מה לעשות כשנתקלים בבעיה שלא נראה שיש לה פתרון?
יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
בעיה שנראית כמו קיר בטון שאי אפשר לעבור
לא פעם קורה לנו כבעלי עסקים וכמנהלים שאנחנו עומדים מול בעיה שנראית גדולה מדי לפתרון. זה מה שקרה לי אתמול עם לקוח. ישבנו לטפל בפיננסים שלו.
הסכום שעמד לצאת היה נראה לו גדול ולא היה פתרון באופק. חצי מיליון ש”ח לתשלום זה בכל זאת סכום לא מבוטל. אז איך פתרנו את המצב?
לראות את הבעיה כמו שהיא באמת
בעיה מורכבת מגורמים, ולכן הנחתי אותו לפרק את הבעיה הפיננסית הגדולה למרכיביה.
רק כשיש לנו את המרכיבים, אפשר לבדוק כיצד אפשר לשחק איתם.
- הנחתי אותו לכתוב את כל ההוצאות הצפויות בשלושת השבועות הקרובים. (התקופה ה”בעיתית”).
- הוא חילק את ההוצאות לקטגוריות: תשלומים לספקים, הוצאות שוטפות, משכורות, רשויות, ושונות.
- עכשיו פנינו לבדוק אילו כספים ניתן להכניס בתקופה זו: עסקאות לסגירה, עסקאות לגביה וקבלת מימון לרכש של עסקאות גדולות.
- אחרי העבודה המדוקדקת, במקום חצי מיליון שקל שנראה שהיו חסרים, נשארו כ-80,000 ש”ח שלא נמצא להם פתרון מיידי. אומנם זהו סכום מכובד, אך עם תושיה והגדלת מאמץ המכירה, אפשר לפתור זאת.
פרק את הבעיה ותמצא את הפתרון
אז המסר הוא:
אם יש לך בעיה גדולה שלא נמצא לה פתרון מיידי, התבונן על החלקים המרכיבים אותה.
עצם ההתבוננות בבעיה, גורמת להבנה טובה יותר שלה ולמציאת פתרונות.
פתרון דרך חלוקה וטיפול במרכיבי הבעיה השונים עובד טוב בפיננסים, אך פועל גם על בעיות כוח אדם, שיווק, חוסר סדר, ובעצם כל תחום בעסקים ובחיים!
ראה גם:
האם בעיות תזרים הן האויב מספר 1 של העסק שלך?
איך יוצאים מבוץ של 5.2 מיליון ₪ חובות?
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״