מה עושים כשבנק סוגר את הברז?

בעל עסק מצא את עצמו במצב בעייתי אחרי ששני צ’קים חזרו, והבנק שלו, במקום לעזור, פשוט סגר לו את האפשרות לקבל אשראי. מה עושים כשאין כבר על מי לסמוך בבנק, ואיך אפשר לשנות את יחסי הכוחות לטובתך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

זמן קצר לאחר שהתחלתי לעבוד עם לקוח מתחום האלקטרוניקה, לפני שהספקנו לטפל בעסק, הוא הגיע אלי נרעש וסיפר לי ש”הבנק סגר את הברז“. 

בירור הנתונים העלה שלקוח גדול שלו נקלע לקשיים ושני צ’קים שקיבל ממנו חזרו. 

דבר זה שם אותו מיד במצוקה תזרימית. מצוקתו מובנת עוד יותר כשלוקחים בחשבון שהבנקאי הקבוע שלו, שהכיר אותו זמן רב והיה עוזר לו במצבים דומים בעבר, קודם למשרה בכירה. והבנקאי החדש לא הסכים להגדיל לו את מסגרת האשראי, ואף החזיר לו ארבעה צ’קים בלי הודעה מוקדמת.

הוא עבד עם הבנקאי שלו במשך שנים, ואפילו נשאר אצלו בבנק לאחר שהעתיק את מקום מגוריו לאזור אחר בארץ. הוא סמך עליו וידע שהבנקאי תמיד ייתן בו אמון. עד שיום אחד הבנקאי פשוט קיבל קידום. וכך נעלמו ברגע הקשרים עליהם סמך.

זה מה שעשינו…

טיפול

הנחתי את הלקוח ללכת מיד לפתוח חשבון בבנק אחר כדי לא להיות תלוי בבנק אחד. 

הוא לא האמין שיתקבל בבנק אחר במצבו הנוכחי ושיסכימו לקבלו ללא בטחונות, אך דחקתי בו לעבור מייד מבנק לבנק עד שימצא את הבנק שיפתח לו חשבון. 

הוא עבר מבנק גדול אחד למשנהו, ואכן לא התקבל באף אחד. 

בשלב זה הנחתי אותו לגשת לבנק קטן, ושם למרבה הפלא הצליח לפתוח חשבון מייד.

כשהבנק המקורי שלו ראה שהוא מתחיל להפקיד צ’קים במקום אחר, פנו אליו מייד והיחס והתנאים שזכה להם השתפרו עד מאוד.

מה קרה כאן בעצם? אפשר לומר שהשוק נפתח לתחרות וחוקי הביקוש וההיצע הופעלו. 

הלקוח כבר לא היה לחוץ ומפוחד מהסיטואציה אלא נעשה גורם עליה. הבנק מצד שני איבד את הכוח הבלעדי שהיה לו, ואפילו אויים באיבוד הלקוח שכאמור נהג לקנות ממנו כסף…

ראוי להכניס כאן מילת אזהרה: 

אל תהפוך זאת לשיטה לפתוח כמה שיותר חשבונות בכמה שיותר בנקים, כי אז אפשר לאבד שליטה ולהכנס להתחייבויות שקשה לעמוד בהן. 

בקיצור, כמו בכל תחום אחר, יש לשמור על איזון.

חשוב להתייחס אל הבנק כאל ספק שלך. ספק המספק לך כסף תמורת כסף. אם תסתמך על ספק אחד, הוא יוכל להציב לך כל תנאי, ואתה תאלץ להסכים.

ברגע שיש לך כמה ספקים – המשחק שלך גדל והספקים מתחרים עליך כלקוח. אלו בדיוק חוקי המשחק גם עם בנקים.

מעבר לזה, הפתרון האמיתי הוא לייצר כל כך הרבה כסף, שאתה מפסיק לדאוג להישרדות היומיומית ויכול להתמקד בהתרחבות אמיתית.

כדי לעשות את זה נכון, עליך להבין מהו שורש הבעיה שמונעת מהעסק שלך לגדול. אני מזמין אותך לקבוע איתי פגישת ניתוח עסקי בה נבחן יחד את המצב הקיים, נאתר את החסמים ונתכנן דרך פעולה שתוביל אותך ישירות למטרות שלך. אל תשאיר את הדברים ליד המקרה – בוא נוודא שאתה מטפל במה שבאמת ישנה את הבריאות הכלכלית שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט