הזמן הכי טוב לטפל בהתנגדויות למחיר הוא לפני שאתה בכלל מציג את המחיר 

הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

על פינוי מוקשים מהדרך במכירות

כמעט כל מצב שבו יש התנגדות מחיר בשלב הסגירה אפשר למנוע אם מטפלים מראש בסוגיית ההשקעה והתוצאה בשלבים הראשונים של השיחה.

האמת היא שהזמן הכי טוב לטפל בהתנגדויות למחיר הוא לפני שאתה בכלל מציג את המחיר.

למה? כי הרבה יותר קל למנוע התנגדות מאשר לטפל בה אחרי שהיא כבר עלתה. 

אתה שואל את השאלות, מעלה את החששות בעצמך, ונותן מענה עוד לפני שהלקוח מספיק להתלבט או להילחץ.

אם אתה מחכה להתנגדות אחרי שהצגת את המחיר אתה כבר בעמדת מגננה. אבל אם אתה בונה את כל השיחה נכון מראש, אתה שולט בשיחה.

לכן אל תחכה שהלקוח יגיד “זה יקר לי”. אל תיתן לו להגיע לשם. במקום זה, תקדים תרופה למכה. אתה כבר יודע מה הלקוח הולך להגיד, אז תתייחס לזה מראש.

על סמך הניסיון שלך, גלה מראש מה יעצור אותו מלקנות

נצל את העיקרון שבכל עסקה שלא סגרת היה משהו שלא ידעת.

ברגע שאתה יודע את זה מראש אתה יכול לכלול את זה בתוך ההצעה שלך. (לא בתור תגובה, אלא כחלק מהשיחה מלכתחילה.)

לפני הצגת המחיר, שאל שאלות כמו: 

  • “מה יכול לעצור אותך מלעשות את ההשקעה הזאת?”
  • “האם יש לך חששות שמדאיגים אותך, שעלולים למנוע ממך להתקדם?”
  • “מה עשוי לעצור אותך מלקנות?”
  • “מה עשוי למנוע ממך להשקיע בזה כרגע?”
  • “רציתי לשאול לפני שנמשיך, אילו נושאים חשובים לך על מנת לקבל החלטה?”

הנה דוגמה בהקשר של שיחת מכירה:

איש מכירות: “תודה ששיתפת. אגב, כשמדברים על עלויות, אני רוצה להיות גלוי איתך, ההשקעה במוצר שלנו היא לא הזולה בשוק, אבל מה שכן, הלקוחות שלנו מגלים מהר מאוד שהערך והחיסכון בזמן הופכים את זה להשקעה משתלמת מאוד לטווח הארוך. האם יש חששות ספציפיים לגבי המחיר שתרצה לשתף?”

לדוגמה ליישום בשטח, קרא את איך מכרתי פרויקט יקר פי 20 ממה שמתחרים שלי ניסו למכור.

הקדמת תרופה למכה ופינוי המוקשים בדרך

כשאתה שואל את השאלות האלה לפני הצגת המחיר, אתה למעשה עושה שני דברים חשובים: 

ראשית, אתה מזהה את המוקשים, ההתנגדויות שעלולות לפוצץ את העסקה כשהלקוח עדיין לא בעמדת הגנה, והוא עדיין פתוח ומוכן לשתף.

שנית, אתה מפנה את המוקשים האלה מהשטח לפני שאתה והלקוח צועדים עליהם בתהליך המכירה.

כשאתה מעלה את הנושא בעצמך ונותן עליו מענה, הלקוח כבר שומע את התשובה כשהראש שלו עוד פתוח לקבל מידע, לא כשהוא כבר נעול בעמדה. כלומר, בזמן שהוא עדיין במצב של למידה, ולא במצב של הגנה.

השיטה הזאת יכולה לעזור לך למנוע את רוב ההתנגדויות. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, מומלץ להשתמש בה יחד עם סולם ההחלטה.

אם יש צורך בעזרה במכירות, אפשר לפנות אלי ישירות באמצעות השאלון הבא.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


אל המדריך המלא:

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.
  • ביקשת משהו מהעובדים שלך, קיבלת הנהון ובסוף גילית שזה לא קרה? או שדרשת להגדיל ראש ולהקפיד לכבות אורות ומזגנים, ואז גילית שהמערכות עבדו כל הסופ”ש כאילו אף אחד לא שמע אותך? יעדים לא מתממשים, הוראות לא נאכפות, והרגלים מזיקים ממשיכים לחזור על עצמם? מה שנראה כמו חוסר שיתוף פעולה מצד הצוות, מתגלה לא פעם כתוצאה של הרגלים ודפוסים סמויים שמנהלים גם את העובדים וגם את המנהל עצמו. מה עומד מאחורי התופעה הזו, ואיך אפשר לשבור את הדפוס?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט