הסיבה הלא נכונה לא תעזור לך

או במילים אחרות – אם אתה מאשים את המטרייה בגשם, אל תתפלא שאתה נרטב.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

הרבה פעמים, אנשים מספרים לעצמם סיבות שנשמעות הגיוניות, אבל בפועל לא פותרות כלום:

  • הלקוחות קשים.
  • המתחרים זולים.
  • המצב בשוק לא משהו.

אבל יש מבחן פשוט:

האם הסיבה הזו יכולה לעזור לי לשנות את התוצאה?

אם לא – זה לא באמת עוזר אלא תירוץ שמרחיק אותך מהפתרון.

לפעמים מה שעוצר אותך זה לא הקיר – אלא זה שאתה עומד עם הפנים אליו ולא זז

אנשים נוטים לחשוב שהבעיה היא “שם בחוץ” – בשוק, בתחרות, בלקוחות.

אבל האמת היא הפוכה – הבעיה האמיתית נמצאת בפנים:

  • בתוך העסק – תהליכים, גישה, מבנה.
  • בתוך הסביבה – למשל עובדים לא מדויקים או ניהול בעייתי.
  • בתוך האדם עצמו – תפיסות, פחדים, הרגלים וכו׳.

הדרך להתקדם היא לא סתם לרצות, אלא לדעת לחקור

רצון טוב זה נחמד, אבל זה לא מספיק.

אפשר לרצות יותר הכנסות עד מחר.

אפשר גם לשים פתקים על המקרר של “תהיה חיובי!”

אבל בלי שיטה להבין איפה באמת תקועים, זה יישאר בגדר משאלה.

מה שצריך זה שיטה:

  • לא לקבל את ההסברים השטחיים, לא ליפול למלכודת של תירוצים, וגם לא להיכנס ללופ של הסברים קלים ונוחים.
  • לדעת איך לנתח מה לא עובד, איפה התקיעות בפועל (לא רק למראית עין).
  • לאתר איפה הבעיה האמיתית.

כשהמחסומים האמיתיים ברורים, הפתרונות הופכים לפשוטים.

אז איך מתחילים לפרק מחסומים?

אנחנו פה בדיוק בשביל זה. לא עם קלישאות, אלא עם שיטה מדויקת וניסיון של שנים בלזהות את הדברים שאחרים מפספסים.

מה אתה מקבל? 

  1. ניתוח מעמיק של נתוני העסק שלך
  2. זיהוי מדויק של נקודות החסימה
  3. תוכנית פעולה ברורה ליישום מיידי
  4. ליווי ביישום (כי תוכנית בלי ביצוע זה כמו דיאטה עם בורקסים בצד בכל ארוחה!)

למה דווקא איתנו?

כי כבר ראינו הכל:

  • עסקים שעמדו להיסגר שעזרנו להם לצאת מהצרות ולצמוח פי כמה.
  • בעלי עסקים שחשבו שצריך עוד לקוחות, אבל מה שבאמת היה צריך זה לשנות את צורת החשיבה בתוך הצוות.
  • ואפילו כאלה שחשבו שהלקוחות פשוט לא מבינים אותם… עד שהם ראו איך לקוח חדש סוגר איתם במקום, רק בזכות שינוי קטן בגישה.

העניין הוא כזה – כשמסתכלים עם עין חדה, מזהים בדיוק מה עוצר את ההתרחבות.

וכשהאמת יוצאת לאור היא לא תמיד יפה. אבל לפחות היא מחזיקה פטיש ויודעת מה לעשות.

רוצה לדעת מה חוסם את העסק ואת המטרות שלך? ענה על השאלון עכשיו וקבל פגישת ניתוח עסקי – על חשבוננו.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה מרגיש שאתה נשחק בעסק, כאילו אתה כל הזמן רץ אבל לא באמת מתקדם, סיכוי טוב שאתה מנסה להחזיק את כל המערכת על הגב שלך. זו לא דרך להצליח אלא טחינה בלי קמח ומתכון בטוח להעניש את עצמך. הנה כמה דברים שעוזרים להחזיר שליטה בעסק ובחיים.
  • ניסית פעם למכור בלי למכור? מה אם לא היית צריך לשכנע אף אחד? אם הדרך למכור הייתה פשוט לשאול שאלות נכונות, והלקוח היה מבקש ממך את הפתרון בעצמו? איך זה יכול להיות שהצעה שנשמעת יקרה מדי בהתחלה פתאום נתפסת כהגיונית ואפילו ממש משתלמת? התשובה נמצאת בסדר הפעולות שלך. בטיפ הבא נסתכל על איך בדיוק זה עובד.
  • העסק שלך לא נועד לשבת לך על הגב והוא בטח לא אמור לשאוב ממך את כל האנרגיה. אם אתה עובד קשה, מרוויח יפה, אבל מרגיש שאתה זה שמחזיק את כל העסק, סימן שהתפעול שלך לא בנוי נכון. עסק שבנוי נכון לא צריך לשאוב לך את החיים כדי לשרוד. הוא צריך להכניס כסף גם כשאתה לא זמין, ולאפשר לך לנהל את הדברים מלמעלה. הנה כמה צעדים חשובים שעוזרים להפוך את התפעול ממפלצת ששותה לך את הזמן לנכס שמזרים רווחים.
  • קובע את המחיר לפי מה שאחרים לוקחים? או אולי מתמחר נמוך כדי “לא להרתיע” לקוחות? מתי בפעם האחרונה שאלת את עצמך: כמה שווה הבעיה שאני פותר? לא כמה זה עולה לי לפתור אותה, אלא כמה עולה ללקוח שהיא נשארת? כי בסוף תמחור הוא לא תרגיל בחישוב שעות, אלא תרגיל בהבנת והצגת הערך.
  • הרבה בעלי עסקים חושבים שאם רק יעבדו קצת יותר קשה, קצת יותר שעות, קצת יותר ימים, אז סוף סוף יגיעו לחופש שחלמו עליו. אבל מה אם במקום זה הם רק בונים לעצמם כלא יוקרתי? הם הפכו להיות ה“עובדים הראשיים” בעסק שלהם, במקום הבעלים. הם מאמינים שאף אחד לא יעשה את זה “כמו שהם”, וככה כל צמיחה הופכת לעומס. כל לקוח חדש לעוד נטל.
וכשהם מפסיקים לעבוד העסק נעצר, כי הם העסק. אבל זאת לא הדרך. החופש האמיתי מתחיל כשאתה מפסיק לעשות הכל לבד.
  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט