איך לטפל במשבר עם עובד בכיר

מתח בין בכירים בארגון יכול להוביל למשברים מורכבים. אבל יש דרך מוכחת לטפל במצב לפני שהעניינים יוצאים משליטה… בתור בעל עסק, איך מתמודדים כשמנהל בכיר כועס? מה עושים כשנוצר משבר אמון? סיפור אמיתי על מקרה שקרה ללקוח שלי, ואת השיטה המדויקת שלימדתי אותו ושעזרה לו לפתור את המשבר בהצלחה.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בעל עסק אותו אני מלווה התקשר אלי וסיפר שמנהל בכיר שלו כועס עליו כי הוא לא שיתף אותו במהלך שעשה. הוא ביקש עזרה דחופה, כי הוא ממש לפני פגישה איתו.

קודם כל חקרתי קצת ואספתי נתונים. מסתבר שהמנהל הבכיר לא התלונן בפניו, אלא הבעלים שמע ממנהל אחר, שהמנהל השני אמר… (בקיצור, שרשרת של ״אמר לי ש…״). מיד הנחתי אותו לעולם, לא להסתמך על שמועות מצד שלישי, אלא לברר בתקשורת ישירה את המצב ולהתבונן בעצמו.

הוא הסכים, והחליט לברר את הנתונים ישירות מול המנהל הבכיר. עכשיו נשאלה השאלה – כיצד? מה תהיה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? איך מטפלים במורת הרוח?

הדרכתי אותו לעשות את הדברים הבאים:

  1. להיכנס לבד עם המנהל לחדר, בארבע עיניים.

  2. לומר לו שהגעת כדי לפתור את המצב, ושאתה רוצה קודם כל להקשיב לו.

  3. להקשיב לו ולהקשיב לו. לא להגיב, לא לנסות לטפל או להביע דעה.

  4. כשהוא מסיים, לשאול שוב ושוב לפי הצורך, אם יש עוד משהו. עד שהוא מציין שזה הכל.

  5. תוך כדי שהוא מדבר, אתה כותב הכל על דף נייר. זה מראה לצד השני שאתה באמת מתייחס למה שהוא אומר, ומקל אחר כך על הטיפול.

  6. לתת לצד השני סימן שכל מה שהוא אמר התקבל אצלך ושאתה מבין אותו. שים לב, אתה לא חייב בהכרח להסכים עם כל מה שהצד השני אומר, אבל חשוב שהוא יידע שהבנת מה הוא אמר ושהתקשורת התקבלה. זה כבר מוריד את רמת המתח. הצד השני אומר: ״הנה סוף סוף מקשיבים לי״.

  7. כעת הגיע הזמן לטפל במה שעלה. עכשיו יש רשימה של כל הנושאים שעלו. מטפלים דבר דבר. לפעמים הטיפול הוא רק להגיד ״הבנתי״ או ״אתה צודק״ (אם זה אכן המצב). לפעמים ״בוא נעשה א׳, ב׳ ו-ג׳ כדי לטפל בנקודה הזו״.

  8. אחרי שסיימת לטפל בכל הנושאים שעלו, הכרחי להחזיר את מצב העניינים ואת הפעילות לנתיב הרצוי – מה עושים הלאה, איך היום ממשיך, וכן הלאה.

בעל העסק אותו אני מלווה, יישם זאת בצורה נפלאה, וכמובן שהוא דיווח לי שבתום הפגישה המשבר התפוגג, וגם הוא וגם המנהל הבכיר שלו יצאו מחוזקים ומקורבים מחדש.

אתה מוזמן להשתמש בכלי הזה באופן נרחב, הוא עושה פלאים ומקפיץ את רמת התקשורת והתפוקה בתוך ארגון ומחוצה לו.

ניתן ללמוד אצלנו בצורת קורס אישי או קורס למנהלים את כל תרגילי התקשורת המיועדים לטפל בסיטואציות שמנהלים ומנהלי מכירות נתקלים בהם ביום יום. לחץ כאן לקביעת שיחת ייעוץ ללא תשלום.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • כדי לשמור על תפוקה גבוהה (להספיק הרבה, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות מוגדרות), צריך לדעת איך לנהל בקשות שמגיעות מאחרים. אנשים סביבך, בין אם אלה לקוחות, עובדים, או קולגות, הולכים לבקש ממך דברים, שבניגוד לטענות שלהם לא בהכרח יהיו “צ׳יק צ׳ק”. חשוב לעזור כשאפשר, אבל פה נכנסות שמירה על סדר עדיפויות ברור, שקיפות, והיכולת שלך לומר “לא”…
  • העסק שלך לא יתרומם אם לא תנהל אותו במקביל בשלושת מישורי הזמן. מה זה בדיוק ניהול עבר, הווה ועתיד עסקי? ואיך מחלקים את הזמן והמשאבים ביניהם נכון? בוא נפרק את זה לגורמים ונראה איך מאזנים בין שלושת המישורים האלה כדי לגדול בצורה יציבה ורווחית.
  • יש משהו מטעה בצורה שבה אנחנו חושבים על יציבות. היא נראית כמו קרקע בטוחה, אבל לעיתים זו קרקע שמישהו אחר מחזיק. עבודה קבועה? תלויה בבוס. בית עם משכנתא? תלוי בבנק ובמשכורת שתמשיך להיכנס. עסק עם לקוח אחד גדול? תלוי בהחלטות שלו. זו לא יציבות, זו אשליה. אז איך אתה יכול להשיג יציבות אמיתית שאינה תלויה באחרים?
  • יש נקודה שבה בעלי עסקים מבינים שהם צריכים לשמור על נוכחות שיווקית מתמשכת מול לקוחות קיימים וחדשים. הם מתחילים לשלוח מיילים, אולי אפילו מכתבים, מרגישים שהם עושים משהו נכון. ואז עוברים שבועיים, שלושה, חודש… ושום דבר לא קורה. אף אחד לא מגיב, אף אחד לא חוזר, ונראה שכל המאמץ הזה פשוט נזרק לפח. זה הרגע שבו רוב האנשים מפסיקים. הם מחליטים ש”זה לא עובד”, שזה בזבוז זמן, ושעדיף להשקיע את האנרגיה במקום אחר. והנה הפרדוקס: הם עוצרים בדיוק כשהדברים עומדים להתחיל לעבוד, ממש לפני שהזרימה הזאת שהם יצרו מתחילה לחזור אליהם בחזרה.
  • כמה פעמים דחית שיחה קשה עם מנהל או עובד? או ידעת בדיוק מה צריך לעשות אבל פשוט היה יותר נוח לא לעשות? ואז הזמן עובר ואתה עדיין לא עשית את זה למרות שאתה יודע כמה זה נחוץ. זה קורה כי זה “לא נוח” או “לא נעים”. כי יש שיחה שצריך לנהל עם מישהו ואתה פשוט לא בטוח איך הוא יגיב. המקרה הבא מראה איך בעל עסק אחד דחה עוד ועוד שיחה חיונית רק בגלל החשש מהתגובה של אחיו שעבד תחתיו, ובאיזה מטה קסמים השתמשנו כדי לפתור את זה…
  • כשיש לך אלפי אנשי קשר, מאות חברים, ואתה מדבר עם אנשים כל היום, קשה לקבל שיש לך בעיה בתקשורת. אבל תקשורת אמיתית היא לא כמות המילים שאתה משמיע או מספר האנשים שאתה מכיר. פה אנחנו מדברים על איכות החלפת הרעיונות והעומק של ההבנה ההדדית. אפשר להיות אהוד ופופולרי, ובו זמנית להיאבק בתקשורת יעילה בדיוק עם האנשים שהכי חשוב לך לתקשר איתם, כמו במקרה של בעל העסק בסיפור הבא.
  • אתה יושב בעבודה עד מאוחר, משכנע את עצמך שככה אתה יותר פרודוקטיבי, ופתאום מגלה שאתה שרוף, על הקצה, והמשפחה כבר לא זוכרת איך אתה נראה. מה שקורה כאן זה שתשומת הלב שלך נתקעה במקום אחד, ושאר התחומים בחיים שלך מתחילים לשלם את המחיר. אז איך לאפס את המערכת ולחזור ליעילות אופטימלית?
  • תאר לעצמך מישהו שיש לו קוץ ברגל. הוא הולך לטיפול, ונותנים לו עיסוי בגב ותה חם. נשמע כיף חיים, אך האם זה יעזור? ברור שלא. אבל מה שיותר גרוע, אחרי שזה לא עובד, הוא מתחיל לחשוב שאולי אין פתרון בכלל. הוא הרי כבר ניסה דברים וכלום לא עזר. ככה זה עובד גם עם ייעוץ עסקי: אתה מרגיש שמשהו לא עובד בעסק, מזמין יועץ, ואם הוא נותן לך פתרון שלא קשור לבעיה האמיתית, אז אתה תיישם, תראה שזה לא עובד, ותאמין שזה אתה. או שהעסק שלך לא ניתן לתיקון. כשהאמת היא שפשוט לא טיפלו בקוץ!
  • יש משפט אחד שיכול לשנות לחלוטין את התגובה שאתה מקבל מלקוחות פוטנציאליים. המשפט הזה הוא ההבדל בין לקוח שמהנהן בנימוס ועובר הלאה, לבין לקוח שפתאום מתעורר ואומר “וואו, ספר לי על זה”. תתפלא, אבל זה פחות קשור לכריזמה, ניסיון, או מחיר. זה קשור למשהו שאתה אולי עושה אוטומטית כבר שנים, בלי לחשוב פעמיים…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט