אני לא מתקשר שוב!

תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

איך אמונה אחת קטנה יכולה למנוע צמיחה של עסק שלם

היום דיברתי עם בעל עסק בתחום הכושר. ״אני לא עושה פולואו אפ במכירות״ הוא הסביר לי בנחרצות. ״אני מתקשר פעם אחת, ואם האדם עדיין לא קונה אני לעולם לא מתקשר יותר!״

״כן,״ הסכימה השותפה שלו. ״אחרת אנשים חושבים שזה ספאם״.

ואני עצרתי וחשבתי על כל מי שהודה לי עד כה על כך שלא ויתרתי על לעזור לו, והתקשרתי והזכרתי ווידאתי שהוא כן סוגר את העסקה, וכן מגיע ליעדים שלו.

נזכרתי גם בנותן שירות שבימים אלה ״רודף אחרי״ כדי להשיג ממני תשלום על שירות שאני צריך להתחיל ונחוץ לי כמו אוויר לנשימה, אבל פשוט עוד לא הגעתי לזה. האם הייתי רוצה שהוא יפסיק להתקשר וישכח ממני? ממש לא! הוא עוזר לי…

חלומו של כל איש מכירות

בעולם מושלם ברור שהיה עדיף שהיינו מדברים עם ליד פעם אחת, הוא באותו הרגע היה רואה את האור ומיד סוגר, וגם משלם בצורה מלאה.

היה עדיף שגם לא היה צריך להסביר יותר מדי. שיחה בסגנון:

ליד: ״יש לי חתונה מתקרבת ואני רוצה לרדת 10 קילו ב-3 חודשים.״

מאמן כושר: ״אני יודע לעשות את זה ועזרתי ללקוחות רבים באותו המצב בדיוק. זה יהיה 4,200 ש״ח לחבילה.״

ליד: נשמע טוב. הנה כרטיס האשראי. תודה!״

נשמע חלום, לא?

אבל אם זה היה המצב, כנראה שגם לא היה צריך את מאמן הכושר, כי הליד היה כל כך בשליטה על החיים שלו ועל תשומת הלב שלו שהוא היה רואה ביוטיוב בעצמו בדיוק מה לעשות, וקם כל יום ב-5 בבוקר לפני העבודה כדי לעשות את כל התרגילים ושינויי התזונה בעצמו.

הלקוחות שלך הם בני אדם והם צריכים עזרה

העולם הזה לא בנוי ככה, ורוב האנשים לא פועלים ככה. זו בדיוק הסיבה שאותו אדם צריך את מאמן הכושר! שיעזור לו עם משמעת ועם התמדה ועם הדחיפה להגיע לתוצאה המדויקת שהוא מנסה להשיג.

העולם לא מושלם. לקוחות שוכחים. מתלבטים. מתפזרים. והם צריכים שיזכירו להם מה חשוב להם באמת. 

אתה לא צריך לקחת את זה באופן רגשי או אישי כשלקוח לא עונה, לא חוזר, או אומר “לא עכשיו”. זה לא שהוא דוחה אותך, אלא שפשוט יש לו בלגן בראש, עומס, או הסחות דעת אחרות.

בקיצור, לידים לא מתעלמים ממך בכוונה, הם פשוט בני אדם בעולם כאוטי והרבה פעמים אין להם מספיק שליטה על החיים.

אז העזרה ללקוח לא מתחילה רק אחרי שהוא משלם, אלא כבר בשלב תהליך המכירה!

מהות התפקיד של איש המכירות הוא לעזור ללקוח לקבל את העזרה שהוא צריך. לעולם לא להתקשר פעם נוספת אולי יכול להישמע למישהו ״אצילי ואלגנטי״, אבל הנקודה היא שזה לא עוזר ללקוח.

מה יקרה אם פשוט תתמיד עוד קצת?

ואם אתה צריך מוטיבציה נוספת לעשות פולואו אפ באדיקות, הסטטיסטיקות בנושא מראות שמי שעושה פולואו אפ מוכר פי כמה וכמה. וביניינו, הוא גם מצליח לעזור להרבה יותר אנשים ולא נותן להם לוותר לעצמם.

למשל נמצא שכ‑80% מהמכירות לעסקים דורשות 5–12 מגעים כדי לסגור, והסטטיסטיקה מראה שרק כ-2% מהמכירות מתבצעות ביצירת המגע הראשונה. 

44% מאנשי המכירות מוותרים אחרי שיחת פולואו אפ אחת בלבד. מבחינה סטטיסטית, שיחת פולואו אפ אחת פשוט לא מספיקה כדי לסגור את רוב המכירות.

60% מהלקוחות אומרים “לא” ארבע פעמים לפני שהם אומרים “כן”. היכולת להתמיד גם אחרי סירובים היא מה שמפריד בין מי שמוכר לפעמים, לבין מי שמוכר בעקביות.

75% מהקונים אונליין מצפים לקבל 2–4 שיחות טלפון. אל תוותר לפני שהגעת (או עברת) את הציפייה הזו, כי הרבה מכירות קורות דווקא בשיחה החמישית.

לסיכום

אחת מהשגיאות הגדולות שאנשים עושים במכירות היא להניח שלקוח שלא קנה מיד פשוט “לא מעוניין” ולוותר עליו. 

תהליך המכירה הוא לא ״ניסיון להשיג כמה שיותר כסף״, אלא מערכת שלמה שתפקידה לעזור לאנשים לקבל את ההחלטות שהם יודעים שהם צריכים לקבל. העזרה ללקוח לא מתחילה רק אחרי שהוא שילם. היא מתחילה ברגע שאתה עוזר לו להתגבר על הפחדים, הספקות והדחיינות, ולהתחייב לפתרון.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


ראה גם:

חוק ה-4 במכירות

מהירות היא המפתח להמרת לידים

למה לקוחות לא חוזרים אליך?

איך לבצע מעקב מכירות בלי להציק?

פעולה פשוטה ​שמקפיצה את המכירות

איך למכור אפילו יותר?

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.
  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם, ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין איש מכירות ליועץ.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…
  • הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?
  • אתה יושב במשרד ומנסה להבין איך זה קרה שוב. ביקשת מהעובד לטפל במשהו פשוט והוא עשה משהו אחר לגמרי. השותף לא קלט את התמונה הגדולה, הספק שוב לא עמד בהתחייבויות, והצוות ממשיך לעשות מה שבא לו. אתה מרגיש שאף אחד לא באמת מקשיב ואולי בכלל גייסת את האנשים הלא נכונים… מה אם הבעיה היא פחות באנשים אלא בצעד ניהולי חיוני שאתה פספסת?
  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט