מה עדיף – מונית ב-200 ש״ח או עסקה ב-250,000 ש״ח?
יש כאלה שמנהלים עסק. ויש כאלה שכל היום עם צינור המים ביד, רצים מכיבוי שריפה לכיבוי שריפה, בלי לשים לב שהם שורפים את עצמם בדרך. כי לפעמים, הפתרון המהיר עולה ביוקר. ממש ביוקר. המאמר הזה לא עוסק בטעות דרמטית או אסון. זה סיפור קטן, כמעט יומיומי. אבל כמו חול שחודר לנעל ונתקע שם, הדברים ״הקטנים״ האלה יכולים לשבש את כל התהליך…
לקוח שלי, בעל עסק מהתחום של הפקות ובנייה, נתקל היום במצב שבו הרבה בעלי עסקים היו בולעים את הפיתיון — והוא, לשמחתי, בחר אחרת.
אני רוצה לשתף אותך במקרה הזה, כי זה מסוג הדברים שיכולים לשנות תפיסה, ובעיקר למנוע ממך לשלם ביוקר, מבלי לשים לב. כך גם אתה לא תיפול למלכודת ממנה הלקוח שלי חמק.
הפתרון נראה חכם? בדוק אם הוא לא הורס משהו חשוב יותר
עובדת התקשרה אליו להודיע שסחורה לא תגיע היום בגלל שהנהג של הספק לא הגיע.
בגלל הצורך הדחוף בסחורה, היא הציעה לנסוע מיבנה לראש העין להביא את הסחורה בעצמה.
בעל העסק לא הסכים, ודרש ללחוץ על הספק שיוציא מונית או משלוח ויעמוד בהתחייבויותיו כספק.
בזכות שינוי זה, בזמן שנחסך, העובדת יכולה לקדם עסקה של 250,000 ש״ח שעומדת להיסגר.
כשהכוונות טובות אבל התוצאה עולה ביוקר
לכל עובד, יש תוצרים מדויקים שהוא צריך להוציא.
עסק הוא דבר דינמי ויקרה פעמים רבות שבשביל שהעניינים ימשיכו להתגלגל, מישהו יקח לזמן מה תפקיד שאינו שלו, וטוב שכך.
אבל צריך לשים לב שזה לא הופך להרגל, כי לפעמים קל למנהל לעשות את העבודה במקום הזוטר, או לעובד אחד לכסות על עובד אחר שאינו עושה את עבודתו. ואפילו ישנם מקרים, כמו שראינו כאן, שעובד מתוך החברה, רוצה לכסות על עבודתו של ספק.
הכלל כאן יהיה, במבט מהיר – מה יתרום יותר לחברה ואילו משאבים נכון להפעיל?
במקרה המדובר בעל העסק פעל נכון, כשהסתכל על כל התמונה, וראה שאפילו אם יאלץ לשלם בעצמו 200 ש״ח למונית (אם הספק לא יעשה את עבודתו), הוא מרוויח את המשאב היקר של זמן העובדת.
ועוד דבר, עובדים שדורשים מהם, ונותנים להם לעשות את עבודתם, פועלים מצוין!
סריקה מהירה: איפה זה קורה אצלך?
אז קח רגע וסרוק את העסק שלך.
היכן ישנן נקודות בהן עובד מבצע עבודות שאינן מתוקף תפקידו?
בדוק היטב מה באמת נכון לעשות בכל נקודה, קבל החלטה – ותן הנחיה ברורה. זה בדיוק התפקיד שלך בתור מנהל.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״