כיצד להיפטר מתחושת חוסר הצלחה

מבחוץ זה נראה סיפור הצלחה: עסק עם 11 עובדים, פרויקטים שצומחים, לקוחות שנכנסים, ומשפחה חמה עם אישה וארבעה ילדים. אבל בפנים התחושה שונה לגמרי. למרות כל ההישגים, שלומי הרגיש שהוא דורך במקום. הוא עובד בלי הפסקה, מתאמץ לסחוב קדימה, ובכל זאת ההרגשה הקבועה שמלווה אותו היא דווקא של חוסר הצלחה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

שלומי הוא בעל עסק.

יש לו 11 עובדים, פרויקטים שהולכים וגדלים, יש תנועת לקוחות, הוא מטפל ואין לו רגע אחד פנוי ביום.

למרות כל זה, הוא מרגיש תקוע. האמת שהוא מרגיש די אבוד.

הוא עובד בחריצות, דוחף ומושך.

מעודד את העובדים בכל הזדמנות.

בבית, יש לו 4 ילדים, ואישה מקסימה.

אבל…. הוא מספר לי כל הזמן, על כך שהוא רואה שדברים מתפתחים, מחזורים גדלים, אך הוא מרגיש שהוא לא מצליח.

גיליתי לו איך אפשר להיפטר מהתחושה הזו של חוסר-הצלחה, למרות העבודה הקשה. והוא הופתע שיש רק שלוש פעולות בסיסיות שמיידית יכולות להקל בצורה דרמטית על התחושה הזו.

שלוש פעולות לחיזוק הצלחה

מבחינת כל אדם, אפשר לחלק את העולם לשני תחומים: זה שבחוץ, וזה שבפנים.

היכולת להתבונן החוצה היא בעלת ערך, כי היא מאפשרת לאדם למקם ולמקד את תשומת הלב שלו על דברים בסביבה שלו, וכך לקלוט מה קורה סביבו. 

זה הצעד הראשון שעליך לעשות אם ברצונך אי-פעם להצליח לעשות משהו בנוגע לפעולות ותוצאות בסביבה שלך.

פשוט אי אפשר לטפל ביעילות במשהו שהאדם אינו ער לו במידה מספקת.

במקרים מסוימים, תשומת הלב כל כך “נדבקת” לנושא מסוים, מחשבה מסוימת או שהאדם מסתכל על נושא “קרוב מדי” עד כדי כך, שהוא אינו יכול לקלוט את מה מתרחש בסביבתו. כל תשומת ליבו מופנית לאותו נושא, ופחות ופחות לסביבה.

מצד שני, יש את העולם שבחוץ. או מחוץ למחשבות שלו. לדוגמה אם נסגרו 3 עסקאות. אז נסגרו 3 עסקאות.

אך בתחושה, אדם עלול להרגיש שהוא מכר “מעט מדי”, או לחלופין להיות גאה בכך שהוא מכר בזמן שבפועל התכנית דורשת למכור פי ארבעה יותר.

לכן יש שלוש פעולות כדי לחזק הצלחה, ולחזק את האפשרות להפיק תוצאות טובות יותר:

  1. קבע את המכסה אותה תרצה להשיג מתחילת השנה ועד סופה. זה יכול להיות כל דבר שתרצה, כל עוד הוא דבר שהוא בגדר בר-השגה ואולי עוד כמה אחוזים כלפי מעלה.

    אפשר לבחון כמה עשית שנה קודמת כדי לקבל מושג על הטווח שאליו אפשר להגיע. אולי צריך לעבד תכנית שיווקית כדי לראות מה פוטנציאל השוק האמיתי. אך יהיה המספר אשר יהיה, זה משהו שאליו מכוונים.

  2. מדוד את התפוקה הנוכחית. לפעמים היא גדולה מאפס. ולפעמים היא אפס. תהיה אשר תהיה התפוקה, סמן אותה על גבי הגרף.

  3. המשך למדוד במרווחים קבועים וסמן אותה על גרף המראה אם יש עליה או ירידה ביחס לסימון הקודם.

    על ידי שרטוט התפוקה על גבי הגרף, אפשר להשאיר בצורה יעילה את תשומת הלב על העולם שבחוץ ולדחוף את עצמך לביצוע פעולות לשיפור התפוקה והתוצאות. 

בתור טיפ בונוס, ודא שאתה מקפיד גם על הדברים הבאים: הדברים הקטנים שמרוקנים אותך גם כשאתה לא שם לב

עדיף שתראה את המצב האמיתי מול העיניים

אין טעם לנסות להחזיק אותו בראש ו”למכור” לעצמך או לאחרים ש”המצב בסדר” או ש”המצב יהיה טוב יותר”.

עדיף להציב אותו מול העיניים ולפעול כדי שיהיה טוב יותר. וכשיש עליה בגרף כתוצאה מעבודה נכונה, התחושה המצויינת לא תאחר להגיע.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט