מה עושים כשבנק סוגר את הברז?

בעל עסק מצא את עצמו במצב בעייתי אחרי ששני צ’קים חזרו, והבנק שלו, במקום לעזור, פשוט סגר לו את האפשרות לקבל אשראי. מה עושים כשאין כבר על מי לסמוך בבנק, ואיך אפשר לשנות את יחסי הכוחות לטובתך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

זמן קצר לאחר שהתחלתי לעבוד עם לקוח מתחום האלקטרוניקה, לפני שהספקנו לטפל בעסק, הוא הגיע אלי נרעש וסיפר לי ש”הבנק סגר את הברז“. 

בירור הנתונים העלה שלקוח גדול שלו נקלע לקשיים ושני צ’קים שקיבל ממנו חזרו. 

דבר זה שם אותו מיד במצוקה תזרימית. מצוקתו מובנת עוד יותר כשלוקחים בחשבון שהבנקאי הקבוע שלו, שהכיר אותו זמן רב והיה עוזר לו במצבים דומים בעבר, קודם למשרה בכירה. והבנקאי החדש לא הסכים להגדיל לו את מסגרת האשראי, ואף החזיר לו ארבעה צ’קים בלי הודעה מוקדמת.

הוא עבד עם הבנקאי שלו במשך שנים, ואפילו נשאר אצלו בבנק לאחר שהעתיק את מקום מגוריו לאזור אחר בארץ. הוא סמך עליו וידע שהבנקאי תמיד ייתן בו אמון. עד שיום אחד הבנקאי פשוט קיבל קידום. וכך נעלמו ברגע הקשרים עליהם סמך.

זה מה שעשינו…

טיפול

הנחתי את הלקוח ללכת מיד לפתוח חשבון בבנק אחר כדי לא להיות תלוי בבנק אחד. 

הוא לא האמין שיתקבל בבנק אחר במצבו הנוכחי ושיסכימו לקבלו ללא בטחונות, אך דחקתי בו לעבור מייד מבנק לבנק עד שימצא את הבנק שיפתח לו חשבון. 

הוא עבר מבנק גדול אחד למשנהו, ואכן לא התקבל באף אחד. 

בשלב זה הנחתי אותו לגשת לבנק קטן, ושם למרבה הפלא הצליח לפתוח חשבון מייד.

כשהבנק המקורי שלו ראה שהוא מתחיל להפקיד צ’קים במקום אחר, פנו אליו מייד והיחס והתנאים שזכה להם השתפרו עד מאוד.

מה קרה כאן בעצם? אפשר לומר שהשוק נפתח לתחרות וחוקי הביקוש וההיצע הופעלו. 

הלקוח כבר לא היה לחוץ ומפוחד מהסיטואציה אלא נעשה גורם עליה. הבנק מצד שני איבד את הכוח הבלעדי שהיה לו, ואפילו אויים באיבוד הלקוח שכאמור נהג לקנות ממנו כסף…

ראוי להכניס כאן מילת אזהרה: 

אל תהפוך זאת לשיטה לפתוח כמה שיותר חשבונות בכמה שיותר בנקים, כי אז אפשר לאבד שליטה ולהכנס להתחייבויות שקשה לעמוד בהן. 

בקיצור, כמו בכל תחום אחר, יש לשמור על איזון.

חשוב להתייחס אל הבנק כאל ספק שלך. ספק המספק לך כסף תמורת כסף. אם תסתמך על ספק אחד, הוא יוכל להציב לך כל תנאי, ואתה תאלץ להסכים.

ברגע שיש לך כמה ספקים – המשחק שלך גדל והספקים מתחרים עליך כלקוח. אלו בדיוק חוקי המשחק גם עם בנקים.

מעבר לזה, הפתרון האמיתי הוא לייצר כל כך הרבה כסף, שאתה מפסיק לדאוג להישרדות היומיומית ויכול להתמקד בהתרחבות אמיתית.

כדי לעשות את זה נכון, עליך להבין מהו שורש הבעיה שמונעת מהעסק שלך לגדול. אני מזמין אותך לקבוע איתי פגישת ניתוח עסקי בה נבחן יחד את המצב הקיים, נאתר את החסמים ונתכנן דרך פעולה שתוביל אותך ישירות למטרות שלך. אל תשאיר את הדברים ליד המקרה – בוא נוודא שאתה מטפל במה שבאמת ישנה את הבריאות הכלכלית שלך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט