הסיבה הלא נכונה לא תעזור לך

או במילים אחרות – אם אתה מאשים את המטרייה בגשם, אל תתפלא שאתה נרטב.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

הרבה פעמים, אנשים מספרים לעצמם סיבות שנשמעות הגיוניות, אבל בפועל לא פותרות כלום:

  • הלקוחות קשים.
  • המתחרים זולים.
  • המצב בשוק לא משהו.

אבל יש מבחן פשוט:

האם הסיבה הזו יכולה לעזור לי לשנות את התוצאה?

אם לא – זה לא באמת עוזר אלא תירוץ שמרחיק אותך מהפתרון.

לפעמים מה שעוצר אותך זה לא הקיר – אלא זה שאתה עומד עם הפנים אליו ולא זז

אנשים נוטים לחשוב שהבעיה היא “שם בחוץ” – בשוק, בתחרות, בלקוחות.

אבל האמת היא הפוכה – הבעיה האמיתית נמצאת בפנים:

  • בתוך העסק – תהליכים, גישה, מבנה.
  • בתוך הסביבה – למשל עובדים לא מדויקים או ניהול בעייתי.
  • בתוך האדם עצמו – תפיסות, פחדים, הרגלים וכו׳.

הדרך להתקדם היא לא סתם לרצות, אלא לדעת לחקור

רצון טוב זה נחמד, אבל זה לא מספיק.

אפשר לרצות יותר הכנסות עד מחר.

אפשר גם לשים פתקים על המקרר של “תהיה חיובי!”

אבל בלי שיטה להבין איפה באמת תקועים, זה יישאר בגדר משאלה.

מה שצריך זה שיטה:

  • לא לקבל את ההסברים השטחיים, לא ליפול למלכודת של תירוצים, וגם לא להיכנס ללופ של הסברים קלים ונוחים.
  • לדעת איך לנתח מה לא עובד, איפה התקיעות בפועל (לא רק למראית עין).
  • לאתר איפה הבעיה האמיתית.

כשהמחסומים האמיתיים ברורים, הפתרונות הופכים לפשוטים.

אז איך מתחילים לפרק מחסומים?

אנחנו פה בדיוק בשביל זה. לא עם קלישאות, אלא עם שיטה מדויקת וניסיון של שנים בלזהות את הדברים שאחרים מפספסים.

מה אתה מקבל? 

  1. ניתוח מעמיק של נתוני העסק שלך
  2. זיהוי מדויק של נקודות החסימה
  3. תוכנית פעולה ברורה ליישום מיידי
  4. ליווי ביישום (כי תוכנית בלי ביצוע זה כמו דיאטה עם בורקסים בצד בכל ארוחה!)

למה דווקא איתנו?

כי כבר ראינו הכל:

  • עסקים שעמדו להיסגר שעזרנו להם לצאת מהצרות ולצמוח פי כמה.
  • בעלי עסקים שחשבו שצריך עוד לקוחות, אבל מה שבאמת היה צריך זה לשנות את צורת החשיבה בתוך הצוות.
  • ואפילו כאלה שחשבו שהלקוחות פשוט לא מבינים אותם… עד שהם ראו איך לקוח חדש סוגר איתם במקום, רק בזכות שינוי קטן בגישה.

העניין הוא כזה – כשמסתכלים עם עין חדה, מזהים בדיוק מה עוצר את ההתרחבות.

וכשהאמת יוצאת לאור היא לא תמיד יפה. אבל לפחות היא מחזיקה פטיש ויודעת מה לעשות.

רוצה לדעת מה חוסם את העסק ואת המטרות שלך? ענה על השאלון עכשיו וקבל פגישת ניתוח עסקי – על חשבוננו.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Gray Newton's Cradle in Close-up Photogaphy
יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
Time Lapse Photography of Cars on Road
בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
Yellow and and Blue Colored Pencils
קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
Scenic View Of Mountain During Dawn
רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
Green-leafed Plant
יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
Time-Lapse Photography of Night Sky
כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.
Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט