הסיבה הלא נכונה לא תעזור לך

או במילים אחרות – אם אתה מאשים את המטרייה בגשם, אל תתפלא שאתה נרטב.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

הרבה פעמים, אנשים מספרים לעצמם סיבות שנשמעות הגיוניות, אבל בפועל לא פותרות כלום:

  • הלקוחות קשים.
  • המתחרים זולים.
  • המצב בשוק לא משהו.

אבל יש מבחן פשוט:

האם הסיבה הזו יכולה לעזור לי לשנות את התוצאה?

אם לא – זה לא באמת עוזר אלא תירוץ שמרחיק אותך מהפתרון.

לפעמים מה שעוצר אותך זה לא הקיר – אלא זה שאתה עומד עם הפנים אליו ולא זז

אנשים נוטים לחשוב שהבעיה היא “שם בחוץ” – בשוק, בתחרות, בלקוחות.

אבל האמת היא הפוכה – הבעיה האמיתית נמצאת בפנים:

  • בתוך העסק – תהליכים, גישה, מבנה.
  • בתוך הסביבה – למשל עובדים לא מדויקים או ניהול בעייתי.
  • בתוך האדם עצמו – תפיסות, פחדים, הרגלים וכו׳.

הדרך להתקדם היא לא סתם לרצות, אלא לדעת לחקור

רצון טוב זה נחמד, אבל זה לא מספיק.

אפשר לרצות יותר הכנסות עד מחר.

אפשר גם לשים פתקים על המקרר של “תהיה חיובי!”

אבל בלי שיטה להבין איפה באמת תקועים, זה יישאר בגדר משאלה.

מה שצריך זה שיטה:

  • לא לקבל את ההסברים השטחיים, לא ליפול למלכודת של תירוצים, וגם לא להיכנס ללופ של הסברים קלים ונוחים.
  • לדעת איך לנתח מה לא עובד, איפה התקיעות בפועל (לא רק למראית עין).
  • לאתר איפה הבעיה האמיתית.

כשהמחסומים האמיתיים ברורים, הפתרונות הופכים לפשוטים.

אז איך מתחילים לפרק מחסומים?

אנחנו פה בדיוק בשביל זה. לא עם קלישאות, אלא עם שיטה מדויקת וניסיון של שנים בלזהות את הדברים שאחרים מפספסים.

מה אתה מקבל? 

  1. ניתוח מעמיק של נתוני העסק שלך
  2. זיהוי מדויק של נקודות החסימה
  3. תוכנית פעולה ברורה ליישום מיידי
  4. ליווי ביישום (כי תוכנית בלי ביצוע זה כמו דיאטה עם בורקסים בצד בכל ארוחה!)

למה דווקא איתנו?

כי כבר ראינו הכל:

  • עסקים שעמדו להיסגר שעזרנו להם לצאת מהצרות ולצמוח פי כמה.
  • בעלי עסקים שחשבו שצריך עוד לקוחות, אבל מה שבאמת היה צריך זה לשנות את צורת החשיבה בתוך הצוות.
  • ואפילו כאלה שחשבו שהלקוחות פשוט לא מבינים אותם… עד שהם ראו איך לקוח חדש סוגר איתם במקום, רק בזכות שינוי קטן בגישה.

העניין הוא כזה – כשמסתכלים עם עין חדה, מזהים בדיוק מה עוצר את ההתרחבות.

וכשהאמת יוצאת לאור היא לא תמיד יפה. אבל לפחות היא מחזיקה פטיש ויודעת מה לעשות.

רוצה לדעת מה חוסם את העסק ואת המטרות שלך? ענה על השאלון עכשיו וקבל פגישת ניתוח עסקי – על חשבוננו.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • מעניין לראות איך עסקים מתקדמים לא בהכרח בגלל מאמץ גדול אלא בזכות תנועה מדויקת. בצד השני של זה, אפשר לעבוד קשה ועדיין לא לזוז כמעט בכלל. יכול להיות שאתה עושה הרבה, מתאמץ הרבה, מתכנן הרבה… ורואה מעט מדי תוצאות. לא פעם זה מרגיש כמו דפדפן עם 47 טאבים פתוחים: הכל דחוף, הכל דורש טיפול, אבל בפועל העבודה מתפזרת לכל הכיוונים ושום פעולה לא מקבלת מספיק כוח כדי לפרוץ קדימה.
  • כשאני מסתכל על בעל עסק שנתקע, בהרבה מקרים אני רואה משהו מעניין: הוא לא תקוע בגלל המכשול. הוא תקוע כי הוא מנהל איתו מערכת יחסים של נימוקים, תירוצים והצדקות. ככה בלי לשים לב, המכשול נהיה הבוס שמקבל את ההחלטות ובעל העסק רואה רק מגבלות במקום אפשרויות.
  • האם הלקוח כבר ראה אותך כמה וכמה פעמים (בחיים או ברשתות)? האם הוא ראה תוצאות של אחרים? אם לא, אתה זר. ואתה לא סוגר עסקאות עם זרים, אתה סוגר עם חברים. זה כמו דייט: לא מציעים נישואין אחרי 5 דקות. כנ״ל במכירות, הקטע הוא לגרום ללקוח להכיר אותך לפני שאתה מבקש ממנו להתחייב.
  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט