איך לטפל במשבר עם עובד בכיר
מתח בין בכירים בארגון יכול להוביל למשברים מורכבים. אבל יש דרך מוכחת לטפל במצב לפני שהעניינים יוצאים משליטה… בתור בעל עסק, איך מתמודדים כשמנהל בכיר כועס? מה עושים כשנוצר משבר אמון? סיפור אמיתי על מקרה שקרה ללקוח שלי, ואת השיטה המדויקת שלימדתי אותו ושעזרה לו לפתור את המשבר בהצלחה.
בעל עסק אותו אני מלווה התקשר אלי וסיפר שמנהל בכיר שלו כועס עליו כי הוא לא שיתף אותו במהלך שעשה. הוא ביקש עזרה דחופה, כי הוא ממש לפני פגישה איתו.
קודם כל חקרתי קצת ואספתי נתונים. מסתבר שהמנהל הבכיר לא התלונן בפניו, אלא הבעלים שמע ממנהל אחר, שהמנהל השני אמר… (בקיצור, שרשרת של ״אמר לי ש…״). מיד הנחתי אותו לעולם, לא להסתמך על שמועות מצד שלישי, אלא לברר בתקשורת ישירה את המצב ולהתבונן בעצמו.
הוא הסכים, והחליט לברר את הנתונים ישירות מול המנהל הבכיר. עכשיו נשאלה השאלה – כיצד? מה תהיה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? איך מטפלים במורת הרוח?
הדרכתי אותו לעשות את הדברים הבאים:
- להיכנס לבד עם המנהל לחדר, בארבע עיניים.
- לומר לו שהגעת כדי לפתור את המצב, ושאתה רוצה קודם כל להקשיב לו.
- להקשיב לו ולהקשיב לו. לא להגיב, לא לנסות לטפל או להביע דעה.
- כשהוא מסיים, לשאול שוב ושוב לפי הצורך, אם יש עוד משהו. עד שהוא מציין שזה הכל.
- תוך כדי שהוא מדבר, אתה כותב הכל על דף נייר. זה מראה לצד השני שאתה באמת מתייחס למה שהוא אומר, ומקל אחר כך על הטיפול.
- לתת לצד השני סימן שכל מה שהוא אמר התקבל אצלך ושאתה מבין אותו. שים לב, אתה לא חייב בהכרח להסכים עם כל מה שהצד השני אומר, אבל חשוב שהוא יידע שהבנת מה הוא אמר ושהתקשורת התקבלה. זה כבר מוריד את רמת המתח. הצד השני אומר: ״הנה סוף סוף מקשיבים לי״.
- כעת הגיע הזמן לטפל במה שעלה. עכשיו יש רשימה של כל הנושאים שעלו. מטפלים דבר דבר. לפעמים הטיפול הוא רק להגיד ״הבנתי״ או ״אתה צודק״ (אם זה אכן המצב). לפעמים ״בוא נעשה א׳, ב׳ ו-ג׳ כדי לטפל בנקודה הזו״.
- אחרי שסיימת לטפל בכל הנושאים שעלו, הכרחי להחזיר את מצב העניינים ואת הפעילות לנתיב הרצוי – מה עושים הלאה, איך היום ממשיך, וכן הלאה.
בעל העסק אותו אני מלווה, יישם זאת בצורה נפלאה, וכמובן שהוא דיווח לי שבתום הפגישה המשבר התפוגג, וגם הוא וגם המנהל הבכיר שלו יצאו מחוזקים ומקורבים מחדש.
אתה מוזמן להשתמש בכלי הזה באופן נרחב, הוא עושה פלאים ומקפיץ את רמת התקשורת והתפוקה בתוך ארגון ומחוצה לו.
ניתן ללמוד אצלנו בצורת קורס אישי או קורס למנהלים את כל תרגילי התקשורת המיועדים לטפל בסיטואציות שמנהלים ומנהלי מכירות נתקלים בהם ביום יום. לחץ כאן לקביעת שיחת ייעוץ ללא תשלום.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״