העסק לא אמור לשבת לך על הכתפיים

העסק שלך לא נועד לשבת לך על הגב והוא בטח לא אמור לשאוב ממך את כל האנרגיה. אם אתה עובד קשה, מרוויח יפה, אבל מרגיש שאתה זה שמחזיק את כל העסק, סימן שהתפעול שלך לא בנוי נכון. עסק שבנוי נכון לא צריך לשאוב לך את החיים כדי לשרוד. הוא צריך להכניס כסף גם כשאתה לא זמין, ולאפשר לך לנהל את הדברים מלמעלה. הנה כמה צעדים חשובים שעוזרים להפוך את התפעול ממפלצת ששותה לך את הזמן לנכס שמזרים רווחים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אם אתה רוצה להפוך את העסק למכונה שמכניסה רווחים בלי שאתה מתרסק, התפעול שלך חייב להפוך לנכס ולא לנטל.

השלבים שמפרידים בין כאוס תפעולי לנכס שמזרים רווחים

תעשה ניתוח מקצועי ותוריד מהכתפיים שלך דברים שרק מעכבים אותך

לדוגמה, כל דבר שדורש אותך אישית חייב לעמוד באחד משני תנאים:

  1. או שהוא רווחי ברמה קיצונית (החזר גבוה על השקעה, מזרים הרבה מזומן עכשיו).
  2. או שהוא קריטי לבניית מערכת שמשחררת אותך בעתיד.

יש דברים נוספים שאולי מרגישים כאילו הם “חייבים אותך אחרת העולם יקרוס” אבל הם תלויים בך רק כי אין תהליך, אין תיעוד ואין הכשרה נכונה.

תפשט: תבנה תהליך אחד שמביא תוצאה מדויקת וידועה מראש

תפעול זה לא “מקווה שיהיה בסדר, בוא נראה איך אנחנו מסתדרים”. תפעול הוא תהליך סגור:

  1. לקוח נכנס
  2. מקבל שירות מוגדר מראש
  3. יוצא עם תוצאה
  4. הלקוח מרוויח והעסק מרוויח

בלי שלב 2 ו-3 מוגדרים אין לך תפעול, יש לך כאוס. לכן…

תתחיל לתעד הכל, כדי שתוכל לשכפל

אם אתה רוצה לא לעבוד עם הלשון בחוץ, כל פעולה שחוזרת על עצמה צריכה להיות:

  • מתועדת
  • מוסברת
  • ניתנת להעברה

המטרה היא שכל עובד יוכל להפעיל תהליך בלי לשאול אותך כלום.

גייס אנשים לא כדי “לעזור לך” אלא כדי להפעיל תהליכים

טעות נפוצה: לגייס כדי “לעזור” לבעל העסק.

הגישה הנכונה: לגייס כדי להפעיל תהליך במערכת שכבר עובדת.

אל תכניס עוד אנשים אם אין לך תהליך להכניס אותם לתוך המכונה. אחרת במקום הכאוס הנוכחי שלך אתה מקבל כאוס דומה, רק יקר יותר!

ברוך הבא לתא הטייס

תחשוב על העסק שלך כמו על מטוס, ועל עצמך יושב בתא הטייס. מולך יש לוח בקרה מלא כפתורים, ידיות ומחוגים. כל אחד מהם מפעיל מערכת.

עכשיו דמיין את המצב הבא:

🔘 אתה מזיז ידית אחת – והמכונה מתניעה קמפיין פרסום.
🔘 ידית אחרת – והמערכת מתחילה תהליך מכירה.
🔘 ידית שלישית – מפעילה את צוות השירות שמבצע את מה שהובטח ללקוח.

ואז מגיע עובד חדש. מה אתה צריך ללמד אותו?

פשוט תראה לו איזו ידית להזיז ומתי.

אתה לא עובד, אתה הטייס

בשלב הזה של העסק, אתה לא אמור להיות זה שמכבה שריפות. המטרה שלך היא לא “לעבוד קשה” אלא לנהל לוח בקרה שמפעיל את העסק ביעילות, בדיוק כמו טייס שמנווט מטוס.

וכמו שטייס טוב לא מרכיב את המנועים בעצמו, גם אתה לא אמור לבצע את הכל בידיים.

אם אתה רוצה להפוך את העסק שלך למכונה מאורגנת, אנחנו יכולים לעזור לך “להתקין את לוח הבקרה” במטוס שלך:

  • מפת תהליכים תפעוליים לעסק שלך
  • חבילת שירות ברורה שמפשטת את הביצוע
  • שיטת העברת אחריות לעובדים בלי כאב ראש

העסק שלך לא צריך להישען על הזיכרון שלך, או על כמה אנרגיה נשארה לך בסוף היום. הוא צריך מערכת שמאפשרת שליטה מלמעלה.

דבר איתנו ונבנה לך את לוח הבקרה שאתה צריך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • בעולם שבו כל הדרכת מכירות מתחילה בקריאה נלהבת למכור כמה שיותר, לכולם ובלי לפספס אף הזדמנות, יש רגעים שבהם הצעד הנכון הוא דווקא לעצור. זהו סיפור על שיחה אחת עם בעל עסק מצליח, שבה הבחירה לא למכור המחישה את ההבדל בין מוכר ליועץ אמיתי.
  • אנחנו פועלים מתוך הנחה שהכלים שלנו עובדים כראוי, שהצוות פועל בצורה אופטימלית, ושהמערכות מתפקדות כמו שצריך. אך בלי הדבר המוגדר הבא, אתה למעשה עובר עם עיניים עצומות ליד פתחי תהום פיננסיים ותפעוליים (בצורת כשלים נסתרים). אתה צריך מערכת הגנה חכמה שמגדירה מהו “נכון”, כדי שתוכל לזהות מיד מה לא תקין ולטפל בזה בזמן (לפני שהבעיות הופכות ליקרות, לפני שהן פוגעות בלקוחות, ולפני שהן גוזלות ממך שינה). הסיפור הבא ממחיש בדיוק מה קורה כשסומכים על משהו שנראה תקין, אבל למעשה מוליך אותך שולל.
  • הדרך הכי מהירה להגדיל הכנסות היא לא למצוא לקוחות חדשים, אלא למכור יותר ללקוחות שכבר סומכים עליך. אבל יש בעיה אחת: מה אם הם לא יודעים מה עוד אתה מוכר? אתה מניח שהם יודעים, אבל הם מניחים שאתה עושה רק את מה שהם כבר קונים ממך! ובינתיים הלקוח שלך מחפש בגוגל, מקבל הצעות מחיר, וחותם עם מישהו אחר, בזמן שאתה יושב במשרד ושואל את עצמך למה המכירות לא עולות…
  • כשלקוחות מגיעים מהר יותר ממה שאתה יכול לטפל בהם, ההבטחות שנתת בתהליך המכירה מתחילות להתנגש במציאות התפעולית. במקום שהצמיחה תחזק את העסק, היא מתחילה להעמיס ולפגוע ברמת השירות ובאמון שבנית. זה הרגע שבו “הצלחה” חושפת חולשות בתשתיות, בתהליכים ובניהול…
  • הרגשת פעם שיש לך רעיון מבריק, ברור וטוב לעסק שלך, אבל ברגע שהצגת אותו נתקלת בקיר של ספקות, ביקורת והתנגדות? תחושה ש”העולם לא משתף פעולה”? המטרה ברורה. התוכנית הגיונית. אתה בטוח שזה הכיוון הנכון. אז למה כשאתה מציג את זה אתה מרגיש כאילו אתה דוחף סלע במעלה הר?
  • אתה יושב במשרד ומנסה להבין איך זה קרה שוב. ביקשת מהעובד לטפל במשהו פשוט והוא עשה משהו אחר לגמרי. השותף לא קלט את התמונה הגדולה, הספק שוב לא עמד בהתחייבויות, והצוות ממשיך לעשות מה שבא לו. אתה מרגיש שאף אחד לא באמת מקשיב ואולי בכלל גייסת את האנשים הלא נכונים… מה אם הבעיה היא פחות באנשים אלא בצעד ניהולי חיוני שאתה פספסת?
  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט