הסיבה הלא נכונה לא תעזור לך

או במילים אחרות – אם אתה מאשים את המטרייה בגשם, אל תתפלא שאתה נרטב.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

הרבה פעמים, אנשים מספרים לעצמם סיבות שנשמעות הגיוניות, אבל בפועל לא פותרות כלום:

  • הלקוחות קשים.
  • המתחרים זולים.
  • המצב בשוק לא משהו.

אבל יש מבחן פשוט:

האם הסיבה הזו יכולה לעזור לי לשנות את התוצאה?

אם לא – זה לא באמת עוזר אלא תירוץ שמרחיק אותך מהפתרון.

לפעמים מה שעוצר אותך זה לא הקיר – אלא זה שאתה עומד עם הפנים אליו ולא זז

אנשים נוטים לחשוב שהבעיה היא “שם בחוץ” – בשוק, בתחרות, בלקוחות.

אבל האמת היא הפוכה – הבעיה האמיתית נמצאת בפנים:

  • בתוך העסק – תהליכים, גישה, מבנה.
  • בתוך הסביבה – למשל עובדים לא מדויקים או ניהול בעייתי.
  • בתוך האדם עצמו – תפיסות, פחדים, הרגלים וכו׳.

הדרך להתקדם היא לא סתם לרצות, אלא לדעת לחקור

רצון טוב זה נחמד, אבל זה לא מספיק.

אפשר לרצות יותר הכנסות עד מחר.

אפשר גם לשים פתקים על המקרר של “תהיה חיובי!”

אבל בלי שיטה להבין איפה באמת תקועים, זה יישאר בגדר משאלה.

מה שצריך זה שיטה:

  • לא לקבל את ההסברים השטחיים, לא ליפול למלכודת של תירוצים, וגם לא להיכנס ללופ של הסברים קלים ונוחים.
  • לדעת איך לנתח מה לא עובד, איפה התקיעות בפועל (לא רק למראית עין).
  • לאתר איפה הבעיה האמיתית.

כשהמחסומים האמיתיים ברורים, הפתרונות הופכים לפשוטים.

אז איך מתחילים לפרק מחסומים?

אנחנו פה בדיוק בשביל זה. לא עם קלישאות, אלא עם שיטה מדויקת וניסיון של שנים בלזהות את הדברים שאחרים מפספסים.

מה אתה מקבל? 

  1. ניתוח מעמיק של נתוני העסק שלך
  2. זיהוי מדויק של נקודות החסימה
  3. תוכנית פעולה ברורה ליישום מיידי
  4. ליווי ביישום (כי תוכנית בלי ביצוע זה כמו דיאטה עם בורקסים בצד בכל ארוחה!)

למה דווקא איתנו?

כי כבר ראינו הכל:

  • עסקים שעמדו להיסגר שעזרנו להם לצאת מהצרות ולצמוח פי כמה.
  • בעלי עסקים שחשבו שצריך עוד לקוחות, אבל מה שבאמת היה צריך זה לשנות את צורת החשיבה בתוך הצוות.
  • ואפילו כאלה שחשבו שהלקוחות פשוט לא מבינים אותם… עד שהם ראו איך לקוח חדש סוגר איתם במקום, רק בזכות שינוי קטן בגישה.

העניין הוא כזה – כשמסתכלים עם עין חדה, מזהים בדיוק מה עוצר את ההתרחבות.

וכשהאמת יוצאת לאור היא לא תמיד יפה. אבל לפחות היא מחזיקה פטיש ויודעת מה לעשות.

רוצה לדעת מה חוסם את העסק ואת המטרות שלך? ענה על השאלון עכשיו וקבל פגישת ניתוח עסקי – על חשבוננו.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אם אתה שואל “כמה זה עולה?” לפני שאתה שואל “כמה זה מחזיר לי?”, כנראה שנכנסת בטעות למחלקת מוצרי חלב ולא לחדר ישיבות… כי החלטות עסקיות לא מקבלים כמו צרכן בסופר. אתה לא קונה קוטג’. אתה בונה מערכת שאמורה להחזיר השקעה – עם ריבית. וכשבונים מערכת עסקית, הטעות הכי יקרה? היא שקטה. היא יושבת מאחורי הקלעים, שואבת לך זמן וכסף, ואתה אפילו לא שם לב…
Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט