כיצד להיפטר מתחושת חוסר הצלחה
מבחוץ זה נראה סיפור הצלחה: עסק עם 11 עובדים, פרויקטים שצומחים, לקוחות שנכנסים, ומשפחה חמה עם אישה וארבעה ילדים. אבל בפנים התחושה שונה לגמרי. למרות כל ההישגים, שלומי הרגיש שהוא דורך במקום. הוא עובד בלי הפסקה, מתאמץ לסחוב קדימה, ובכל זאת ההרגשה הקבועה שמלווה אותו היא דווקא של חוסר הצלחה.
שלומי הוא בעל עסק.
יש לו 11 עובדים, פרויקטים שהולכים וגדלים, יש תנועת לקוחות, הוא מטפל ואין לו רגע אחד פנוי ביום.
למרות כל זה, הוא מרגיש תקוע. האמת שהוא מרגיש די אבוד.
הוא עובד בחריצות, דוחף ומושך.
מעודד את העובדים בכל הזדמנות.
בבית, יש לו 4 ילדים, ואישה מקסימה.
אבל…. הוא מספר לי כל הזמן, על כך שהוא רואה שדברים מתפתחים, מחזורים גדלים, אך הוא מרגיש שהוא לא מצליח.
גיליתי לו איך אפשר להיפטר מהתחושה הזו של חוסר-הצלחה, למרות העבודה הקשה. והוא הופתע שיש רק שלוש פעולות בסיסיות שמיידית יכולות להקל בצורה דרמטית על התחושה הזו.
שלוש פעולות לחיזוק הצלחה
מבחינת כל אדם, אפשר לחלק את העולם לשני תחומים: זה שבחוץ, וזה שבפנים.
היכולת להתבונן החוצה היא בעלת ערך, כי היא מאפשרת לאדם למקם ולמקד את תשומת הלב שלו על דברים בסביבה שלו, וכך לקלוט מה קורה סביבו.
זה הצעד הראשון שעליך לעשות אם ברצונך אי-פעם להצליח לעשות משהו בנוגע לפעולות ותוצאות בסביבה שלך.
פשוט אי אפשר לטפל ביעילות במשהו שהאדם אינו ער לו במידה מספקת.
במקרים מסוימים, תשומת הלב כל כך “נדבקת” לנושא מסוים, מחשבה מסוימת או שהאדם מסתכל על נושא “קרוב מדי” עד כדי כך, שהוא אינו יכול לקלוט את מה מתרחש בסביבתו. כל תשומת ליבו מופנית לאותו נושא, ופחות ופחות לסביבה.
מצד שני, יש את העולם שבחוץ. או מחוץ למחשבות שלו. לדוגמה אם נסגרו 3 עסקאות. אז נסגרו 3 עסקאות.
אך בתחושה, אדם עלול להרגיש שהוא מכר “מעט מדי”, או לחלופין להיות גאה בכך שהוא מכר בזמן שבפועל התכנית דורשת למכור פי ארבעה יותר.
לכן יש שלוש פעולות כדי לחזק הצלחה, ולחזק את האפשרות להפיק תוצאות טובות יותר:
- קבע את המכסה אותה תרצה להשיג מתחילת השנה ועד סופה. זה יכול להיות כל דבר שתרצה, כל עוד הוא דבר שהוא בגדר בר-השגה ואולי עוד כמה אחוזים כלפי מעלה.
אפשר לבחון כמה עשית שנה קודמת כדי לקבל מושג על הטווח שאליו אפשר להגיע. אולי צריך לעבד תכנית שיווקית כדי לראות מה פוטנציאל השוק האמיתי. אך יהיה המספר אשר יהיה, זה משהו שאליו מכוונים. - מדוד את התפוקה הנוכחית. לפעמים היא גדולה מאפס. ולפעמים היא אפס. תהיה אשר תהיה התפוקה, סמן אותה על גבי הגרף.
- המשך למדוד במרווחים קבועים וסמן אותה על גרף המראה אם יש עליה או ירידה ביחס לסימון הקודם.
על ידי שרטוט התפוקה על גבי הגרף, אפשר להשאיר בצורה יעילה את תשומת הלב על העולם שבחוץ ולדחוף את עצמך לביצוע פעולות לשיפור התפוקה והתוצאות.
בתור טיפ בונוס, ודא שאתה מקפיד גם על הדברים הבאים: הדברים הקטנים שמרוקנים אותך גם כשאתה לא שם לב
עדיף שתראה את המצב האמיתי מול העיניים
אין טעם לנסות להחזיק אותו בראש ו”למכור” לעצמך או לאחרים ש”המצב בסדר” או ש”המצב יהיה טוב יותר”.
עדיף להציב אותו מול העיניים ולפעול כדי שיהיה טוב יותר. וכשיש עליה בגרף כתוצאה מעבודה נכונה, התחושה המצויינת לא תאחר להגיע.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?
טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:
להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.
כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.
להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטהלבעלי עסקים שרוצים יותר חופש
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״