האם העסק יכול להמשיך לרוץ קדימה ולייצר גם כשאתה בחופשה?

יצאתי לחופשה של חודש שלם עם המשפחה בהודו, ובינתיים העסק ממשיך לרוץ, לייצר לידים ולהכניס כסף. מה הסוד? האמת? זה לא סוד, זו מערכת שכל בעל עסק יכול לבנות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

יצאתי לחופשה משפחתית של חודש בהודו, כדי ליצור חוויות משותפות ולהרחיב את הניסיון של הילדים ושל אישתי ושלי במקומות חדשים ותרבויות שונות בעולם.

אז איך העסק רץ בלי להפריע בחופשה? הנה כמה כללים שאני מקפיד עליהם:

כלל ראשון: המשך לקדם. הקידום ממשיך לרוץ, ולחשוף אותנו בפני לקוחות חדשים.

הקידום לא צריך לעצור רק בגלל שאתה לא במשרד. משפכי השיווק צריכים להמשיך לרוץ, הלידים צריכים להמשיך להיכנס.

תחשוב על זה לרגע, איך אתה יכול לצפות ליציבות כלכלית אם אתה עושה רק פעולות שמפסיקות להכניס כסף ברגע שאתה מפסיק לעבוד?

אז מה הפתרון? אתה צריך להגדיר מראש מערכת שיווק שממשיכה לייצר תשומת לב ולהמיר אותה ללידים גם כשאתה לא זמין.

כלל שני: הרכב תהליך יעיל ואפקטיבי. התהליך מפרט את כל הצעדים שיש לבצע עם אדם שהגיב לפרסום ואת כל הנוסחים של ההודעות, התוצרים והאמצעים להציג לאדם ברצף הנכון. 

חשוב להבין שאם כל העסק תלוי בך, אתה בעצם צוואר הבקבוק שלו. במצב כזה אתה הופך להיות “העובד הכי טוב של עצמך”. ותאמין לי, זה לא עסק. זו הופעת סולו…

זה כמו לבנות בית על עמוד אחד – אתה!

לכן אתה חייב להוציא את הידע מהראש שלך, ולתעד אותו כדי שגם מישהו שהוא לא אתה יוכל לבוא ולעשות את זה.

לדוגמה: כתוב תהליך מפורט שמסביר מה בדיוק קורה מהרגע שליד נכנס למערכת. כולל ניסוחים מדויקים, תגובות, פעולות שצריך לבצע, מי עושה מה, ומתי בדיוק זה קורה.

מה זה אומר בפועל?

  • מישהו השאיר פרטים מהפרסום?
    יש נוסח מוכן מראש של מה אומרים לו, איך עונים, ומה עושים הלאה.

  • יש שיחה עם לקוח?
    מוגדר מראש מה השאלות שאתה שואל, מה ההצעה שאתה נותן, ואיזה מסמכים שולחים לו.

  • מי מבצע? מתי? איך?
    הכול כתוב באופן מסודר בתיעוד שאפשר להעביר לעובד חדש ולהגיד: “תעקוב אחרי זה, ואל תסטה” (וגם לתרגל אותו על זה).

זה חשוב כי עסק שבנוי על “טאלנטים” קורס כשהם עוזבים. אבל עסק שבנוי על תהליכים מדויקים גדל גם כשאתה בחופשה, וגם כשהצוות מתחלף.

כלל שלישי: אוטומציה במקום עבודה ידנית כרונית

התקן אוטומציות. האוטומציות דואגות למשל שאחרי שהאדם משיב על שאלון היכרות ראשוני, המערכת מחליטה בהתאם אם לסנן את האדם החוצה או להמשיך ולנתב אותו לתאם לעצמו שיחת היכרות עתידית, בחלונות זמן שהגדרתי מראש.

כל פעולה ידנית שאתה עושה יותר מפעמיים? תעצור ותבנה אוטומציה.

ואם אתה לא יודע איך, תמצא מישהו שכן. כי זמן זה כסף, ואוטומציה זו מכונה שמדפיסה לך זמן.

כלל רביעי: הכן מראש תוכנית כתובה ברורה לאספקת שירות ותאם אותה מראש עם הצוות ועם הלקוחות, כדי לשמור על תיאום ציפיות ואיכות שירות גבוהה.

אם יש תפקידים שעדיין רק אתה עושה בעצמך כמו למשל מכירות או ניהול מכירות, ומדובר בחופשה מאוד ארוכה, ייתכן שכדאי להקצות חצי יום עבודה מרוכז לביצוע עבודה או לפיקוח מרחוק על העבודה.

כלל חמישי: רכז בלוח הזמנים פגישות מכירה, ובמקביל פגישות לאספקת שירות שרק אתה מבצע, כבר לשבוע שאתה חוזר מהחופשה

רוב האנשים חוזרים מחופשה עם גישה של: “טוב, נראה מה יש על השולחן…”

אבל זו בדיוק הטעות: לחזור בלי כיוון, בלי תוכנית, ועם מנטליות של “מה בא לי לעשות היום”. ואז מה קורה? אתה נתקע בשבועיים של “חימום מנועים” שלא מוביל לכלום.

אז מה אני ממליץ לך? רכז בלוח הזמנים פגישות מכירה, ובמקביל פגישות לאספקת שירות שרק אתה מבצע, כבר לשבוע שבו אתה חוזר מהחופשה. ככה כשתחזור, אתה כבר תהיה “במצב של תנועה” ותתחיל לצבור תנופה, ולא תצטרך להתחיל להניע את גלגלי העסק ממהירות אפס. 

תעשה את זה והעסק שלך יוכל להמשיך לייצר גם כשאתה שותה מי קוקוס יחד עם הבת שלך בחופשה בניו דלהי.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

נ.ב. אם הצלחת לגרום לעסק לרוץ באופן עצמאי ובלתי תלוי בך כשאתה בחופשה, אז תוכל להמשיך עם אותו בסיס פעולה גם אחרי שתחזור. ואם אתה תוהה מה תעשה עם פנאי הזמן שהרווחת כל שבוע, צור קשר ונכין עבורך תוכנית מיוחדת שתאיץ את ההתרחבות שלך בצורה נכונה.

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט