרובה כאן.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט