איך לזהות ולהימנע מלקוחות לא מתאימים עוד לפני שהם הופכים לכאב ראש – חלק א׳
אולי כבר למדת את זה בדרך הקשה, אחרי שכבר השקעת שבועות, חודשים או שנים בלקוח שהפך כל פרויקט לסיוט, שאב את האנרגיה שלך עם דרישות בלתי פוסקות, ובסוף אפילו לא היה מרוצה מהתוצאה. האמת היא שאת רוב הצרות האלה אפשר למנוע עוד לפני שהן מתחילות, אם רק יודעים לזהות את הדגלים האדומים מראש. נתחיל עם אחד הדגלים החשובים…
כיצד לא להכניס ראש בריא למיטה חולה
במאמר קודם דיברתי על למה אתה לא צריך לעבוד עם כל לקוח, והפעם נסתכל על איך אפשר לזהות ולסנן את הבעייתיים מראש.
יש מספר דרכים לעשות את זה, וכאן אנחנו הולכים לעבור על אחת מהדרכים.
ככל שלקוח משלם פחות, כך הוא עושה יותר צרות
הכלל הזה לא נכון ב-100% מהמקרים, אבל בהחלט מתקרב לשם…
לכן כל כך חשוב למרות כל הפיתויים (ולא חסר) להישאר נאמן לתמחור שעוזר לך לסנן לקוחות.
נכון, אתה תפסיד חלק מהם, אבל הזמן והשקט הנפשי שתקבל בזכות העובדה שאין לך את הלקוחות האלה שווים הרבה יותר.
בהנחה שאתה בעל עסק מקצועי וסביר, השירותים שלך שווים את מה שאתה אומר שהם שווים. וככל שתזהה יותר התנגדויות או חיכוך מצד לקוחות פוטנציאליים סביב המחיר, סיכוי לא קטן שכך הם יהיו בעייתיים יותר בהמשך.
לקוחות זולים עולים ביוקר
לקוחות כאלה מערערים על הערך שלך ותוך כדי כך שואבים לך זמן ואנרגיה, כי הם רואים יותר את המחיר מאשר את הערך.
חשוב שתעריך את העבודה שלך ותקבע מחירים שמושכים לקוחות שמכבדים את הזמן והמומחיות שלך.
אבל לא צריך להיות גם תחרותיים?
אנשים חושבים שתחרותי = זול. אבל זו פרשנות שגויה.
תחרותי פירושו שווה יותר ממה שאתה עולה.
לכן אתה בונה הצעה שבה הערך שאתה נותן גבוה משמעותית מהמחיר שאתה גובה. זה לא אומר שהמחיר שאתה גובה צריך להיות נמוך.
אם אתה “תחרותי”, זה אומר שיש לך יתרון בשוק. זה יכול להיות ידע ייחודי, שירות טוב יותר, מהירות, אחריות, או תוצאות מוכחות.
אז הפתרון האמיתי הוא להעלות מחירים ולשווק יותר ולקהל היעד הנכון, שיכול לשלם את מה שהשירות או המוצר שלך שווים.
תשקיע בשיווק שמושך את האנשים הנכונים ודחה את השאר
אם אתה ממתג את עצמך נמוך, אתה תמשוך לקוחות בהתאם. תשתמש בתמחור גבוה ואל תתנצל על כך שאתה עובד רק עם אנשים מחויבים.
שיווק טוב הוא סינון אוטומטי.
הפרסום שלך לא רק מושך לקוחות אלא גם מסנן אותם. כשאתה משווק נכון, אתה בעצם אומר “כן” לסוג אחד של לקוח ו”לא” לסוג אחר, עוד לפני שהם מתקשרים אליך.
הפחד הגדול הוא “אבל אני אפסיד לקוחות!“.
נכון. ותרוויח מזה.
אתה אולי תפסיד 80% מהפניות, אבל אלה היו הפניות הבעייתיות.
אתה תישאר עם 20% איכותיים, שישלמו יותר, יהיו נעימים יותר, וימליצו עליך לאחרים.
אם אתה לא בטוח איך לעשות את זה, מוזמן לענות על השאלון ואני אעזור לך עם האסטרטגיה הנכונה לעסק שלך.
למעבר אל חלק ב׳: איך לזהות ולהימנע מלקוחות לא מתאימים עוד לפני שהם הופכים לכאב ראש, חלק ב׳
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״